(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirin

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:08

Wat leuk Goldie! Gefeliciteerd *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:10

Gefeliciteerd en wat fijn van de bloemen :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:23

Bedankt allemaal, ik voel me toch heel erg jarig zo :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:30

Ik heb gisteren weer even 2 uurtjes gewerkt, is me toch wel tegen gevallen!
Was op een gegeven moment echt moe, toen was ik pas 25 minuten bezig :+
Wel de 2 uur volgemaakt, toen thuis nog 3,5 uur geslapen. Ben nu ook nog heel moe, maar moest vanochtend ook met m’n vader naar het ziekenhuis dus dat vreet ook energie.

Nu vrijdag weer werken, even kijken hoe het gaat allemaal. M’n energie level is echt 0,0 iig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:35

Oei dat klinkt best heftig, als het niet lukt kun je dan nog langzamer opbouwen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:33

Ik heb net de psycholoog praktijk gebeld omdat ik nog steeds niks gehoord had over wanneer ik een afspraak zou krijgen terwijl de termijn die ze gaven al was verstreken. Nu zijn de wachtlijsten zo lang dat ze nu bezig zijn met patiënten die zich in december hebben aangemeld, dat is dus vier maanden en dat ze nu dus ook nog niks kunnen inplannen. Ik kon wel de huisarts bellen of ik elders terecht kan maar vooral met het toegenomen aantal aanmeldingen sinds corona is er weinig kans dat het ergens sneller gaat tenzij ik naar een particuliere psycholoog. Zit nu echt weer in de stress want huisarts wou dat ik eerst naar een psych ging voor ik ging denken over werk, maar ik kan toch niet vier maanden daarop gaan zitten wachten ;(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:39

4 maanden is wel extreem lang ja :=
Vooral heel vervelend als je tot die tijd geen hulp hebt.. tot die tijd bij de praktijkondersteuner blijven? Heb je iig iets?

Hé Warboel... Je hebt het wel mee gedaan hé :Y) Daar mag je trots op zijn :*

Ik heb gisteren vriendlief z'n shirt doorweekt.. moest er allemaal even uit ;(
Zat er gisteren en vandaag weer even doorheen...

Heb afgelopen week ook heel veel gereden, misschien net iets te druk. Maar had een testbitje voor een week dus ja :=
Nu lekker aan het puzzelen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:42

Ja praktijk ondersteuner zit ik nog bij, maar misschien omdat het telefonisch is maar ik merk dat ik dat wel lastig vind, steeds als er een stilte valt heb ik het idee dat ik iets moet gaan zeggen :o

Ook dikke knuffel voor jou

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:53

Knuffel allemaal.
Nu even helemaal down dus reageer later op andere berichten.

Net huilend aan mijn man verteld dat ik het idee heb dat ik er niet voor hem en de kinderen kan zijn als ik een zware dag heb. En dat ik dat op die momenten ook niet kan veranderen.
Aan de ene kant leeek hij het te begrijpen maar aan de andere kant ook helemaal niet.
Wat zou ik nodig hebben? Hoe zou ik dd dag in moeten delen om me beter te voelen? Als ik meer tijd voor mezelf zou hebben hoe zou ik die tijd dan indelen en wat zou ik dan doen. Schrijf het op.
Ja, daar heb ik wat aan. Ik weet niet wat ik op die momenten zal doen. Weet ook niet hoe ik me dan voel.

Ik heb een hele lieve man maar ik kan hier moeilijk met hem over praten.
Lig nu ook huilend in bed, mijn man zit beneden.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:50

Leandra schreef:
Knuffel allemaal.

Net huilend aan mijn man verteld dat ik het idee heb dat ik er niet voor hem en de kinderen kan zijn als ik een zware dag heb. En dat ik dat op die momenten ook niet kan veranderen.
Aan de ene kant leeek hij het te begrijpen maar aan de andere kant ook helemaal niet.
Wat zou ik nodig hebben? Hoe zou ik dd dag in moeten delen om me beter te voelen? Als ik meer tijd voor mezelf zou hebben hoe zou ik die tijd dan indelen en wat zou ik dan doen. Schrijf het op.
Ja, daar heb ik wat aan. Ik weet niet wat ik op die momenten zal doen. Weet ook niet hoe ik me dan voel.

