Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 01:30

Een goede echo, een paar pret echo s voor het geslacht gepland en een zieke, beterschap.

Hier net terug van werk, vluchtig gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:33

Marlis schreef:
Angela_ schreef:
Pffff wederom roze bloedverlies bij afvegen. Ik maak mezelf helemaal gek en zit er even goed doorheen.

Probeer je niet gek te maken. Ik was ook op begin ongerust maar elke x bleef het goed gaan en ondanks ook echt helder bloed en stolsels heb ik het los kunnen laten.

Bij mij hield het bloedverlies echt een tijdje aan en 24/7, moest ook non stop maandverband dragen.

Maar kan echt gewoon goed gaan. En dat hoop ik voor jou uiteraard ook.

Dank je voor je bemoedigende woorden!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:34

Angela_ schreef:
Pffff wederom roze bloedverlies bij afvegen. Ik maak mezelf helemaal gek en zit er even goed doorheen.

Ik weet niet hoe ver je bent, maar ik heb rond 5/6 weken ook 2 dagen licht bloedverlies gehad en daarna een goede echo! Het hoeft dus niet meteen iets slechts te betekenen :knuffel:

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:35

Ik mag me hier ook melden! Inmiddels zit ik op bijna 14 weken van ons eerste kindje en de uitgerekende datum is 17 mei 2023. Afgelopen weken druk geweest met familie, vrienden en collega’s op de hoogte brengen en nu kan ik dan ook hier meepraten ipv meelezen. Werknaam is Dino, we willen tot het einde het geslacht niet weten. We zijn 3 weken geleden getrouwd, met groot feest etc, dus lopen daarom nog wat achter; gisteren bloed afgenomen voor nipt, donderdag 13 weken echo en ik heb vroege nesteldrang, haha! Tot nu toe weinig grote klachten, behalve erge vermoeidheid en af en toe flink hoofdpijn. Niks qua misselijkheid, wat met de bruiloft natuurlijk wel tricky had kunnen zijn.

@gnome: mooie foto’s zo op vakantie!
@angela: onrustig, dat je nu wat gekleurde afscheiding hebt… schijnt wel vaker voor te komen, maar kan me voorstellen dat je je niet helemaal gerust voelt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:36

Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Gnome - 15 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 25 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee - 4 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:54

Welkom :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:06

Welkom Sting! Zowel gefeliciteerd met je zwangerschap als met je huwelijk!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:53

Leuk om weer even bij iedereen bij te lezen, ben een tijdje vergeten mee te posten. Wij zijn nu 12+1. Bij de eerste echo zijn we ruim een week terug gezet, maar bij de tweede echo weer net zo ver vooruit. De tweede echo vond ik ook wel bijzonder om te zien, echt al een klein mensje. Hij lag ook helemaal met z'n beentjes uitgestrekt, zo leuk!

We hebben nu 22 nov de 13-weken echo, heb gister de NIPT-test laten afnemen en 15 dec hebben we de geslachtsecho. Spannende periode wel, vind ik. Gelukkig voel ik me sinds week 10 steeds iets beter, minder misselijk, meer eetlust en ik kan weer wat beter slapen. Oh en we zijn 29 mei 2023 uitgerekend! <3

Afbeelding

Angela_ schreef:

Ik heb hier rond 5/6 weken ook bruin en roze bloedverlies gehad bij het afvegen. We moesten toen van de VK afwachten en bij de eerste echo bleek gelukkig alles helemaal ok. Zal voor je duimen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:18

Angela_ Fijn dat je soms thuis kan werken! Is toch een stuk fijner nu he. Ik heb mijn eigen bedrijf, dus werk altijd thuis. Dat mijn oudste naar school ging besloot ik uit loondienst te gaan en een eigen bedrijf op te richten zodat ik hem altijd kan brengen en halen. En wat naar van het bloedverlies... hoeveel weken ben je nu? Ik heb tijdens mijn 2de zwangerschap ook veel bloedverlies gehad, nu een prachtige dochter.

Gnome het ziet er prachtig uit daar!

Freekieee ja raar he, dat je iets op het scherm ziet bewegen maar nog niet voelt. Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat ik mij tijdens de echo beetje kriegelig voelde worden, het idee dat er iets zo druk aan het bewegen was haha. Laatst met de echo, zat ik naar het scherm te kijken terwijl ze de baby aan het onderzoeken was, maar heel even was het alsof ik gewoon naar een tv programma oid zat te kijken, tot de echoscopiste iets zei over de baby en toen kwam het besef dat wat ik daar zie in mijn buik zat. Aparte ervaring was dat haha

Azmay, hopelijk ben je niet te ziek voor de echo van vandaag! Hier hebben wij geen 15 weken echo, maar met 8, 13 en 20. (daarna weet ik niet) Maar als het goed is, kan je vandaag dan ook het geslacht zien toch? :D
O en jullie hebben het goed gepland met die uitgerekende datum haha

Sting, Welkom en gefeliciteerd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:47

Ik denk dat ik jullie ga verlaten dames, helaas is mijn zwangerschapstest flink teruggelopen vanmorgen en heb lichtrood bloedverlies. De test was echt een knaller en nu is het weer een vaag streepje helaas. :(

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:25

Angela_ hele dikke knuffel. Wat verdrietig. Ga je nog contact opnemen met de verloskundige?

