Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:37

Griepprik groep is bekend via de huisarts en die heeft je telefoonnummer meestal wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:38

Geen idee wie gaat sms en de huisarts of de ggd

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:39

Ik ben benieuwd of ik deze keer onder de griepprikgroep ga vallen. Bij de 1e vaccinatie viel ik onder de hoogrisicogroepen maar 'mijn' gedeelte valt daar blijkbaar voor de booster ineens niet meer onder. Nergens ook iets te vinden hierover.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:43

Ben benieuwd, ik krijg geen griepprik maar zat wel in een hoog risico groep.
Hopelijk lukt het Spierziekten Nederland weer om de boel wat te versnellen.
Vorige keer kreeg ik mijn uitnodiging ook doorgestuurd via mijn huisarts en niet via de gebruikelijke weg.
Al is januari al snel dus een paar weken met weinig tot geen contact is ook niet erg.
Goede reden om bezoek met de feestdagen zo veel mogelijk te beperken :')

Pas eind februari kom ik weer op plekken waar ik risico loop.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:48

Ik kreeg net telefoontje van reumatoloog ik nu half januari mijn booster mag halen omdat het dan 3 maanden na 3de vaccinatie is

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:56

karuna schreef:
Citaat:
Na de 60-plussers volgen de 60-minners op volgorde van leeftijd. De GGD’en schalen verder op om mogelijk te maken dat iedereen snel aan de beurt komt. Daarbij krijgt de griepprikgroep (met een verhoogd medisch risico) onder de 60 jaar een uitzondering. Een groot deel van deze groep krijgt vanaf 23 december zoveel als mogelijk een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio. Verder gaat het op volgorde van leeftijd zo snel als mogelijk. Eenvoud is het sleutelwoord.

Rivm site. Had ik het goed verstaan kennelijk

Ik snap het niet helemaal; komen nu eerst de 60+ aan de beurt die drie maanden na hun vaccinatie zitten, en DAARNA pas de 60-? Of gaan ze ondertussen ook door met de leeftijd? Dus morgen 1962/1963 of stopt dat tot er meer 60+ zijn geweest?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:13

Wat ik begrijp is dat de komende twee dagen de 60+ afspraken mag maken die langer dan 3 maanden geleden hun enting hebben gehad en dat ze vanaf vrijdag 60- vanaf 3 maanden in jaargangen weer gaan oproepen en dat de griepprik groep een sms krijgt om contact op te nemen met de ggd in de buurt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:19

Maar moet je dan wachten op een oproep?

De mensen van 1963, 1964 uit de griepprik groep moeten nu dus wéér langer wachten dan wanneer er op leeftijd doorgegaan was..?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:20

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje bang ben voor morgen met werken. We draaien volle bak (al 2 dagen achter elkaar record aantal prikken) en mogen geen inloop meer accepteren, maar dat betekent tegelijkertijd wel dat we aan de deur moeten weigeren. Eerder kon dat nog op 6 maanden in sommige gevallen, maar nu valt ook dat weg/wordt mogelijk niet meer door klanten geaccepteerd. Ook qua leeftijd ben ik bang dat er meer discussie komt, want onder de 60 jaar wordt nu nog niet geprikt, maar dat wordt na deze persconferentie mogelijk slechter geaccepteerd.

Ik ben het grootste gedeelte van de dag de eerste host die men tegen komt, bij ons heet dat de tent, daarna komt pas de ingang, en ik vind die positie op zich heel leuk om te doen, iedereen welkom heten etc, en dat het daar koel is, is een groot voordeel voor mij (en tegelijkertijd een reden waarom veel collega's er maar kort willen/kunnen staan). Maar als je boze inloop na boze inloop moet wegsturen, is het heel snel niet leuk meer, nog los van de vertraging dat het oplevert. En ondertussen loopt de rij daarachter rap op, want het duurt altijd langer dan controleren of de juist gezondheidsverklaring is ingevuld en men een legitimatie mee heeft (de eerste vraag is "heeft u een afspraak", die is voor allebei).

