Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 13:16

Zoek de verschillen….

Najaar 2023
Afbeelding

Najaar 2024

Afbeelding

-35 kg vanaf 3-1-24

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:31

Wow, wat een prachtige metamorfose. Je mag trots zijn op jezelf met 35 kilo weggewerkt.

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:08

Wauw wat een prestatie!! Wat superknap zeg!!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:09

Gaaf toch zulke foto's! :D Knap hoor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:49

Superknap!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 23:11

Dank jullie! Nog 2 kg en dan krijg ik de verwijzing voor mijn rug operatie, ik ga nog even door en jullie zijn nog niet van mij af.

Ik was afgelopen maand een kg teveel afgevallen, waarschijnlijk doordat ik meer activiteit heb toegevoegd. 2 a 3 dagen in de week helpen binnen- of buitenzetten en paddocks mesten. Boeren fitness op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga.
Ik moet dus meer eten en dan vooral eiwitten.
Bakjes kwark dus groter en vaker huttenkäse aan sausen en soepen toevoegen.

Dat is dus wel fijn als ik de Dexa weet heb gehad, daar heb ik echt een paar weken meer honger van.

Voor morgen heb ik een stukje appeltaart uit de vriezer gehaald.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 08:00

Hoi allemaal! :)

Ik kom mij ook melden.

Ik ben al eens heel veel kilo's afgevallen maar helaas door de jaren heen van die bijna 30 kilo die er af was weer een aantal kilo aangekomen. Nu ging afgelopen week opeens de knop om en ben ik weer aan het lijnen gegaan. Ik ben echt heel gezond aan het eten en alles aan het afwegen zodat ik exact weet wat ik binnen krijg. Ik vind het echt weer heel leuk om met mijn gewicht bezig te zijn en ik heb weer mega veel motivatie! Ik heb best vaak geprobeerd om na mijn laatste geslaagde dieet de bijgekomen kilo's er weer af te krijgen maar dat is nooit gelukt ivm geen motivatie, maar deze keer is het weer heel anders.

Ik weet niet waarom het weer mis was gegaan, maar ik begon weer met heel veel snaaien. Snoep en koek op momenten dat ik even niks te doen had en dat was gewoon een sleur want zo lekker is het eigenlijk niet eens.. Heel kort bevredigend tot je een opgeblazen buik en een vies gevoel ervaart.

Gisteren ben ik voor het eerst met iemand mee geweest naar de sportschool, terwijl ik altijd heb gezegd ik ga daar nooit naar toe! Maar gister ben ik daar echt los gegaan en het voelde zo goed. Ik wil dus gaan kijken of ik lid word.

Ik zou het leuk vinden om mij hier aan te sluiten. :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 12:08

Welkom Petrichor!

Lijnen is een rot woord vind ik, heb ik ook vaker gedaan en dat heeft er alleen maar toe geleid dat ik zwaarder en mentaal slechter was dan ooit.
Leefstijlverandering voelt beter, dat is voor de rest van mijn leven. Ook dat lukt mij alleen met goede begeleiding die niet stopt zodra ik een gezond gewicht heb gehaald. Juist de periode van stabiliseren was voor mij altijd lastig.

Ik gun echt iedereen zulke begeleiding, ik heb het gevonden bij een fysio die ook een fitness programma aanbiedt. Kleine groepen met veel aandacht.
Een jaar geleden heb ik de knop omgezet en de eerste stap daarin was mijn ziektekostenverzekering aanpassen. Zodat ik de begeleiding naar beweging zonder pijn vergoed kreeg.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:22

Ik wil mijn eten wat specifieker gaan bijhouden door af te wegen want ik denk dat ik stiekem meer binnen krijg dan ik nu denk.
Welke app vinden jullie fijn (zonder reclame die de hele tijd in beeld springt) en hoe doen jullie het met invullen? Bij pasta saus... ik heb er nogal moeite mee

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:54

Dankjewel tiwi! :)

Lijnen is idd niet helemaal juist, het is gewoon een compleet andere levensstijl inderdaad.

Ik heb iets waar ik een beetje mee zit. Aan de ene kant wil ik mij elke dag wegen om te zien wat mijn lichaam doet en aan de andere kant durf ik niet goed elke dag omdat ik bang ben voor teleurstelling, zeker ivm vreselijke hormonale schommelingen en daardoor vocht vasthouden. Maar als ik bijvoorbeeld 1 keer per week ga en het resultaat is helemaal teleurstellend dan is het helemaal deprimerend. Hoe doen jullie dit? :)

Yenni ik gebruik Lifesum en daar ben ik heel tevreden over! Eerder gebruikte ik Yazio maar die begon met intens veel mega irritante reclame.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 21:34

Ik weeg maar 1 keer per maand en nog niet teleurgesteld gemiddeld 3,5 kg per maand eraf.
Juist door niet alle schommelingen te zien krijg ik ook geen frustratie en is het makkelijker om de verandering door te zetten.
Ik heb ook geen weegschaal in huis, maar weeg mij bij de fysio.

