Loretta schreef:Ik hou met alle scenario's rekeningTot nu toe is het nieuws over het Coronavirus alleen nog maar slechter en slechter geworden. Hopelijk wordt dit scenario niet de werkelijkheid. Maar het is wel iets waar landen ernstig rekening mee moeten houden.
Maar sluit me aan bij de volgende quotes uit het artikel waar jij de link van geplaatst hebt want zo denk ik er ook over
Citaat:“In de eerste plaats is het belangrijk om niet te panikeren”, zegt viroloog Marc Van Ranst van de KU Leuven. “Op dit moment is elke hypothese plausibel. Dus waarom zou het virus ‘maar’ 60 procent treffen en geen 100? Ik ga niet mee in zo’n horrorverhalen.
Citaat:“We zitten nu wereldwijd aan 1.018 doden door het coronavirus. In een normaal jaar sterven wereldwijd tussen 250.000 en 500.000 mensen door griep. Bovendien: elke dag dat het warmer weer dichterbij komt, is een dag gewonnen. Coronavirussen komen niet voor bij warm weer.” Tegelijkertijd mogen we volgens Van Ranst het gevaar niet onderschatten. “We moeten ons wel voorbereiden op iets wat mogelijk erger kan zijn.”
Dit heb ik ook zo geleerd lang geleden, en dat betekent dat China nu voor de rest van de wereldbevolking tijd aan het "kopen" is waardoor dat principe meer en meer zal ingaan .Citaat:“Virussen evolueren”, legt Van Ranst uit. “Als iemand doodgaat, is dat voor het virus zelf eigenlijk niet goed, want dan verdwijnt het ook. Naarmate een virus evolueert, wordt het doorgaans meer onverdraaglijk, maar tegelijk minder dodelijk.”
Dus ik verwacht dat dit virus nooit meer weg te denken zal zijn en wellicht dat ikzelf er ook mee te maken krijg. Dus zorgen voor goede weerstand is denk ik belangrijk en verder "ik doe ene plas, pak mijn jas en ga verder met mijn prettige leven".