Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:18

eppieheppie schreef:
Wat een gaave kroon :D *\%/* **\O/** *\%/*

Jaa súpergaaf die muts :D Van harte!

MarjanB

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:41

Gefeliciteerd!! Je ziet er goed uit :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 00:29

Gefeliciteerd Fleur! Dat ziet er erg feestelijk uit Y)(^)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:56

Ja,mijn groepsgenootjes hadden het heel erg leuk versierd en s'avonds had iemand van de verpleging taart gekocht voor mij en de verpleegkundigen met kaarsjes die ik uit mocht blazen dus heb zelfs een stuk taart op.
En daarna karaoke gedaan met iedereen, de sfeer was gewoon heel goed.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:23

Leuk!

Ik ben trots op je dat je een stuk taart op hebt gegeten. (ook al is dat voor de meeste mensen heel gewoon.)en ik hoop dat je daar ook van hebt kunnen genieten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:19

Het was goed dat het in m'n laatste week was. Ik heb er nu best van kunnen genieten. Y)(^) :D

Vandaag heb ik alles al een beetje klaar gemaakt voor vertrek. Heb alle kaarten en foto's eraf gehaald en spullen die ik niet meer nodig heb heeft m'n vader al meegenomen zodat we dinsdag minder hoeven te sjouwen.
Hij zorgt ook dat er wat eten in m'n koelkast ligt waar ik iig tot woensdagochtend mee kan doen want dan ga ik met mijn woonbegeleidster boodschappen doen.

Donderdag heb ik een intakegesprek bij de autismekliniek en ik ben heel erg benieuwd wat daar uit komt. Ik durf nog geen boodschappen te doen en raak van koken enorm in de stress. Dat is ook een reden dat het eten zo slecht ging en daar zouden zij mij heel goed bij kunnen helpen. Ook bij structuur en dagbesteding. Dus ik ben heel erg benieuwd.

Vandaag is nog de antidepressiva wat opgehoogd, anderen zeggen wel dat ik er beter uit zie maar ik voel het nog niet.
Verder is het terugval preventie plan bijna klaar dus ik ben hier echt aan het afronden.
Spannende periode.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:32

Zeker spannend! Maar ook heel fijn om te lezen dat je van je verjaardagstaart hebt kunnen genieten!
Veel succes met de nieuwe stappen die er nu aan komen :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:54

Nou, m'n laatste avondmaal is op en ben van iedereen afscheid aan het nemen. Heb een planning gemaakt voor morgen zodat ik die dag nog redelijk door ga komen en ik heb vanochtend mijn gewichtsdoel gehaald die aan het begin van de opname gesteld was.
Ik ben nog lang niet hersteld maar het vertrek hier is goed zo. Ik ben blij dat ik de 12 weken heb gekregen maar nu is het tijd voor een andere focus.
Ik vind het wel spannend om naar huis te gaan maar we zullen zien hoe dat gaat. Heb wel wat dingen die ik wil proberen om vol te houden zoals om 8.30 ontbijten en dus 8 uur de wekker en ook gewoon optijd naar bed en niet gaan nachtbraker zoals ik eerst deed. Ik heb nu 12 weken super goed geslapen met om half 11 slapen en half 8 de wekker voor de metingen. Maar heb wel ook nog veel medicijnen en daar moet ik ook nog ooit vanaf.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:39

Gelukkig is Rome niet op 1 dag gebouwd en kom je met hele kleine stapjes ook bij een doel!

