Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:30

Nou dankzij Rutte een aantal dagen eerder vakantie (leerkracht basisschool).. als ik geen opvang van kinderen hoef te draaien. Maandag nog wel een online studiedag.
Maar dus wel wat extra tijd om heerlijk het bos in te gaan volgende week! Ik wil deze kerstvakantie nog een marathon trailen, eens bedenken wanneer ik dat ga doen.

Gisteren deed ik een zelf in elkaar geknutselde intervaltraining, 10 min warming up, 12 keer 1 minuut sprint met 1 minuut rust, 10 min cool down. Was een leuke 8.5km! Morgen het bos in, zin in!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:50

Nou van de nood maar een deugd maken al is het ontzettend jammer dat het toch weer 'nodig' is.
Fijne knutsel had je gemaakt en heerlijk morge het bos in

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:15

Goed bezig @Lien. Fijn als je dat kunt afsluiten en je wat rust kunt pakken :)

@Gaucho, netjes hoor. Vooral om die vieze regen en dan toch een flinke interval afronden!

@SV, ook een flinke intervalsessie achter de rug. Wel een mooi vooruitzicht, een paar dagen extra vrij. Jammer van de reden, dat dan weer wel...

@Dilan, hopen dat dat melkzuur de oorzaak van de pijn is. Dat melkzuur zal als het goed is met wat rust wel wegtrekken toch? Fijn dat je wel wat hebt kunnen fietsen :j

Hier was het rennen en vliegen vanmiddag, man was ineens niet lekker dus ik moest van alles extra doen rondom zoon ophalen enzovoorts. Geen zin meer om aan een interval te beginnen, dus de keuze gemaakt voor een flinke tempoloop. 5km gedaan, evenaring van m'n snelste tijd. Dus een lekker loopje wel *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:28

SV, dan maar genieten van de extra vakantie :D

Musli, lekkere tempoloop :j
Dat melkzuur trekt idd vanzelf weg. Is ook geen reden om niet te bewegen oid

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:22

Ik zit in de uk en naast dat we erg lange dagen kloppen twijfel ik een beetje hoe veilig het is om hier in het donker hard te lopen. Gent is heel veilig en daar ga ik dus makkelijk weg nu maar op dit uur hier twijfel ik…

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:38

poes schreef:
Ik zit in de uk en naast dat we erg lange dagen kloppen twijfel ik een beetje hoe veilig het is om hier in het donker hard te lopen. Gent is heel veilig en daar ga ik dus makkelijk weg nu maar op dit uur hier twijfel ik…

Waar zit je precies? Ik heb negen jaar in de UK gewoond. Het zal vast veilig zijn hoor :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:26

Portsmouth south sea! Aan het water.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:32

poes schreef:
Portsmouth south sea! Aan het water.

Oh Portsmouth! Dat ken ik wel :j vaak geweest voor werk. Kun je prima lopen hoor, ik zou alleen niet door donkere parkjes of council estates lopen in het donker, en misschien niet door Fratton. Maar het is in principe geen onveilige stad, het heeft alleen een beetje bad rep :)) Veel plezier in elk geval!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:20

Vanmorgen 23km getraild. Ik had zware benen en het gevoel dat ik niet goed vooruit kwam.
Toen werd ik op 19km gebeld door iemand van school. Een leerling uit mijn klas is al een tijd ongeneeslijk ziek en nu kreeg ik dus een telefoontje dat het binnen 1 of 2 dagen gedaan is. Ik ben er kapot van. Je weet dat het eraan komt, maar toch.. wat een verdrietig nieuws.
De kortste weg naar de auto genomen en naar huis gegaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:21

Sterkte SV :knuffel:

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:25

Sterkte SV, heftig hoor

Het valt mij altijd op hoe slecht je zichtbaar bent als er geen of weinig straatverlichting is. Gisterenavond zag ik 2 hardlopers ook vrij laat, ondanks hesje en lampje. Dat weerhoudt mij eigenlijk om in de avond te lopen.

Muesli, ik loop met diverse podcasts. Nu de omdenken podcast, maar ik houd ook wel van interviews met interessante mensen. Deventer moordzaak heb ik ook klaar staan. Hoor dat die ook goed is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:39

Poe sv heftig! Sterkte, lijkt me vreselijk..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:40

Ik heb zowaar de volgende training volgehouden. 3 minuten en zoals jullie adviseerden op een heel laag tempo.

Ben verbaasd en trots :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:41

Paardenfan25 schreef:
Sterkte SV, heftig hoor

Het valt mij altijd op hoe slecht je zichtbaar bent als er geen of weinig straatverlichting is. Gisterenavond zag ik 2 hardlopers ook vrij laat, ondanks hesje en lampje. Dat weerhoudt mij eigenlijk om in de avond te lopen.

Muesli, ik loop met diverse podcasts. Nu de omdenken podcast, maar ik houd ook wel van interviews met interessante mensen. Deventer moordzaak heb ik ook klaar staan. Hoor dat die ook goed is.

Een heel ander genre dan ik dus. Ik luister eigenlijk alleen maar sportgerelateerde podcasts ;)
Wel grappig om te zien dat iedereen toch zijn eigen voorkeur daarin heeft.

