Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:53

Fijn dat het onderzoek goed is gegaan! Ben ook benieuwd of jouw vermoeden straks gaat kloppen met de uitslag.

Merk je al verschil met de langere katheters?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:23

Ik lees al de hele tijd mee en ik duim hard voor je dat je snel duidelijkheid én een oplossing krijgt. En hopelijk gaat een andere katheter een beetje helpen voor zo lang je die nog nodig hebt. Fijn dat de verpleegkundige daarover begon. Sterkte voor nu TS!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 22:46

Uiteindelijk maakt het idd niet meer uit of ze jonger/even oud zijn. Voel me nu bij hun net zo goed op m'n gemak. Ze kunnen zich wss ook heel goed voorstellen hoe het voor mij is, juist omdat ze ongeveer even oud zijn..

Maar heb sowieso echt niks te klagen over de verpleegkundigen. In het ziekenhuis niet en thuis niet. Ook weer 3 nieuwe er bij, de eerste keer is dat even k*t, maargoed de eerste keer is er altijd een verpleegkundige bij die hier al langer komt, dus als ze dan voor het eerst alleen komen zijn ze niet helemaal nieuw.

Heb ondertussen 3 keer de langere katheters gebruikt. De eerste keer was de 1e keer katheteriseren na het onderzoek, toen kon ik wel janken, zoveel pijn.. Toen wou ik stoppen en hebben we m'n oude katheter gebruikt, maar dat deed net zoveel pijn :+ Dus omdat ik maar een paar lange katheters had, eerst weer een paar keer de oude gebruikt.. Anders kan ik door de pijn van het onderzoek natuurlijk niet goed beoordelen welke beter werken.
Vandaag 2 keer gekatheteriseerd met de nieuwe... En wat doet het pijn, blaaskramp -O- Ook daarna nog een poosje.

Maar heb wel het idee dat m'n blaas ook echt leeg is na katheteriseren met de langere katheters. Met de korte bleek een aantal keer m'n blaas helemaal niet leeg te zijn na het katheteriseren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:31

Voel je dat wel dan, of je blaas wel of niet leeg is? En die kramp erna... lijkt me beiden een goed teken?! Of ben ik nu te optimistisch?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:37

idylle schreef:
Voel je dat wel dan, of je blaas wel of niet leeg is? En die kramp erna... lijkt me beiden een goed teken?! Of ben ik nu te optimistisch?

Dat was ook mijn gedachte..

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 01:07

Nee, dat voel ik niet. Toen ze m'n blaas ging legen na het onderzoek was de druk ook bijna direct weg na inbrengen van de katheter.

Heb dat ook al eerder gehad, toen had ik 's middags katheteriseren overgeslagen, maar wel gewoon gedronken. Toen de thuiszorg kwam had ik ook die druk in m'n buik, maar na katheteriseren (Door de thuiszorg) kwam er maar 400 ml. Voor m'n gevoel was m'n blaas gewoon leeg, maar ik vond het heel raar, dus zelf nog eens geprobeerd en toen kwam er nog 500 ml. En dat was misschien 10 minuten later.

Maar bij het katheteriseren na het onderzoek moest de verpleegkundige de katheter helemaal inbrengen voor ie begon te lopen en bij maar heel iets bewegen stopte die weer. Maar ze had de andere katheter ook laten zitten en die meet niet alleen wat er in gaat, maar telt ook weer af bij ''plassen'' dus ze kon zien dat m'n blaas nog lang niet leeg was.

En dat gebeurde thuis dus ook vaak. Dat ie stopte met lopen, dan dachten we dat ie klaar was, maar dan zo ineens begon het weer te lopen. En dan niet een paar druppels, maar dan hoorde je 'm gewoon stromen.
Grote kans dus dat m'n blaas vaker niet helemaal leeg is geweest.. En dat is helemaal garantie op blaasontstekingen..

Met de langere katheters is stoppen ook echt stoppen. Als die stopt, dan moet ik hem iets terughalen en weer inbrengen, dan komt er nog heel iets en dan komt er niks meer.

Verpleegkundige vroeg ook hoe groot de portie's steeds zijn en dat wisselt heel erg, tussen de 50 en 900 zo'n beetje... Toen was ze we verbaasd dat ik niet bij hoef te houden wat ik drink. Want dat kan dus betekenen dat ik het ene moment gewoon veel minder drink dan het andere, óf de keren dat er maar zo weinig kwam, kwam niet alles. Dat moest ik nu dus wel echt gaan doen. Ik houd nu dus echt belachelijk precies bij hoeveel ik drink en hoe laat :+

Waarom ik wel blaaskramp heb, maar niet voel of m'n blaas leeg is... Geen idee :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:23

Wat zeggen de artsen ervan dat het katheteriseren zoveel pijn doen en dit maar gewoon even 4-6x per dag moet doen.
Heb je een antibiotica kuur voor elke dag want als jij de katheter moet inbrengen, terug halen en weer inbrengen dan gaat die blaasontsteking niet weg en wordt het alleen maar erger.
Is jou blaas verzakt of kijken ze daar niet naar?

Echt zo zwaar dit allemaal

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 20:42

De laatste keer dat ik het met ze had over de pijn, zeiden ze dat dat kwam doordat ik niet kan ontspannen. En pijnstillers doen heel weinig, dus daar mocht ik mee stoppen.. Nouja paracetamol neem ik nog. En ja, heel vervelend, maar het moet er toch uit dus zal toch moeten katheteriseren. Ze kunnen niks doen aan de pijn...

Onderhoudskuur AB heb ik nog niet. Ben gisteren net gestopt met de AB kuur die ik had. Maar heeft volgens mij helemaal niks gedaan.
Ben het ook wel flink zat nu. M'n maag ook... Maandag neem ik weer contact op met de uroloog, maar ga niet zomaar beginnen aan kuur nummer 7.

Daar hebben ze nog niet naar gekeken :n

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 01:01

Ik zou maandag idd gewoon op de stoep gaan liggen. Wat ontzettend laks allemaal en deal et de pijn is echt zo ontzettend ouderwets en achterhaald. Laat je niks wijsmaken. Ze kunnen jou ook goede tips even zodat je kan ontspannen.

Ik vind het echt erg voor je en zou zeker voor een second opinion gaan of contact opnemen met je zorgverzekering want dit duurt zo lang al.
Je dossier kan ter inzage bijv al doorgestuurd worden dan hoef je nog niet eens zelf de onderzoeken opnieuw te laten doen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:14

Ontspanning heeft toch niks meer te maken met pijnbestrijding je urine buis raakt gewoon geïrriteerd door het katariseren.
En dan een blaasontsteking erbij.

Rare opmerking u kunt niet ontspannen dan.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 22:22

Nouja ze dachten eerst dus dat ik niet kon plassen omdat de spierspanning in m'n bekkenbodem te hoog was en de katheter er dus eigenlijk ook niet goed in kon. En de pijn zou dus daardoor komen.. Opzich logisch.
Maarja bij de fysio bleek dus dat ik dat wel kan en dus komt de pijn daar ook niet van. Maar heb daarna de Uroloog nog niet gesproken, dus ook niet meer over de pijn gehad. Wil daar zeker nog eens naar vragen.

Heb vandaag de langere katheters gekregen. Moet erg wennen := Is me vandaag dus ook maar 1 keer zelf gelukt. Maar heb precies dezelfde ook gebruikt toen ik opgenomen was en toen ging het ook, dus moet goed komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:27

Christiene schreef:
Ontspanning heeft toch niks meer te maken met pijnbestrijding je urine buis raakt gewoon geïrriteerd door het katariseren.

Maar ontspannen zijn heeft wel te maken met het gebeuren down under. Als jij al bij voorbaat(wat logisch is met de geschiedenis)niet ontspannen kan zijn en bent dan doet het pijn.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 22:40

Ik doe idd wel opletten dat ik m'n buik en benen ontspan, zuchten bij het inbrengen en weer uithalen, goed ademen... En als ik begin dan voelt het hetzelfde als bij de fysio, toen het dus goed was, maarja als ik dan het prikkeldra.. ehh de katheter inbreng, dan is blijven ontspannen wel ontspannen voor gevorderden :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:43

Heel goed dat je je gevoel voor humor nog hebt. Minder goed dat er eigenlijk nog steeds te weinig onderzoek is gedaan en te weinig naar je is geluisterd (en dat er in het begin ook niet zo veel te luisteren was).

Ondanks dat je hier niet op zit te wachten heeft het je ook wel heel veel gebracht qua persoonlijke ontwikkeling.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 00:46

Als ik dat niet meer heb, dan gaat het echt heel erg slecht. Moet me vaak inhouden :+
Doet me denken aan toen ik de 2e keer opgenomen werd, via de SEH. Toen kreeg ik een flesje met lidocaine spray, maar de beschrijving was in een andere taal, dus de verpleegkundige wist niet hoe lang het geopend houdbaar was. Mijn moeder heeft veel contact met een zanger, die die taal spreekt, dus ze ging het hem vragen. Toen kwamen we op zijn muziek... Die man is geweldig, maar z'n muziek vind ik echt vreselijk. Dus de verpleegkundige en ik kwamen tot de conclusie dat zijn muziek de reden is dat ik niet kan plassen en mijn moeder mag het niet meer opzetten waar ik bij ben :+ Zo flauw, maar als ik er aan terug denk moet ik er weer om lachen :D

