Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:19

mylittlejoy schreef:
Wij gaan idd ook nu kijken voor kinderwagens, babykamer en dingetjes. Alleen de babykamer komt waar de hobbykamer van m'n vriend nu is en die moet nog leeg. :o Maar jeetje, wat een keuze allemaal. Alleen al kinderwagens; waar let je op, wat voor wielen wil je, welk merk, etc.

Leuk, wij ook! Maar je verdrinkt ongeveer in de keuze.. lastig! Ik denk dat wij ook maar gewoon naar een winkel gaan, testen en dan via marktplaats proberen een mooie tweedehands te vinden :D

Onze werkkamer is sinds zondag leeg, dus nu kunnen we gaan beginnen met de babykamer, daar heb ik echt super veel zin in! Hoe zien (of gaan zien) jullie babykamertjes eruit?

En er waren hier meer die in zo'n Centering Pregnancy groepje zaten toch? Ik ga vandaag beginnen, ik ben heel benieuwd.

DemDeempel

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:12

Wij hebben alle grote dingen al uitgekozen, zoals ledikantje en kinderwagen. Deze komen alleen pas 12 augustus binnen, nog steeds meer dan optijd maar merk dat ik ze wel al in huis wil hebben haha.
Voor de kinderwagen zijn wij heel bewust naar een winkel gegaan en hebben we er meerdere getest, ook met een gewicht van 5kg erin zodat je weet hoe hij reageert als er een kindje in ligt.
Wij hebben wel een goedkopere gekozen, een Qute Q-rider maar wel nieuw. Niet persé nodig maar kon financieel gelukkig uit dus even luxe gedaan. Wij hebben een hond en wandelen vaak in het bos dus deze hebben we wel uitgekozen voor het off-road gedeelte.

@Madea, ik zit bij een centering pregnancy groep. Nu al een bijeenkomst of vier gehad, vanaf nu is het ook elke twee weken. Heel veel plezier, ik ben er blij mee dus hoop dat het bij jou ook bevalt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:29

Ik heb vanwege o.a off road gekozen voor een dubatti, wel op mp gekocht. Die ik heb heeft ook een xxl zonnekap met ventilatie onder bij de bevestiging

Verder begint het steeds meer te tonen dat ik zwanger ben, nu 24+1. Afgelopen dinsdag groei echo gehad. Kleine groeit netjes op de eigen lijn, p5. Waarschijnlijk krijg ik elke controle ook een echo richting het eind.

Vanwege mijn leeftijd heb ik ook de keuze om te kiezen voor een inleiding maar daar voel ik nog niks voor

Ben vandaag, gisteren eigenlijk al, erg moe en hoop thuis te kunnen blijven van werk, vorige week drukke week gehad met hooi binnen rijden, zondag op Equiday gestaan met stand en natuurlijk de warmte erna. Was dinsdag 31 graden in huis dus slapen was ook hel

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:12

@medea: veel plezier bij je groep Centering Pregnancy! Ik zit ook in zo'n groep. Nog maar 1 bijeenkomst gehad, maar ik vond het heel fijn om andere zwangeren te ontmoeten en prettig dat er zo ruim de tijd is.

Wij zijn voor een kinderwagen ook gaan testen in de winkel. Wij hebben er budget voor (al gaan sommige prijzen ons ook te ver). Daarnaast vind ik het belangrijk dat je prettig loopt met de wagen en hij handig werkt met vouwen enzo. Dat kun je natuurlijk alleen ervaren door te proberen.

Ik vond de categorie autostoelen echt enorm! En ze zien er allemaal semi-hetzelfde uit, maar er zit wel veel verschil in functionaliteit. Maar dat zie je dan weer niet duidelijk als ze in het schap staan... Daarvoor moeten wij dus zeker nog een keer terug.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:54

Linoleum ja ik heb zo’n zijkussen altijd tussen m’n benen, kan niet meer slapen zonder!
Thnx voor je tips ik doe nu rustiger aan en dat lijkt wel te helpen.

Ik trok de warmte erg slecht, voelde me ook erg flauw. En een baby die snachts liep t spoken.. ze zit precies in het donderwolkje van een sprong dus t waren pittige nachten.
Gelukkig is die warmte weer over :D

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie babykamers, hier staat nu alleen t bedje met matrasje erin, al komt hij toch de eerste tijd bij ons op de kamer in de cosleeper. Commode willen we deze keer zelf maken, heb nog niet zo’n haast.
Ben wel op zoek naar een leuk geboortepakje. Hebben jullie al wat gevonden?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:58

Bedankt voor de tips, ik denk dat wij in de komende weken eens bij de Babypark gaan kijken en testen!

