4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:24

Ziet er goed uit die hamburger!!

Ik zag hem in Lot haar Instastory voorbij komen, echt heel erg lekker <3

Kunnen we niet voortaan allemaal foto’s delen van ons eten. Kan ik me weer verheugen op wat ik de volgende dag ga maken/eten :')

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:37

Bij deze mijn lasagne! Halve schaal 750kcal

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:37

Mijn lijstje van gisteren

O: Magnum :P 243
L: 2 meergranen boterhammen / 1 duo penotti cookies & cream / 1 vruchtenspread 214
T: #slim appeltaartje 95
A: Lasagne zelfgemaakt 733
[bS::[/b] Hamka's chips / birthday cake chocolate 293

Totaal: 1.579
10.000 stappen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:12

@Linoleum, heerlijk toch zo'n weekend! Je moet het nu inderdaad zelf nog even gezellig maken en het ervan nemen nu het nog wel kan. Je hamburger ziet er mega lekker uit.

@Fading, Oh je hebt me om, ik ga mezelf trakteren op het boek! Vooral die tussendoortjes, zo laag in kcal en hoog in eiwit én het ziet er echt lekker uit. Goed lijstje trouwens ook gisteren. Staan lekkere dingen tussen en toch laag in kcal.

@_mjwb, Leuk dat je jezelf sportkleding cadeau hebt gedaan :D Ik vind dat je best goed vooruit gaat qua hardlopen hoor. Mijn conditie is ook echt niets en ik zou de 6 km niet eens redden ben ik bang :') :')

@Kimmie, welkom terug! Jammer dat je nu even niet meer kan afspreken zeg, dat lijkt me wel lastig!

@Stephanie, Mooi lijstje, goede balans tussen lekker en toch gewoon gezond en binnen de perken qua kcal

Ik ben gisteren compleet de mist in gegaan :o Speciaalbier, wijn, chips, kaasjes, focaccia, flammkuchen. Zegt genoeg denk ik :+ Ik had 's avonds ook echt een onaangenaam vol gevoel, dus ik heb er weer van geleerd.
Vandaag dus weer wat beter opletten. Het is nog wel een 'weekendlijstje', maar ga in ieder geval niet over mijn verbruik heen.
O: Wentelteefjes uit de oven
T: Mango
L: groentesoep en 250gr magere kwark met whey crispy
T: Smart bar crunchy
D: Pasta bolognese (staat al lekker te pruttelen <3 )
Totaal: 1880 kcal (130gr eiwit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:57

M9ara Welk boek heb je besteld? Ik ga vandaag de banencake/brood nog eens maken denk ik! Komende dagen wat lekkers om te snoepen.

Ik ben vanochtend en gisterenochtend op de weegschaal gaan staan en ik was heul blij. Maar morgenochtend officieel weegmomentje, dus even afwachten haha :P

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:25

Mjwb, fijn dat het is opgelost met de laptop! (even teruggelezen haha) Goed bezig! Fijn dat je zo wat meer rust hebt en lekker lijstje! Leuke kleding!

Lino, wat fijn! Ziet er goed uit die hamburger! Heerlijk toch zo'n weekend?

Stephanie, lekker lijstje!

Als ik eraan denk zal ik een foto maken van mijn avondeten vandaag :j

Fading, heb je een recept voor me?

m9ara, het is inderdaad lastig, maar dat overleven we ook wel weer! Of niet :+

Gisteren een beetje veel gegeten.
O: twee boterhammen met pindakaas. (368)
L: branflakes met halfvolle melk. (300)
T: een volkoren cracotte met fruitstroop en kaas en een volkoren cracker met halvarine en salami. (228)
T: zelfgemaakte gewone cake (basisrecept) met slagroom en suiker. (322)
A: risotto met pompoen en salie en als toetje crème brûlee van steranijs. (737)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen, 30 minuten paardrijden, stap en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2046.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:33

Fading schreef:
M9ara Welk boek heb je besteld? Ik ga vandaag de banencake/brood nog eens maken denk ik! Komende dagen wat lekkers om te snoepen.