En dat is zeker waar. Ik praat makkelijker, voel me meer op m'n gemak bij mensen.. Heb geleerd om mezelf serieus te nemen, weet dat een hoop mensen me willen helpen en dat laten merken dat je gevoel hebt helemaal niet zo heel erg is. De manier waarop is kl*te, maar het is niet allemaal rot.. Dat ook nog, binnenkort kan ik een facebookpagina beginnen met allemaal van die tekstjes over overal het positieve van in zien :))

Nog 13 dagen *\o/*

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:06

purny schreef:
Christiene schreef:

Maar ontspannen zijn heeft wel te maken met het gebeuren down under. Als jij al bij voorbaat(wat logisch is met de geschiedenis)niet ontspannen kan zijn en bent dan doet het pijn.

Maar niet na een operatie daar moet toch wat gebeurt zijn lijkt mij. En steeds een katheter in de urine buis raakt geïrriteerd,, blaasontsteking erbij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:52

Mijn vader had vroeger nierstenen en moest veel plassen om te proberen ze op natuurlijke wijze kwijt te raken. Hij kreeg toen het advies om bier te drinken,dat zou plasbevorderend zijn.Maar dat kan alleen als je geen medicijnen moet gebruiken die niet samen met alcohol mogen uiteraard.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:44

anjali schreef:
Mijn vader had vroeger nierstenen en moest veel plassen om te proberen ze op natuurlijke wijze kwijt te raken. Hij kreeg toen het advies om bier te drinken,dat zou plasbevorderend zijn.Maar dat kan alleen als je geen medicijnen moet gebruiken die niet samen met alcohol mogen uiteraard.

Nog een voordeel van bier: het werkt tegen blaasontsteking. Wel de met alcohol variant.

Ik kon bij mijn vorige ha kiezen antibioticakuur of 4 pilsjes per dag voor 3 dagen.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 15:07

Ik lust geen bier -O- Drink sowieso weinig alcohol, maar als ik drink dan is het Passoa, Smirnoff of Pina Colada :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:07

Ik krijg juist vaak blaasontsteking na een avondje stappen.
En nee, dat komt niet door een kort rokje of sloerig gedrag _O-
Maar door bier drinken.
Bier droogt ook uit, als ik bier of ander alcohol drink dan drink ik er altijd water bij zodat ik geen blaasontsteking krijg

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:22

Daantjuhhh, het is vast als grapje bedoeld, maar je krijgt natuurlijk geen blaasobtsteking van korte rokjes en/of sloerig gedrag. Je kunt wel gevoelig zijn voor blaasontsteking na seks, maar dat heeft niets met promiscuïteit te maken.

Ts, ik zou de goedbedoelde adviezen over alcohol drinken niet zo maar ter harte nemen. Je lichaam heeft het al zwaar, maak het niet extra moeilijk. Ik zou wel overleggen of je niet een onderhoudskuur antibiotica kunt krijgen en voorstellen dat ze aan het eind van een kuur een kweek doen om te kijken of de blaasontsteking echt weg is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:31

J1995 schreef:
Ik lust geen bier -O- Drink sowieso weinig alcohol, maar als ik drink dan is het Passoa, Smirnoff of Pina Colada :+

Maar die soorten werken niet plasbevorderend.@Daantjuh:dat je zou uitdrogen van bier komt natuurlijk omdat je er veel van gaat plassen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:47

Bonna schreef:
Daantjuhhh, het is vast als grapje bedoeld, maar je krijgt natuurlijk geen blaasobtsteking van korte rokjes en/of sloerig gedrag. Je kunt wel gevoelig zijn voor blaasontsteking na seks, maar dat heeft niets met promiscuïteit te maken.
.

Het was inderdaad als grapje bedoeld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:49

anjali schreef:
J1995 schreef:

Maar die soorten werken niet plasbevorderend.@Daantjuh:dat je zou uitdrogen van bier komt natuurlijk omdat je er veel van gaat plassen!

En door dat uitdrogen heb ik de volgende ochtend een blaasontsteking terwijl er de dag er voor nog niks aan de hand was. Dus nee. Ik zou geen bier drinken als ik ts was.
Water is altijd nog het beste middel tegen blaasontsteking.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:52

hier geen advies voor bier drinken heb ook nierstenen steeds en upj stenose ( versmalling bij urineleider) als ik veel bier zou drinken krijg ik enorm koliekpijn..