Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:18

Shadow0 schreef:
Marie_Anne, Jawel, ik kan het verzoeken :) Dat heb ik namelijk gedaan :)

Solistar kan die website hier plaatsen, jij kan dit soort verzoeken doen, en ik kan zeggen dat ik beide belachelijk vind. Gelukkig wel ja.
Ik vind jouw rare oproep tot censuur gevaarlijker dan die gekke website.

Mijn verzoek is dan ook dat iedereen vooral plaatst wat ze wil plaatsen en zich niet te laten weerhouden door de zelfbenoemde Boktpolitie.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:20

Marie_Anne schreef:
Shadow0 schreef:
Marie_Anne, Jawel, ik kan het verzoeken :) Dat heb ik namelijk gedaan :)

Solistar kan die website hier plaatsen, jij kan dit soort verzoeken doen, en ik kan zeggen dat ik beide belachelijk vind. Gelukkig wel ja.

Mijn verzoek is dan ook dat iedereen vooral plaatst wat ze wil plaatsen en zich niet te laten weerhouden door de zelfbenoemde Boktpolitie.

Wat laat jij je ongelooflijk kennen elke keer met die kinderachtige reacties. Laat mensen nu eens gewoon even zelf kiezen wat ze doen met dat verzoek. Er zullen heus nog wel zaken geplaatst worden.

Ik begrijp ook dat er geen geld moet gaan naar oplichters.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:25

Trieneke schreef:
Die geheime handgroet op de genoemde website

[ [url=m/MtxQSx.jpg]Afbeelding[/url] ]
moest ik wel om lachen.

[ [url=m/NtraOn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoor ik nu ook bij de illuminatie?

Ja, jij vuil Wacken tuig #teamGMM \m/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:38

SinneJ schreef:
Marie_Anne schreef:

Wat laat jij je ongelooflijk kennen elke keer met die kinderachtige reacties. Laat mensen nu eens gewoon even zelf kiezen wat ze doen met dat verzoek. Er zullen heus nog wel zaken geplaatst worden.

Ik begrijp ook dat er geen geld moet gaan naar oplichters.

Kun je zelf even normaal reageren misschien? Lekker constructief, jouw bijdrage +:)+ . Ik hou niet van censuur, en daar ben ik bloedserieus over.

Jij vind het oplichters, ik vind het vooral triest dat mensen zo'n wereldbeeld hebben. Met mensen in gesprek gaan die hierin geloven lijkt mij veel beter dan oproepen tot censuur en doen alsof alsof het criminelen zijn.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:41

Strooien met de term boktpolitie vanwege een 'verzoekje' is niet bepaald redelijk. Daar ga ik tegenin.

Ik denk dat de mensen die zo'n websites creëren met niet gefactcheckte info op die geld genereren mbv clicks echt wel weten dat het niet koosjer is wat ze doen. Dat geld gaat niet naar arme kindjes hoor. En ook niet naar wetenschappelijk onderzoek.

Hier op bokt wil ik echt in gesprek gaan over alles, maar zodra het commercieel wordt, heb ik er toch ook mijn twijfels bij hoor, Marie_Anne. Dat heeft geen plaats in die discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:47

Maar hoe kom jij erbij dat die site commercieel is? Het zag er niet erg commercieel uit, eerder heel triest.

Als mensen gevoelig zijn voor complotdenken bevestigt de reactie van Shadow0 alleen maar hun beeld. Zie je wel, we zijn iets op het spoor, "ze" willen niet dat het bekend wordt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:48

Marie_Anne schreef:
Maar hoe kom jij erbij dat die site commercieel is? Het zag er niet erg commercieel uit, eerder heel triest.

Als mensen gevoelig zijn voor complotdenken bevestigt de reactie van Shadow0 alleen maar hun beeld. Zie je wel, we zijn iets op het spoor, "ze" willen niet dat het bekend wordt.

Die denkwijze kan ik dan weer wel volgen op zich hoor. Heb je waarschijnlijk wel een punt mee.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:48

Margrathea, tja ik beken schuld. Maar ja misschien komen wij nu wel aan de macht met dit geheime handgebaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:49

er zit dus een heel verdienmodel achter. Interessant. Nooit bij stil gestaan.. Misschien is er dus toch wel een complot van een groep mensen die samen enge complotten verzinnen en de wereld insturen. En dat doen ze om mensen bang en boos te maken en zichzelf zo te verrijken en macht over mensen te krijgen. Brrr.

