Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:11

Oh en ik bladerde net door de nieuwe allerhande en ben wel fan van de volgende recepten, ik ga de muffins en koekjes eens maken komend weekend:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -bosbessen
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... geitenkaas
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -donna-hay
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... dvertorial

En voor de yoga fans: Ik doe elke dag 20-30 minuutjes yoga via Youtube met Yoga with Adrienne, zij heeft een soort 30 dagen yoga journey (gestart op 1-1-2022) en zijn leuke, relaxte yogalessen om eventueel je dag mee te starten of te eindigen! :) https://youtube.com/playlist?list=PLui6 ... HQOC8W6grN

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:25

Lief! <3
Nou het scheelt, roken en drinken doe ik al niet. Ik drink meer water en ik doe wat beginners workouts voor de tv. Stelt weinig voor maar is altijd meer dan dat ik deed natuurlijk.
Ik zet door, hopelijk volgende week meer eraf. Dat ik dan op -2 zit tot nu toe.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:26

Vinden jullie diepvriesfruit lekker? Ik ben altijd bang dat dat zo'n zompige zooi wordt als je dat uithaalt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:27

Amandavd schreef:
Vinden jullie diepvriesfruit lekker? Ik ben altijd bang dat dat zo'n zompige zooi wordt als je dat uithaalt.

Ik doe diepvries aardbeien in de smoothie.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:28

En jij bent niet zo heel groot en zwaar natuurlijk Suzanne, dan lijken de stappen veel kleiner maar verhoudingsgewijs net zo groot.
2,5 kilo eraf bij iemand die 30 kg kwijt moet is ook maar een klein stapje tenslotte en is grotendeels vocht

Ik ben niet zo fan van diepvriesfruit…

__Sannne

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:39

Probeer je vooral niet te veel te focussen op wat de weegschaal zegt. Zeker niet als dat zo'n effect heeft op je humeur en motivatie. Zonde.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:51

Ja je moet je focussen op je “overwinningen” buiten de weegschaal.

Vb: ik heb net spruitjes ovenschotel gemaakt met veel spruitjes. Terwijl ik me heel moe en ziekig voel. Normaal had ik dan iets simpels en ongezonds gegeten. Dus daar ben ik trots op. Dat is een langetermijnoverwinning ipv een kilo kwijtraken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:15

Ik gebruik diepvriesfruit voor smoothies en in overnight oats.

Ik had een spitskoolschotel met gehakt, uitje, zuivelspread en kerriepoeder. Had het voor het eerst (uit foodsisters boek). Was echt heel lekker en veel.

Goed gedaan Marlinde.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:21

Ik meld me ook weer. In 2020 iets van 10 kilo afgevallen (ook dankzij het Bokt topic). Begin 2021 ben ik gaan samenwonen en ja hoor... Alles zit er weer aan. :')

In 2020 was ik van het 'strenge' diëten. Macro's tellen, veel sporten (7 a 8 keer in de week wtf :=) . Ik was een beetje obsessief. Dat wil ik deze keer niet meer. Ik wil mijn gezond verstand gebruiken. Ik weet inmiddels wat gezond is dus lijkt mij dat het prima kan. Heb er ook geen haast bij. Al val ik 100 a 200 gram per week af. Ik wil het vooral laagdrempelig houden. :)

Ik ontneem me verder ook niks. Heb zojuist friet gegeten met snacks. :+ Maar morgen ga ik weer netjes eten. Misschien nog iets kleins op zondagavond als ik daar zin in heb en zo hou ik het vol. Een keer in de week iets groots lekkers en 1 keer in de week iets kleins lekkers. Gelukkig hou ik ook van gezond eten dus een bakje kwark in de avond maak je me ook gelukkig mee. :D

Ik ben sinds maandag begonnen en ik weeg me op woensdag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:43

Hé welkom Neverland! Ik weet uit het 2020 topic nog wel dat ik me een beetje optrok aan hoe goed jij ging. Hopelijk lukt het je nu weer! Je aanpak klinkt in ieder geval beter dan eerst :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:01

Welkom terug Neverland!

Hier net bakje kwark met een heel leuk beetje muesli en honing gepakt ipv dat ik ben gaan snaaien **\O/**
Avondeten was net niet helemaal genoeg, dus hiermee aan kunnen vullen :)
Toch een inie mini overwinning waar ik blij om kan zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:23

Amandavd schreef:

Hier ook enkel voor in een smoothie, verder vind ik het niet lekker :o

Goed bezig DideH, ik vind het een prima oplossing voor de late avond, een gezonde hap ipv snaaien. Ik doe het ook elke avond, en ga dan alsnog met honger slapen, dus zoveel kwaad zal het niet kunnen :)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:54

Hier ook enkel diepvriesgroenten in de smoothie. Overigens een hele lekkere:

-spinazie
-banaan
-bevroren mango
-havermelk

Ik heb deze regelmatig als ontbijt. Kan 'm zeker aanraaden - hij is heel lekker fris. :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:59

Die combi is ook 1 van de favorieten hier :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:00

Mijn favo is aardbeien, banaan en yoghurt.

