Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:34

Relaxed schreef:
Dustinlover, precies dat.. "En dan voor het mooie nog 1.5 kilo af willen vallen.." Euh, das 2x poepen :')

Dus welkom allemaal :D

Ik mis de poep smiley :')

Mjetterd: Bij wijze van spreken he hahaa

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:34

Haha daarom volg ik de andere topics inderdaad niet, ivm de eeuwige lijstjes.

Hier kun je gewoon kwijt hoe je je voelt etc. Hele fijne sfeer. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:35

Welkom voor de nieuwen!

Lijstjes? eetlijstjes oid?

Ik moet me beetje herpakken... gisteren dagje Vlieland gedaan en dat was niet bepaald koolhydraatarm. Maar ook niet echt heel slecht, dus moet wel weer lukken. Maar moet wel weer even wat strenger worden voor mezelf.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:41

miccamaaike schreef:
Welkom voor de nieuwen!

Lijstjes? eetlijstjes oid?

Ik moet me beetje herpakken... gisteren dagje Vlieland gedaan en dat was niet bepaald koolhydraatarm. Maar ook niet echt heel slecht, dus moet wel weer lukken. Maar moet wel weer even wat strenger worden voor mezelf.

Lastig is dat na een paar dagen wat minder te hebben opgelet :j

Ja eetlijstjes. Veel afvaltopics worden overspoelt met eetlijstjes.
Wat ze hebben ontbeten, tussendoortje, lunch en diner.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 10:52

Hahahaha ooh hou op met jullie 2x poepen en de eetlijstjes :')

Er zijn (in het verleden) veel afvaltopic geweest waarin eigenlijk nog nauwelijks op elkaar wordt gereageerd, maar waarin vooral dit wordt gepost (dit is even totaal uit mijn duim gezogen hoor):

------------------------------------------------------------------------------------------------------
O: 2 crackers met hüttenkase
T: appel
L: salade geitenkaas
T: handje noten
D: kipfilet met gebakken aardappels en spinazie
T: komkommer met yoghurtdip
B: uurtje paardrijden

Vanochtend gewogen, nu 56,3 *\o/* ik kom van 58 en wil voor het mooie naar 55.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

miccamaaike

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:54

Dan wordt bokt en soort eetdagboek oid... ach kan ook wel weer leuke inzichten geven, maar alleen maar lijstjes hoeft van mij ook niet zo nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:57

Butterfly schreef:
Hahahaha ooh hou op met jullie 2x poepen en de eetlijstjes :')

Er zijn (in het verleden) veel afvaltopic geweest waarin eigenlijk nog nauwelijks op elkaar wordt gereageerd, maar waarin vooral dit wordt gepost (dit is even totaal uit mijn duim gezogen hoor):

------------------------------------------------------------------------------------------------------
O: 2 crackers met hüttenkase
T: appel
L: salade geitenkaas
T: handje noten
D: kipfilet met gebakken aardappels en spinazie
T: komkommer met yoghurtdip
B: uurtje paardrijden

Vanochtend gewogen, nu 56,3 *\o/* ik kom van 58 en wil voor het mooie naar 55.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

_O- _O-

Vooral het idd totaal niet op elkaar reageren, want idd, het wordt echt overspoeld met eetlijstjes :j

Als je eens twijfelt kun je het natuurlijk altijd posten en advies vragen, dat is alleen maar goed.. Maar nee, alleen maar lijstjes, dan ben ik zo weg :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 11:04

Het is idd echt niet erg om eens een keer te posten wat je eet. Er is altijd iemand die even mee wil kijken en dat is ook alleen maar goed.

Maar uiteindelijk zag ik het echt alleen maar lijstjes, daar haal ik geen motivatie uit. Maar goed, dat ben ik. Het kan best dat anderen dat wel fijn vinden :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:24

Eetlijstjes zijn fijn als ik niet weet wat ik eten moet :+ Maar ik heb pas een eetlijstje aan het einde van de dag als ik al mijn eten heb ingevuld in mijn app :+

Ik heb net even lekker gesport, ik volg deze workout al een aantal keer https://www.youtube.com/watch?v=8oQ-WNJoYtM Fijn om thuis te doen en geen gewichten oid nodig en best intensief voor ongeveer 25 minuten :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:26

