Urbanus schreef:_San87_ schreef:Ik mis alleen wat de leugens zijn?
Ja, het is een heel beknopt artikel. Verder dan mijn stukje in quote gaat het ook niet.
Jammer.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Los van deze casus blijf ik het een ingewikkeld hersenspinsel vinden: wanneer is iemand voldoende vrouw voor een plek waar man en vrouw gescheiden worden.
Ik denk aan de casus van een verkrachter die daarna zei zich te associëren met vrouw zijn en naar een vrouwengevangenis wilde.
Maar denk ook aan
- een blijf van mijn lijf huis.
- een vrouwelijke kleedkamer?
Er ontstaat, in alle tolerantie, nu een grijs gebied dat voor mij wel schuurt aan een gevoel van veiligheid voor mij als vrouw.
Wellicht is het ook wel een nondiscussie die in de praktijk geen problemen oplevert maar het is wel iets waar ik in deze discussie vaak over denk.
secricible schreef:Los van deze casus blijf ik het een ingewikkeld hersenspinsel vinden: wanneer is iemand voldoende vrouw voor een plek waar man en vrouw gescheiden worden.
Shadow0 schreef:Veel problemen zijn te (op z'n minst gedeeltelijk) te voorkomen door vooral te werken aan de dingen die inderdaad de veiligheid vergroten.
secricible schreef:Ik kan ze niet vinden Urbanus. Ik betwijfel ook of ze er zijn. Want dan ontstaat een beetje hetzelfde probleem.
Is een langford, er vanuitgaande dat hij een man is die zich kleed als man maar zegt te identificeren met vrouw-zijn dan een transgender en wordt hij gezien als een transgender die seksueel geweld pleegt?
Of is hij gewoon een oetlul die een kans heeft gezien transgender-vriendelijke wetgeving gruwelijk te misbruiken?
Ik denk aan de casus van een verkrachter die daarna zei zich te associëren met vrouw zijn en naar een vrouwengevangenis wilde.
Maar denk ook aan
Er ontstaat, in alle tolerantie, nu een grijs gebied dat voor mij wel schuurt aan een gevoel van veiligheid voor mij als vrouw.
Wellicht is het ook wel een nondiscussie die in de praktijk geen problemen oplevert maar het is wel iets waar ik in deze discussie vaak over denk.
Citaat:Statistisch gezien zijn transvrouwen vaker slachtoffer van seksueel geweld dan cis vrouwen, en is het onwaarschijnlijker dat je door een transvrouw aangerand wordt dan door een andere cis vrouw.
Transgender mensen worden sowieso het vaakst slachtoffer van geweld. Dus zou je een transvrouw uit een blijf van mijn lijfhuis weren, dan breng je ze in serieus gevaar.
secricible schreef:Citaat:Statistisch gezien zijn transvrouwen vaker slachtoffer van seksueel geweld dan cis vrouwen, en is het onwaarschijnlijker dat je door een transvrouw aangerand wordt dan door een andere cis vrouw.
Transgender mensen worden sowieso het vaakst slachtoffer van geweld. Dus zou je een transvrouw uit een blijf van mijn lijfhuis weren, dan breng je ze in serieus gevaar.
Ongetwijfeld dat transvrouwen vaker slachtoffer zijn. Maar dat is geen argument om te zeggen dat ze "dus" altijd naar dat blijf van mijn lijfhuis kunnen.
Shadow legt het goed uit, het gevoel van veiligheid wordt er door aangetast, het gaat niet zo zeer om die vrouwen te beschermen tegen een transvrouw.
Net zo goed als dat je in een blijf van mijn lijfhuis voor mannen niet zomaar een vrouw kan plaatsen "want vrouwen hebben vaker te maken met seksueel geweld".
Overigens zet de oplossing van shadow me wel aan het denken. Ik vraag me af of het in de praktijk ook zo werkt, het oplossen door het gevoel van veiligheid te vergroten, maar het oplossen met algemene regels lijkt in deze bijna ondoenbaar.