Vervelend dat je zo'n last had van de warmte Saar. -O-

Hebben jullie thema's voor de babykamer? Wij gaan voor een Pokemon kamer, omdat we elkaar hebben leren kennen via PokemonGo. :o Maar niet op een superdrukke manier ofzo, de muren worden zacht groen met grassprietjes en ik wil op een wand een muurschildering maken. Maar het is even afwachten hoe ver ik daar precies mee kom. O:)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:25

Wij hebben een subtiel zee thema. Er komt een donkerblauw gordijn en één van de muren is donkerblauw.
Daarnaast hebben we gouden knoppen in de vorm van een schelp, schildpad, zeester en zeepaardje. En dan nog andere zee decoratie. Geen fotobehang of schilderingen op de muur.

Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:15

Wij hebben qua kinderwagens inderdaad ook verschillende geprobeerd in de winkel en gekeken wat wij wel of niet graag wouden en aan de hand daarvan een gekocht op marktplaats.

Kamertje kunnen wij pas na de bouwvak mee beginnen ivm de verbouwing. Inmiddels is buiten alles klaar.
Na de bouwvak beginnen ze met tegelen en kunnen de badkamer dingen er in.
Daarna de stukadoor door de huidige badkamer en dan kunnen we gaan inrichten.

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Alleen de boei delen nog verven.

Dit wordt dus onze nieuwe badkamer, het deel met het kleine puntdak zit onze slaapkamer en komt dus de baby kamer ook.
Op die manier hoeven we niet met de kleine de trap op en af. Ook kunnen we dan de logeerkamer en kantoor gewoon houden die nu op de bovenverdieping zitten.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:37

Hier geen thema voor t kamertje, als hij wat ouder is gaan we t opleuken

Leuk Demdeempel, en wat een schattig blauw pakje hangt er aan de kachel <3

Grote verbouwing marije, mooi geworden

Hier vrijdag gesprek in t zh gehad over de bevalling, wil toch gewoon voor een natuurlijke bevalling gaan als alles goed gaat!
En vandaag toch nog even de huisarts gebeld want ik heb na de kuur nog steeds last dus nu krijg ik een andere kuur, voel me er niet lekker bij maar ik ben die klachten nu ook wel goed zat.. hopelijk hierna over! :D
As zondag een 4d echo gepland!! Heb daar zoveel zin in <3

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:04

Wij houden het kamertje wel 'centraal' (cremewit muren) maar raamdecoratie zachtroze en verder een beetje het thema boerderijdieren. Wat foto-schilderijtjes, houten schaapjes en verder landelijke meubels <3

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:17

Hallo meiden, het is weer even stil hier. Leuk dat jullie allemaal zo bezig zijn met babykamertjes! Wij gaan binnenkort beginnen, hebben al wel bedacht wat we op de muur willen schilderen.

En we hebben afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad. Alles was goed en we hebben ervan genoten om ons kindje weer te mogen zien.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 06:58

Inderdaad maar van mijn kant is het ook beetje stil, maar met ukkie gaat het erg goed ik moet mezelf alleen nu weer op suiker prikken 3 dagen lang aangezien ukkie boven gemiddeld groeit (loopt week voor). Donderdag a.s groeiecho weer en is m'n oudste zoon er ook bij z'n broertje heeft vanaf vandaag de hele week Ajax trainingsweek.

Maar leuk al die verschillen te zien van kamertjes, ik hoor van de week hopelijk dat echt echt de woningruil goedgekeurd is en dan ken ik verhuizen naar Drenthe.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:07

Wat leuk, al die kamertjes en goede berichten. Hoe was de suiker test en groei echo XFiemoX?

Van mijn kant ook een lange radio stilte. De 20 weken echo was helemaal goed, geen aanwijzingen voor een hartafwijking dus erg fijn. We zijn op vakantie geweest naar Italië, dat was heerlijk. Vandaag begint week 27 :)

Wat doen jullie qua conditie/beweging?
Ik werk fulltime thuis, dus ik wil graag elke dag even naar buiten. Normaal wandel of fiets ik, maar sinds ik zwanger ben heb ik zo’n last van heel mijn lijf. Ik had echt niet gedacht dat het fysiek zo pittig zou zijn. Ik ben slap, heb weinig energie, snel duizelig. HB en bloeddruk zijn goed, dat is getest. Het maakt me onzeker, op die warme dagen verstop ik me vooral binnen. Ik vind het moeilijk om een balans te vinden. Tijdens het wandelen krijg ik snel last van mijn buik, ook al loop ik tegenwoordig op oma snelheid. Mijn man grapt steeds “Op jouw snelheid gaan we terug in de tijd” :') Fietsen gaat dan eigenlijk makkelijker, maar daar krijg ik hele harde buiken van. Hoe doen jullie dat?

