Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:04

watchthesky schreef:
Amandavd schreef:
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen waar kraamzorg omdraait...

Het controleren van hechtingen e.d. moet natuurlijk wel gebeuren hè. Maar stofzuigen, bammetjes smeren voor de andere kinderen... Nah, dat kan een man ook. :Y)
En dat is toch wat een vriendin van mij wiens beroep het is voornamelijk doet...

Wat dacht je van alle voorlichting, hulp met borstvoeding geven etc? Denk je echt dat de gemiddelde man die voor het eerst vader word dat allemaal weet?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:05

Antonius
Jij klinkt als een ouder die wel begrijpt hoe het zit. En ik denk dat maar weinig mensen problemen met jou en in je kindje hebben, ondanks haar uitgesproken mening.
Daarnaast als ik een kindje iets zie doen wat niet mag en de ouder reageert er op heb ik daar ook geen moeite mee. Het zijn geen robots.
Maar het zijn de ouders die vinden dat de kinderen het maar allemaal moeten kunnen waar de ergernis vandaan komt.
Waar dus een restaurant een hele pagina voor moet maken.
Dat is dus niet omdat het ook eens 1 keer per jaar voor komt, wat sommige ouders hier willen doen laten geloven in dit kindervrije topic. Dat wij ons maar steeds aanstellen. Maar dan verzint een restaurant dit echt niet als het wel mee valt.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:06

Dat hoeft toch geen vijf uur per dag te duren, vijf dagen lang? Dat kan allemaal best wat minder, zeker bij het tweede, derde, zoveelste kind.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:08

watchthesky schreef:
Amandavd schreef:
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen waar kraamzorg omdraait...

Het controleren van hechtingen e.d. moet natuurlijk wel gebeuren hè. Maar stofzuigen, bammetjes smeren voor de andere kinderen... Nah, dat kan een man ook. :Y)
En dat is toch wat een vriendin van mij wiens beroep het is voornamelijk doet...

Dan moet ze haar taakfunctie omschrijving maar eens goed doorlezen want als boterhammen en stofzuigen is wat ze vooral doet dan heeft ze wel de inhoud van haar beroep gemist
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 10-04-17 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:08

watchthesky schreef:
Dat hoeft toch geen vijf uur per dag te duren, vijf dagen lang? Dat kan allemaal best wat minder, zeker bij het tweede, derde, zoveelste kind.

Ik denk dat dat wel nodig is, een bevalling is zwaar ongeacht hoeveelste kind het is. Ik heb zelf ook geen kinderen en heb er vrij weinig mee maar om te gaan lopen zeiken over kraamzorg is wel echt heel triest.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:10

Ik zou geen probleem hebben met de vergoeding van kraamzorg als het voorkomen van de nood aan kraamzorg ook vergoed werd, maar gek genoeg moet je dat in dit overbevolkte land wél zelf betalen. Dat is waar ik over val.

Komt weer neer op wat Palmera zei: er is een groep mensen die heel veel inlevert en heel weinig terugkrijgt.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 10-04-17 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:10

Ik kan me voorstellen dat kraamzorg wel nodig is.
Maar in de basis verzekering? Nou nee dat weer niet.
Net zo min als dat de koters tot de 18 gratis verzekerd zijn niet.
Die hebben ook nogal vaak wat, gewoon verzekeren die hap.
Kan gezamenlijk voor heel Nederland het eigen risico naar beneden.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:12

bruintje123 schreef:

Dat dus, bruintje is iets beter in verwoorden dan ik.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:12

Hier geen kraamzorg gehad, ik vind het ook niet nodig, zo'n vreemde in huis die je huishouding voor je doet.
Máár, hier krijgen vaders ook zwangerschapsverlof zodat ze die taken op zich kunnen nemen. Wat betreft die voorlichting, daarvoor ga je samen met je partner op cursus voor het kind geboren is. Geen slechte regeling.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:13

bruintje123 schreef:

Hier ben ik het gedeeltelijk wel mee eens.
Het lastige is dan dat je ook de discussie krijgt dat wanneer je rookt of drinkt je longen en lever aandoeningen niet vergoed krijgt.
Of wanneer je van je paard stuiterd je ook dit zelf moet betalen of extra moet verzekeren want dat is een risico dat je neemt idem voor mensen met een rijbewijs

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:14

Kuggur schreef:
Hier geen kraamzorg gehad, ik vind het ook niet nodig, zo'n vreemde in huis die je huishouding voor je doet.
Máár, hier krijgen vaders ook zwangerschapsverlof zodat ze die taken op zich kunnen nemen. Wat betreft die voorlichting, daarvoor ga je samen met je partner op cursus voor het kind geboren is. Geen slechte regeling.

Ik dacht eigenlijk dat je in Nederland ook op cursus ging voor het kind kwam, maar blijkbaar niet dus. Best gek eigenlijk, lijkt me een veel beter systeem. Wordt de niet-barende partner ook meteen wat meer betrokken.

Amandavd

watchthesky schreef:
Ik zou geen probleem hebben met de vergoeding van kraamzorg als het voorkomen van de nood aan kraamzorg ook vergoed werd, maar gek genoeg moet je dat in dit overbevolkte land wél zelf betalen. Dat is waar ik over val.

Komt weer neer op wat Palmera zei: er is een groep mensen die heel veel inlevert en heel weinig terugkrijgt.

Zo kun je over elk ding in je verzekering vallen en over elke cent die je naar de belasting dienst moet geven gaan lopen zeuren. Sorry maar dat gaat toch nergens over?

rien10

Ik lees al een tijdje in dit topic, maar vind toch vaak dat de sfeer niet is "bewust kinderloos" maar "laten we vooral afgeven op alles wat met kinderen te maken heeft".
Iemand die geen kinderen wil? Helemaal prima. Dit is zo vreselijk persoonlijk, daar heeft niemand mee te maken.
Iemand die wel kinderen wil? Helemaal prima. Dit is zo vreselijk persoonlijk, daar heeft niemand mee te maken.

