Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:47

Pandora2 schreef:
Tja, ik lees ook alleen maar wat in de kranten komt :+
93% was wel degelijk volledig gevaccineerd, niet slechts 1 prik. Aldus een internist van een ziekenhuis een paar weken geleden. 75% blijkt nu, aldus Sciensano.
Dus ja, dan vraag ik mij af hoe het nu werkelijk zit.

Maar goed, ik dacht dat iedereen zijn mening in dit topic welkom was gezien de titel. Maar blijkt maar weer eens dat dit niet zo is. Jammer.

Is het verschil niet te verklaren door 12+ en 18+?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:49

Wanneer jij een opmerking dat er misschien cijfers door elkaar gehaald zijn al als een aanval ziet ? En als niet welkom ? Tja.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:49

Nee, 18+ van de volwassen bevolking. In beide gevallen.

Maar goed, ik hou erover op voor ik anderen beïnvloed :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:57

Ibbel schreef:
Coronadasboard. Het is een K-site, je zoekt je de pleuris om wat te vinden, maar in deze grafiek zie je dat er nu meer 30-40-ers op de IC liggen dan 60-70-ers:

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

Volgens de grafiek is de grootste groep toch 60-69, dan 50-59, dan 40-49, dan 70-79 en dan pas 30-39?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:08

Ibbel schreef:
Dat is uitgebreid onderzocht. De virusload bij gevaccineerden is veel lager. Je verspreidt het dus minder én je krijgt minder (ernstige) symptomen of zelfs helemaal geen klachten.
Dat laatste is dus wel lastig (want dan weet je zelf niet dat je gevaccineerd en al besmet en dus ook mild besmettelijk bent), maar als iedereen gevaccineerd zou zijn, is dat geen probleem meer. Dan zou bij wijze van spreken iedereen een milde virusload mee kunnen sjouwen zonder dat íemand daar last van krijgt. En dat is nou net de bedoeling...

Heb je daar een bron van? Dat ik eens zelf kan lezen dat onderzoek.

Kinke

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:11

ben wel nieuwsgierig ApplePapple....weet jij hoe je zo'n onderzoek moet interpreteren?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:11

Vayo schreef:
Ibbel schreef:
Coronadasboard. Het is een K-site, je zoekt je de pleuris om wat te vinden, maar in deze grafiek zie je dat er nu meer 30-40-ers op de IC liggen dan 60-70-ers:

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

Volgens de grafiek is de grootste groep toch 60-69, dan 50-59, dan 40-49, dan 70-79 en dan pas 30-39?

Inderdaad, er liggen meer ouderen dan jongeren op de IC volgens deze grafiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:53

Ik ben gelukkig volledig gevaccineerd en ik zou enorm balen als ik de winter weer met restricties moet doorbrengen, omdat een grote groep mensen zich niet wil laten vaccineren en maatregelen weer nodig zijn.
Kan je je om medische redenen niet vaccineren, dan alle begrip, voor de rest kan ik het begrip niet meer opbrengen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:58

Citaat:
Ik ben nog niet gevaccineerd. Grotendeels vanwege prikangst, maar ook angst voor het onbekende (wat laat je je inspuiten)
En niet zozeer omdat ik moeilijk doen wanneer ik naar een ver land ga + de vaccinaties, maar meer omdat dit vanuit de overheid zo gepusht wordt. Denk aan de dansen met Jansen uitspraak, zodat iedereen em maar nam. En daarna oeps.. niet handig toch niet zo'n top vaccin

Ik twijfel hier nog even verder :+

Geen angst 'voor het onbekende' zoals een heftige ziekte...?

Geldt kennelijk niet voor 'het buitenland' of gele koorts.

En zou de spreker v/m een idee hebben waarom onze overheid het vaccineren "gepushed" heeft...?

Het is om jaloers op te worden, 'not a care in the world'. (Maar wat te doen als zo'n 'sancta simplissima' een IC bed nodig heeft...? Ik vind het wat... )

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:14

Mindim schreef:
Ik ben gelukkig volledig gevaccineerd en ik zou enorm balen als ik de winter weer met restricties moet doorbrengen, omdat een grote groep mensen zich niet wil laten vaccineren en maatregelen weer nodig zijn.
Kan je je om medische redenen niet vaccineren, dan alle begrip, voor de rest kan ik het begrip niet meer opbrengen.

