Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:58

Ja, expires, is houdbaar tot.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 17:35

Nou ja zeg! ik mag het dan na 28 mei niet meer gebruiken?
Ga morgen wel weer UMC bellen en vragen hoe dat zit. Het zal ook is een keer wel goed gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:51

Kan dat niet de reden zijn dat je vorige keer niet alle pipetten in 1 keer kreeg? Vanwege de korte houdbaarheidstermijn?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:46

gohya schreef:
Oogoncoloog uit Rotterdam heeft gebeld, hij ziet geen vreemde dingen op de MRI foto's,alleen iets verschil in de sinussen. Verder weinig nieuws,of ik de groeten wilde doen aan K en van L. Nou K is al weken verdwenen uit het UMC,geen idee waarom. Niet ziek,geen burn out en geen Corona.

Ik moet 2 Juni weer beginnen met die chemo,maar er staat op: Exp; 28 Mei 2020.
Wat betekend dat dan? houdbaarheid?

Ja exp is inderdaad houdbaarheid dus ik zou ze bellen dat je voor 2 juni nieuwe moet hebben.
K is je arts ? Daar mag ziekenhuis nooit uitspraak over doen wat reden van afwezigheid is in kader van de privacy

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 23:07

Rocamor nee dat was toen een fout van UMC.Ze zijn op 4 mei opgehaald en houdbaar tot 28 Mei 2020.
K is de oogarts die opereerde samen met van L. K is ook degene die de eerste tumor radicaal verwijderd zou hebben.Geen nabehandeling gehad toen en daardoor is het uitgezaaid naar het oogslijmvlies.
Uiteraard vertelde ze verder ook niks over K.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:27

gohya schreef:
Rocamor nee dat was toen een fout van UMC.Ze zijn op 4 mei opgehaald en houdbaar tot 28 Mei 2020.
K is de oogarts die opereerde samen met van L. K is ook degene die de eerste tumor radicaal verwijderd zou hebben.Geen nabehandeling gehad toen en daardoor is het uitgezaaid naar het oogslijmvlies.
Uiteraard vertelde ze verder ook niks over K.

Denk niet dat het een fout is van het ziekenhuis behalve dat ze waarschijnlijk teveel in één keer hebben gemaakt. Die oogdruppels worden speciaal voor jou gemaakt en daar zit dan meestal geen conserveermiddel in.
Gok dat het er teveel zijn omdat er geen kleinere batch gemaakt kan worden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 11:28

genja het zijn er niet teveel,heb er precies genoeg gekregen de 2de keer, 14 stuks voor 2 keer 1 week.
Het ziekenhuis heeft dit recept zo voorgeschreven, 14 spuitjes 5-fu zonder na te denken over een houdbaarheids datum.Hadden ze dit wel gedaan dan hadden ze eerst 7 spuitjes gedaan en 2weken later de andere 7 spuitjes.
De enige die hier de fout heeft gemaakt is zeker weten het UMCU, niet de apotheek,die hebben netjes gedaan wat er op het recept stond.
UMCU heeft veel vaker fouten gemaakt in het verleden op verschillende afdelingen.Is allemaal in het nieuws geweest.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:31

Waarom steek je zo veel energie in wie welke fouten maakt?
Beter energie steken in positieve dingen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 11:44

Ik steek er geen energie in, ik zeg alleen dat het niet altijd de apotheek is die fouten zou maken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:10

gohya schreef:
genja het zijn er niet teveel,heb er precies genoeg gekregen de 2de keer, 14 stuks voor 2 keer 1 week.
Het ziekenhuis heeft dit recept zo voorgeschreven, 14 spuitjes 5-fu zonder na te denken over een houdbaarheids datum.Hadden ze dit wel gedaan dan hadden ze eerst 7 spuitjes gedaan en 2weken later de andere 7 spuitjes.
De enige die hier de fout heeft gemaakt is zeker weten het UMCU, niet de apotheek,die hebben netjes gedaan wat er op het recept stond.
UMCU heeft veel vaker fouten gemaakt in het verleden op verschillende afdelingen.Is allemaal in het nieuws geweest.