Ah oliebol Leandra, hoe gaat het nu?
Deze houding herken ik erg in mensen om me heen. Altijd de vraag: waarom heb je stress, wat moet anders?
Ik weet het op zo'n moment ook niet, en kreeg stress omdat ik iets moest gaan schrijven :Y)

Ik voel me inmiddels weer wat beter dan mijn vorige bericht. Er is veel uitgesproken tussen mijn manager en mijn negatieve collega die me zoveel stress bezorgde. Ik ben er nog meer achter gekomen dat mensen met ook maar een hele lichte negatieve houding of mening mij echt binnen 30 minuten leeg kunnen zuigen (inclusief ikzelf). Mijn manager gaat me hiermee nu ook helpen, zodat ik er minder door geconfronteerd word. Hij probeert me te helpen maar zegt eigenlijk ook, je moet er maar mee leren dealen :o Dat vond ik wel moeilijk.

Vanuit mezelf ga ik er ook meer mee bezig. Ik werd wel blij van dit filmpje. https://www.youtube.com/watch?v=O6ToavoMbHA Misschien voor andere mensen die ook weer aan het starten zijn met werken wel leuk.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:52

moonsparkle schreef:

Lastige situatie Moonsparkle :( is er misschien via je werk wat mogelijk? Bijvoorbeeld dat zij een paar afspraken bij een particuliere psycholoog betalen totdat je regulier terecht kan?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-01-25 04:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek Quote verwijderd.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:55

Warboel schreef:
Wel de 2 uur volgemaakt, toen thuis nog 3,5 uur geslapen. Ben nu ook nog heel moe, maar moest vanochtend ook met m’n vader naar het ziekenhuis dus dat vreet ook energie.

Nu vrijdag weer werken, even kijken hoe het gaat allemaal. M’n energie level is echt 0,0 iig.

Het is gewoon helemaal ok om 0 energie te hebben warboel! Luister naar je lichaam en vertel dit ook bij je collega's. Ga desnoods in die 2 uur een artikel lezen ofzo, dat je er bent is misschien al wel inspanning genoeg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:00

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:10

lissisanne schreef:
Warboel schreef:

Het is gewoon helemaal ok om 0 energie te hebben warboel! Luister naar je lichaam en vertel dit ook bij je collega's. Ga desnoods in die 2 uur een artikel lezen ofzo, dat je er bent is misschien al wel inspanning genoeg.

Ja er zijn is al vermoeiend :=
Wilde het vrijdag even met m'n manager bespreken maar dan is hij er niet, dus heb nu afgesproken dat ik morgen langskom ipv vrijdag. Vandaag voel ik me pas weer een beetje oké na maandag, dus wil dat echt even bespreken.
Misschien is een uurtje voor nu goed genoeg. Of moet ik gewoon gaan wanneer m'n lichaam het aangeeft dat ik moe ben. Ookal is dat na 25 minuten, haha.
Morgen even puntjes op de i van het plan van aanpak in ieder geval. Dat gaat allemaal prima, manager komt zelf ook met prima ideeën dus dat is wel geruststellend. Hij denkt goed mee! :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:32

lissisanne schreef:
Leandra schreef:
Knuffel allemaal.

Ah oliebol Leandra, hoe gaat het nu?
Deze houding herken ik erg in mensen om me heen. Altijd de vraag: waarom heb je stress, wat moet anders?
Ik weet het op zo'n moment ook niet, en kreeg stress omdat ik iets moest gaan schrijven :Y)

Ik voel me inmiddels weer wat beter dan mijn vorige bericht. Er is veel uitgesproken tussen mijn manager en mijn negatieve collega die me zoveel stress bezorgde. Ik ben er nog meer achter gekomen dat mensen met ook maar een hele lichte negatieve houding of mening mij echt binnen 30 minuten leeg kunnen zuigen (inclusief ikzelf). Mijn manager gaat me hiermee nu ook helpen, zodat ik er minder door geconfronteerd word. Hij probeert me te helpen maar zegt eigenlijk ook, je moet er maar mee leren dealen :o Dat vond ik wel moeilijk.

Vanuit mezelf ga ik er ook meer mee bezig. Ik werd wel blij van dit filmpje. https://www.youtube.com/watch?v=O6ToavoMbHA Misschien voor andere mensen die ook weer aan het starten zijn met werken wel leuk.

Dank je wel. Het gaat nu wat beter. Wel aardig kunnen slapen. Vanmorgen wel gelijk de POH gebeld. Die belt straks om 13.00 uur

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:52

Fijn dat het wat beter gaat. Probeer je te realiseren dat het ok is dat je je zo voelt, jouw lichaam vertelt je dat je rust nodig hebt. Accepteren is heel lastig, maar het enige wat je op zo'n moment kan doen... Succes zometeen met de POH

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:53

Warboel schreef:
[

Ja er zijn is al vermoeiend :=
Wilde het vrijdag even met m'n manager bespreken maar dan is hij er niet, dus heb nu afgesproken dat ik morgen langskom ipv vrijdag. Vandaag voel ik me pas weer een beetje oké na maandag, dus wil dat echt even bespreken.
Misschien is een uurtje voor nu goed genoeg. Of moet ik gewoon gaan wanneer m'n lichaam het aangeeft dat ik moe ben. Ookal is dat na 25 minuten, haha.
Morgen even puntjes op de i van het plan van aanpak in ieder geval. Dat gaat allemaal prima, manager komt zelf ook met prima ideeën dus dat is wel geruststellend. Hij denkt goed mee! :)

Lekker bezig! :D

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:58

moonsparkle schreef:
lissisanne schreef:

Lastige situatie Moonsparkle :( is er misschien via je werk wat mogelijk? Bijvoorbeeld dat zij een paar afspraken bij een particuliere psycholoog betalen totdat je regulier terecht kan?

