Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yonker schreef:Ja het geeft ook zeker wel een verrijking daar ben ik van overtuigd hoor!
Maar ik was bijv gisteren het een goede vriendin vertellen die kinderen eigenlijk niet zo heel leuk vind... en ik zou haar graag nog zien in de toekomst zonder een kindje dan maar het zal voor mij een stuk moeilijker worden omdat ik bijv mijn ouders ook niet altijd wil belasten met oppassen. Zelfde geldt voor sporten... dat deed ik minimaal 2x per week in de avond maar dat zie ik mezelf gewoon niet meer doen straks met een klein kindje gezien ik dan altijd oppas moet regelen. Zijn allemaal dingen waar ik nu al over nadenk, wat ik ook gewoon moet laten gebeuren natuurlijk maar dat beangstigd me ook wel een klein beetje
Set_Elkol schreef:Ik heb bijna 10 maanden fulltime gekolfd, als de borstvoeding nu niet lukt ga ik dat nooit meer doen want het was echt heel erg zwaar. Ik hoop dat borstvoeding live nu gaat lukken.
Yipee schreef:Fijn om jullie verhalen te horen over jullie eerste baby! Heel divers maar met als gemeenschappelijke deler dat jullie alles met liefde doen en ook veel liefde terug krijgen.Ook fijn om te horen dat er een leven is na een baby en dat je veel kunt combineren met wat creativiteit haha.
Hier hou ik maar aan vast.
Set_Elkol schreef:Ik heb afgelopen maandag de 22 weken prik gehaald. Vorige zwangerschap ook gedaan, toen werd hij alleen helaas voor de 37 weken geboren waardoor hij alsnog de vaccinatie zelf moest krijgen. Ik had graag gezien dat hij dat wat weken later had kunnen krijgen!
Mag ik vragen welke vitamines jullie slikken (2e en straks 3e trimester?)
pressent schreef:Interessant om te lezen hoe er hier over de vaccinaties gedacht wordt. De 22 weken prik hebben ze hier niet dus die hebt ik ook niet genomen. Het vaccinatie schema hier is ook een stukje anders dan in NL Na 1 week krijgen ze een prik voor tuberculose en de andere vaccinaties komen over het algemeen eerder dan in NL.
Set_Elkol, naja ik heb dus ijzertabletten geprobeerd voor 3 dagen, daar ziek van en nu slik ik dus niks extra’s meer. Let gewoon goed op mijn voeding. Veel fruit, vis, extra bladgroente en pap sochtends die hier bestaat uit verschillende granen en noten.
Ben wel benieuwd wat andere extra nemen?
Set_Elkol schreef:Ik vond juist na 6 maanden zwaarder worden want ons zoontje begon toen slechter te slapen
Ik slik nu Vitakruid mama dag en nacht, dus eentje bij ontbijt en eentje in de avond. Die is niet alleen voor foliumzuur maar een heel mengsel. Ik twijfelde alleen of ik het opnieuw ga bestellen nu het op is of een andere samengestelde.
Bedankt voor de respect voor fulltime kolven
Barbabientje schreef:Slapen jullie kindjes altijd zo slecht? Of is het echt sinds jullie zwanger zijn?
Merk dat F hier echt veeeeeeeel meer (lees 1000x) op een dagmama roept..
Zelfs als m’n vriend thuis is
Bellex schreef:@Cynthier hoe gaat het nu bij jou na jullie spannende nacht? Hopelijk alles oké?