Jenkins, wat een leuke foto! Heb je veel reacties gekregen? Wel fijn dat je je kids altijd kan halen en brengen. Wat voor bedrijf heb je?

Gnome, wauw wat een mooie foto's! Heerlijk aan het genieten daar zo te zien? Jammer van het overgeven in de taxi...Verder niet meer misselijk geweest?

Marlis ook een heerlijke foto op het strand met de honden. Je loopt nog steeds hard lees ik, respect!

Freekieee wat mooi om je kindje zo te zien bewegen! Vreemd idee he dat dat in je zit? Je ziet het bewegen maar je voelt het nog niet. :D Leuk binnenkort de geslachtsbepalingsecho.

Azmay succes vandaag bij de echo! Hopelijk is de kleine goed te zien. Hoe voel je je verder?
Grappig ook die data met verjaardagen. Zou mooi zijn als de kleine komt op de uitgerekende datum :D

Lisewiesje, spannend de echo om te kijken wat het wordt. Ben benieuwd of je gevoel gelijk heeft! ;)

Sting welkom en gefeliciteerd, zowel met de zwangerschap als jullie huwelijk. <3 Leuke werknaam ook, Dino haha.

Freetorun, wat fijn zo'n goede echo. En dat jij je wat beter voelt. Mooie foto ook. :)

Hier gaat het wel oké. Ben al voor de 2e dag thuis. Niet echt ziek ofzo, maar gewoon zó vreselijk moe. Gisteren aan de ontbijttafel begon ik ineens te huilen. (Hállo hormonen haha) Ben normaal nooit van het ziek melden, maar mijn vriend stond erop dat ik een dag thuis zou blijven. Gelukkig begreep mijn teamleider het helemaal. Achteraf wel goed dat ik thuis ben gebleven, want ging mij alleen maar slechter voelen gedeurende de dag. Vandaag dus nog maar een dagje thuis voor de zekerheid, maar voel me gelukkig wel weer beter dan gisteren. Dus ga er vanuit dat ik morgen weer aan het werk ga. :) De kleine voel ik nu elke dag wel een paar keer bewegen. Echt een heel bijzonder gevoel. <3
Fijne dag allemaal!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:30

Welkom Sting!

En jeetje Angela wat balen. :knuffel: Heel veel sterkte en hopelijk is het jullie snel alsnog gegund.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:39

Ben mega opgeblazen maar ben eigenlijk alleen moe dus ben gewoon bij de verloskundige geweest. Nemo is weer goedgekeurd, geen echo gehad maar dat wist ik al.

Daarom gaan we maandag geslacht spieken O:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:26

Heel veel sterkte Angela! :knuffel:

Ik heb vanmiddag mijn termijnecho en werd midden in de nacht ineens wakker met het gevoel: ik ben niet meer zwanger := Dus de zenuwen gaan alle kanten op, ben als de dood dat dat mijn onderbewustzijn was wat sprak. Of mijn angsten nemen nu echt alles over ;(

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:03

Angela_ schreef:
Ik denk dat ik jullie ga verlaten dames, helaas is mijn zwangerschapstest flink teruggelopen vanmorgen en heb lichtrood bloedverlies. De test was echt een knaller en nu is het weer een vaag streepje helaas. :(

Heel veel sterkte!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:08

Flowery schreef:
Ik heb vanmiddag mijn termijnecho en werd midden in de nacht ineens wakker met het gevoel: ik ben niet meer zwanger := Dus de zenuwen gaan alle kanten op, ben als de dood dat dat mijn onderbewustzijn was wat sprak. Of mijn angsten nemen nu echt alles over ;(

Ik wil je in elk geval even meegeven dat dit echt niks hoeft te betekenen. Ik ben tot nu toe emotioneel en bang geweest voor elke echo en ik krijg elke keer te horen dat alles er volgens het boekje uitziet.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:48

@mriek1990: lijkt me heerlijk om de kleine te voelen. Ik ben benieuwd waar mijn placenta ligt, mn tweeling zus had hem voor liggen en maar twee x in heel de zwangerschap de kleine gevoeld dus continu aan de ctg. Vond mn zus niet nodig die wist niet anders maar verloskundige vond het wel nodig. En fijn dat het weer iets beter gaat.

Ik loop nog steeds hard idd. Was al tijd gestopt, tijdgebrek en wel niet wel niet opbouwen terwijl ik altijd lang liep en ook marathons. Maar opbouwen nu gaat nog steeds goed. Loop met Evy zodat ik niet te hard van stapel ga want ik ken mezelf en loop 2 a 3 x per week hard. Verder wandel ik ook nog veel.