Naja dit heb ik dus ook..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:27

Ik ben het er aan de ene kant ook wel mee eens maar het bericht kwam voor mij een beetje hard binnen.
Werkgevers willen ook al kunnen weten wie wel of niet gevaccineerd is.
Waar is onze tot zover gaande privacy?

Overigens denk ik niet dat door deze maatregel de vaccinatiegraad omhoog gaat.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:21

Hier bewust niet gevaccineerd en gaat ook niet gebeuren. Heb het niet nodig, ben veel buiten en bouw netjes weerstand op. Ik vertouw op mijn eigen lijf en niet op een prik waarvan blijkt dat de werkzaamheid rap afneemt.
Ik ga ook niet meedoen met die onzin van testen voor toegang. Dan maar niet uit eten etc. Jammer voor de horeca, maar ik ga mij niet laten verplichten tot iets waar ik niet achter sta.

En ik hoop dat de mensen bij de formule 1 een topweekend hebben en dat de evenementenbranche eindelijk is ballen toont en in opstand gaat komen tegen het wanbeleid van de overheid.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:44

... en ik zou het toejuichen als iedereen die zich bewust niet laat vaccineren tegen covid-19 een verklaring bij zich draagt.

Bij heftige ziekteverschijnselen die wijzen op covid uitsluitend thuiszorg.

Met pokken (smallpox) is genocide gepleegd : geen onschuldig griepje.
De 'pokkenprik' was verplicht.
(Nu niet meer, want we hebben de ziekte uit kunnen roeien.)
En als je kanker hebt, wil je graag de operaties die nodig zijn zo snel mogelijk. (Dus bewuste weigeraars, neem je verantwoordelijkheid.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:53

Mindim schreef:

Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van verplicht vaccineren, moet ik zeggen dat ik dit gevoel ook steeds meer begin te krijgen.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:03

Janneke2 schreef:
... en ik zou het toejuichen als iedereen die zich bewust niet laat vaccineren tegen covid-19 een verklaring bij zich draagt.

En als je kanker hebt, wil je graag de operaties die nodig zijn zo snel mogelijk. (Dus bewuste weigeraars, neem je verantwoordelijkheid.)

Gaan we die verklaring dan ook instellen voor roken, drank, drugs of mensen die aan risico sporten doen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:06

MTinker schreef:
Janneke2 schreef:

Gaan we die verklaring dan ook instellen voor roken, drank, drugs of mensen die aan risico sporten doen?

Dat is toch een vergelijking van helemaal niks :?
Dat is allemaal niet besmettelijk. Het zorgt niet voor code zwart en er is ook geen pandemie van ongevallen bij risicosporten.
Het aantal rokers neemt af vanwege stimulatie vanuit de overheid, drank ook en harddrugs is ip verboden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:14

purny schreef:
Ik ben het er aan de ene kant ook wel mee eens maar het bericht kwam voor mij een beetje hard binnen.
Werkgevers willen ook al kunnen weten wie wel of niet gevaccineerd is.
Waar is onze tot zover gaande privacy?

Overigens denk ik niet dat door deze maatregel de vaccinatiegraad omhoog gaat.

Ik vind het terecht dat werkgevers dit willen weten. Soms moet privacy een stukje wijken, zoals bij het bestrijden van een wereldwijde pandemie.

Wat anderen ook al schrijven: het draagvlak voor weer meer maatregelen is gewoon heel erg laag, bij mij ook. Maar er moet iets gebeuren, om het risico dat de zorg overloopt zoveel mogelijk te beperken. Want bij zorgmedewerkers is het ook een keer 'op'.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:15

ApplePapple schreef:
Ibbel schreef:
Dat is uitgebreid onderzocht. De virusload bij gevaccineerden is veel lager. Je verspreidt het dus minder én je krijgt minder (ernstige) symptomen of zelfs helemaal geen klachten.
Dat laatste is dus wel lastig (want dan weet je zelf niet dat je gevaccineerd en al besmet en dus ook mild besmettelijk bent), maar als iedereen gevaccineerd zou zijn, is dat geen probleem meer. Dan zou bij wijze van spreken iedereen een milde virusload mee kunnen sjouwen zonder dat íemand daar last van krijgt. En dat is nou net de bedoeling...

Heb je daar een bron van? Dat ik eens zelf kan lezen dat onderzoek.

Ik vind de besmettelijkheid die je nog hebt als gevaccineerde afdoen als onzin onterecht.