Ik ben vanochtend en gisterenochtend op de weegschaal gaan staan en ik was heul blij. Maar morgenochtend officieel weegmomentje, dus even afwachten haha :P

Ik heb de bijbel van Beukers besteld! Ben super benieuwd!
Als je al twee dagen heel blij bent, komt het morgen vast goed :D

@kimmie, af en toe prima om wat meer te eten toch! En aan het totaal te zien valt het uiteindelijk reuze mee :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:12

M’n vriend heeft wat gewichten in huis. Dus heb me vandaag even vermaakt <3
Afbeelding

Morgen komt gelukkig m’n kettlebell, dus kan ik thuis ook zelf bezig met gewichten.

Verder heb ik dit weekend vooral genoten van lekker eten en biertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:18

Kimmie25501 Ik mag helaas geen recepten delen. Die risotto met pompoen klinkt wel heel erg lekker! Flink lijstje idd maar je hebt wel veel bewogen toch!

m9ara Oeeeeh, dan zou ik beginnen met 't slimme appeltaartje. Heerlijk <3

linoleum Goed bezig. Ik wilde vandaag op de crosstrainer maar het is er niet van gekomen. Weer te druk geweest met bakken, en we zijn het huis van mijn vriend aan het opruimen. Vandaag hebben we heel de kinderkamer verbouwd en dus ook met kasten gesjouwd. Telt dat ook? haha :')

Mag ik weer een lekker bakseltje met jullie delen? <3
Proteïn cake met banaan!

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:20

Fading, dat telt absoluut! En je cake ziet er heerlijk uit.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:16

Fading - Ziet er goed uit de lasagne en de cake! <3 Komen ze allemaal uit het boek van Beukers? Welke heb je ook alweer? Bikken of Bijbel?
Lekker bezig! Het zal morgen ook wel een leuk resultaat opleveren op de weegschaal!

Mara - Doorzettingsvermogen is alles! Vandaag weer een rondje gedaan, dit keer 4,17 km in 30 minuten. De minuut rennen wordt wel steeds makkelijker. Als ik dat makkelijk kan dan ga ik 2 min wandelen en 1,5 min rennen.
Het is weekend dus dan mag het! Een keer in de week moet je gewoon even zondigen om het leuk te houden. Was de pasta lekker? En de wentelteefjes <3

Kimmie - Je lijstje is wel uitgebreid maar je hebt ook veel bewogen dus ik denk dat dat wel goed compenseert! En wie kan er nou nee zeggen tegen cake met slagroom <3

Linoleum - Super stoer! Ik zou ze geen eens omhoog krijgen :=

Ik ga langzaam mijn kcal per dag iets opbouwen want ik wil op dit gewicht blijven en niet aankomen of afvallen (0,5 beide kanten op is natuurlijk niet erg maar zo is het goed). Vandaag weer niet zo heel veel stappen vergeleken afgelopen week; 11.910 maar wel 50 min in de bak gereden met mijn paard (zondag = bakdag = galoptraining) en 4,17 km hardgelopen.

Lijstje:
M - 3 geroosterde boterhammen (vloerwit AH) met 3 magere knakworsten (knaks door de midden gesneden, 1 per boterham)
T - eiwit koffie smoothie Afbeelding
A - Iglo maaltijd Tagliatelle con spinaci & salmone Afbeelding
T - 2 zelfgemaakte banaan/cruesli koekjes (56 kcal per koekje) en een plak bananenbrood met 100 gram Griekse yoghurt Afbeelding

(Het grappige is dat ik nog een eierkoek en een schaaltje chips op de planning had staan maar daar gewoon niet aan toe gekomen ben doordat ik zo vol zat elke keer)

Morgen voor het eerst “school” van 11 tot 1. Daarna paard longeren en weer een rondje hardlopen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:22

Oeeehhh wentelteefjes, dat kan ik wel eens maken van de week.