Mocht je trouwens voor een booster gaan, controleer dan even of je echt de juiste gezondheidsverklaring hebt ingevuld. Je moet de gezondheidsverklaring hebben waar "boostervaccinatie" bovenaan staat en de eerste vraag gaat over 6 maanden (bij die vanaf vanavond 3 maanden), niet over 8 weken. Dit vertraagt namelijk verderop in het systeem en die vis ik bij de ingang er zo veel mogelijk uit. Hij moet ook echt op papier ingevuld zijn. Maar we hebben ze ook altijd liggen. Op onze locatie in ieder geval met potloden erbij (en statafels), maar of dit op andere locaties ook zo (goed) geregeld is weet ik niet.

Je moet voor de booster deze verklaring hebben (.pdf bestand): https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsver ... ooster.pdf

Voor de 1e, 2e of 3e vaccinatie (3e vaccinatie enkel met brief van het ziekenhuis), heb je de andere vragenlijst nodig, namelijk deze (.pdf):
https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsverklaring.pdf

In andere talen kan je ze trouwens hier vinden:
https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-a ... klaringen/

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:21

Iedere dag worden er jaargangen aangekondigd zei de Jonge. Net zoals het nu gaat. Behalve dan de griepprik onder 60 die een sms krijgt.

@nikass, nee dus. Leeftijd gaat intussen gewoon door.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:24

Dank je wel Mizora. Heb jij ook antwoord op mijn vraag van het bericht vlak voor dat van jou?

Edit: thanks Fitzroy, ik zag je bericht na dat ik deze geplaatst had.
Dus iemand van 1963 uit de griepprik groep kan eerder op leeftijd dan vanwege risico?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 14-12-21 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:24

Wel, mijn moeder en familie van die leeftijd hebben allemaal nog geen brief gezien ..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:30

Heel veel mensen, ook al ouder, hebben nog geen brief.
Ik hou voor naasten de leeftijdsgroepen in de gaten en heel ze desnoods met online plannen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:31

@Nikass: Ja, zo begreep ik het wel. Ze zijn nu bij 1961 en eind volgende week moesten alle 45+-ers een afspraak hebben. De griepprik wordt uitgenodigd daarna.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 14-12-21 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Nikass schreef:
Maar moet je dan wachten op een oproep?

De mensen van 1963, 1964 uit de griepprik groep moeten nu dus wéér langer wachten dan wanneer er op leeftijd doorgegaan was..?

Van de griepprik-groep durf ik helemaal niets te zeggen. Als ik wat in de briefing hoor morgen, zal ik het morgenavond wel zeggen (ik werk van 7.15-17.15, maar ben vaak tot 17.45 bezig dus op zijn vroegst na het avondeten kan ik wat schrijven). Maar vaak hebben we nog wel enkele dagen na zo'n persconferentie nodig om alles helemaal duidelijk te krijgen, daarnaast ben ik host, geen ggd'er. Dus mijn info is beperkt tot de briefings en wat via nu.nl etc. gedeeld wordt.

Je moet een afspraak maken om voor een booster geprikt te worden. Dus ik verwacht dat je moet wachten op een oproep. Hoe en wat precies is echt nog niet bekend.

Morrie

Mijn man kreeg een week na z’n boosterprik een brief en mijn buurman, van 1943, heeft nog geen brief ontvangen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:35

Mizora schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje bang ben voor morgen met werken. We draaien volle bak (al 2 dagen achter elkaar record aantal prikken) en mogen geen inloop meer accepteren, maar dat betekent tegelijkertijd wel dat we aan de deur moeten weigeren. Eerder kon dat nog op 6 maanden in sommige gevallen, maar nu valt ook dat weg/wordt mogelijk niet meer door klanten geaccepteerd. Ook qua leeftijd ben ik bang dat er meer discussie komt, want onder de 60 jaar wordt nu nog niet geprikt, maar dat wordt na deze persconferentie mogelijk slechter geaccepteerd.

