Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:39

Zeeuwtje68 schreef:
Wat zou ik er graag bij willen zijn als jullie achter de waarheid gaan komen.
Want lieve bokkertjes dit gaat echt niet meer over Corona hoor.
Er is veel meer aan de hand in dit land.
Geef het maar even de tijd en jullie zullen er ook achter gaan komen.
Want ze zijn er al mee bezig om alle mensen die betrokken hiermee zijn om op te pakken en te straffen, want geloof me die zullen hun straf zeker krijgen. het gaat hier om miljoenen schuldigen, corrupte mensen
Weten wij dit wel? Dat er ondergrondse tunnels zijn die gebruikt worden om mensen te vervoeren en drugs en kinderen gevangen worden gehouden. Dat er pedonetwerken onder de grond zitten... dat er zoveel bekende mensen hiermee te maken hebben... Dat er Satanisch ritueel kindermisbruik word gedaan? enzzz er is zoveel aan de hand in ons land...Nou ja doe er mee wat je wilt.. Je hoeft me ook niet te geloven hoor. de waarheid zal snel aan het licht gaan komen.. Fijne dag... Corona is 1 grote afleiding...

Ohh dat is wat ik onder mijn huis hoorde!
:o?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:39

lenaa_tje schreef:
raket schreef:
Bij ons in het ziekenhuis loopt/liep een proef met mondmaskers met doorzichtig venster. Ik kan kijken of ik op intranet nog wat kan vinden.

Graag!

@blussem dat kan ik mij niet voorstellen als een faceshield ook niet mag.

Waarom zou dat niet mogen? De overheid is juist heel duidelijk in dat het juist de bedoeling is om een niet medisch gekeurd mondkapje te gebruiken.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:40

Tja dan kan je, je afvragen waarom een faceshield ook niet mag :)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:42

Zeeuwtje68 schreef:
Wat zou ik er graag bij willen zijn als jullie achter de waarheid gaan komen.
Want lieve bokkertjes dit gaat echt niet meer over Corona hoor.
Er is veel meer aan de hand in dit land.
Geef het maar even de tijd en jullie zullen er ook achter gaan komen.
Want ze zijn er al mee bezig om alle mensen die betrokken hiermee zijn om op te pakken en te straffen, want geloof me die zullen hun straf zeker krijgen. het gaat hier om miljoenen schuldigen, corrupte mensen
Weten wij dit wel? Dat er ondergrondse tunnels zijn die gebruikt worden om mensen te vervoeren en drugs en kinderen gevangen worden gehouden. Dat er pedonetwerken onder de grond zitten... dat er zoveel bekende mensen hiermee te maken hebben... Dat er Satanisch ritueel kindermisbruik word gedaan? enzzz er is zoveel aan de hand in ons land...Nou ja doe er mee wat je wilt.. Je hoeft me ook niet te geloven hoor. de waarheid zal snel aan het licht gaan komen.. Fijne dag... Corona is 1 grote afleiding...

Gaaf _/-\o_
Waar kan ik de ingang vinden van zo tunnel?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:42

Misschien moet je even op de site vd rijksoverheid kijken blussem. Hoewel ik 2 pagina's terug nog heb gequote wat de minimale eisen zijn.

Zeeuwtje, is goed. Wanneer worden we verlicht? Aangezien qanon claimde dat dat al in November zou zijn en er nog niks gebeurt is :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:43

Electra63 schreef:
Vandaag een heel.artikel over Engel gelezen op Rijnmond. Juist veel vrouwen tussen 30 en 50 jaar zijn anti-vaxxers en geloven bijv. Engel

Ben ik blij dat ik 51 ben zeg! :D

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:43

bigone schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=LWEw4nfhMVM&t=70s luister hier maar eens naar.
Maar er is nog veel meer hoor..

Volgens mij zijn nogal veel vrouwen van een bepaalde leeftijd in de ban van conspiracies . Zou het iets met de overgang te maken hebben? Doet soms rare dingen met je.

Omega _O-

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:48

Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. Albert Einstein. En erg toepasselijk voor sommigen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:49

safina schreef:
Blussem schreef:
Ik vind dat verantwoordelijkheid van de winkels zelf. Ze zouden blackfriday ook op een maandag kunnen staten.

Maar aan de andere kant snap ik het ook wel van de winkel eigenaren dat ze zo iets hebben van nu snel nog voordat straks die idiote mondkapjes plicht komt.

Je kunt die verantwoordelijkheid niet effectief bij winkels leggen. Die ondernemers gaan de omzet die ze kunnen pakken niet opofferen voor een hoger doel. Bovendien: als jij met je winkelketen uit verantwoordelijkheidsgevoel niet meedoet, doet je concurrent het wel. Dat soort dingen moet je van overheidswege regelen, anders komt het niet goed.

Tot dat de overheid besluit om de winkels dicht te gooien.

Oohwachteens even dat gebeurt nu al dat sommige gebieden op slot worden gegooid en winkels verplicht dicht moeten. Ik geloof echt niet dat ze op die manier meer winst maken.

Waarom niet als winkel je verantwoordelijkheid nemen en juist acties op maandag starten in plaats ben vrijdag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:03

Blussem schreef:
safina schreef:

Je kunt die verantwoordelijkheid niet effectief bij winkels leggen. Die ondernemers gaan de omzet die ze kunnen pakken niet opofferen voor een hoger doel. Bovendien: als jij met je winkelketen uit verantwoordelijkheidsgevoel niet meedoet, doet je concurrent het wel. Dat soort dingen moet je van overheidswege regelen, anders komt het niet goed.

