Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:01

Onze sportschool is verkocht aan Basic fit |( Smerige oplichters zijn het -:(- Onze box zit in de sportschool in. Onze trainer gaat nu de ruimte huren maar wij moeten ook nog verplicht een Basic fit abonnement nemen anders mogen we het pand niet eens in. Dus het is dubbelop cashen voor Basic fit.
Ik houd mijn hart vast voor wat er straks voor een types zullen rondlopen :=

Maanlicht, techniek = alles. Zorg dat je dat eerst goed onder de knie hebt voordat je zwaarder gaat. Wat betreft de spierpijn...Die heb ik ook en iedere keer weer. Soms meer, soms minder maar telkens aanwezig <<) :))
Afbeelding

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:02

Tijdstip waarop je sport kan ook al heel veel doen.
S'avonds is het hier altijd het drukste (logisch ook ) En s'middags tussen 12-3 is het vrij rustig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:14

Hier smiddags ook heerlijk rustig.

Savonds na 20.30.ook, laatste uurtjes zegmaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:16

Goedemorgen.
Ik lees al een tijdje mee en wil toch ook wel mee komen kletsen hier, als dat goed is.
Echte spierballen heb ik niet (wil ik ook niet :+ ), ik heb persoonlijk niets met vrouwen die eruit zien als in de openingspost.
Ik ben wel een maand of 9 terug begonnen bij een kleinschalige sportschool waar ze eigenlijk alleen groepslessen en PT (alleen of met 2 of max 4) aanbieden.
De groepsles die ze 2x per dag aanbieden heet FunxionAll Fit en is een fullbody workout waarin alle spiergroepen aan bod komen, stukje cardio en stukje coördinatie/balans.
Ik zag een aantal pagina's terug een filmpje voorbijkomen van een dame die een routine voordoet van steeds een minuut lang een oefening en dan door naar de volgende, afgewisseld met een stukje cardio.
Eigenlijk kun je onze groepslessen daar goed mee vergelijken.
Je bent met maximaal 20 man, maar dat is alleen op de drukke tijdstippen. Op de dagen dat ik train (meestal zo'n 3x per week) zijn we vaak maar met zijn 10en.
Dus alsnog veel persoonlijke aandacht van de trainer.

En per oefening ligt er een keus aan gewichten die je kunt gebruiken, dus voor elk wat wils (niet als je echt puur kracht wil trainen voor zo'n lichaam als op de foto's aan het begin van het topic, ik vrees dat je dan toch niet bij ons aan je trekken komt, maar voor mij is dit echt nog uitdaging genoeg).

Elke FunxionAll draait 4 weken, dus 4 weken lang hetzelfde schema, daarna is er weer een compleet nieuwe.

En ik was van het weekend echt heel trots, deze ronde ligt er nu 3 weken en ik vond 'm te simpel worden, dus bij bijna alles naar zwaardere gewichten gegaan en dat voelde echt onwijs goed!
(gisteren wel lekkere spierpijn aanwezig, meer dan anders, dus echt wel een stap gezet, trainer kwam me ook nog aanmoedigen bij sommige oefeningen en even goed kijken of ik de techniek goed hield tijdens de zwaardere gewichten, dat was wel heel fijn.

Ben nu 9 maanden bezig, in het eerste half jaar 12 kg afgevallen.
Nu 3 maanden min of meer stabiel, maar wel echt meer kracht aan het opbouwen en er komen ook spieren zichtbaar zo langzamerhand. Ben dus de afgelopen maanden wel iets droger en slanker nog geworden, ondanks dat ik dus geen gewicht meer ben verloren.

Had eerder echt een broertje dood aan de sportschool, maar ben zoveel fitter en mijn rug is veel sterker geworden.
Ik heb bewondering voor mensen die in hun eentje in het krachthonk aan de gang gaan, ik durf dat niet, bang om oefeningen verkeerd uit te voeren en mijn lijf juist te slopen. Maar zo in de groep met enthousiaste trainers erbij, die goed opletten op de juiste techniek en ook motiveren tot een tandje zwaarder/sneller, waar zij denken dat ik dat wel kan, helpt mij juist super goed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:27

Wat leuk!!

Vooral een sterkere rug is mij ook al opgevallen! Hier heb ik ook profijt van!

Wat zonde dat je zo bang bent om met kracht aan de gang te gaan, als jij goede voorbereiding hebt gehad en er mensen rondlopen die erop letten is er niets aan de hand.
maar als het jou beter helpt in een groep is dat superfijn en mooi meegenomen.

12 kilo in een half jaar, dat is echt veel, wat goed!!!
Hier mag je trots op zijn!

