Het is vaak makkelijker om rustig per kamer/ruimte/categorie ergens langs te gaan, ipv meteen een hele ronde door het huis
. Vul bijvoorbeeld eerst eens 1 doos voor de kringloop (met boeken?). Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het is vaak makkelijker om rustig per kamer/ruimte/categorie ergens langs te gaan, ipv meteen een hele ronde door het huis
. Vul bijvoorbeeld eerst eens 1 doos voor de kringloop (met boeken?). _Floortje schreef:Ik vind het al best knap dat je je dat zo gerealiseerd hebt!Het is vaak makkelijker om rustig per kamer/ruimte/categorie ergens langs te gaan, ipv meteen een hele ronde door het huis
. Vul bijvoorbeeld eerst eens 1 doos voor de kringloop (met boeken?).
. Maar ik ga wel van de week eens flink raussen achter de knieschotten, denk dat er daar ook veel weg kan.
. Als je 1000 boeken hebt, moet er wel 1 tussen zitten die je niet geweldig vond…
. Het was een grotere persoonlijke overwinning toen ik daar 3 items van gedoneerd had dan het was om drie kwart van alle spullen onder mijn bed weg te gooien
. _Floortje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij pas echt begon door te dringen dat ik dingen weg kon gooien toen ik mijn eerste ‘belangrijke’ ding weggooide. Als je 1000 boeken hebt, moet er wel 1 tussen zitten die je niet geweldig vond…
Voorbeeldje van mij: ik ben echt vrij gehecht aan mijn kleding. Het was een grotere persoonlijke overwinning toen ik daar 3 items van gedoneerd had dan het was om drie kwart van alle spullen onder mijn bed weg te gooien
.
. Op een gegeven moment vond ik het wat teveel gedoe om overal te gaan neuzen op zoek naar spullen die weg kunnen, zo vreselijk veel hebben we niet eens. Maaaaaar we gaan weer verhuizen en dat is wel een mooie stok achter de deur om alles nog eens kritisch langs te lopen. We hebben straks geen vensterbanken meer (heerlijk), alleen in de kinderslaapkamer(s) nog, dus er zal sowieso wat decoratie weg kunnen. En we hebben onlangs deel twee van onze bruiloft gevierd. De versiering daarvoor heb ik inmiddels al op vinted verkocht of kan ik er nog op zetten.
vooral veel kleding, doordat het zomerweer zich toch ook eindelijk een beetje begint aan te dienen meteen de bezem door de kast gehaald. Er gaat wat naar de kringloop, naar de kledingbank, wat in de kledingzak, een paar dingen die ik nog via Vinted wil proberen te verkopen en er is ook een en ander de container in gegaan 
_Floortje schreef:Is er een soort overview van die challenge?Ik zou graag meedoen, maar ik heb mijn instagram verwijderd
. Ik merk dat te veel social media (net zoals te veel spullen) mij niet gelukkiger maakt, maar voor dit soort dingen is het wel jammer.

dat heb ik ook als criterium gebruikt: wil ik het meeverhuizen? Nee = nu naar de kringloop/milieuboer/vinted.