Dat durf ik niet te vragen omdat de branche dankzij corona ook nog volledig stil ligt ;( dat zorgt duur ook voor veel extra zorgen, misschien kan het werk de periode financieel niet eens overbruggen laat staan dat ze me nu financieel kunnen helpen. Als er geen corona was had ik het misschien wel durven vragen.

Je hoeft het ook niet te vragen, maar zou wel het dilemma voorleggen. Mijn werknemer zei tegen me dat ze liever nu betalen voor extra hulp dan nog maanden moeten wachten voordat er een start wordt gemaakt. Dat je niet kan werken kost ze ook geld/omzet ;) Ik zeg dat nu een beetje bot, maar dat hielp mij om juist wel in gesprek te gaan en te blijven praten... Je bent dan niet aan het bedelen om geld maar aan het meedenken om zo goed mogelijk te herstellen. Knuffel in ieder geval :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:09

Afbeelding

Heerlijk rondje geskeelerd! Kreeg wel op het einde ineens een paniekaanval ofzo? Hyperventileren enzo. Gelukkig was ik net naast een bushokje := m’n ademhaling was gewoon in orde zeg maar daarvoor, want ik doe expres rustig aan. Maar het licht was gewoon ineens te fel, geluiden te hard 8)7
Maar verder was het heerlijk om m’n hoofd even leeg te maken. 5 km in 26 minuten, voor mij is dat heel oké.

@moonsparkle misschien inderdaad wel goed om het eens voor te leggen? Het is ook gewoon een onwijze rottijd nu :\
Je zou misschien je zorgverzekering nog kunnen bellen, misschien kunnen zij wat betekenen qua vergoeding van een particuliere psych evt? Niet geschoten is altijd mis in deze gekke tijden. Heel veel sterkte :(:)

@Leandra jij ook een hele dikke knuffel! Succes met je gesprek met de POH :(:)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:41

De POH gesproken vanmiddag. Ze heeft me wat tips gegeven om meer me time te nemen. Dus gelijk daarna even een lekker stuk gefietst!

Warboel, wat is het mooi daar! Heerlijk!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:00

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:01

Kun je niet op de wachtlijst blijven staan alsnog?
Niet echt ervaring mee, behalve dat alles op het moment via telefoon/beeldbellen/internet gaat :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:14

.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:45

Hmm lastig zeg! Online hulp is toch niet hetzelfde als offline hulp, om het zo maar te zeggen. Merk ik nu ook. Heb wel prima gesprekken met m’n psych, en ze helpt me waar ze helpen kan, maar face to face is toch wel even wat anders... kan je niet nogmaals de huisarts bellen dat het echt slecht gaat met je? Lijkt me toch dat er wel een oplossing zou moeten zijn...

Ik heb vandaag weer 2 uurtjes gewerkt, stuk positiever als maandag! :) ben minder extreem moe. Heb ook een goed gesprek gehad met m’n manager, we hebben nu gewoon vaste taken afgesproken dus daar ben ik wel echt heel blij mee.

Werd net nog wel gebeld door m’n vader, z’n behandeling is een week uitgesteld. Er was nog een overleg geweest en hij moet toch voor een ander soort bestraling, omdat de bestraling die ze hem in het LUMC konden bieden toch te risicovol is. Er is dan een grote kans dat hij zijn leven lang aan de sondevoeding moet omdat het z’n kauw- en slikspieren kapot kan maken. Die behandeling die hij nu zal krijgen is redelijk experimenteel, dus wel spannend! Maar hopelijk op de lange termijn wel fijner. We moeten hem dan alleen 5 dagen in de week naar Delft brengen :+ voor een kwartier behandeling. Dat doen we natuurlijk met liefde! Ik werk ook een beetje tussen Delft en Leiden in (Leidschendam), dus wellicht kunnen we dan nog wat uitvogelen met dat ik ‘m uit werk op kan halen ofzo en dat m’n moeder, paps broer, of m’n vriend hem dan brengt. We zien wel hoe het loopt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:53

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt