Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:02

Links was nog op een redelijke goede dag. Rechts is t nu. Al krijg ik t niet precies op de foto.

Afbeelding

Het afscheren zelf had ik nog wel gedurft. Maar die eerste maand aangroeien durf ik nog niet

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:06

OOoh wat gaaf Mondy!!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:06

Dankjewel <3
Geen seconde spijt ervan. Ja ik ben team lang haar :)) maar op deze manier gaat t alleen maar beter groeien

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:41

Ik kom ook even binnen vallen. Ik heb ook krullen en moet elke ochtend mijn haar nat maken en het vervolgens op de kop hangend in model brengen en vervolgens föhn ik met een diffuser. Ik laat het alleen altijd in een scheiding vallen, maar als ik 's avonds uit de douche stap en mijn haar verder niet meer doet, lijkt het wat spontaner te vallen en niet in een scheiding. Ik kan het een beetje moeilijk uitleggen, maar iemand enig idee hoe ik dit ook overdag goed kan krijgen en dat de krullen ook mooi blijven zitten? 'S avonds doe ik er namelijk niets meer in dus uiteindelijk valt het niet meer...

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:59

Druif_01 schreef:
Ik kom ook even binnen vallen. Ik heb ook krullen en moet elke ochtend mijn haar nat maken en het vervolgens op de kop hangend in model brengen en vervolgens föhn ik met een diffuser. Ik laat het alleen altijd in een scheiding vallen, maar als ik 's avonds uit de douche stap en mijn haar verder niet meer doet, lijkt het wat spontaner te vallen en niet in een scheiding. Ik kan het een beetje moeilijk uitleggen, maar iemand enig idee hoe ik dit ook overdag goed kan krijgen en dat de krullen ook mooi blijven zitten? 'S avonds doe ik er namelijk niets meer in dus uiteindelijk valt het niet meer...

Gebruik je overdag producten in je haar, zoals een olie of haarmousse? Ik gebruik een combinatie van Andrelon perfecte krul en een Syoss mousse en dat werkt perfect (ik heb extreme krullen). Ook was ik mijn haar enkel nog met water (‘s ochtends en ‘s avonds) en dat helpt zó veel! Geen enkele shampoo of conditioner hebben het zo gezond kunnen ‘maken’ als dat niet wassen met dergelijke doet! :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:29

Ik gebruik Aussie haarmousse. Het is ook niet dat het niet krult, want dat doet het wel, maar ik wil het wat nonchalanter ofzo laten vallen. Ik heb half lang haar.

Ik was mijn haar 1x in de week met shampoo en elke dag met conditioner. Allebei van Hema, maar heb nu cremespoeling staan van Elvive voor krullend haar. Elke avond na het douchen spray ik er Gliss kur in. Elke ochtend maak ik het dus volledig nat, omdat er anders niets mee aan te vangen is.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:29

Sinds 2 maanden verhuist en mijn buurvrouw waarmee we de oprit delen is kapper. Meteen aan haar gevraagd of ze ook de curlsys methode kan. Want ik wou dat graag een keer proberen. En ja hoor! :D
Morgenavond is het zover. Ben heel benieuwd. Hoe is jullie ervaring?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 13:29

Leuk, ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:49

Heb me nav dit topic al aangemeld bij de fb-groep, maar eigenlijk zit ik daar zelden op. Dus ik wil toch mijn struggles hier delen en hoop op goed advies.

Wat info:
- Ik heb denk ik type 2c, dik haar en pluizend. Ik verf elke drie maanden high lights bij de kapper, die bleekt het (zelf donkerbruin haar)
- Ik was 1x in de week met Hema repair shampoo en conditioner (Korte samenvatting: Er zitten geen een siliconen, parabenen en kleurstoffen in. Wel bevat het parfum en synthetische geurstoffen. Het bevat ook Sodium Coco-sulfate, wat net als SLS – het meest agressieve sulfaat in skin-/bodycare – gewonnen wordt uit kokosnoten. Dit ingrediënt wordt echter op een andere manier en met andere stoffen/chemische reacties gewonnen. Hierdoor blijft een minder agressief eindproduct over.)
- ik kam daarna mn haren met mn vingers door
- leave in conditioner van Curls Blueberry Bliss
- 10 min later Chi black seed oil erin

En daarna is mn haar, eenmaal droog, kurkdroog. Dus stijl ik het maar elke week zodat het weer glad is, uiteraard met keramische platen.