Ik ben het grootste gedeelte van de dag de eerste host die men tegen komt, bij ons heet dat de tent, daarna komt pas de ingang, en ik vind die positie op zich heel leuk om te doen, iedereen welkom heten etc, en dat het daar koel is, is een groot voordeel voor mij (en tegelijkertijd een reden waarom veel collega's er maar kort willen/kunnen staan). Maar als je boze inloop na boze inloop moet wegsturen, is het heel snel niet leuk meer, nog los van de vertraging dat het oplevert. En ondertussen loopt de rij daarachter rap op, want het duurt altijd langer dan controleren of de juist gezondheidsverklaring is ingevuld en men een legitimatie mee heeft (de eerste vraag is "heeft u een afspraak", die is voor allebei).

Mocht je trouwens voor een booster gaan, controleer dan even of je echt de juiste gezondheidsverklaring hebt ingevuld. Je moet de gezondheidsverklaring hebben waar "boostervaccinatie" bovenaan staat en de eerste vraag gaat over 6 maanden (bij die vanaf vanavond 3 maanden), niet over 8 weken. Dit vertraagt namelijk verderop in het systeem en die vis ik bij de ingang er zo veel mogelijk uit. Hij moet ook echt op papier ingevuld zijn. Maar we hebben ze ook altijd liggen. Op onze locatie in ieder geval met potloden erbij (en statafels), maar of dit op andere locaties ook zo (goed) geregeld is weet ik niet.

Je moet voor de booster deze verklaring hebben (.pdf bestand): https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsver ... ooster.pdf

Voor de 1e, 2e of 3e vaccinatie (3e vaccinatie enkel met brief van het ziekenhuis), heb je de andere vragenlijst nodig, namelijk deze (.pdf):

Bedankt voor de informatie omtrent de gezondheidsverklaring. Vorige keer kon ik het allemaal erg lastig vinden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:36

Mizora schreef:

Als ik in aanmerking kom voor de booster, moet ik naar jouw locatie, denk ik.
Daar is één van mijn dochters ook geweest, omdat de locatie in onze woonplaats een paar maanden geleden gesloten is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:37

Fitzroy schreef:
@Nikass: Ja, zo begreep ik het wel. Ze zijn nu bij 1961 en eind volgende week moesten alle 45+-ers een afspraak hebben. De griepprik wordt uitgenodigd daarna.

We zijn voor de eerste vaccinatie ook op leeftijd gegaan, aangezien dit eerder aan de beurt was dan griepprik groep. Dus dan zullen we dat nu weer proberen.

Karuna: is het nu wel te verwachten dat morgen 1962/1963 aan de beurt komt, of is er nu een stop tot vrijdag?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:41

Maar, mensen die onlangs besmet zijn, die hoeven nog niet.. scheelt er misschien weer een paar..

@polly: ik ook, ik ga dit weekend eens kijken of ik ze ertussen kan krijgen

karuna
Drukke kabouter

Geen idee, ik begreep een beetje dat eerst 60+ 3 maanden mocht en dat er vanaf vrijdag weer doorgegaan wordt op leeftijd en er ergens komende week een sms komt voor de griepprikgroep 60-. Meer weet ik niet, voor mezelf hoop ik dat ze doortellen vanaf morgen maar ik houd rekening met vanaf vrijdag doorgaan. Dat houd voor mij in ipv zaterdagafspraak kunnen maken dat dat ergens volgende week gaat worden tenzij de griepprik groep ergens ertussen gefrommeld wordt nog.

Fitzroy

Nee, nu eerst de 60+ tussen 3 en 6 maanden. Daarna weer op leeftijd. Vrijdag zei de Jonge.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:46

Thanks. Dan is in principe vrijdag 1962/1963 aan de beurt en zaterdag 1964/1965..?

Edit: Mizora dank voor de gezondheidsverklaring!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:48

De site is in ieder geval nu al overbelast :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:52

Nikass schreef:
Thanks. Dan is in principe vrijdag 1962/1963 aan de beurt en zaterdag 1964/1965..?

Edit: Mizora dank voor de gezondheidsverklaring!

Denk morgen al