Ik hou ook niet zo van lijstjes. Ik heb wel de vaste dingen die ik dagelijks eet. Ik start altijd met schaaltje yoghurt. Via een ander topic van paar jaar geleden ben ik overgestapt naar een wrap tussen de middag. Dat houd ik prima vol. Allen als ik dan smiddags thuiskom.. pff wil dan snaaien. Erg slechte gewoonte.. heb net 2 zakjes ongebrande nootjes gekocht op de markt. Ga eens proberen als ik wil snaaien om daar een handje van te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:41

Knudd schreef:
Eetlijstjes zijn fijn als ik niet weet wat ik eten moet :+ Maar ik heb pas een eetlijstje aan het einde van de dag als ik al mijn eten heb ingevuld in mijn app :+

Ik heb net even lekker gesport, ik volg deze workout al een aantal keer https://www.youtube.com/watch?v=8oQ-WNJoYtM Fijn om thuis te doen en geen gewichten oid nodig en best intensief voor ongeveer 25 minuten :D

Die ziet er wel fijn uit :j Geen gespring en gedoe en gewoon alles staand. Ik had laatst een video gevonden, maar dan moest je weer liggen, dan weer staan, dan weet wat anders.. En dan was ze alweer begonnen.. Gedoe :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:48

leonie1988 schreef:
Ik lees hier al even mee en de sfeer is fijn. Geen oordelen, elkaar helpen.

Dit vind ik vooral :j In veel andere topics word je ontzettend gepusht om af te vallen zoals 'zij' dat (willen ;) ) doen. Ieder z'n eigen.. Shakes, calorieën tellen, veel sporten, GBP, ieder heeft zijn eigen manier wat werkt.

Ik eet zelf best weinig, en voor mij werkt dat prima. Maar in de andere topics word je dan steeds op de vingers getikt dat je te weinig eet. Ik ben 37.. Mag ik toch zelf (w)eten :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:49

ik hou ook niet van die lijstjes, en belerende toontjes..

ik denk dat het in dit topic vooral om lotgenoten gaat, we weten waar we vandaan komen, hoe het komt en waar we naar toe willen (en dat het een levenslange strijd is) en hebben al de nodige ervaring met diëten met wisselend succes. de valkuilen zijn bekend

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 11:50

Dat opstaan en weer liggen red ik nu ook niet hoor _O- mijn conditie na een zwangerschap en onderhand bijna een jaar bekkenklachten is ongeveer niet bestaand.
Positief bekeken is dan het gaan liggen en opstaan míjn workout :') en dan is de rest voor een ander. Eerlijk zullen we alles delen :))

Vulina, dat viel me inderdaad ook op. Je móét dit en dat berekenen, dan móét je sus en zo eten... werkte het maar voor iedereen hetzelfde, dan werd het er een stuk makkelijker van. Had ik niet al die jaren hoeven proberen wat werkt :Y)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:51

Relaxed schreef:
Knudd schreef:

Die ziet er wel fijn uit :j Geen gespring en gedoe en gewoon alles staand. Ik had laatst een video gevonden, maar dan moest je weer liggen, dan weer staan, dan weet wat anders.. En dan was ze alweer begonnen.. Gedoe :+

Ja ik zoek dus ook expres videos waarbij ik kan blijven staan :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:54

@vulina wat ontzettend knap en wat zie je er goed uit.
@Butterfly, herkenbaar ik ben altijd blij als ik net na mijn periode op de weegschaal sta... altijd afgevallen hahaha.
@otti1977 20 kilo is best veel vind ik dat doe je niet even in twee weken. Ik moet iets minder dan jij en dat voelt al als een flink zware opgave. Bovendien heb ik een wat moeilijke relatie met eten en ben ik geen 20 meer dus ik voel me hier ook veel meer op m'n plek.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:25

Nou ik deel soms ook wel eens iets wat ik heb gemaakt(niet dat ik dat vaak doe maar goed haha) en daar was ik gewoon trots op dat dat was gelukt hahaha.

Vulina heb je ook een foto van hoe het was? Hoeveel kilo ben je nu kwijt?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:32

Ik hoef dan wel niks kwijt maar ben er toch 37 verloren en jaren stabiel. Vind t leuk om mee te lezen en misschien soms eens een tip ofzo erin te gooien.