Als ik daar nou in geloof, ben ik dan ook een complotdenker? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:57

safina schreef:
er zit dus een heel verdienmodel achter. Interessant. Nooit bij stil gestaan.. Misschien is er dus toch wel een complot van een groep mensen die samen enge complotten verzinnen en de wereld insturen. En dat doen ze om mensen bang en boos te maken en zichzelf zo te verrijken en macht over mensen te krijgen. Brrr.

The plot thickens :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:58

Marie_Anne schreef:

Ja, en de mensen die dat echt op die manier willen zien, daar is heel weinig basis over om nog een redelijk gesprek mee te voeren.

Maar er zijn heel veel anderen, en dat gaat dan vooral om mensen die gedachteloos op een linkje klikken om eens te kijken wat het is. En die mensen doen dat net zo gedachteloos niet als dat linkje er niet is. Zoals ik wilde illustreren met Alex Jones: een heleboel mensen beginnen niet met een paranoide wereldbeeld. Ze beginnen met het idee dat ze zich gewoon vermaken met bizarre ideeen die ze uit kunnen lachen.

Alleen na een tijdje worden de bizarre ideeen normaal (en Google en Facebook helpen die illusie graag een handje verder) en dan wordt het lastig.

En alles wat ik vraag, is om die beginnetjes waar mogelijk weg te houden. De mensen die al flink into waanbeelden zijn, die weten het zelf wel te vinden. Maar de mensen die er eigenlijk nog niet zoveel mee te maken hebben gehad, er niet speciaal voor open staan, er niet zoveel interesse in hebben, daarvoor werkt het prima als die linkjes er niet staan. Zo kun je op een laagdrempelige manier en zelfs zonder censuur (want het is een verzoek, geen gebod) toch voorkomen dat bepaalde radicalisatie onbedoeld een platform of extra inkomsten krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:04

safina schreef:

Dat lijkt me wel ja. En zo is het cirkeltje weer rond hè <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:18

Marie_Anne schreef:
safina schreef:

Dat lijkt me wel ja. En zo is het cirkeltje weer rond hè <<)

:')

...maar het zou me dus serieus niks verbazen als hier soms mensen met hele kwade bedoelingen achter zitten. Rusland ofzo. https://www.trouw.nl/nieuws/eu-rusland- ... ~bf07440a/

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:20

verootjoo schreef:
Tiggs schreef:

Wanneer ben je elitair? Dan weet ik namelijk bij welke groep ik hoor!

Als je niet van een complot weet ben je niet elitair genoeg. Waarschijnlijk ben je een gewone burger.

Kak -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:22

Los van wat ik van Maurice de Hond vind, dit vind ik ook echt een heel slechte zaak. Zijn LinkedIn is geblokkeerd en zijn kritische berichten na de laatste persco van Rutte en De Jonge verwijderd. Wellicht door een actie van groepje mensen die hem hebben gerapporteerd als gevaar voor de volksgezondheid bij LinkedIn. Zo geef je de mensen van Viruswaanzin alleen maar munitie.
https://nos.nl/l/2344216

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:26

safina schreef:
...maar het zou me dus serieus niks verbazen als hier soms mensen met hele kwade bedoelingen achter zitten. Rusland ofzo. https://www.trouw.nl/nieuws/eu-rusland- ... ~bf07440a/

Ah ja, de Russen. Dat is wel een probleem. Jee, ik wist wel dat er veel Russische trollen in politieke kwesties bezig waren, maar ook met corona dus. Wat bereiken ze daar dan mee? Gewoon ontregelen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:27

Marie_Anne schreef:
Los van wat ik van Maurice de Hond vind, dit vind ik ook echt een heel slechte zaak. Zijn LinkedIn is geblokkeerd en zijn kritische berichten na de laatste persco van Rutte en De Jonge verwijderd. Wellicht door een actie van groepje mensen die hem hebben gerapporteerd als gevaar voor de volksgezondheid bij LinkedIn. Zo geef je de mensen van Viruswaanzin alleen maar munitie.
https://nos.nl/l/2344216