Ik heb me gisteren ingeschreven voor een zwangerschapscursus via Bloom Mama, met yoga, stukje mindfulness etc. En ook alvast ingeschreven voor de met-partner workshop :) Ik heb er zin in. Zou leuk zijn om daar ook wat meiden uit de wijk te leren kennen. We wonen hier nu 1 jaar, maar ik ken nog niet zoveel mensen :)

Eind aug gaan we trouwens toch een gender reveal doen. Het lukt gewoon niet meer om het geheim te houden, dus maken we er een gezellig feestje van :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:22

Wat vervelend dat je zoveel last hebt! Ik herken het wel van de harde buiken en bandenpijn. Ik heb daar zelf ook al snel veel last van. Mij helpt het om een buikband te dragen, ik heb er een met klittenband van carriwell. Dan voel ik het nog een klein beetje, maar wel een stuk minder en zo kan ik eigenlijk nog best lange stukken lopen op een prima tempo.

Maar je kan misschien ook zwemmen eens proberen? Dat heb ik vorige zwangerschap gedaan en wil ik nu eigenlijk ook weer gaan doen. Ik had met zwemmen in ieder geval totaal geen last van m'n buik.

Wat leuk, toch nog een genderreveal!

Met mij gaat het ook nog steeds goed. Alweer 33 weken vandaag.
Loop nu sinds week 28 alweer bij het ziekenhuis voor de cholestase, elke twee weken of vaker heen en bloedprikken daarvoor. Maar tot nu toe gaat het goed met m'n waardes en zolang het zo blijft word ik met uiterlijk 40 weken ingeleid.

Bijna alle spullen wel in huis nu en nog maar 3 dagen werken deze week en dan verlof. En dan eindelijk tijd om alles te wassen en in orde te maken.

Edit: typo's

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:22

Herkenbaar rowi, hier gaat dat ook zo met lopen helaas. Heb ook een band gehaald anders krijg ik last van m’n bekken.
Leuk dat jullie nog een gender reveal gaan doen!

Ik en de kleine hebben deze week buikgriep dus ben daar even van aan t uitzieken. Verder waren m’n controles goed alleen m’n buik wat klein dus over 2 weken een groei echo, al moest ik die sowieso al vanwege vorige zwangerschap. Even afwachten maar.

Ben ook zoekende naar een cursus, heb wat angst voor de pijn bij t bevallen, denk dat ik online maar wat ga zoeken en zwemmen is ook een goede dat wil ik ook nog wel gaan doen.

Heerlijk dat je bijna verlof heb jasz! Ik ben ook aan t aftellen maar ik ben nog maar 27 weken :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:35

Hoop dat jullie snel weer beter zijn!

Fijn dat de controles goed waren en goed dat ze het even extra checken. Had je vorige keer ook een kleine buik of is het vanwege een andere reden?

Haha ik ging ook rond 26/27 weken al aftellen, maar is alsnog snel gegaan :')

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:53

Dankjewel! Ze is naar de opvang vandaag dus ff tijd voor mezelf :D

Ik moest toen standaard de groei echo’s omdat ik endometriose heb en via ivf zwanger was geworden was ook medische en dan willen ze dat. Bleek toen groeiachterstand en vermindert vruchtwater te hebben en moest toen elke week op controle en met 39 weken is ze toen gehaald. Maar m’n buik was de vorige keer zelfs nog kleiner dan nu :')

Oh goed om te horen, t voelt als nog een heel eind haha

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:59

Ah snap het! Goed dat ze het nu ook weer in de gaten houden!

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:21

@Saaarr wat fijn dat je dan extra 'in de gaten' wordt gehouden!
De echo's houdt je dan tot bevalling?

Bij mij ook alles goed, morgen 34 weken zwanger. En vrijdag laatste werkdag, daarna verlof! Thuis gaat alles wel gewoon door rondom de paarden natuurlijk haha :o Maar daar kan ik dan de hele dag over doen, dus dat scheelt een hoop. Nu zijn de dagen aardig vol haha..

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:24

Voor nu staan alleen de 3 standaard groei echo’s gepland maar mocht er weer groeiachterstand of verminderd vruchtwater zijn dan moet ik waarschijnlijk elke week/2 weken voor controle.

Ook al lekker aan verlof toe, heerlijk hoor! Wel zwaar nog met de paarden bezig zijn of valt t nog mee?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:56

Jeetje, wat gaat het snel he? Zo zit je de dagen af te tellen dat je het aan familie gaat vertellen en zo ga je al richting of zit je in het laatste trimester. :o

Hier nu 24 weken en gelukkig ook alles nog in orde. Bij de controle afgelopen maandag een buik volgens het boekje en een hele fanatieke baby. De 31e doen we een 3D echo met familie, dus dan kunnen we - als ze een beetje meewerkt - het gezichtje van de kleine meid zien. :D

Ik bleek alleen wel bij de laatste controle een blaasontsteking te hebben. Ik had wel gemerkt dat ik meer moest plassen, maar dacht eigenlijk dat dat kwam omdat die kleine overal tegenaan zat te schoppen. O:) Maar goed, kuurtje gekregen van zeven dagen en dat zou het op moeten lossen.