Loretta schreef:Waarom niet kijken naar de mate van transitie?
Wanneer is iemand voldoende vrouw?
secricible schreef:Maar wat maakt dan dat je je niet veilig voelt? Is je omkleden in een kleedkamer met lesbische of biseksuele vrouwen wel oke? Waar ben je dan precies bang voor?Los van deze casus blijf ik het een ingewikkeld hersenspinsel vinden: wanneer is iemand voldoende vrouw voor een plek waar man en vrouw gescheiden worden.
Maar denk ook aan
secricible schreef:Dat noemde in inderdaad eerder maar is volgens mij bijna ondoenbaar. Voor mij wordt de discussie dan iig heel filosofisch, want wanneer ben je dan vrouw genoeg?
Het lijkt ook de transvrouw geen recht te doen.
Hoe zou jij dat voor je zien?
Ibbel schreef:Waarom kan iemand een vrouw niet meer verkrachten?
Als-ie zowel z'n penis mist als beide handen heeft laten amputeren?
En dan nog kan je vermoedelijk nog wel manieren vinden om iemand te beschadigen...
Kortom, dat is schijnveiligheid.
Net als cis-mannelijke verkrachters chemisch castreren; dat levert ook niets op, want dan vindt men wel andere manieren.
Loretta schreef:secricible schreef:Dat noemde in inderdaad eerder maar is volgens mij bijna ondoenbaar. Voor mij wordt de discussie dan iig heel filosofisch, want wanneer ben je dan vrouw genoeg?
Het lijkt ook de transvrouw geen recht te doen.
Hoe zou jij dat voor je zien?
De regeling die er altijd geweest was waarbij iemand een operatie ondergaan moest hebben om als vrouw gezien te worden heeft volgens mij altijd voldoende gewerkt.
Veel transvrouwen gaan gewoon op tussen de vrouwen zoneer probleem.
Ik snap dat het lastiger wordt wanneer iemand er nog heel mannelijk uitziet en nog een penis heeft.
AnnedB schreef:secricible schreef:Maar wat maakt dan dat je je niet veilig voelt? Is je omkleden in een kleedkamer met lesbische of biseksuele vrouwen wel oke? Waar ben je dan precies bang voor?Los van deze casus blijf ik het een ingewikkeld hersenspinsel vinden: wanneer is iemand voldoende vrouw voor een plek waar man en vrouw gescheiden worden.
Maar denk ook aan
AnnedB schreef:secricible schreef:Maar wat maakt dan dat je je niet veilig voelt? Is je omkleden in een kleedkamer met lesbische of biseksuele vrouwen wel oke? Waar ben je dan precies bang voor?Los van deze casus blijf ik het een ingewikkeld hersenspinsel vinden: wanneer is iemand voldoende vrouw voor een plek waar man en vrouw gescheiden worden.
Maar denk ook aan
Elisa2 schreef:En dat is dan denk ik ook gelijk een heel groot probleem. Ik geloof niet dat transgenders snel dader zijn van seksueel geweld maar wel mannen die zich dusdanig voor doen en dus ook de transgemeenschap daarmee beschadigen.
linnnh schreef:Fijn voor jou, dat je een hetero vrouw bent. Ik snap dat het daarom ook moeilijk is voor je om te begrijpen dat er 100 vormen zijn, omdat je er zelf niet mee te maken hebt. Jij hoeft je in onze samenleving etc niet aan te passen als (witte) hetero vrouw en wordt geaccepteerd hoe je bent. Probeer je te verplaatsen in hoe een niet witte, niet hetero, niet binaire persoon zich voelt, als er continue mensen zijn die vinden dat diens gevoel of manier van uiten aanstellerij/schreeuw om aandacht/onzekerheid is.
Met alle respect, maar mensen zoals jij zijn de reden dat er nog veel harder geroepen moet worden door de kleine groep die zich anders voelt dan de norm.