Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Oogoncoloog uit Rotterdam heeft gebeld, hij ziet geen vreemde dingen op de MRI foto's,alleen iets verschil in de sinussen. Verder weinig nieuws,of ik de groeten wilde doen aan K en van L. Nou K is al weken verdwenen uit het UMC,geen idee waarom. Niet ziek,geen burn out en geen Corona.
Ik moet 2 Juni weer beginnen met die chemo,maar er staat op: Exp; 28 Mei 2020.
Wat betekend dat dan? houdbaarheid?
gohya schreef:Rocamor nee dat was toen een fout van UMC.Ze zijn op 4 mei opgehaald en houdbaar tot 28 Mei 2020.
K is de oogarts die opereerde samen met van L. K is ook degene die de eerste tumor radicaal verwijderd zou hebben.Geen nabehandeling gehad toen en daardoor is het uitgezaaid naar het oogslijmvlies.
Uiteraard vertelde ze verder ook niks over K.
gohya schreef:genja het zijn er niet teveel,heb er precies genoeg gekregen de 2de keer, 14 stuks voor 2 keer 1 week.
Het ziekenhuis heeft dit recept zo voorgeschreven, 14 spuitjes 5-fu zonder na te denken over een houdbaarheids datum.Hadden ze dit wel gedaan dan hadden ze eerst 7 spuitjes gedaan en 2weken later de andere 7 spuitjes.
De enige die hier de fout heeft gemaakt is zeker weten het UMCU, niet de apotheek,die hebben netjes gedaan wat er op het recept stond.
UMCU heeft veel vaker fouten gemaakt in het verleden op verschillende afdelingen.Is allemaal in het nieuws geweest.
gohya schreef:Dit ga je niet geloven! UMC Utrecht heeft een recept gestuurd naar me apotheek voor 90 spuitjes Chemo terwijl ik er maar 7 nodig heb! Das voor 27.000,- Euro.Mijn apotheek heeft dat niet gemaakt,want de houdbaarheid datum is veel korter dan die 3 maanden.Te gek voor woorden! Fout op fout maken ze.Ben in staat om ermee naar de media te gaan.Want onze ziektenkosten premie wordt alsmaar hoger door de vele kosten in de Zorg.En als je dan zo geld over de balk gooit?
Mijn apotheek heeft er 15 gemaakt, 8 teveel wat weg gegooid kan worden,dus weer 2400,- weg gegooid.
Ik weet het ff niet meer.
knabbelgirl schreef:gohya schreef:Dit ga je niet geloven! UMC Utrecht heeft een recept gestuurd naar me apotheek voor 90 spuitjes Chemo terwijl ik er maar 7 nodig heb! Das voor 27.000,- Euro.Mijn apotheek heeft dat niet gemaakt,want de houdbaarheid datum is veel korter dan die 3 maanden.Te gek voor woorden! Fout op fout maken ze.Ben in staat om ermee naar de media te gaan.Want onze ziektenkosten premie wordt alsmaar hoger door de vele kosten in de Zorg.En als je dan zo geld over de balk gooit?
Mijn apotheek heeft er 15 gemaakt, 8 teveel wat weg gegooid kan worden,dus weer 2400,- weg gegooid.
Dit is niet meteen fout Gohya, je zoekt echt fouten waar die er niet zijn. Een goede apotheek geeft nl uit wat nu kan en geeft je een recept voor het restant. Dat is gewoon normale gang van zaken.
Dat jouw apotheek ALWEER te veel heeft gemaakt, is dus de fout van jouw apotheek, niet het UMC
gohya schreef:Dit ga je niet geloven! UMC Utrecht heeft een recept gestuurd naar me apotheek voor 90 spuitjes Chemo terwijl ik er maar 7 nodig heb! Das voor 27.000,- Euro.Mijn apotheek heeft dat niet gemaakt,want de houdbaarheid datum is veel korter dan die 3 maanden.Te gek voor woorden! Fout op fout maken ze.Ben in staat om ermee naar de media te gaan.Want onze ziektenkosten premie wordt alsmaar hoger door de vele kosten in de Zorg.En als je dan zo geld over de balk gooit?
genja schreef:gohya schreef:Dit ga je niet geloven! UMC Utrecht heeft een recept gestuurd naar me apotheek voor 90 spuitjes Chemo terwijl ik er maar 7 nodig heb! Das voor 27.000,- Euro.Mijn apotheek heeft dat niet gemaakt,want de houdbaarheid datum is veel korter dan die 3 maanden.Te gek voor woorden! Fout op fout maken ze.Ben in staat om ermee naar de media te gaan.Want onze ziektenkosten premie wordt alsmaar hoger door de vele kosten in de Zorg.En als je dan zo geld over de balk gooit?
En heb het al eerder gezegd kan best dat eigen apotheek niet minder kan bestellen . Grote kans dat ze dit bereiden uit een ampul . En ze bereiden dan altijd zo dat er hele ampullen gebruikt kunnen worden en er geen restant over blijft .
gohya schreef:Ze kunnen ook een kleine hoeveelheid maken, kreeg toch de eerste keer 2 spuitjes voor 2 dagen.
gohya schreef:[/quote]Ze kunnen ook een kleine hoeveelheid maken, kreeg toch de eerste keer 2 spuitjes voor 2 dagen.
genja schreef:gohya schreef:Ze kunnen ook een kleine hoeveelheid maken, kreeg toch de eerste keer 2 spuitjes voor 2 dagen.
Dat hoeft niet zo te zijn . Kan dat er toen nog een aanvraag voor die druppels was en dat ze de bereiding gedeeld ihebben. Het zit soms anders in elkaar als het lijkt . Daarom is om uitleg vragen bij ophalen iets makkelijker dan mopperen op een forum dat we iedere keer dingen mis gaan .
Soms worden er dingen gedaan die voor een patiënt echt niet logisch lijken maar waar dan een duidelijke reden achter zit .
De reden die ik noem zijn dingen die ik als apothekers assistente kan bedenken waarom het zo gedaan is