Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:54

Mooi horloge Denise!

Versa vraagje. Ik heb Spotify HR op mijn Versa gezet en gekoppeld. Kan ik nu muziek luisteren terwijl mijn telefoon niet in de buurt is of kan dat niet?

ontherun
Berichten: 4973
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:31

De versa is platter als de charge 3. Eigenlijk niet te vergelijken qua formaat vind ik

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:32

Charge is waterbestendig , voor mij al ontzettend belangrijk omdat ik vaak vergeet dingen af te doen met douchen :+

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:43

Versa ook :)

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:31

Ik heb ook de charge 3 binnen en eindelijk gelukt om de update te doen (weinig tijd haha).

Edit: al gelukt

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:45

Het lukt mij niet om MyFitnessPal en fitbit te koppelen. Hij vind denk ik de app niet ofzo?
Wie kan helpen?

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:26

Ik moest het ook een paar keer proberen voor het lukte. Kan je verder niet helpen.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:42

Optiwolk schreef:
Het lukt mij niet om MyFitnessPal en fitbit te koppelen. Hij vind denk ik de app niet ofzo?
Wie kan helpen?


Ik heb het vanuit MyFitnessPal gedaan. Ik ben naar ‘meer’ gegaan en dan naar ‘apps en toestellen’. Toen heb ik FitBit app gezocht en toen kon ik ze koppelen!


Ik ben alleen heel erg aan het tobben qua paardrijden. Vind het heel irritant dat die dan de stappen telt. Kan ik die stappen achteraf verwijderen? En welke app kan ik het beste koppelen voor het paardrijden, zodat dat wel als training wordt gezien?

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:22

Denise_Storm schreef:
Optiwolk schreef:
Het lukt mij niet om MyFitnessPal en fitbit te koppelen. Hij vind denk ik de app niet ofzo?
Wie kan helpen?


Ik heb het vanuit MyFitnessPal gedaan. Ik ben naar ‘meer’ gegaan en dan naar ‘apps en toestellen’. Toen heb ik FitBit app gezocht en toen kon ik ze koppelen!


Ik ben alleen heel erg aan het tobben qua paardrijden. Vind het heel irritant dat die dan de stappen telt. Kan ik die stappen achteraf verwijderen? En welke app kan ik het beste koppelen voor het paardrijden, zodat dat wel als training wordt gezien?


Ik heb dat ook dat het laatste. Zit al te denken tijdens het rijden hem uit te zetten en als ik klaar ben dan weer aan.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:33

Blijkbaar op fietsen instellen helpt, en dan daarna de workout wijzigen.

Ja ik kan vanuit myfitnesspal wel de app aan klikken, maar niet verbinden, enkel kopen. En dan gaat hij dus naar de site van fitbit.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:48

Bij mij telt hij wanneer ik hem op fietsen zet toch de stappen...

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:48

Als ik ga fietsen telt hij ook nog stappen :')

LindyTH

Berichten: 575
Geregistreerd: 07-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:38

xLindy91 schreef:
xLindy91 schreef:
Fietsen heb ik nog niet geprobeerd, kan ik morgen wel even doen. :)

Driving wel geprobeerd, die haalt de stappen er in ieder geval niet vanaf.


Heb van de week dus een aantal dingen geprobeerd en ik heb een oplossing voor het paardrijden gevonden. :D

Driving heeft dus geen zin, hij telt dan namelijk alsnog je stappen mee. :?
Biking is wat dat betreft beter, alleen blijven de verbrande calorieën hetzelfde. (paardrijden is niet zo intensief als hardlopen)

Nu heb ik de app DriveBit gedownload, deze zet ik aan als ik op mijn paard stap, en weer uit als ik afstap.
Zo rekent hij wel de verbruikte calorieën d.m.v. de verhoogde hartslag, maar niet de calorieën door de (niet gemaakte) stappen. *\o/*