Nou ik ben apothekersassistente en wij horen als we het recept lezen en bestellen ook wel rekening te houden met de houdbaarheidsdatum. Maar het kan dat dit gewoon niet met minder te maken is . Dat dit de minimale hoeveelheid is die besteld kan worden . Had de apotheek nog wel kunnen zeggen dat je voor de volgende week behandeling nieuwe spuitjes nodig hebt.
Zou ze wel zo snel mogelijk bellen hierover wanneer je weer moet beginnen en dat dan deze spuitjes over de datum zijn. Dan hebben ze tijd genoeg om te bestellen bij het UMC daar moet de bereiding ook weer ingepland zeker nu met de dagen die er tussen uit vallen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 14:22

Ze kunnen ook een kleine hoeveelheid maken, kreeg toch de eerste keer 2 spuitjes voor 2 dagen.De apotheek is gewoon niet fout geweest.

Ik had gebeld naar UMCU en ik mag ze absoluut niet gebruiken.
Nou weg 2400,-! doodzonde.
Ze gaan 7 Nieuwe maken.
5.400,- aan kosten door foutjes.Je zal het maar zelf moeten betalen, gelukkig hoef ik dat niet maar blijft zonde van het geld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 13:27

Dit ga je niet geloven! UMC Utrecht heeft een recept gestuurd naar me apotheek voor 90 spuitjes Chemo terwijl ik er maar 7 nodig heb! Das voor 27.000,- Euro.Mijn apotheek heeft dat niet gemaakt,want de houdbaarheid datum is veel korter dan die 3 maanden.Te gek voor woorden! Fout op fout maken ze.Ben in staat om ermee naar de media te gaan.Want onze ziektenkosten premie wordt alsmaar hoger door de vele kosten in de Zorg.En als je dan zo geld over de balk gooit?
Mijn apotheek heeft er 15 gemaakt, 8 teveel wat weg gegooid kan worden,dus weer 2400,- weg gegooid.

Ik weet het ff niet meer.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:30

Waarom gelijk naar de media en niet eerst de vertrouwenspersoon van het ziekenhuis inlichten / klacht indienen bij het ziekenhuis?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 13:31

Er staat: ben in staat! Niet dat ik het ga doen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:33

Nou, dan zou ik zeggen: Neem contact op met de vertrouwenspersoon van het ziekenhuis / dien een klacht in bij het ziekenhuis.

Zodat zij er van kunnen leren (of wij)... En dat geld dus niet meer over de balk gesmeten wordt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:22

gohya schreef:
Dit ga je niet geloven! UMC Utrecht heeft een recept gestuurd naar me apotheek voor 90 spuitjes Chemo terwijl ik er maar 7 nodig heb! Das voor 27.000,- Euro.Mijn apotheek heeft dat niet gemaakt,want de houdbaarheid datum is veel korter dan die 3 maanden.Te gek voor woorden! Fout op fout maken ze.Ben in staat om ermee naar de media te gaan.Want onze ziektenkosten premie wordt alsmaar hoger door de vele kosten in de Zorg.En als je dan zo geld over de balk gooit?
Mijn apotheek heeft er 15 gemaakt, 8 teveel wat weg gegooid kan worden,dus weer 2400,- weg gegooid.

Dit is niet meteen fout Gohya, je zoekt echt fouten waar die er niet zijn. Een goede apotheek geeft nl uit wat nu kan en geeft je een recept voor het restant. Dat is gewoon normale gang van zaken.
Dat jouw apotheek ALWEER te veel heeft gemaakt, is dus de fout van jouw apotheek, niet het UMC

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:31

knabbelgirl schreef:
gohya schreef:

Dit is niet meteen fout Gohya, je zoekt echt fouten waar die er niet zijn. Een goede apotheek geeft nl uit wat nu kan en geeft je een recept voor het restant. Dat is gewoon normale gang van zaken.
Dat jouw apotheek ALWEER te veel heeft gemaakt, is dus de fout van jouw apotheek, niet het UMC

Het steeds maar zoeken naar fouten blijft opvallen. Wees gewoon blij dat je wordt geholpen en richt je energie op je herstel

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:32

Dat er weer fouten zijn gemaakt is vervelend, maar jij hebt nu voldoende gekregen en kan de behandeling voortzetten. Ik zou je energie nu vooral stoppen in de behandeling, je kan later altijd nog een klacht indienen. Maar dat is niet waar je energie nu naar uit zou moeten gaan.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:06

Is dat recept niet bedoeld voor meerdere maanden?
Ik weet niet hoelang je deze therapie moet toepassen, maar bijvoorbeeld 1 recept voor de hele periode?
Wanneer ik op controle ga, krijg ik ook een recept mee voor een heel jaar, maar ik krijg niet meer dan voor 3 maanden pillen per keer mee.
Het recept blijft bij de apotheek en is geldig tot het voorgeschreven aantal op is.
Dat is geen fout, dat is gewoon de gebruikelijke praktijk.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:24

gohya schreef:

Ts je eigen apotheek maakt deze spuitjes niet !!! Hun bestellen die ergens anders of bij de apotheek in Utrecht of bij een bereidingsapotheek. Eigen apotheek heeft niet het materiaal om Chemo te maken.
(Je kan waarschijnlijk onderaan het etiketje op de spuit zien welke apotheek het gemaakt heeft.