Mjwb, de gewichten zien er indrukwekkender uit dan nodig :') zijn goedkope zand gevulde plastic bumperplates in plaats van metalen. Dit was 2x12 kg
- je koekjes en bananenbrood zien er goed uit! En hardlopen gaat ook lekker :D goed bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:06

_mjwb Ik heb Bikken en de bijbel in boekvorm, Bakken heb ik als e-book! Dus ik heb ze alle 3 haha!
OH! Die koekjes zien er zo lekker uit! Heb je daar een recept van?
De lasagne was gewoon eigen recept :D

Mijn lijstje van vandaag

O: #slim appeltaartje (95)
T: Protein mango breaker (146)
L: 2 Kaiserbroodjes / 2 spiegeleieren (397)
A: Lasagne zelfgemaakt (763)
T: #cloudy vanille protein banaan cake / Appel kaneel kwark / cruesli kids / banaan (368)

Totaal: 1.790
7.000 stappen

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:36

Leuk! Ik wil ze ook nog alle drie ooit hebben (alleen even sparen).

Tuurlijk! Het is heeeeeel erg makkelijk. Een geprakte banaan met 45 gram Cruesli (cookies&cream van Quacker) mengen, bolletjes maken, platdrukken op een bakplaat en dan 20 min in de oven op 170 graden. Ik heb ze er iets eerder uitgehaald omdat ze al snel bruin werden. Het lekkerste is om ze een half uur af te laten koelen zodat ze wat harder worden maar net uit de oven eten kan ook! Ik heb er 6 koekjes uitgehaald.

Lekker lijstje!!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:55

_mjwb; Oee leuke kleding! En het broodje kroket was erruug lekker!
Je lijstje en foto’s van vandaag zien er goed uit!

Fading; dat taartje ziet er zooo goed uit, jaloers!
Opmerking 2; OOo volgende pagina de lasagne ook haha!!
Opmerking 3; Hou op ook nog een cake erbij, kan je niet gewoon pakketjes rondsturen?

M9ara; Vandaag heb je erg goed je best gedaan, mooi lijstje! En soms een snackdag mag best!

Kimmie; Mooi lijstje! Risotto had ik ook vrijdag zoo lekker! Die van jou klinkt erg goed met pompoen, ga ik misschien ook eens proberen. Doe meestal met garnalen en tomaatjes.

Linoleum; Goed bezig met de gewichten!

Mijn dag vandaag stond in het teken van uitslapen, wassen draaien en 2x wandelen haha.
Het eetlijstje:

O: 125gr. Kwark Campina met vleugje vanille (goh alweer joh)
L: 150gr ossenhaas, 150 gr BBQ krieltjes, 100gr. spinazie
A: Salade van spinazie, komkommer, edamame, avocado, surimisticks met Aziatische dressing
T: 200ML oppo Colombian chocolate & hazelnoot, 30 gr nibbits, appeltje

Kcal: 1650
Koolhydraten: 107
Eiwit: 93
Vet: 88

2X 4,6 km fietsen
2X 5 km lopen
Ruim 17000 stappen :).

Zal proberen deze week een paar keer foto’s te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:50

Hihi sorry ik ga niets thuisbezorgen haha! Mijn vriend vind het ook niet erg!
Mooi lijstje! Kwark is altijd goed!

IK ZIT OP MIJN STREEFGEWICHT *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sorry dat moest eventjes! Ben deze week wel flink afgevallen. (1,2kg) Maar ik ben zo happy! Ik wil dit gewoon blijven wegen. Misschien nog iets eraf maar wil nu gewoon krachttraining gaan doen, zodra dat weer kan dan!

Afbeelding

Afbeelding

Wij gaan vanavond lekker zelf pizza maken, met heuuuuul veeuuul kaas om het te vieren haha!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:37

Gefeliciteerd Fading, wat super fijn!!! Blij voor je. Je werkt er ook hard voor :D
Jongens ik vind die eetfoto's echt superleuk om te zien, ik heb het plan om vanavond een groenteschotel te maken en dan zal ik ook even een fotootje posten <<)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:58

@fading, Gefeliciteerd! Je hebt er hard voor gewerkt, maar het resultaat mag er zijn. Je ziet er super uit! :D Geniet van je pizza vanavond!