Maar mijnnervaring is dat je afvalt op je eigen manier en tempo. Soms lees je ‘ik kan het dus jij kunt het ook!’ En daar heb ik me ook weleens schuldig aan gemaakt om dit te zeggen of schrijven. Terwijl dit juist ook een druk op mensen kan leggen en zij als het dan mis gaat wellicht denken ‘sh*t X kon het wel en ik dus niet, ik faal etc’

Terwijl X een ander lichaam heeft en een ander leven leeft. Plus, je vraagt iets van je lichaam dat tegennatuurlijk is: vetreserves aanbreken die we eigenlijk willen vasthouden voor tijden van voedselschaarste. Ookal heb je (veel) overgewicht, voor ons lichaam is dit toch een vreemde gewaarwording. Het doet iets met je lijf, je spijsvertering, bloedsuikers enzovoorts. Dan komt er nog bij dat sommige voedingsmiddelen verslavend zijn dus de cravings daarnaar komen er nog eens bij. Mentaal heeft dat ook zo zijn weerslag.

Dus mijn grote tip is vooral: wees ook mild voor jezelf. Ookal val je misschien maar een onsje per week af, je lichaam is hard aan het werk. En bedenk je dat bewustwording van je triggers en valkuilen al een enorme stap is. Lukt het allemaal even niet, gun jezelf dan ook de tijd.

Stoppen met roken was bij mij ook zoiets... ik wist echt wel dat roken slecht was en hoeveel nadelen ik er lichamelijk van zou gaan ondervinden zeker op lange termijn. En tóch lukte me dat echt pas toen ik er zelf voor ging, op mijn eigen tijd en met mijn eigen motivatie. Niet door opgelegde druk van buitenaf.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:50

Wat omschrijf je dat eerlijk en mooi mars. Ik kan me er echt in vinden, heel herkenbaar! Zoveel geprobeerd qua diëten, weight watchers, diëtiste, noem het maar op. En nu sta ik er zelf 100% achter en ik ben nog nooit met zo weinig moeite afgevallen. Ik doe er vanalles voor, maar het kost me minder moeite, het roept veel minder weerstand bij mij op dan tijdens alle pogingen hiervoor. En de hulp die ik krijg, die wil ik ook echt krijgen zeg maar. Terwijl ik daar hiervoor nooit op in ging, of ze gewoon vertelde wat ze willen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:53

Precies, ik dieet altijd in stilte, dus ik ga echt niet op een verjaardag zeggen van Ooo maar dit mag ik niet hoor :n Dus ik doe liever op een verjaardag een beetje normaal en met mate, dan een hele avond op 3 plakjes komkommer en een glas water :+

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:54

Wauw vulina wat goed!

Ik ga overmorgen Naar de diëtist. Proberen om toch een soort van lijstje/eerschema te maken met hetgeen wat ik lust en dus ook praktisch en simpel is. Ik doe t doorgaans wel goed op planning/structuur.

Hopelijk Past m’n witte rijbroek dan binnenkort weer beter want zoals t nu is durf ik niet op wedstrijd. Alles zit kei strak en ik heb t vooral op m’n buik zitten. Lang leve de online proeven voor nu trouwens. Kan ik m’n “gewone” rijbroek aan.

Ik probeer niet in stilte te diëten als stok achter de deur. Helaas al veel te vaak begonnen. Werkt ook niet echt dus

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:56

En idd leonie, de knop moet echt bij jezelf om. Ik ben wel ooit gestopt met roken maar suiker/snoep...... das echt een heel ander gevecht en moet je 100% achter staan

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:28

Jullie zijn allemaal goed bezig, ik ben zeker wel trots op jullie <3

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:32

Ik doe in weekend ook niet zo streng voor mezelf. Gewoon lekker gebakken broodje als ontbijt. Een lekker chippie savonds. Maar doordeweeks moet ik streng zijn. Maar lukt me dus niet zo goed momenteel..Ik weet dat ik het kan.. ben deze week weer begonnen met mfp in te vullen. En weeg me nu elke dag. Schrik elke keer weer. Hopelijk motiveert mij dit. Vorige keer werd ik steeds enthousiaster toen de eerste kilo's eraf gingen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:54

Ik gebruik ook mfp vind ik fijne app, die koppelt ook weer aan mijn fitbit dus goed overzicht samen.

Stoppen met roken, tja dat vorige week pas gedaan, dat ook nog vol zien te houden.

Dat ik wedstrijden wil gaan rijden is voor mij ook motivatie om vol te gaan houden, heb geweldig leuk paard sinds begin dit jaar die ik straks in de l1 wil gaan starten. Maar heb zoiets voor paard is het fijner als ik minder weeg en voor mezelf mijn gezondheid is het ook fijner, slechte knie aan een kant. Dus hopelijk gaat het nu weer goede kant op.