@azmay: fijn weer goedgekeurd en leuk maandag geslacht spieken.

@flowery: ook vanmiddag termijn echo, hopelijk bij ons beide alles goed. Ik mag ook vanmiddag termijn echo.

@angela_: aah nee he. Heel veel sterkte.

@jenkins: haha een tv programma. Ja heel raar idd dat je het niet voelt en als je het dan wel ziet bewegen denk ik.

@freetorun: mooie echo.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:51

Heel veel sterkte Angela!

Mriek: goed dat je dan maar nog een dagje vrij hebt genomen! Je lichaam is hard aan t werk, en nu maar extra naar luisteren!

Flowery: pff heel naar om zo wakker te worden. Had ik van de week ook… gelukkig vanmiddag je echo en dan hoef je je geen zorgen meer te maken :(:)

Hier sinds gister weer aan t werk sinds ik zwanger ben. Omdat ik zo beroerd was geen energie om te werken.
Bouw sauna’s dus wel intensief. Dus gister een uurtje en vandaag een uurtje. Moet echt weer even wennen.
Zwaarder dan ik had verwacht. Maar gelukkig werk ik bij mijn schoonvader en kan ik heel makkelijk aan geven dat als het niet gaat, het ook niet hoeft.

Maar ik ben wel blij dat ik weer iets gedaan heb. Wel echt kapot nu Hahah.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:52

Hier net gewandeld met m'n gehandicapte hondjes (twee driepootjes) en hardgelopen met m'n herder.

Na twee avonddiensten vandaag dagje vrij. Morgen en het weekend weer dagdienst. Drukke week. Nu lekker even bij m'n ma door het bad en dan half drie de termijn echo.

Vanmorgen ene x geen bloed bij afvegen, andere x stolsels. Dus ben benieuwd straks.

Met hardlopen bouwen we lekker op. Dus blij mee zolang dit gaat. Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:52

Freekieee schreef:
Heel veel sterkte Angela!

Mriek: goed dat je dan maar nog een dagje vrij hebt genomen! Je lichaam is hard aan t werk, en nu maar extra naar luisteren!

Flowery: pff heel naar om zo wakker te worden. Had ik van de week ook… gelukkig vanmiddag je echo en dan hoef je je geen zorgen meer te maken :(:)

Hier sinds gister weer aan t werk sinds ik zwanger ben. Omdat ik zo beroerd was geen energie om te werken.
Bouw sauna’s dus wel intensief. Dus gister een uurtje en vandaag een uurtje. Moet echt weer even wennen.
Zwaarder dan ik had verwacht. Maar gelukkig werk ik bij mijn schoonvader en kan ik heel makkelijk aan geven dat als het niet gaat, het ook niet hoeft.

Maar ik ben wel blij dat ik weer iets gedaan heb. Wel echt kapot nu Hahah.

Wel pittig werk dan idd. Fijn dat je weet wat gedaan heb.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:07

Kleine draak had geen zin om normaal op de echo te gaan. Dus kosten wat moeite voor termijn te meten. Kleine ging alleen maar springen, schoppen en zwaaien of met rug naar ons toe.

Als ik volgende week nog bloedverlies heb moet ik bellen en maken ze afspraak gynaecoloog.

12 december geslacht echo en 15 weken controle. En voor de13 weken echo moet ik morgen bellen voor afspraak.

Papieren voor bloedprikken en nippt mee dus kan ik deze week of volgende week ook even doen.

Ben 11 weken en uitgerekende datum 7 juni.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 18:06

Gefeliciteerd Marlis. Toch fijn om zo'n actieve baby te zien na het bloeden zeg.

Hier vandaag de hele dag op tour geweest.. Echt gesloopt en merk dat het vooral snel misgaat bij mij als ik niet kan eten wanneer ik wil en vooral wat ik wil. Dan word ik heel snel flauw, veel maagzuur en gewoon ellendig. Beetje lastig als je hier op pad gaat maargoed lig nu lekker in m'n bedje. Eten gaat gelukkig goed. In de avonden lijk ik wel 8 maanden zwanger. Blaas dan helemaal op. Hebben jullie daar ook last van?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:09

Alles was goed met de termijnecho <3 <3 Ik ben 4 dagen vooruit gezet dus 10 juni uitgerekend :D De kleine was onwijs eigenwijs aan het doen waardoor het moeilijk was in beeld te krijgen (steeds verkeerde kant op draaien), maar met veel geduld toch gelukt!

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 18:11

Angela_ schreef:

Veel sterkte. Ik hoop dat het toch meevalt en je gewoon bij ons kunt blijven. Heb je klachten ook verder?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 18:13

Nog een mooie echo!! Gefeliciteerd. Wat een verschil wel in hoe de echo's eruit zien