@Linoleum, heerlijk om weer even wat te kunnen sporten denk ik! Fijn dat je kettlebell binnenkomt, dan kan je ook weer wat structureler aan de slag.

@_mjwb, Lekker lijstje en leuk die foto's! Grappig is dat he, dat je lichaam zich toch aanpast op een bepaald eetpatroon en je vervolgens makkelijk dingen kan laten staan.
Je koekjes zien er goed uit. Ik heb de komende dagen nog ergens een stuk banaan over in mijn eetschema, dus daar kan ik wel eens soortgelijke koekjes van maken!

@Stephanie, net lijstje! Is dat oppo ijs een aanrader? Heb er al een paar keer naar staan kijken.

Ik vind de eetfoto's ook leuk en inspirerend inderdaad! Ik maak ze zelf regelmatig, maar heb hier eigenlijk nog niet gepost. Toch wat vaker aan denken :D

Hier is de start van de volgende week thuiswerken weer gemaakt. Gisteren toch nog wat wijntjes aan mijn lijstje toegevoegd, dus vanaf vandaag echt weer even een pas op de plaats maken. Ik had juist het idee veel progressie te maken de afgelopen weken en ik wil dat niet verpesten. Mijn lijstje voor vandaag:
O: 30gr havermout met 1 blokje 99% chocolade, kersen en 10gr whey crispy
T: Smart bar crunchy
L: Bolus (oeps, toch een ongezond overblijfsel van het weekend) en 2 roggecrackers met 100gr cottage cheese
T: Halve mango
A: Kipfilet met balsamicodruiven, buffelmozzarella en groene asperges
T: 200gr magere kwark met een beetje whey crispy en whey cookies&cream
totaal 1672 kcal (131gr eiwit)

B:2 paarden rijden, half uur krachttraining en een lunchwandeling

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:36

Fading; Lekker bezig!!! Geniet maar van de pizza!

m9ara; Jaa ben vooral fan van Colombian chocolate en speculoos!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:41

Fading wat goed! En nu morgen na die pizza maar niet gelijk op weegschaal gaan staan :')

M9ara, blijven genieten is ook belangrijk he. Zeker in deze rare onzekere tijden. Dus vooral genieten van je wijntjes. Compenseren hoeft niet, maar simpelweg op zelfde voet verder gaan als ervoor.

Ik heb gisteren op m’n workout na een ultiem luie dag gehad. Hele dag op bank gelegen met Netflix en ereader. Heerlijk.
Vandaag weer aan het werk vanuit huis. Die omschakeling naar werkmodus koste me vandaag erg veel moeite. Gelukkig begonnen we met conference call met team om de week te starten.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:53

Super Fading!! Echt trots! :D

Heeeerlijk Linoleum! Even een dagje lekker liggen en niks doen. Omschakeling snap ik helemaal! Maar we moeten allemaal gewoon even in een ritme komen en dat gaat vast helemaal goed komen!

Vanochtend van 10 tot 1 les gehad en van 1 tot nu geleerd. Tussendoor even een kwartiertje pauze gehad om wat te eten maar verder alleen maar voor de laptop gezeten. Straks hardlopen en vanavond naar mijn paard.

Kleding is net binnen gekomen. Ik ben echt niet van de selfies maken maar ik vind de kleding echt heel erg leuk dus wil het toch even laten zien :o
Afbeelding

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:57

Heel erg leuk!!!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:01

Stephanie_M schreef:
Heel erg leuk!!!

Dankjewel!! <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:52

Mooie legging! Je ziet er super goed uit!

Ik ben aan het vasten, kom als ik klaar ben hier weer actief meedoen. Heb even deze (mentale) reset nodig. Ben afgelopen week een kilo aangekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:53

Oh ik lees straks fff bij maar.....

Afbeelding