hwn schreef:Zo'n intervaltraining is ook enkel om het omslagpunt te bepalen, en van daaruit je hartslagzones, dus denk niet dat het een meerwaarde is, tenzij om te zien of je omslagpunt gewijzigd is. Ik zit trouwens op hetzelfde omslagpunt als jij. Enig idee op welke snelheid je dat punt haalt?
Staat die zuurstofopname eigenlijk in verhouding tot je omslagpunt? Met masker heb ik nog niet gelopen, vrees dat ik het dan benauwd krijg. Zelfs om onkruidverdelger te sproeien, speel ik het niet klaar een mondmasker op te houden.
Voor welke afstanden train je eigenlijk? Ik krijg juist advies om vooral op lage hartslag te lopen de eerste weken, maar ik ben dan ook niet super enthousiast over mijn schema, te weinig gericht op korte afstand vrees
Ik weet niet bij welke snelheid mijn omslagpunt is, vergeten te vragen.
Zuurstofopname en hartslag lopen gelijk op, maar bij het omslagpunt raakt je hartslag dus uit verhouding met de zuurstofopname waardoor je gaat verzuren. Het was wel wat benauwd met het masker, maar nog redelijk te doen. Ik was er ook bang voor, maar de test duurt niet zo lang, dat scheelt. Verstand op nul zetten.
De hartslagmeter voelde ik totaal niet zitten trouwens. Had hem zelfs onder mijn bh band.
Ik train vooral voor mijn tweede halve marathon in oktober, maar loop allerlei wedstrijdjes. Ik probeer het volgende te doen: een keer per anderhalf à twee weken een langere afstand op laag tempo (12-16km), een keer wat korter (8-10km) en een keer wat intervallen op de loopband of buiten een snelle 5-6km. Verder nog 2 of 3 keer krachttraining per week.
Ik heb geen schema voor het hardlopen, daar raak ik van in de stress en ga ik teveel druk op mezelf leggen.
Ik heb over anderhalve week vakantie en dan wil ik een paar keer tegen de 20km aan gaan lopen.