En kijk, hoeveel kleine stapjes je gemaakt hebt de afgelopen 12 weken! Ik vind het bijzonder dat je ons dit inkijkje gunde en hoop dat je met hulp van autisme begeleiding nog meer stapjes vooruit kunt zetten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:55

Fleury schreef:
Nou, m'n laatste avondmaal is op en ben van iedereen afscheid aan het nemen. Heb een planning gemaakt voor morgen zodat ik die dag nog redelijk door ga komen en ik heb vanochtend mijn gewichtsdoel gehaald die aan het begin van de opname gesteld was.
Ik ben nog lang niet hersteld maar het vertrek hier is goed zo. Ik ben blij dat ik de 12 weken heb gekregen maar nu is het tijd voor een andere focus.
Ik vind het wel spannend om naar huis te gaan maar we zullen zien hoe dat gaat. Heb wel wat dingen die ik wil proberen om vol te houden zoals om 8.30 ontbijten en dus 8 uur de wekker en ook gewoon optijd naar bed en niet gaan nachtbraker zoals ik eerst deed. Ik heb nu 12 weken super goed geslapen met om half 11 slapen en half 8 de wekker voor de metingen. Maar heb wel ook nog veel medicijnen en daar moet ik ook nog ooit vanaf.

Wat goed dat je het gewichtsdoel gehaald hebt! Veel succes thuis.

En die medicijnen zijn geen schande he:) Ik denk dat veel mensen ook van mij niet verwachten dat ik twee soorten AD slik en een tijd lang oxazepam nodig had om de dag door te komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:09

Heb een goede laatste nacht hier, en dan op naar nieuwe avonturen!!

Allemaal heel spannend, maar ook hoopvol.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:45

Goed bezig Fleur!
Je klinkt zoveel positiever dan eerder +:)+

Ik ben zelf nu na jaren antidepressiva aan het afbouwen. Wat Tiggs ook zegt, medicijnen zijn geen schande. Als het je helpt, waarom niet? Ik heb jaren baat gehad bij de medicijnen en nu wil ik kijken hoe het gaat zonder. En als dat niet lukt, dan is dat jammer, maar dan begin ik er gewoon weer mee.
En vergeet niet dat afbouwen veel moeilijker is en meer tijd kost dan opbouwen.

Succes deze week, hopelijk heb je ook een fijn intake gesprek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:43

Ooit kun je er vanaf, eerst maar eens herstellen.. probeer vandaag te leven en jezelf niet nu al af te kraken op iets wat ooit een keer in de toekomst moet gebeuren (als het al moet, want sommige mensen doen het beter op medicatie).
Je hebt het hartstikke goed gedaan de afgelopen tijd, je hebt mega stappen gemaakt. Wees daar trots op!
Succes met je volgende stappen _/-\o_

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:08

Wat ben je toch een dappere dodo Fleur _/-\o_ !
Waar heb je het meeste zin in ? Waar kijk je naar uit in het gewone leven ?
Ik denk dat een goede dag struktuur en voor al snachts goed slapen bij jou heel erg bij gaat dragen aan goede zin. Zin om weer fijne dingen te onder nemen. En die medicijnen helpen je daar bij , dus juist verstandig om die in te zetten zo lang ze nodig en funktioneel zijn .
De tools heb je nu in handen maar het echte werk gaat nu thuis pas beginnen . Ik ben benieuwt wat de in take van de authisme kliniek je gaat brengen. Word weer vervolgt !

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:33

Wauw Fleur dat klinkt goed! Joh maak je om die medicijnen niet druk, die nemen zoveel mensen. Fijne posts van je de afgelopen posts.

Zie je Vera snel weer?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:35

Hoi Fleur,
hoe is het om weer thuis te zijn...?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:45

Aan de ene kant is het heel fijn om weer thuis te zijn, maar aan de andere kant valt het me ook best wel tegen.
Het lukt me niet goed om me aan de structuur te houden en ik verval snel in oude gewoonten.

Vandaag had ik het intakegesprek bij de autismekliniek en daar ben ik ongeveer rond half mei welkom.
Tot die tijd even goed kijken hoe ik het hier ga rooien.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:03

Heel begrijpelijk dat je het niet meevalt om structuur te houden. Dat is sowieso lastiger in je eentje.
Kun je vriendin/familie vragen om je te helpen? Bijvoorbeeld om je even te bellen op vaste tijden, de eerste weken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:41

Hm, dat is zoiets als drie weken 'zelf doen'.
Heb je hulptroepen...?
Een paar vriendinnen, die elke dag efkes vijf minuten opbellen oid...?