Ik heb vanavond weer een weging en meting, schijt 7 kleuren stront..
M'n doel ligt zo hoog.. En ik ben zo bang het niet te halen...
Terwijl ik hier thuis al ver onder mn doel zit, toch bang dat de weegschaal daar anders aangeeft.. :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:40

Klinkt leuk! En knap dat je zoveel bent afgevallen! Ik merk inderdaad ook dat ik bijna nooit meer last heb van mijn rug en nek sinds ik krachttraining doe. :j

Spannend Jolliegirl!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:04

Oef spierpijn :x

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:07

Oh, spannend, Jolliegirl! Aan de andere kant, als je thuis al onder dat doel zit, weet je wat het verschil in weegschaal is op de sportschool en thuis?
De trend is in ieder geval goed, als je er thuis al onder zit (aangenomen dat je er thuis ook echt boven hebt gezeten).
En ik had altijd een hekel aan 's avonds moeten wegen, mijn vaste weegmoment is 's morgens en 's avonds wegen vertekent het beeld dan wel heel erg.

Toen ik me aanmeldde bij de sportschool en door de verplichte intake op de weegschaal moest, kwam ik er overigens achter dat mijn thuisweegschaal iets te optimistisch was.
Ik woog op de sportschool 5,5 kg meer! Dat was echt niet grappig.
Thuis dus een nieuwe weegschaal gekocht en die wijkt nog maar 0,8 kg af van die op de sportschool.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:33

Mijn weegschaal thuis geeft meestal 0,5 kg meer aan.
Verder schommel ik nu wat in gewicht. Wel weer lekker getraind deze ochtend, was weer even geleden dat het zo goed ging.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:29

Noisy schreef:
Onze sportschool is verkocht aan Basic fit |( Smerige oplichters zijn het -:(- Onze box zit in de sportschool in. Onze trainer gaat nu de ruimte huren maar wij moeten ook nog verplicht een Basic fit abonnement nemen anders mogen we het pand niet eens in. Dus het is dubbelop cashen voor Basic fit.
Ik houd mijn hart vast voor wat er straks voor een types zullen rondlopen :=

Maanlicht, techniek = alles. Zorg dat je dat eerst goed onder de knie hebt voordat je zwaarder gaat. Wat betreft de spierpijn...Die heb ik ook en iedere keer weer. Soms meer, soms minder maar telkens aanwezig <<) :))
[ [url=m/2IxDBU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha!
Gister ging het niet lekker, er is geen airco of iets en ik werd steeds duizelig. Moesten ook ellenlang allerlei lunges doen en die haat ik :+. Mijn lijf is daar echt niet op gebouwd. Maar wel blij dat ik ben gegaan verder. Vandaag nog niet mega veel spierpijn, vooral mijn bovenbenen en billen voel ik, de rest komt morgen ben ik bang. Net klein stukje hardgelopen, uur gefietst en half uur paardgereden. Morgen rustdagje.

Wat vervelend dat er een Basic-fit om je box komt. Super hinderlijk lijkt me dat.. Moet je dan dubbel betalen of kun je gewoon alleen een basic-fit abonnement nemen? Want dan ben je wel een stuk goedkoper uit :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:33

Noisy, lijkt me sowieso nog wel een ding. Is het een officiële CF-affiliate? Want onze sportschool kreeg geen licentie van CF omdat zij een normale sportschool zijn die ook CF aanbied. Blijkbaar wordt dat niet geaccepteerd. Ze zijn nu bezig om een hele nieuwe ingang te bouwen en een 2e adres erbij zodat ze alsnog de licentie kunnen krijgen. Niet dat je er straks een duur abbo bij neemt en straks bij een on-officiele box ineens staat ingeschreven en dan niet meer van de kosten af kan (als je dat een probleem vind natuurlijk..)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:06

We zijn een officiële box, Crossfit Wijchen en hebben hadden een apart crossfit abonnement. Nu krijgen we dus een nieuw Crossfit abonnement omdat onze trainer de box overneemt maar Basic Fit verplicht ons om daar bovenop ook een Basic Fit abonnement te nemen want anders kom je niet binnen. Ze gaan namelijk de toegangspoort verplaatsen. Nu hoef je er niet doorheen om de box in te lopen maar straks dus wel. Nu kun je ook gewoon binnen komen en wat te drinken bestellen aan de bar maar dat kan straks dus ook niet meer

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:20

Zo dat is lelijk?! Is dat überhaupt toegestaan?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:25

Nou stap 1 is weer gezet. Bij onze Anytime hebben Ze vanaf 2 september remote coaching. 24/7 coaching in principe. Zaterdag wegen en meten en dan beginnen we weer. Zowel man als ik :) ben benieuwd :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:59

Vind t ook bizar dat dat zomaar kan.
Maar ja. Doe er maar eens wat tegen.

Vandaag pr op de Bench. 51 kg. (1rm)
52,5 lukte echt niet meer. Helaas. Haha.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:05

Ze kunnen het omdat zij hoofdhuurder worden van het pand. Onze trainer moet dan weer aan Basic Fit huur betalen voor de ruimte...Smerig toch? _-:(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:35

Zeker smerig dat ze dan ook nog extra geld willen genereren door jullie contributie te laten betalen

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:19

Noisy wil je dan niet misschien een andere sportschool/box?