Merken jullie ook dat je ineens per week gewoon groeit? Het duurde zo lang voor er iets te zien was, maar nu popt die buik gewoon elke week verder naar buiten! :') Fysiek gelukkig verder nog niet echt klachten, al merk ik af en toe dat m'n benen iets moeier beginnen te worden.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:21

Fijn dat het zo goed in de gaten wordt gehouden! Stukje meer zekerheid, je kan vertrouwen op je lichaam maar verder kun je zelf niet zien hoe het daar binnen gaat. Dus dan extra goed en fijn!
Onze verloskundigen zijn ook zo meedenkend en fijn, heel blij mee! Hoe is jullie verloskundige?

Sommige dagen pittiger dan de andere, maar leer nu wel meer naar mn lichaam te luisteren. Als het een dag minder gaat, probeer ik de stallen ook minder goed te doen (stukje loslaten haha..). Gelukkig helpt mn man waar nodig, dat is fijn! Nu sinds 4 weken rijd ik ook geen paard meer. Hebben jullie lang door gereden?

Haha ja heel herkenbaar mylittlejoy. Ik heb zelf nog geen grote buik, maar in het begin twijfelde ik weleens; of het wel goed zou groeien. Nu geen twijfel meer mogelijk haha

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:49

Bij ons gaat alles ook op schema! Vandaag 26 +3 en ik ben vorige week gestopt met rijden. Ik heb een 6 jarige die soms wat wispelturig is en ik mocht van mijj vriend niet meer rijden. Ik voel me daar schuldig over maar nu de beslissing gemaakt is heb ik er wel rust in. Lichamelijk had het nog makkelijk gekund. Maar inderdaad, vanaf een week of 20!groeit bij mij buik van bijna niks zichtbaar behoorlijk hard! Af en toe denk ik, waar moet dat heen :+
Zijn jullie babies ook verschillend kwa bewegen per dag? De ene dag stopt baby niet met bewegen en de andere dag voel ik af en toe een schopje ver weg. Word ik soms wel onzeker van maar verloskundige zegt dat dat normaal is.

Ons kamertje is bijna af trouwens! Alleen nog stoel , poef , plank boven commode en wat schilderijtjes. Onze kamer is trouwens blauw ondanks dat geslacht onbekend is :D

Afbeelding

Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:59

Fijn dat het hier redelijk goed gaat met iedereen, hopelijk allemaal niet te veel last van de warmte van de afgelopen dagen. Nog even volhouden en dan is het volgende week weer een beetje een normale temperatuur.
Ik werk nog steeds fulltime op kantoor met airco en als ik na een dag werken in de auto stap krijg ik echt een klap van de warmte, ik ben blij dat ik op kantoor kan zitten met deze dagen haha.

@Ma_n0n : hele leuke kamer, doordat hij wat donkerder is voelt het gelijk heel warm en geborgen.

Ik ben nu 31+1 en morgen komen de laatste spullen binnen. Eigenlijk alle grote spullen zoals de kinderwagen, box en ledikant. De box gaan we pas met mijn verlof opzetten dus die moet nog 5 weken wachten.
De kinderwagen gaan we wel alvast in elkaar zetten, dan kan de hond er aan wennen. Gaat nog een leuk gezicht worden, ik hoogzwanger met een lege kinderwagen en de hond een rondje wandelen om met hem te oefenen haha.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:07

Wat een mooie sjieke kamer! :D Ik hou er van!

Hier is de kleine eigenlijk sinds ik haar kan voelen elke dag wel goed aanwezig. Gedurende de dag hier en daar wat schopjes, maar vooral zodra ik s avonds stil zit of lig dan begint het feest. Het wordt een kleine nachtbraker vrees ik. Nu is ze de ene dag wel drukker dan de andere dag, maar er zit wel een soort van regelmaat in. Ligt er natuurlijk ook aan hoe ze liggen en waar jouw placenta ligt. Ik zou me er inderdaad niet teveel zorgen over maken, zeker als je vk dat ook aangeeft.

Mijn vriend voelde zich ook niet meer prettig bij de gedachte dat ik nog een paard zat. Nu zijn mijn eigen paarden geblesseerd en net hersteld, dus daar kon ik sowieso vanwege het risico niet op stappen, maar ik hobbelde nog wel een beetje op het paard van een vriendin. Nu sinds vorige week ook maar gestopt omdat de buik nu echt goed naar buiten komt en het daardoor toch tricky wordt.