Niet met twee maten meten, dat is niet fair. Geen kinderen, en daar wil je respect voor? Prima, je hebt groot gelijk. Toon dan ook respect voor degenen die dat wel wilen. En ja, daar horen snotneuzen, plakhandjes, huilbuien en poepluiers bij. Je mag dat helemaal niet leuk vinden. Ook prima. Maar zet kinderen niet weg als snot-producerende-overal-aan-zittende-poep-producerende-jankebakken. Kinderen zijn kinderen. Niets meer en niets minder dan dat.
En dat kinderen met hun vieze vingers in cup-cakes mogen prikken heeft niks met het kind te maken, maar alles met de betreffende ouers.

bruintje123

Gillbo schreef:
bruintje123 schreef:

Het lastige is dan dat je ook de discussie krijgt dat wanneer je rookt of drinkt je longen en lever aandoeningen niet vergoed krijgt.
Of wanneer je van je paard stuiterd je ook dit zelf moet betalen of extra moet verzekeren want dat is een risico dat je neemt idem voor mensen met een rijbewijs

Daar hoeft geen discussie over mij betreft want het het is heel simpel.

Een ongeluk vraag je niet om, een kind krijgen wel.

Zuipen en roken en 100% zeker daardoor ziek mag ook wel in de aanvullende verzekering, alleen valt dat vaak niet te bewijzen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 10-04-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Gillbo schreef:
bruintje123 schreef:

Zoals ik eerder opmerkte, voor elkaar, door elkaar....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:16

rien10 schreef:
Ik lees al een tijdje in dit topic, maar vind toch vaak dat de sfeer niet is "bewust kinderloos" maar "laten we vooral afgeven op alles wat met kinderen te maken heeft".
Iemand die geen kinderen wil? Helemaal prima. Dit is zo vreselijk persoonlijk, daar heeft niemand mee te maken.
Iemand die wel kinderen wil? Helemaal prima. Dit is zo vreselijk persoonlijk, daar heeft niemand mee te maken.

Niet met twee maten meten, dat is niet fair. Geen kinderen, en daar wil je respect voor? Prima, je hebt groot gelijk. Toon dan ook respect voor degenen die dat wel wilen. En ja, daar horen snotneuzen, plakhandjes, huilbuien en poepluiers bij. Je mag dat helemaal niet leuk vinden. Ook prima. Maar zet kinderen niet weg als snot-producerende-overal-aan-zittende-poep-producerende-jankebakken. Kinderen zijn kinderen. Niets meer en niets minder dan dat.
En dat kinderen met hun vieze vingers in cup-cakes mogen prikken heeft niks met het kind te maken, maar alles met de betreffende ouers.

+1

Anoniet

Gillbo schreef:

Er is toch een autoverzekeraar die mensen met een nette rijstijl korting geeft? Ik vraag me wel eens af waarom dat in de zorg niet kan. Niet de 'slechten' bestraffen, maar wel de 'goeden' belonen. :j

bruintje123

Kuggur, maar waarom dan ook niet voor elkaar door elkaar onder de 18?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:18

bruintje123 schreef:

Omdat kinderarbeid verboden is...?
_O-

Antonius

De zwaarte van een bevalling en zwangerschap verschilt gewoon van vrouw tot vrouw.
Ik had een slechte zwangerschap maar een vlotte bevalling. Ik had gerust enkele weken na mijn bevalling kunnen gaan werken. Ik zat ook al na 3 weken op mijn paard...

En verder, je hebt mensen die bij elk pijntje thuis blijven, dit type vrouwen zullen hun rechten op verlof/ziekte en dergelijke dan ook wel ten volle uitspelen. Daar heb ik ook weinig begrip voor.

Wij hebben ook beperkte opvangmogelijkheden, mijn man heeft geen vangnet, ik heb enkel mijn ouders. En toch heb ik nog geen enkele keer mijn werk moeten afbellen omdat dochter ziek is.
In het slechtste geval kan je via de mutualiteit waar ik aangesloten ben, beroep doen op een babysit voor een ziek kind. Ideaal is dat niet natuurlijk, je wil je ziek kind liever niet achterlaten bij een onbekende, maar ze gaan daar niet van dood hoor.

bruintje123

Kuggur schreef:
bruintje123 schreef:

Omdat kinderarbeid verboden is...?
_O-

??
Ik geloof dat ik hem niet begrijp.

Kuggur

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:19

Was ook maar een geintje.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:19

Ja maar ik snap hem niet... |( :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:20

Haha bruintje :') 't Is zonde. :(:)
Kuggur bedoelt denk ik dat kinderen niet hoeven te betalen omdat ze geen inkomen hebben, maar hun ouders hebben dat wel, dus dat gaat niet op :P
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 10-04-17 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:20

Hmm, tja, het feit dat je kinderen 'vies' vindt kan wel een reden zijn om er niet aan te beginnen lijkt me. Dus dat hier te benoemen vind ik niet per se 'kid bashing'

Voor mij is de hele zwangerschap, bevalling en vooral ook het medicaliseren ervan een reden geweest.

Grappige anecdote over poep en iets vies vinden: buurvrouw kreeg 4e kind, kraamverzorgster in huis, hond (een Deen) had op de mat diarree gepoept. Ik was op kraamvisite. Kraamverzorgster ging bijna over haar nek van de aanblik van die hondenplak... Ik heb het maar even opgeruimd en tegen haar gezegd: doe jij de babyluiers maar :+