En sommige mensen zweren bij een groot schema op de deur, compleet met afvinkjes en smileys.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:58

Ja je mag hier echt hulp bij vragen. Vind het ook bijzonder dat je naar huis wordt gestuurd zonder nazorg.. Maarja, jij zit er maar mee.
Sterkte meid! Hoe gaat het met de medicatie? En kan je je paardje weer wel zien? Kan je je vader om hulp vragen?

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:16

Ik begrijp dus ook echt niet waarom er geen afbouw trajekt is. Het is een groot gat waar ze je nu voor zetten. Zo iets als " Doei sucses ermee , tot ziens in het ene uurtje na zorg per week. "
Maar hee Fleur , je gooit 12 weken theraphie niet zo maar over boord toch ? Je hebt alle vaardigheden en je preventie plan. Doe er wat mee en zet alle hulp troepen in. Je verdient het echt , na zo ontzettend hard werken ! _/-\o_

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:32

Ik was van plan om elke dag om 8 uur op te staan en dan om half 9 te ontbijten. In Helmond ontbeten we namelijk ook om half 9. En ook om 10 uur in de avond medicijnen nemen en klaar maken om te gaan slapen. Maar vannacht heb ik alweer op de bank doorgebracht en heb dus m'n medicijnen ook niet op. En daar baal ik van want ik had me echt voorgenomen om niet meer op de bank te slapen.
Met eten probeer ik me aan m'n schema te houden maar ook dat is lastig. Soms gooi ik wat door elkaar en avondeten blijft lastig.
Ik heb niet helemaal geen hulp. Heb een case manager vanuit centrum autisme en een woonbegeleider. Daarnaast spreek ik soms ook de psychiater, nu over 2 weken weer.
Ga zo voor het eerst in ik denk wel 4-5 maanden even langs bij de zorgboerderij. Heb wel met hun gevideobeld maar ben er al heel lang niet meer geweest. En voor het eerst ook weer op de fiets. Ik vind het best spannend allemaal :o
Ben nog niet bij Vera geweest, heb daar helemaal geen zin in gehad maar door de depressie heb ik nergens zin in. Misschien moet ik maar gewoon een keer gaan. Alleen even knuffelen ofzo. Kijken of de zin weer terug komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:53

Kun je je medicijnen niet beneden neerleggen? Want om daar nu mee te stoppen dat lijkt me niet zo verstandig. Ik heb mijn medicijnen ook beneden, in zo'n weekdoosje. Heb savonds geen zin om dingen bij elkaar te verzamelen dus dit is het makkelijkste en het snelste.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:12

Waarom geen wekkers zetten in jouw telefoon met eet momenten en medicijnen bv. Ik heb een app op de telefoon die een half uur voor ik naar bed ga aan geeft dat ik af moet ronden. Klinkt mss stom maar ik heb door depressie en mijn aandoening ook een schema nodig dus ik ga uiterlijk kwart over 10 naar bed en sta uiterlijk half 8 op ook in het weekend. Als het niet anders kan slaap ik tussen de middag een uur maar ik houd me echt aan die tijden.
Soms mag je best even toegeven aan het iets niet willen maar soms moet je jezelf even figuurlijke schop onder je kont geven terwijl
Je denkt ja doei ... en het is altijd vallen en opstaan dagen die heel goed gaan en dagen waarbij je liever jezelf opsluit en onder een deken wil kruipen. Neem elke dag zoals het is kijk niet teveel vooruit

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:16

Idd wekkers of misschien zijn er wat mensen die je willen bellen om bepaalde tijdstippen?

En je kan het echt :) hou je fijne en goede gevoel van de afgelopen week als ijkpunt :(:)