Wat voor mij absoluut niet werkt;
- cantu sheabutter moisturizer (nog net zo droog)
- argan olie (super vet wat ik er zonder dreft niet uit krijg)
- kokosolie (zelfde als de argan en daarna keihard haar)
- gele gel (die goedkope, wordt alleen maar hard)

Ik slaap op een zijde kussen.

Kunnen jullie mij aan een goede routine werken? Ik zou zo graag na het wassen geen droog haar meer willen. Dat ik het niet altijd hoef te stijlen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:11

Op de curlygirl Facebook pagina staan lijsten met geschikte producten. Ik zou daar eens gaan kijken voor een shampoo en conditioner. Daarnaast minderen in het gebruik van shampoo. Je haren worden ook schoon van het wassen met conditioner. Het zal even moeten wennen maar dat komt echt goed. Ik was mijn haren nog maar eens in de paar weken met shampoo en verder met conditioner.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:33

Tegenwoordig was ik mijn haar 2x per week met tea tree shampoo en een flinke hand masker Novex (de rode) daarna een beetje happy curls en squinch (?) leave in. Ploppen en na een half uur gel van Schwarzkopf erin kneden en aan de lucht laten drogen. Als het droog is met een hydrofiele doek kneden. Elke morgen beetje nat spuiten met water en salon gel van de action erdoor. Ook dit kneden als het droog is.
Ik heb veel en dik haar en 2abc krullen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:51

@ellahbellah: ik was nu 1x in de week. Dan was ik alleen mijn hoofdhuid en niet de haren. Daar gebruik ik alleen conditioner voor. Ik zal de lijst op fb eens bekijken.

@ceetje: dank je wel voor het delen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 21:22

Ook hier in het topic heb je lijsten van producten die CG proof zijn, zowel met als zonder proteïne :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:50

weet iemand of Aloë Vera te gebruiken is als een vochtinbrengend haar masker?

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:20

Hoi allemaal, ik weet niet of het goed staat hier, maar ik ben begin dit jaar naar Simcha geweest. Ik was erg tevreden maar door vele stages etc niet terug geweest. Hebben jullie goede ervaring met een kapper omgeving Limburg Brabant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:20

weet iemand hoe build-up er precies uitziet op een individuele haar?
ik heb sommige haren die er gek uitzien. ze zijn raar van vorm, alsof ze in een wafelijzer hebben gezeten (?) ze zijn niet gespleten.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:25

Ik las in verschillende groepen dat het goed is om eens in de zoveel tijd een final wash te doen.
Build up is het haar volgens mij vrij snel vettig want het zit vol met producten en neemt niets meer op.
Klinkt meer als een proteïne overload.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:20

brokjes schreef:
weet iemand hoe build-up er precies uitziet op een individuele haar?
ik heb sommige haren die er gek uitzien. ze zijn raar van vorm, alsof ze in een wafelijzer hebben gezeten (?) ze zijn niet gespleten.

Build up is volgens mij wit. Due haren die jij beschrijft, herken ik een soort van. Ik heb soms heel dikke ‘paardenharen’ op mijn hoofd die behoorlijk krullen. Heeft niks met build up te maken. Overigens werkt voor mij wassen met conditioner niet lekker, ik heb echt shampoo nodig.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:39

Dit is mijn haar vandaag met cantu shampoo, masker en leave in conditioner.
(Wel gisteren final wash gedaan, vandaag routine herhaalt maar zonder final wash.

En gestijld met nivea producten & salon gel van de action
Afbeelding

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:22

Wauw, erg mooi hoor!!

Ik heb vandaag een afspraak voor mezelf en mijn dochter bij Kink n Curls in Amsterdam gemaakt.
Mijn tweede afspraak bij een krullenkapper en haar eerste. Ben benieuwd wat het result zal zijn.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 21:32

Wat een mooie krullen!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:56

Even wat laten zien, ben zo blij ermee. Vandaag bij Kink ‘n Curls geweest in Amsterdam.
Gabrielle heeft mij geknipt en het resultaat is echt zo mooi.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:57

Prachtig zeg! <3

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 21:11

Wat een prachtig haar heb je en wat een verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:20

:wow: <3