Needje lekker bezig hoor! Ik vandaag even afgemat door een gast uit de sportschool die me wat schemaatjes gaat doorsturen. Helemaal blij mee. Misschien ook af en toe nog een PT'je van hem erbij. Kan nu amper meer lopen. Wel sets van 10 met 100 kg aan plates op dat legpress apparaat :)

Ik begin eindelijk wat voortgang te boeken qua sterkte, echt blij mee!

Ook heb ik een nieuw doel opgesteld. Over 6 maanden 10 kg lichter. Omgerekend elke week 0,5 kg. Hopelijk daardoor niet jojo'en... Ik begin per 1 sept :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:28

Wat vervelend Noisy, is er geen alternatief in jouw omgeving?
Ik zit ook bij Basic-fit, ik mis het soms wel dat er een trainer door de zaal loopt. Maar verder vind ik het wel prima. Het is betaalbaar, de baliemedewerkers zijn vriendelijk en ik kan op meerdere locaties sporten. Er lopen ook niet super veel opgepompte kerels rond bij mijn vaste locatie. Als ik iets niet snap, is er vaak een groepje mannen die mij op weg helpt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:48

Noisy schreef:
We zijn een officiële box, Crossfit Wijchen en hebben hadden een apart crossfit abonnement. Nu krijgen we dus een nieuw Crossfit abonnement omdat onze trainer de box overneemt maar Basic Fit verplicht ons om daar bovenop ook een Basic Fit abonnement te nemen want anders kom je niet binnen. Ze gaan namelijk de toegangspoort verplaatsen. Nu hoef je er niet doorheen om de box in te lopen maar straks dus wel. Nu kun je ook gewoon binnen komen en wat te drinken bestellen aan de bar maar dat kan straks dus ook niet meer

Dit is wel zuur zeg. Je wordt dus min of meer verplicht om het abo erbij te nemen? Of je zou daar moeten stoppen? Lijkt me niet prettig

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:09

loez schreef:
Noisy schreef:

Dit is wel zuur zeg. Je wordt dus min of meer verplicht om het abo erbij te nemen? Of je zou daar moeten stoppen? Lijkt me niet prettig

Ja, precies dat.

Een alternatief in de buurt (andere boxen zitten op mimimaal een half uur met de auto) is er niet en ik wil ook niet bij mijn box weg, we hebben zo'n leuke groep en ik vind het fijn bij mijn trainer. Daarnaast is hij ook druk aan het zoeken naar een andere locatie alleen is dat op korte termijn niet te realiseren. We hopen dat we binnen een jaar op een andere/eigen locatie verder kunnen maar tot die tijd is het dus even afzien...
Over afzien gesproken, gister moesten we 20m walking lunges doen met gewicht. Ik had 2x 12,5kg. Nou, dat voel ik vandaag wel :oo

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:26

Ik heb weereens club power meegepakt en gister pilates. Erg leuk voor de afwisseling! Vooral pilates is erg goed voor de core merk ik, echt top! Bij club power voor het eerst een paar nummers op 5 kg gepakt ook.

Edit: heeft iemand nog tips voor squatten? Zodra ik met de barbell 40 kg + pak raak ik best wel uit balans (ben zelf 50 kg) wat ten koste van de techniek gaat o.a.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 23:02

Marije_jiplover schreef:
Goedemorgen.
Ik lees al een tijdje mee en wil toch ook wel mee komen kletsen hier, als dat goed is.
Echte spierballen heb ik niet (wil ik ook niet :+ ), ik heb persoonlijk niets met vrouwen die eruit zien als in de openingspost.

Maar dit is de hele essentie van dit topic :Y) Volgens mij is er ook ergens een "gewoon" sportschooltopic.

FlameHorse schreef:
heeft iemand nog tips voor squatten? Zodra ik met de barbell 40 kg + pak raak ik best wel uit balans (ben zelf 50 kg) wat ten koste van de techniek gaat o.a.

Is moeilijk te zeggen zonder filmpje. Maar als je denkt dat het aan je balans ligt, dan is de oplossing balansoefeningen doen :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:08

Ik heb mezelf even ontzien met dit weer :+ Ik ging zo slecht op die hitte dat ik morgen weer ga en er een 3x training week van maak :+ Man man man. Is toch niet uit te houden

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:16

FlameHorse schreef:
heeft iemand nog tips voor squatten? Zodra ik met de barbell 40 kg + pak raak ik best wel uit balans (ben zelf 50 kg) wat ten koste van de techniek gaat o.a.

Is moeilijk te zeggen zonder filmpje. Maar als je denkt dat het aan je balans ligt, dan is de oplossing balansoefeningen doen :D[/quote]

Het is meer dat die barbell eigenlijk niet zo stabiel meer in mijn nek ligt bij zulke gewichten waardoor ik uit balans raak enz. enz. Balansoefeningen ga ik in ieder geval meepakken volgende keer. :)