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:38

Wat een fijne positieve berichten hier. Leuk om te Lezen. Ook de tips voor maaltijden zijn handig. Beetje inspiratie.

Ik ben nu in de eerste week 3.2 kilo kwijt. Zal vooral vocht zijn, al kan het er bij mij soms vrij vlot afgaan. Aan de ene kant leuk. Vorige keer was ik in 3 maand ongv 15 kilo lichter, super, maar je raad het al dat zat er vlot weer aan. (gezond gedaan, maar toch dat jojo effect)

Vandaag even wat minder. Ben bij m'n ouders. Dus niet echt veel controle over wat ik eet als avondeten, alleen de hoeveelheid. Maar heb vanavond de chips afgeslagen en geen frisdrank gedronken. Dus dat is een win :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:59

Welke smoothies drinken jullie?

Ik heb voorheen voornamelijk groenten smoothies gedronken met voornamelijk groenten en water maar dat is toch niet zo mijn ding. Ik zit er nu over te denken om groenten met fruit te combineren en eventueel iets van melk of yoghurt.

Ik vind het erg inspirerend om jullie positieve berichten te zien! Ik ga vanaf maandag beginnen, dan ga ik ook weer werken en dan heb ik wat meer ritme.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:06

Ik neem hem met aardbeien, banaan en yoghurt. Maar heel gezond schijnt dat nog niet eens te zijn. Schijnt veel suiker in te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:28

Suzanne F. schreef:
Ik neem hem met aardbeien, banaan en yoghurt. Maar heel gezond schijnt dat nog niet eens te zijn. Schijnt veel suiker in te zitten.

Klopt, toch zeker bij fruitsmoothies. Ik neem daarom maar zelden een smoothie.
Het is veel gezonder om je fruit zo te eten ipv te mixen.

Mijn recept is simpel,
Yoghurt + (diepvries)frambozen + wat kokosbloemsuiker wegens te zuur anders :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:30

Firefly289 schreef:
Wat een fijne positieve berichten hier. Leuk om te Lezen. Ook de tips voor maaltijden zijn handig. Beetje inspiratie.

Ik ben nu in de eerste week 3.2 kilo kwijt. Zal vooral vocht zijn, al kan het er bij mij soms vrij vlot afgaan. Aan de ene kant leuk. Vorige keer was ik in 3 maand ongv 15 kilo lichter, super, maar je raad het al dat zat er vlot weer aan. (gezond gedaan, maar toch dat jojo effect)

Vandaag even wat minder. Ben bij m'n ouders. Dus niet echt veel controle over wat ik eet als avondeten, alleen de hoeveelheid. Maar heb vanavond de chips afgeslagen en geen frisdrank gedronken. Dus dat is een win :)

3.2 kg is inderdaad veel! :wow: wel fijn dat je lichaam zo snel reageert! Zolang je altijd voldoende eet is het prima toch? Dan hou je het voor altijd vol :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:49

Het is niet gezonder/ongezonder om het los te eten. Als je het los eet dan eet je bewuster en krijg je meer vezels binnen waardoor je voller voelt.

Ik zou er zelf denk ik dan een halve banaan in doen, wat aardbeien en wat spinazie. En misschien wat eiwitpoeder oid.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:53

Ik maak onze standaard “ochtendsmoothie” (2 personen) met;
- 1 banaan
- 2 sinaasappels
- blauwe bessen of rood fruit uit de diepvries
- spinazie
- havermout
- amandelmelk

Heerlijk!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:18

MarlindeRooz schreef:
Het is niet gezonder/ongezonder om het los te eten. Als je het los eet dan eet je bewuster en krijg je meer vezels binnen waardoor je voller voelt.

Ik zou er zelf denk ik dan een halve banaan in doen, wat aardbeien en wat spinazie. En misschien wat eiwitpoeder oid.

Dat is ook weer zo. Ik heb moeite met meer groenten te eten, ben nu opzoek naar manieren om het mee naar mijn werk te nemen of als snack. Maar blijf steken op wat rauwe groenten met dips.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:28

Ik ben een kilo kwijt in de eerste week. Blij mee.

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:51

Suzanne F. schreef:
Angie1990 schreef:
Wat gaan we hard met de pagina's. Ben nu 5 dagen bezig en 1.3 kilo kwijt. Ben meer water gaan drinken en het snoepen echt geminimaliseerd. Hopen dat ik deze lijn kan doorzetten.

Dat is echt snel! Hoe dan? Alleen niet meer snoepen? Eet je nog hetzelfde?

Ben nu met een week 1,6 kg kwijt ben echt veel meer water gaan drinken dit is echt groot deel vocht ben. De gewone maaltijden niet aangepast echt snoepen gelaten.

Welke wraps nemen jullie? Deze vind ik ook altijd wel lekker doe het meestal met een tuinkruiden spread en dan sla en kip ertussen.