Tot dat de overheid besluit om de winkels dicht te gooien.

Oohwachteens even dat gebeurt nu al dat sommige gebieden op slot worden gegooid en winkels verplicht dicht moeten. Ik geloof echt niet dat ze op die manier meer winst maken.

Waarom niet als winkel je verantwoordelijkheid nemen en juist acties op maandag starten in plaats ben vrijdag.

Er waren de gehele week al acties. Veel winkels waren afgelopen maandag al gestart.

Daarnaast is het het laatste weekend vóór sinterklaas en vandaag de laatste zondag van de maand = koopzondag.

Als de black friday acties morgen zouden zijn gestart, dan hadden ze op vrijdag afgelopen moeten zijn geweest, anders had het alsnog heel druk geweest in de winkelstraten.

Ik vind het eerder dom dat de winkels eerder gesloten worden door de burgemeesters... op deze manier zorg je er juist voor dat de mensenmassa in een kleiner tijdsbestek komt winkelen. Juist langere openingstijden zouden zorgen voor meer spreiding van de mensen.

In ieder geval had ik wel een 2e keer achter mn oren gekrabd als ik gisteren of vandaag de stad in had willen gaan. Dan had ik echt ipv aan het einde van de middag (want meestal dan minder druk dan zeg 13:00) gewoon gezorgd dat ik om 12:00 in de stad zou zijn. Dan heb je tenminste nog kans om goed te kunnen shoppen voordat de burgemeester de winkels weer sluit.

Andersom, als alle winkels tot 20:00 open zouden zijn in dit weekend, dan was ik waarschijnlijk later op de middag gaan shoppen. Ná de grote drukte.

Gelukkig was ik vrijdag halverwege de middag al geweest en was het "gezellig druk" maar bij lange na niet "achterlijk druk" overal kon je buiten goed afstand houden, alleen de Mediamarkt was een drama zo druk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:08

Nog wat achtergrond bij de mondkapjesplicht :)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:09

Kan een mode niets doen tegen die posts van zeeuwtje? Of mag je dit soort post altijd en overal postten?

*edit* gister toevallig dat stukje gezien, Was een leuk stukje.
Kan niet wachten tot dinsdag iedereen een mondkapje op moet

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:12

friezenfan2 schreef:
Kan een mode niets doen tegen die posts van zeeuwtje? Of mag je dit soort post altijd en overal postten?

Bokt vind dat idd prima want ze vinden dat zij niet inhoudelijk mogen modereren. In het vaccinatietopic is dit al heel lang een probleem en er os ook al eerder een topic over gepost
[FZ] Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:13

Mode??

Wat is er mis met Zeeuwtje? Ze heeft bij vele mensen een glimlach op hun gezicht gekregen. Dankzij zulke mensen is het hier juist leuk en gezellig.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:15

Misschien dan toch maar die foei knop gebruiken

Ik kan ook niets doen aan de autocorrect op mijn tablet, blussem -:(-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:16

secricible schreef:
friezenfan2 schreef:

Bokt vind dat idd prima want ze vinden dat zij niet inhoudelijk mogen modereren. In het vaccinatietopic is dit al heel lang een probleem en er os ook al eerder een topic over gepost
[FZ] Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Ik zou dat ook niet terecht vinden. Ik ben het verre van eens maar censuur zou ik erger vinden.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:17

Geef niks. Overkomt een ieder wel zo typo :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:18

We hoeven mensen natuurlijk niet altijd te quoten he. Een @ +gebruikersnaam scheelt een hoop onzin lezen.

Blussem

lenaa_tje schreef:
Ik zou dat ook niet terecht vinden. Ik ben het verre van eens maar censuur zou ik erger vinden.

Censuur bevestigd juist het denkwijze van zulke mensen.

Shadow0

Toch, uit pure interesse: wervingsfilmpjes voor IS, moeten die op Bokt kunnen of niet?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:19

Winged schreef:
We hoeven mensen natuurlijk niet altijd te quoten he. Een @ +gebruikersnaam scheelt een hoop onzin lezen.

Jammer genoeg werkt dat niet goed op bokt. Op sommige forums werkt dat idd erg mooi.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:20

Ik mag hopen van niet shadow

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:21

Btw, ik merk dat in deze topic haast onmogelijk is om bericht van laatste poster te beantwoorden zonder dat er iemand anders doorheen praat. :x
@winged

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:21

Citaat:
Je hoeft me ook niet te geloven hoor. de waarheid zal snel aan het licht gaan komen.. Fijne dag... Corona is 1 grote afleiding...

Zeeuwtje, kan je wat specifieker zijn wat betreft ' snel ' in dit geval ?
Spreken we dan over dagen? maanden? jaren? eeuwen?

Kan ik alvast één en ander voorzien moest dat nodig zijn :P

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:22

bigone schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=LWEw4nfhMVM&t=70s luister hier maar eens naar.
Maar er is nog veel meer hoor..

Volgens mij zijn nogal veel vrouwen van een bepaalde leeftijd in de ban van conspiracies . Zou het iets met de overgang te maken hebben? Doet soms rare dingen met je.
ik niet hoor!! :D

Zonder dollen, mensen lijken steeds gekker te worden 8)7 Hoop werk voor Psychologen komende tijd.