Najaar 2023

Najaar 2024

-35 kg vanaf 3-1-24
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Welkom Petrichor!
Lijnen is een rot woord vind ik, heb ik ook vaker gedaan en dat heeft er alleen maar toe geleid dat ik zwaarder en mentaal slechter was dan ooit.
Leefstijlverandering voelt beter, dat is voor de rest van mijn leven. Ook dat lukt mij alleen met goede begeleiding die niet stopt zodra ik een gezond gewicht heb gehaald. Juist de periode van stabiliseren was voor mij altijd lastig.
Ik gun echt iedereen zulke begeleiding, ik heb het gevonden bij een fysio die ook een fitness programma aanbiedt. Kleine groepen met veel aandacht.
Een jaar geleden heb ik de knop omgezet en de eerste stap daarin was mijn ziektekostenverzekering aanpassen. Zodat ik de begeleiding naar beweging zonder pijn vergoed kreeg.
Suzanne F. schreef:Ik ben gewoon een slappe dweil zonder ruggengraat. Ik zou willen dat ik geen honger meer had. Vroeger kon ik veel harder zijn voor mezelf. Nu denk ik: ach kan best. En ik val dus niks af. Kan dus niet best. Baal.
Josien_ schreef:Suzanne F. schreef:Ik ben gewoon een slappe dweil zonder ruggengraat. Ik zou willen dat ik geen honger meer had. Vroeger kon ik veel harder zijn voor mezelf. Nu denk ik: ach kan best. En ik val dus niks af. Kan dus niet best. Baal.
Ik ben dit echt!
Dan ben ik weer een paar weken goed bezig en daarna sluipen er weer slechte gewoontes in.
En ik eet echt niet mega ongezond, maar gewoon te veel. Vaak sociale dingen of zo moe dat we gaan bestellen ipv koken.
Dus tijd om mezelf weer eens een schop onder mijn kont te geven!
Suzanne F. schreef:Josien_ schreef:
Ik ben dit echt!
Dan ben ik weer een paar weken goed bezig en daarna sluipen er weer slechte gewoontes in.
En ik eet echt niet mega ongezond, maar gewoon te veel. Vaak sociale dingen of zo moe dat we gaan bestellen ipv koken.
Dus tijd om mezelf weer eens een schop onder mijn kont te geven!
Wat ik heb gemerkt is dat als ik warm eet met de lunch, ik veel minder honger heb de rest van de dag. Ook geen 4 uur dip enzo. Soms eet ik ‘s avonds zelfs helemaal niet meer maar meestal eet ik nog iets kleins. Voor mij werkt dit echt wel goed. Vanmiddag de lasagne op van gisteren en ik heb echt totaal geen zin in iets te snacken ofzo, zit echt vol.