Ik probeer 's avonds altijd een route uit te zoeken die goed verlicht is. Anders vind ik het te spannend inderdaad en dan voornamelijk vanwege het feit dat je gewoon echt niet zo goed zichtbaar bent. Ondanks de lampjes en reflectieve stukjes op het harnas.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:42

troi schreef:
Ik heb zowaar de volgende training volgehouden. 3 minuten en zoals jullie adviseerden op een heel laag tempo.

Ben verbaasd en trots :o

Zie je, ook jij kunt dit :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 14:56

SV, heftig nieuws ;( sterkte... :(:)

In de avond loop ik altijd met verlichting, zonder muziek en als ik over een weg/fietspad moet loop ik links, zodat ik alles zie aankomen.
Veiliger kan ik het niet maken.

Vind mensen die zonder verlichting op de donkere polderweggetjes gaan lopen wel ontzettend dom. Of ze nou hardlopen of gewoon wandelen. Kwam er laatst 1 tegen die ik dus paa zag toen ie in het bereik van mn koplampen was.
Nou reed ik niet hard, dus kon nog prima remmen. Maar de meeste mensen gebruiken dat weggetje om even snel door te racen. :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:09

Jeetje wat een heftig en verdrietig nieuws SV. Wel weer mooie foto's hoor.

Ik ben gisteren best wat hardlopers tegen gekomen in het donker die kon ik prima zien aankomen met verlichting. Maar inderdaad helemaal zonder verlichting is echt een no go. Loop net als Dilan dan ook zonder muziek en aan de linkerkant van de weg zodat ik tegenliggers zie aankomen.

Fijn troi dat de drie minuten lukten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:26

Dank je wel allemaal.

Hier altijd verlichting voor en achter als ik in het donker loop. Zonder is zelfmoord toch!

Troi ik wist dat je het kon, goed zo!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:25

Iets te vroeg gejuicht.. ik moet gewoon werken. Maar geen idee waar ik de hele dag vol mee moet maken.
Na een dag of twee ben ik wel klaar.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:11

Pfoe, sterkte SV, heftig...

En lekker bezig troi! En MuSLi ook, lekker hoor, een harde 5K.

Hier probeer ik het donker zoveel mogelijk te vermijden maar anders zeker niet zonder verlichting, is me toch iets te gevaarlijk. Ook blijf ik dan altijd binnen de stad in plaats van de weggetjes tussen de weilanden of in het park, voelt toch iets veiliger. Ga zo nog even een rustig rondje met iemand lopen dus dan gaat de verlichting ook maar weer mee.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:36

SV sterkte ! Heftig zeg.
:(:)

Vandaag thuisgewerkt en in de pauze 5 km gerend, wat heerlijk dat het kan.
Morgen weer een dagje kantoor.
Ik kan niet wachten tot dinsdag, de kortste dag! Een mentaal dingetje bij mij :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:55

Ik had een knalgeel jack gekocht om in het donker te rennen maar durf het eigenlijk niet. En niet alleen omdat ik denk dat ze me aanrijden maar ook omdat ik vrees te struikelen over een gat in de weg of een tak ofzo. Het is e het donker hier in de polder.

Dus nu heb ik dat ding overdag aan en wordt ik nogal nagekeken, vooral door nogal verbaasde kinderen. Niet alleen rent een oud mens (nou ja, oud in de ogen van een 8jarige dan), die bejaarde loopt ook nog eens voor gek _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:13

Veel sterkte SV wat een vreselijk verdrietig nieuws :(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:16

troi schreef:
Ik had een knalgeel jack gekocht om in het donker te rennen maar durf het eigenlijk niet. En niet alleen omdat ik denk dat ze me aanrijden maar ook omdat ik vrees te struikelen over een gat in de weg of een tak ofzo. Het is e het donker hier in de polder.

Dus nu heb ik dat ding overdag aan en wordt ik nogal nagekeken, vooral door nogal verbaasde kinderen. Niet alleen rent een oud mens (nou ja, oud in de ogen van een 8jarige dan), die bejaarde loopt ook nog eens voor gek _O-

Het kan mij juist niet geel genoeg zijn :+

Zeker met dat grauwe weer vind ik die kleurtjes juist leuk :j

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:34

Alsof je foto’s een beetje passen bij het nieuws wat je kreeg SV. Wat een onwijs naar bericht, hoe oud zijn de kinderen uit jouw klas? Je zal het pittig krijgen dit nieuws met hen samen te moeten dragen - heel veel kracht en sterkte gewenst. Denk aan je!

Troi wat super goed van je zeg! Lekker toch en nooit meer onzeker zijn of je iets kan. Gewoon doen! Hihi!

Morris jaloers op jouw pauze rondje - ik werk uit vanuit huis en pik ook weleens 5 km. Valt niet mee “onder tijdsdruk” maar hoe heerlijk voldaan als je na een douche weer verder kan.

Goed bezig alle andere topic teamleden, lampjes aan en gaan!
Niks mis met goed geel, een veilige route en verlichting. Hier ook altijd mijn autosleutel in mijn hand! Hahaha... beter safe then sorry!

Ik tel af tot ik weer kan/mag/mij goed voel! Ook voor mij graag wat Km’s deze week aub #)