Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:54

Ik mag me zo ook laten testen, stiefdochter was hier het weekend goed aan het snotteren en sinds eergisteren ik ook. Laten we maar gewoon meewerken aan het in beeld krijgen van hoe het ervoor staat en daarbij weet ik dan of ik gewoon bij mijn moeder in de tuin langs kan :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:57

Daihyo schreef:
Smaak en reuk heb ik nog wel gewoon. Hoestje en benauwdheid nemen toe. Maar ja, astma, dus daar kan het ook van zijn. Wel een dikke keel en keelpijn. En koorts. Zo rond de 38 gisteren en vandaag. Niet heel heftig verder gelukkig.
Ik heb net gebeld en kan om half 12 vanochtend al terecht bij de testlocatie. Vind het toch wel spannend :=

Klinkt niet als astma met koorts en keelpijn erbij
Sterkte

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:01

Dank je.

Ja ook die zekerheid voor de omgeving is een goede reden om te laten testen. Dan weet je het maar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:05

tokedri schreef:
Daihyo schreef:
Smaak en reuk heb ik nog wel gewoon. Hoestje en benauwdheid nemen toe. Maar ja, astma, dus daar kan het ook van zijn. Wel een dikke keel en keelpijn. En koorts. Zo rond de 38 gisteren en vandaag. Niet heel heftig verder gelukkig.
Ik heb net gebeld en kan om half 12 vanochtend al terecht bij de testlocatie. Vind het toch wel spannend :=

Klinkt niet als astma met koorts en keelpijn erbij
Sterkte

Maar astma kan wel verergeren ..
Ik heb ook standaard veel meer last van m’n astma bij een flinke verkoudheid met koorts.
Maar testen kan zeker geen kwaad nu. Sterkte!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:27

Testen kan sowieso geen kwaad. En als omgeving is het ook heel erg prettig. Word een beetje gek van de snotterende mensen op het moment ('maar geen corona hoor!' maar zonder test) waar ik dan mee moet werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:45

Ik ga ook niet naar het werk zo. Lijkt me helder toch. Heb ook wel hooikoorts maar dit is wel ff wat heviger verkouden dan dat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:53

Nee precies. Ik ben ook gewoon thuis. Het begon bij mij dinsdagavond. Maar het dinsdag overdag wel op kantoor gezeten. Dus heb mijn leidinggevende al wel ingelicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:39

Ik heb te kleine neusholte gaten :')
Dus ze moeten het doen met de keelswab.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:44

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:52

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:58

Belachelijk. Maar kies dan wel een beter voorbeeld dan: “ Plots kreeg een van zijn klanten klachten na zijn kappersbezoek en omdat hij een nauw contact is, moest de kapper twee weken in quarantaine. Ja, die zit met een eenmanszaak en moet dan dicht.”

Klachten waren na het bezoek. Kan hij dan weinig aan doen dat de kapper dicht moet omdat de klachten na het bezoek pas kwamen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:08

Zolang nog niet bewezen maar wel steeds meer geluiden komen dat je zonder symptomen toch besmettelijk kunt zijn is dit gewoon de enigste manier om het virus onder controle te krijgen en houden.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:16

Ik kom even binnenvallen...
Maar je kan je nu ook laten testen als je alleen een kuchje hebt en verder geen symptomen of klachten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:43

Olle schreef:
Ik kom even binnenvallen...
Maar je kan je nu ook laten testen als je alleen een kuchje hebt en verder geen symptomen of klachten?

Ja.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:44

Ik krijg morgen ook een test.
Maandagavond begon de keelpijn, sinds gisteren snot en snot verkouden. Veel niesen, hoesten, licht benauwd, smaak en reukverlies (maar dat heb ik ook bij een verkoudheidsvirus).

Ik denk niet dat ik het heb, maar wil graag doen wat er gevraagd word, vandaar dat ik me laat testen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:48

Ik heb vanmorgen de test gehad! Deed geen zeer, vooral in mijn neus was wat vervelend. Maar ging super snel! Keel vond ik niet erg, hoefde ook niet te kokhalzen ervan gelukkig! :')
Ik ben heel benieuwd!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:14

Keel vond ik echt rot. Maar goed, heb inmiddels een fikse keelontsteking, dus dat zou er zomaar mee te maken kunnen hebben :+
Daardoor viel de neus wel mee eigenlijk.
Nu wachten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:39

Bij mij was de neus juist erg naar, maar mijn holtes waren onstoken dus daarom super gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:58

bigone schreef:
safina schreef:
Teveel mensen met milde klachten gaan toch gewoon de deur uit, aldus de GGD.

https://www.ad.nl/binnenland/ggd-s-te-v ... ~ae4e47f1/

Ja, vind het ronduit schandalig.

Tsja, toch lees ik hier ook: "ik zat net in een sollicitatiegesprek toen ze belden voor de uitslag."

Ik snap dat niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:02

Ze kan toch ook best online een sollicitatiegesprek hebben gehad? Er wordt nog steeds veel thuis gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:05

lenaa_tje schreef:
Ze kan toch ook best online een sollicitatiegesprek hebben gehad? Er wordt nog steeds veel thuis gewerkt.

Dat zou natuurlijk kunnen. Niet aan gedacht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:41

De mensen die nu getest worden, wordt er jullie dan ook expliciet aangeraden contact met andere personen te vermijden tot de uitslag bekend is ?

Ik hoorde hier in de buurt dat er iemand getest moest worden. Die ging uiteraard niet werken, maar ging wel lekker aan de slag met vrienden voor de verbouwing van zijn huis nog voor de uitslag van de test bekend was :+
Want ze hadden niet gezegd dat dat niet mocht... tja :x

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:01

Pandora2 schreef:
De mensen die nu getest worden, wordt er jullie dan ook expliciet aangeraden contact met andere personen te vermijden tot de uitslag bekend is ?

Met de test niet. Maar de GGD medewerker aan de telefoon om een afspraak te maken wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:05

Dat mensen zich wel laten testen maar ondertussen doorgaan met sociale contacten zonder afstand is ook gevalletje tekort aan hersencellen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:12

Nogal :j
Hier inmiddels 38.5 koorts. Vanmorgen nog 37.7. Ik heb niet eens de puf om weg te gaan. Wij wonen 3 hoog zonder lift en dat was wel ff topsport na de test net :+