Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:11

Afbeelding

Gebrand aan de magnetron

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:36

Daphara schreef:
Hey hoi, even een update, het werd al snel een rommeltje van pleisters en tape en ik vond de zak waar de drain in zat voornamelijk hinderlijk.

[ [url=m/50PtyF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na de eerste keer douchen

[ [url=m/ipBkpG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nieuwe pleisters

[ [url=m/2NsdjC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf toen de drain niet meer in een zakje gehad en dat zat een stuk prettiger. De drain is er nu uit gehaald, want we drainden nog maar 50 ml per dag helder rood wondvocht

[ [url=m/GzTkcQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas vanaf vrijdag ook met klontjes van weefsel/bloed er in die de boel af en toe verstopte en dan moest ik flink trekken aan de harmonica gedeelte van de drain (vacuum vergroten) om het slangetje weer vrij te krijgen.

[ [url=m/a9wJ67.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het verwijderen van de drain zweelde de heup eerst op, maar gelukkig kwam vandaag ook mijn compressie broekjes binnen. Daar zit ik de komende 4 weken in gewurmd, zodat alle lagen goed aan elkaar kunnen hechten.

Ik vind het herstel goed gaan, met een compressie broekje aan kan ik me ook behoorlijk goed in huis bewegen en prima steunen op dat been.

Hoe is het met de appeltaart baby?

Hannanas

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:36

Auw joyce! Goed koelen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:02

Afbeelding

Vandaag, lekker aan het branden maar gelukkig valt het mee haha

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:22

Hier ook een brandwond. Ruzie met de oven..

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:24

Hier een blauwe scheen. Ik dacht mijn poetsbak even in de kast te stampen maar hij wou niet #)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:22

Poekkie schreef:
Hier een blauwe scheen. Ik dacht mijn poetsbak even in de kast te stampen maar hij wou niet #)

:')

Geen ruzie meer maken met de poetskist dan :+ . Maar een scheenbeen is ook wel erg pijnlijk zeg :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:26

Afbeelding

Ik heb mezelf open gereden.

Voor mij nooit weer siliconen rijbroek met een buitenrit. Nope!!

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:14

Afbeelding

Gister een paard wat opeens veranderde in een woeste mustang en de hele terugweg van de buitenrit deed alsof er leeuwen verstopt lagen en ook vond dat ze die het beste kon verjagen doormiddel van je op te blazen tot ze nog veel groter was en daarbij luid knorrend en briesend in passage te gaan. En dan ook nog zonder zadel en bitloos terwijl er een paard van 700 kilo besloot heel wat anders te willen dan het normaal rustige maar actieve ritje.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:20

TamaraFloor schreef:
[ [url=m/yOF8Bw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gister een paard wat opeens veranderde in een woeste mustang en de hele terugweg van de buitenrit deed alsof er leeuwen verstopt lagen en ook vond dat ze die het beste kon verjagen doormiddel van je op te blazen tot ze nog veel groter was en daarbij luid knorrend en briesend in passage te gaan. En dan ook nog zonder zadel en bitloos terwijl er een paard van 700 kilo besloot heel wat anders te willen dan het normaal rustige maar actieve ritje.

Oei! Die gaat pijn doen en zit op een rot plek! Beterschap ermee

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:22

Afbeelding
Hij kan jambette

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:57

TamaraFloor schreef:

Oef. Uit ervaring weet ik dat dat heeel vervelend is. Auw!! Ook echt tegen het begin van de vinger. Succes de komende tijd! Ik heb het open gelaten en als ik bijv. moest werken goed ingepakt met eerst een laagje vet en dan pleisters ;)

Eerder hier gedeeld:
Afbeelding

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:58

DM’n vinger tussen de deur gehad gister, omdat een kind de deur echt kneitertje hard dicht duwde. Helemaal misselijk, zweten en bleek worden daarna.
Hoefde niet perse naar de HAP, maar wel vandaag even bellen naar de HA, want strekken lukt met moeite en buigen helemaal bijna niet #) -O-
En ik maak me zorgen, want het zit echt precies op zo’n buiging van een vingerkootje :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:06

TamaraFloor schreef:

Tip voor de volgende keer, hoe beroerd het er ook uit zit, haal het vel er niet af.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:09

Justme_Lisaa schreef:
DM’n vinger tussen de deur gehad gister, omdat een kind de deur echt kneitertje hard dicht duwde. Helemaal misselijk, zweten en bleek worden daarna.
Hoefde niet perse naar de HAP, maar wel vandaag even bellen naar de HA, want strekken lukt met moeite en buigen helemaal bijna niet #) -O-
En ik maak me zorgen, want het zit echt precies op zo’n buiging van een vingerkootje :(

[ [url=m/QCf19F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qJdZwO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iUnEEG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Auw!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:53

Kan je op de vinger duwen?

Als je dit kunt is het niet gebroken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:05

Deugenietje schreef:

Zegt niet zoveel, paar jaar terug stuk van middelste kootje afgebroken, maar toen kon ik er toch echt wel oo duwen :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:05

Deugenietje schreef:

Dat is wat kort door de bocht. Maak er 'waarschijnlijk niet' van, en het klopt al wat beter, want lang niet alle breuken resulteren altijd in asdrukpijn.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:24

Ik kan bovenop het gewricht duwen, maar wel gevoelig. Buiten dat tintelt het ook, ook bij aanraking en m’n vinger blijft zeg maar in die stand staan. Kan wel strekken, maar lastig..

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:37

Iris 82 het velletje zat nog maar een een draadje vast.

Auw die andere blaren vallen in het niets bij mijn kleine!

Augh die vinger tussen de deur. Als je her niet vertrouwd gewoon via de HA een foto aanvragen hoor!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:49

oomens schreef:
Deugenietje schreef:

Dat is wat kort door de bocht. Maak er 'waarschijnlijk niet' van, en het klopt al wat beter, want lang niet alle breuken resulteren altijd in asdrukpijn.

Weer wat geleerd :o

De dokter heeft dit ooit tegen mij gezegd, vandaar.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:23

Gevalletje van vantevoren al denken, dit moet ik niet doen, dit loopt niet goed af.
Maar tóch doen :+

Met halstertouwtje hangend om je nek paddock binnenlopen om je paard te vangen die niet gevangen wilt worden, dus touwtje onopvallend mee.
Stiekem aanklikken, paard schrikt en dendert achteruit. Zjoef, zo halstertouw door mn nek; brandwond :+

Dit is wellicht één van de domste dingen die ik gedaan heb, omdat ik hem ook al ver vantevoren zag aankomen :')

Net vers:
Afbeelding

Dag erna
Afbeelding

Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:43

SayaJones schreef:
Gevalletje van vantevoren al denken, dit moet ik niet doen, dit loopt niet goed af.

Met halstertouwtje hangend om je nek paddock binnenlopen om je paard te vangen die niet gevangen wilt worden, dus touwtje onopvallend mee.
Stiekem aanklikken, paard schrikt en dendert achteruit. Zjoef, zo halstertouw door mn nek; brandwond :+

Dit is wellicht één van de domste dingen die ik gedaan heb, omdat ik hem ook al ver vantevoren zag aankomen :')

Net vers:
[ [url=m/LU3G9r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dag erna
[ [url=m/AAnZUv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3vmVFO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu:
[ [url=m/cIR4oh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jeetje. Wat een onhandig ongelukje haha :=

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:44

Afbeelding
Had ik mijn voet hier al eens laten zien? Klassiek gevalletje van paard erop gehad. :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:22

SayaJones schreef:

Net vers:
[ [url=m/LU3G9r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dag erna
[ [url=m/AAnZUv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3vmVFO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu:
[ [url=m/cIR4oh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Auuuu, plaatsvervangend pijn!