Ik dacht ook meteen: vooral doen! Super domme zet van LinkedIn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:29

Maar alles wat ook maar kan duiden op inmenging van overheid word met argwaan en wantrouwen bekeken door complotdenkers. Want ze wantrouwen echt alles wat voor ons de normale wereld is, daarom staan ze ook niet open voor enig wetenschappelijk tegenbewijs van hun stellingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:46

Marie_Anne schreef:
safina schreef:

Ah ja, de Russen. Dat is wel een probleem. Jee, ik wist wel dat er veel Russische trollen in politieke kwesties bezig waren, maar ook met corona dus. Wat bereiken ze daar dan mee? Gewoon ontregelen?

Eh..ontregelen, de westerse samenleving ondermijnen, zo het beeld neerzetten dat het westen niet daadkrachtig met het virus om kan gaan en Poetin wel? En zo je politieke positie versterken en je eigen volk rustig houden? Want Poetin heeft er natuurlijk alle belang bij om het beeld te schetsen dat wij er hier een potje van maken en hij de grote held is die het in zijn land prima onder controle heeft. Anders komt daar in Rusland onrust.

Zoiets, vermoed ik.

Of is dat erg complotterig gedacht? :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:50

Shadow0 schreef:
En alles wat ik vraag, is om die beginnetjes waar mogelijk weg te houden. De mensen die al flink into waanbeelden zijn, die weten het zelf wel te vinden. Maar de mensen die er eigenlijk nog niet zoveel mee te maken hebben gehad, er niet speciaal voor open staan, er niet zoveel interesse in hebben, daarvoor werkt het prima als die linkjes er niet staan. Zo kun je op een laagdrempelige manier en zelfs zonder censuur (want het is een verzoek, geen gebod) toch voorkomen dat bepaalde radicalisatie onbedoeld een platform of extra inkomsten krijgt.

Dus jij bent bang dat mensen die twijfelen door die sites overstag gaan?
Dan mogen wij dit topic ook niet gebruiken want er wordt van alles benoemt en gedeeld.
Hoe mag het dan wel? Een print-screen? Een foto? Of biedt dat ook al hier een platform?

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:34

Elke keer wanneer zo’n site word aangeklikt verdienen ze geld, zo werkt het gewoon . En ik denk dat ze dat probeert duidelijk te maken, tenminste zo vat ik het op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:38

Ik vind het een hele terechte opmerking van Shadow. Ze verbiedt niemand wat, gewoon een stukje bewustwording, zeker naar potentiele jongere gebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:49

safina schreef:
Marie_Anne schreef:

Eh..ontregelen, de westerse samenleving ondermijnen, zo het beeld neerzetten dat het westen niet daadkrachtig met het virus om kan gaan en Poetin wel? En zo je politieke positie versterken en je eigen volk rustig houden? Want Poetin heeft er natuurlijk alle belang bij om het beeld te schetsen dat wij er hier een potje van maken en hij de grote held is die het in zijn land prima onder controle heeft. Anders komt daar in Rusland onrust.

Zoiets, vermoed ik.

Of is dat erg complotterig gedacht? :D

Dat klinkt best logisch ja, dat hij dan in eigen land als sterke leider overkomt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:58

bigone schreef:
Elke keer wanneer zo’n site word aangeklikt verdienen ze geld, zo werkt het gewoon . En ik denk dat ze dat probeert duidelijk te maken, tenminste zo vat ik het op.

Doe mij zo'n site?
Ik krijg niet betaald hoor als mensen op mijn site klikken.
Van wie zou ik betaald kunnen krijgen?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 21:13

Nogmaals, zou het hier ontopic kunnen blijven?
Dwz: discussie/gesprek/info over/voor/tegen de corona maatregelen.
Geen complottheorieën en het bashen van mensen die viruswaanzin/waarheid volgen slaat ook nergens op.

Ik volg ze ook nog altijd, puur om links te kunnen lezen die de gewone media niet verspreid, maar die wél gewoon van betrouwbare bronnen komen.