Zie: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/delta-va ... ccineerden

De virus load is bij delta net zo hoog. Wat dat betreft is het veiliger als iedereen test.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:25

Als insuline-afhankelijke diabeet vraag ik me serieus af of al dat gemiep over prikangst ook reden zou zijn om geen insuline te spuiten. Gewoon dood gaan dan maar? Neem toch je verantwoordelijkheid!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:30

Ibbel schreef:
Ik vind het wel jammer dat een hoop mensen die zeggen: ik laat me niet vaccineren dat zeggen onder verwijzingen naar redenen die niet kloppen.
Zeg rustig: ik laat me niet vaccineren, maar zeg dan gewoon: ik vind het eng/ik durf niet (al dan niet vanwege prikangst)
Kom niet met drogredenen als: het vaccin is experimenteel/niet getest/te snel ontwikkeld/de overheid geeft valse cijfers/je krijgt nog steeds Corona en geeft het net zo hard door etc. Al die argumenten zijn al 100.000 keer ontkracht.
Als je zélfs de officiele kanalen en informatie niet wenst te geloven (en ook dat mag) hou dat dan in ieder geval vóór je en beinvloed anderen daar niet mee.

Je verwoord dit zo fijn, echt precies, maar dan ook precies dit. Zeg gewoon dat het niet goed voelt, je er bang voor bent, je het niet vertrouwt, allemaal dikke prima. Wil je je niet vaccineren? Vooral doen, jouw keuze. Maar benoem dat gewoon en ga geen onzin verkopen (en verspreiden).

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:37

nps schreef:
Ibbel schreef:
Ik vind het wel jammer dat een hoop mensen die zeggen: ik laat me niet vaccineren dat zeggen onder verwijzingen naar redenen die niet kloppen.
Zeg rustig: ik laat me niet vaccineren, maar zeg dan gewoon: ik vind het eng/ik durf niet (al dan niet vanwege prikangst)
Kom niet met drogredenen als: het vaccin is experimenteel/niet getest/te snel ontwikkeld/de overheid geeft valse cijfers/je krijgt nog steeds Corona en geeft het net zo hard door etc. Al die argumenten zijn al 100.000 keer ontkracht.
Als je zélfs de officiele kanalen en informatie niet wenst te geloven (en ook dat mag) hou dat dan in ieder geval vóór je en beinvloed anderen daar niet mee.

Je verwoord dit zo fijn, echt precies, maar dan ook precies dit. Zeg gewoon dat het niet goed voelt, je er bang voor bent, je het niet vertrouwt, allemaal dikke prima. Wil je je niet vaccineren? Vooral doen, jouw keuze. Maar benoem dat gewoon en ga geen onzin verkopen (en verspreiden).

Als je doelt op mij, ik zeg ook heel eerlijk dat de voornaamste reden mijn naaldenangst is...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:42

Ik heb gewoon een praktisch probleem. Als ik er ziek van wordt (en gezien het feit dat mijn zus hoge koorts kreeg ervan, is die kans aanwezig, we reageren hetzelfde op medicijnen), wie zorgt er dan voor de paarden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:31

Lusitana schreef:
Ik heb gewoon een praktisch probleem. Als ik er ziek van wordt (en gezien het feit dat mijn zus hoge koorts kreeg ervan, is die kans aanwezig, we reageren hetzelfde op medicijnen), wie zorgt er dan voor de paarden?

Kun je niet iemand regelen die je in geval van nood even helpt? Een vaccinatie kun je plannen. Het meeste werk kun je van te voren doen, zodat je de dagen na je vaccinatie minder werk hebt.
Je kunt altijd ziek worden of bijv. een been breken en dat plan je nooit … hoe los je dat dan bijv. op?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:32

Lusitana schreef:

En hoe wil je dat doen als je zonder vaccinatie flink ziek wordt of wanneer je een ongeluk krijgt?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:35

Als dierenhouder moet je eigenlijk altijd een back-up hebben. Je kunt altijd ziek worden. En zo'n vaccinatie is gepland, Covid, griep of andere ellende niet. Dus dan zou het toch mogelijk moeten zijn om voor een paar dagen op voorhand iemand achter de hand te hebben?
Laatste keer dat ik influenza had, heb ik met 40+ graden toch de dieren kunnen voeren. Met moeite en uitmesten gewoon niet gedaan. Maar wel gelukt dus.