Het ziekenhuis heeft of recept voor meerdere kuren gestuurd . Moet je na deze kuur na de rust weer verder? Dan alleen maar fijn toch scheelt weer bellen .

En heb het al eerder gezegd kan best dat eigen apotheek niet minder kan bestellen . Grote kans dat ze dit bereiden uit een ampul . En ze bereiden dan altijd zo dat er hele ampullen gebruikt kunnen worden en er geen restant over blijft . Eigen apotheek had wel weer kunnen zeggen het zijn er teveel maar wij kunnen niet minder. En op zich handig als het mis gaat met druppelen .
Wat ik alleen niet snap . Heb je het zelf opgehaald ? Als dit zo is waarom kijk je het bij de apotheek dan niet even na als er al dingen mis zijn gegaan. Had je meteen uitleg waarom zoveel kunnen vragen .

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:54

genja schreef:
gohya schreef:

En heb het al eerder gezegd kan best dat eigen apotheek niet minder kan bestellen . Grote kans dat ze dit bereiden uit een ampul . En ze bereiden dan altijd zo dat er hele ampullen gebruikt kunnen worden en er geen restant over blijft .

gohya schreef:
Ze kunnen ook een kleine hoeveelheid maken, kreeg toch de eerste keer 2 spuitjes voor 2 dagen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:23

gohya schreef:
Ze kunnen ook een kleine hoeveelheid maken, kreeg toch de eerste keer 2 spuitjes voor 2 dagen.
[/quote]

Dat hoeft niet zo te zijn . Kan dat er toen nog een aanvraag voor die druppels was en dat ze de bereiding gedeeld ihebben. Het zit soms anders in elkaar als het lijkt . Daarom is om uitleg vragen bij ophalen iets makkelijker dan mopperen op een forum dat we iedere keer dingen mis gaan .
Soms worden er dingen gedaan die voor een patiënt echt niet logisch lijken maar waar dan een duidelijke reden achter zit .
De reden die ik noem zijn dingen die ik als apothekers assistente kan bedenken waarom het zo gedaan is

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:53

genja schreef:
gohya schreef:

Dat hoeft niet zo te zijn . Kan dat er toen nog een aanvraag voor die druppels was en dat ze de bereiding gedeeld ihebben. Het zit soms anders in elkaar als het lijkt . Daarom is om uitleg vragen bij ophalen iets makkelijker dan mopperen op een forum dat we iedere keer dingen mis gaan .
Soms worden er dingen gedaan die voor een patiënt echt niet logisch lijken maar waar dan een duidelijke reden achter zit .
De reden die ik noem zijn dingen die ik als apothekers assistente kan bedenken waarom het zo gedaan is

En ik vind dat jij en en anderen je/ jullie punt nu wel gemaakt hebt. Dit is het topic van Gohya, die wat steun vraagt en meeleven en haar verhaal hier vertelt. Zie vet en onderstreepte zin, met name dat punt is nu wel gemaakt.
Dit begint nu wel heel erg ver te gaan , zelfs zo ver, dat het vervelend wordt. De mening is duidelijk, Gohya kan hier wel of niet iets mee doen, en wat mij betreft wordt hier nu een punt achter gezet, zodat het weer het topic kan worden van Gohya waarin ze haar verhaal kwijt kan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 13:07

Jullie begrijpen er echt niks van!
Ik hoef na de laatste week geen Chemo meer! Ik hoef maar 2 x 1 week Chemo is 14 spuitjes in totaal.Wat moet ik dan met 106 spuitjes?

Ik ga het ook niet meer uitleggen.
Ben blij dat er nog mensen zijn die het wél snappen.
En ja,ik maak er druk om omdat geldverspilling niet nodig is.Hoe duurder de Zorg word,hoe hoger onze Zorgpremie word!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:39

Daar zou ik me nu totaal niet druk om maken. Haal je schouders op, adem in en uit en focus je lekker op je zelf.
Hoe meer je je druk maakt om 'fouten', hoe meer je ze tegenkomt en dat kost je zoveel energie. Deze energie heb je hard nodig voor je herstel.