Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Het is gewoon te hopen dat Leiden en/of Oxford met een werkend vaccin komen. Leiden verteld het heel logisch, stukje corona dna plakken in verkoudheidsvirus vaccin wat onschadelijk is gemaakt maar wanneer het allemaal zo simpel was, tja. Ze houden zelf ook wel een slag om de arm want bij dieren zie je antistoffen aanmaak na vaccinatie maar dat hoeft niet bij mensen zo te zijn .
bigone schreef:Regering is ook met Janssen Leiden in gesprek over hun vaccin, fijn want daar heb ik toch wel meer vertrouwen in dan in Oxford.
Maar hopen dat er meerdere werkende vaccins en zeker ook een geneesmiddel tegen covid komt.
Magrathea schreef:Aantal vaccinaties voor kinderen voor eerst in vijf jaar licht gestegen - https://nos.nl/l/2339009
Hoera! Dit zijn trouwens wel cijfers vam vorig jaar, een eventueel covid19 effect is hierin niet te zien. Ben benieuwd of dat zich doorzet.
bigone schreef:Wat heeft je vriend als reden om tegen vaccinatie te zijn.
Jolien87 schreef:bigone schreef:Wat heeft je vriend als reden om tegen vaccinatie te zijn.
Hij is bang voor bijwerkingen en gelooft erg in het feit dat niet alle vaccinaties/cocktails goede stoffen bevatten. Kort door de bocht: hij vindt het rotzooi.
Maar los van het feit wat hij als reden heeft, heeft het me wel aan het denken en lezen gezet en vind ik het eigenlijk niet meer zo vanzelfsprekend om te laten vaccineren. Juist daardoor ben ik enorm aan het twijfelen geslagen.
bigone schreef:Ik denk dat het ook goed is om er over na te denken en je inderdaad goed in te lezen. Wat betreft “ rotzooi” inspuiten, daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Wanneer je op de antivaxxers sites kijkt dan vaccineer je nooit weer maar ik hoop dat je je verder inleest , kijk wat ze zeggen en zoek zelf het antwoord waar je iets mee kunt. Heel lang geleden zaten er bepaalde stoffen in die schadelijk zouden kunnen zijn. Die generatie is niet uitgeroeid of allemaal doodgegaan na vaccineren.
Ook word op veel sites gezegd dat baby’s het dodelijke formaldehyde word ingespoten . Dit is inderdaad zwaar gif maar de dosis die een kind in alle vaccins in zijn hele leven binnenkrijgt is minder da het eten van 1 peer !! Zo zie je maar hoe onbetrouwbaar sommige sites zijn.
Een zwager van mij is onvruchtbaar , bof gehad als 15 jarige. Een oudere vriend is jong overleden aan de gevolgen van polio , mazelen kun je overleven maar kan op latere leeftijd ( puber en jong volwassene) dodelijke hersenvliesontsteking veroorzaken waar niets aan te doen is. Mijn schoonzusje is zeer slechtziend en heeft slechte longen , geboren in 1945 en bijna kinkhoest niet overleeft als baby .
Dus je kunt wel stellen dat ik absoluut voor vaccineren ben.
bigone schreef:Geen probleem en ja, de meeste kinderen in ons land die niet gevaccineerd worden kunnen prima gezond oud worden totdat het keerpunt bereikt word en de groepsimmuniteit niet meer werkt .
Ik zou niet zo stressen trouwens maar je vriend vragen om duidelijk te komen met bewijzen voor zijn stellingen ipv zelf voor alle antwoorden te zorgen. Hij geeft iets aan en jij mag het uitzoeken. Beetje omgekeerde wereld.
Magrathea schreef:Vervelend Jolien! Als ik jou was zou ik hem vragen om zijn twijfels eens neer te leggen bij de huisarts. Niet die bewijslast op je nemen, dat is niet jouw taak of expertise (tenzij je zelf toevallig ook arts oid bent)
Als ie daarna nog bezwaren heeft, kan je tenminste een gefundeerd gesprek voeren
Jolien87 schreef:bigone schreef:Geen probleem en ja, de meeste kinderen in ons land die niet gevaccineerd worden kunnen prima gezond oud worden totdat het keerpunt bereikt word en de groepsimmuniteit niet meer werkt .
Ik zou niet zo stressen trouwens maar je vriend vragen om duidelijk te komen met bewijzen voor zijn stellingen ipv zelf voor alle antwoorden te zorgen. Hij geeft iets aan en jij mag het uitzoeken. Beetje omgekeerde wereld.
Hij zegt zelf: "Het komt allemaal wel goed, we komen er wel uit". Het is echt een schat maar als hij eenmaal zijn mening ergens over gevormd heeft dan is hij daar moeilijk weer vanaf te brengen. Hij zegt ook van zichzelf dat hij behoorlijk fel kan worden als het om dit soort dingen gaat en ik ben dan juist iemand die de boeken in duikt. Het is dus ook niet zo dat hij mij ertoe dwingt maar ik wil zelf gewoon graag duidelijkheid hebben.
Ik heb jarenlang geen kinderwens gehad uit angst voor alles wat er kan misgaan met kinderen. Daar was ik net een beetje overheen gestapt en dan gebeurt er dit.
Ik zou ook niet met de gedachte kunnen leven dat ons kind beschermd is doordat andere mensen wel eventuele risico's hebben genomen door het laten vaccineren van hun kind maar ik/wij niet. Dat zou ik enorm egoïstisch vinden. Gevalletje 'wel de lusten, niet de lasten' doordat ons kind wel meelift op de groepsimmuniteit. (Ik typte in eerste instantie griepsimmuniteit)
Ik heb het eerste stuk gelezen van je post, Imandra. Ik lees het morgen verder want ik merk dat het even niet meer binnenkomt.