Het enige wat ik weeg zijn rijst en pasta, omdat ik dat echt beperkt wil eten. 25 gram ongekookt per dag.
Andere dingen tel ik, 2 aardappels van gemiddelde grootte, eetlepels kwark, plakjes kaas etc. Een tros van 6 bananen, dat zijn de kleinste bij AH.
Na 10 maanden hoef ik daar ook niet meer over te denken. En ben ook nooit “bang” dat ik een maand geen succes heb.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 01:59

Bij wie doe je dit Tiwi? Hier in Epe?
tiwi1969 schreef:
Welkom Petrichor!

Lijnen is een rot woord vind ik, heb ik ook vaker gedaan en dat heeft er alleen maar toe geleid dat ik zwaarder en mentaal slechter was dan ooit.
Leefstijlverandering voelt beter, dat is voor de rest van mijn leven. Ook dat lukt mij alleen met goede begeleiding die niet stopt zodra ik een gezond gewicht heb gehaald. Juist de periode van stabiliseren was voor mij altijd lastig.

Ik gun echt iedereen zulke begeleiding, ik heb het gevonden bij een fysio die ook een fitness programma aanbiedt. Kleine groepen met veel aandacht.
Een jaar geleden heb ik de knop omgezet en de eerste stap daarin was mijn ziektekostenverzekering aanpassen. Zodat ik de begeleiding naar beweging zonder pijn vergoed kreeg.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 07:57

Over benamingen van afvallen/lijnen etc. In het Duits: abspecken. Ik vind het een heerlijke benaming.
Dekt niet de lading van een gezonde leefstijl.

Ik sta al weer even stil, maar toch gaan we moedig voorwaarts.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:35

Welkom Petrichor. Ik weeg juist wel elke dag omdat ik daardoor de schommelingen snap en het niet meer erg vind om op de weegschaal te staan. Is het iets hoger dan de dag ervoor kan ik t vaak gewoon relativeren; menstruatie, anders gegeten dag ervoor etc. Het heeft mij juist heel veel rust gegeven.

Hier ga ik nog best goed. Afgelopen week op vakantie geweest en ondanks ook lekker gegeten wel afgevallen. Heb echt bewuste keuzes gemaakt, zo hadden we zaterdag s middags ergens geluncht en heb ik m'n portie avondeten stuk minder gedaan. Nog kleine 2 kg tot m'n eerste doel en vanaf daar weer rustig verder.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:27

Ik weeg elke dag als ik goed bezig ben :') ben ik niet goed bezig, dan ontwijk ik de weegschaal. Soms dwing ik mezelf dus bewust erop te staan, om even met de neus op de feiten gedrukt te worden en weer terug op het juiste pad te komen.

Maar ik probeer niet de dagelijkse cijfers van invloed te laten zijn, maar de lijn die op langere termijn zichtbaar is. Als die daalt, dan gaat het goed. Dus bijvoorbeeld kijken naar het gemiddelde van de week/2weken/maand.

Goed bezig @Eefsel! Dat doel ga je rocken hoor als je zo bewust aan de slag bent!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:37

Afbeelding
Ik vind dit inderdaad echt heel tof om te zien *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 13:22

Dit is mijn lijn, mijn echte begingewicht is niet bekend. Wij gaan uit van de weging na 1 maand plus de hoeveelheid die ik in maand 2 ben afgevallen. Dan kom je uit op 117 als start.

Ik ben heel bewust op niet gaan wegen in het begin en wist pas in mei hoe het precies zat. Daarvoor hoorde ik alleen dat het goed ging en hoeveel eraf was in een maand.
Als ik in het begin mijn gewicht had gezien dan was de moet mij meteen al in de schoenen gezakt.

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:35

Wauw ziet er goed uit dames! Hopelijk hier ook over een tijdje. :D

Ik ben vandaag voor de tweede keer naar de sportschool gegaan, ben weer tot het uiterste gegaan met cardio. Nu thuis lekker gedoucht en mega voldaan! Ik had daar voor ook al paard gereden en alle klusjes op stal gegaan, straks nog even met de elektrische fiets naar de stad en dan ben ik denk ik meer dan voldaan! :D

Gisteren had ik een etentje, ik heb het keurig netjes gehouden maar wel 4 drankjes gehad (2 keer cola zero, 2 keer spa blauw) en vanmorgen zei de weegschaal +0.3 maar goed dat was natuurlijk te verwachten dus mentaal niks aan de hand. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:15

Wat knap zeg!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:25

Hoe gaat het met jullie? :)

Ik heb elke dag gewogen, maar vandaag was ik een week bezig en ben 1.1 kilo afgevallen. Daar ben ik dus zeker blij mee. :)

Alleen ik denk toch iets te gek gedaan op de sportschool want ik heb last aan de binnenkant van mijn knie, maar als ik naar de sportschool ga en alle apparatuur die ik heb gebruikt naga is er niet 1 die de pijn triggert, ik weet dus niet zo goed of de pijn komt door de crosstrainer, de loopband met helling, roeimachine of fietsen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:32

Suzanne F. schreef:
Ik ben gewoon een slappe dweil zonder ruggengraat. Ik zou willen dat ik geen honger meer had. Vroeger kon ik veel harder zijn voor mezelf. Nu denk ik: ach kan best. En ik val dus niks af. Kan dus niet best. Baal.

Ik ben dit echt!
Dan ben ik weer een paar weken goed bezig en daarna sluipen er weer slechte gewoontes in.
En ik eet echt niet mega ongezond, maar gewoon te veel. Vaak sociale dingen of zo moe dat we gaan bestellen ipv koken.

Dus tijd om mezelf weer eens een schop onder mijn kont te geven!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:40

Oh dat herken ik ook hoor, heb al zoveel mislukte dieet pogingen gehad. Maar de knop moet écht om, pas dan gaat het werken. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:55

Josien_ schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik ben gewoon een slappe dweil zonder ruggengraat. Ik zou willen dat ik geen honger meer had. Vroeger kon ik veel harder zijn voor mezelf. Nu denk ik: ach kan best. En ik val dus niks af. Kan dus niet best. Baal.

Ik ben dit echt!
Dan ben ik weer een paar weken goed bezig en daarna sluipen er weer slechte gewoontes in.
En ik eet echt niet mega ongezond, maar gewoon te veel. Vaak sociale dingen of zo moe dat we gaan bestellen ipv koken.

Wat ik heb gemerkt is dat als ik warm eet met de lunch, ik veel minder honger heb de rest van de dag. Ook geen 4 uur dip enzo. Soms eet ik ‘s avonds zelfs helemaal niet meer maar meestal eet ik nog iets kleins. Voor mij werkt dit echt wel goed. Vanmiddag de lasagne op van gisteren en ik heb echt totaal geen zin in iets te snacken ofzo, zit echt vol.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 16:02

Petrichor doe je naast cardio ook krachttraining? Door je spieren te versterken kunnen je gewrichten meer hebben. Belangrijk is dat je dat rustig opbouwt.
Sterke spieren versterken ook je verbranding waardoor het afvallen beter en duurzamer gaat. Goed om daar eens met een trainer over te spreken voor je blessures oploopt.

Sporten en eten gaat nog wel goed al vind ik meer eten nog wel lastig om daarin de juiste maat te vinden. Ik ben al snel bang dat het te veel is. Gewoon een keer een etentje en dan weer terug naar de basis gaat me juist makkelijk af.

Verder ben ik dinsdag gevallen met het wandelen met de hond en heb ik zere ribben. Oefeningen lukken wel, maar opstaan van de mat, Au!

Maandag de nieuwe dexa spuit, dus weer vechten tegen de eetdrang. Ik zak blij zijn als ik geopereerd wordt en dan dat probleem niet meer heb.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:39

Suzanne F. schreef:
Josien_ schreef:

Ik ben dit echt!

Wat ik heb gemerkt is dat als ik warm eet met de lunch, ik veel minder honger heb de rest van de dag. Ook geen 4 uur dip enzo. Soms eet ik ‘s avonds zelfs helemaal niet meer maar meestal eet ik nog iets kleins. Voor mij werkt dit echt wel goed. Vanmiddag de lasagne op van gisteren en ik heb echt totaal geen zin in iets te snacken ofzo, zit echt vol.

Dat doe ik sowieso het liefst want met een paar boterhammetjes ben ik niet tevreden :Y) .
Maar 's avonds dan geen honger meer heb ik niet hoor, lust dan gewoon weer een flinke portie!
Afvallen en een grote eter zijn is niet handig :+ .