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:44

xLindy91 schreef:
xLindy91 schreef:

Heb van de week dus een aantal dingen geprobeerd en ik heb een oplossing voor het paardrijden gevonden. :D

Driving heeft dus geen zin, hij telt dan namelijk alsnog je stappen mee. :?
Biking is wat dat betreft beter, alleen blijven de verbrande calorieën hetzelfde. (paardrijden is niet zo intensief als hardlopen)

Nu heb ik de app DriveBit gedownload, deze zet ik aan als ik op mijn paard stap, en weer uit als ik afstap.
Zo rekent hij wel de verbruikte calorieën d.m.v. de verhoogde hartslag, maar niet de calorieën door de (niet gemaakte) stappen. *\o/*


Die heb ik nu gedownload. Wel de gratis versie. Als ik dus ‘Start’ kies en dan een uur ga paardrijden en hem dan stop, registreert die dat in de FitBit app?

Ik voel me echt een ei :+

LindyTH

Berichten: 575
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:51

Ja klopt, hij stuurt dat dan automatisch door wanneer je op stopt drukt. :)

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:46

Ik heb een vraag over de Fitbit charge 2. Hebben meer mensen de ervaring dat deze Fitbit niet altijd reageert als je het scherm aanraakt? Ik wil tijdens het hardlopen soms even kijken hoe veel ik gelopen heb etc, maar dan moet ik haast op het scherm slaan om het scherm aan/verlicht te krijgen. := Vind hem niet heel gevoelig.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:48

Ik herken het probleem, maar dan met de 3 zelfs.

Moska

Berichten: 3429
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:05

Hai, ik wilde jullie graag iets vragen. Mijn vader wil graag meer informatie over zijn slaappatroon en zag vandaag mijn sporthorloge (Polar M430) die dat ook kan. Nu wil hij eigenlijk ook wel iets dergelijks. Nu heb ik beloofd wat dingen voor hem uit te zoeken. Punt is wel dat mijn vader een behoorlijke digibeet is, dus het moet iets eenvoudigs zijn en het moet uit te lezen zijn op een pc dmv een kabeltje. Hij heeft namelijk geen smartphone. Dingen als stappenteller, hartslag en gps zijn niet zo belangrijk.

Nu dacht ik dus aan een fitbit, omdat die wat minder lomp en groot is dan mijn Polar, maar ik weet niet of de bediening gemakkelijk is en of een fitbit uitgelezen kan worden zonder smartphone.

Kunnen jullie me daar bij helpen of hebben jullie misschien andere suggesties?

Seni

Berichten: 2733
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:34

Hij werkt echt met een app. Dus vrees dat de fitbit dan afvalt. :(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 01:26

Je kan je Fitbit ook met een kabel aan de PC leggen.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:44

@Joosiieenn:
Ja ik ken dat ook. Het helpt soms op het bandje net boven/ onder je fitbit te tikken.
Of je hand krachtiger naar je toe draaien
(Als ik teveel woel in mn slaap geeft dat ding ook altijd licht)

ontherun
Berichten: 4973
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:51

Met hardlopen en sporten reageert hij inderdaad heel slecht. Ik moest zelf stil gaan staan wilde ik wat van dat ding weten want lopen (of fietsend) lukte dat echt niet. Is dan ook de reden dat ik een ander horloge heb gekocht om mee te hardlopen en sporten.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:16

Ik ben begonnen met sporten alleen merk dat hartslag soms niet overeenkomt. Zit dan met hoge hartslag maar gaf die 100 weer terwijl apparaat waar die normaal gelijk mee liep 158 aangaf :+

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:45

Ik heb een vraagje over mij Fitbit Versa.

Ik heb hem nu 1.5 week en wilde hem gisteren opnieuw opladen. Helaas deed hij dit niet.

Mensen hier ervaring mee?

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:51

Die van mij laad gewoon op als ik hem er op leg. Geen idee wat het probleem kan zijn.