Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 02:55

Magrathea schreef:
Hannanas schreef:

Wat een vreselijk irritant mens :\ (die in het groen) , laat die kinderarts niet eens uitpraten.
Die kinderarts ziet er ook een beetje nerveus uit. Pauw laat 'r trouwens ook niet uitpraten :+

De kinderarts geeft het gesprek wel echt weg en beetje gek dat Pauw en die gespierde vent het tegengeluid in de discussie moesten geven, want eigenlijk zei zij niet echt iets wezenlijks.

Op zijn minst had ze dat nonsens 'amish' theorietje moeten weerleggen. De amish vaccineren niet omdat de mens is wie hij is en zoals god hem gemaakt heeft. En god zou nooit een kind met autisme maken.
Dus a: je hebt geen autisme
of b: er is een grote boze kracht van buiten die er voor zorgt dat je autisme hebt gekregen.

Want dit was inderdaad geen discussie, maar gewoon een welles nietes van onderbuikgevoelens. Dat kunnen we hier beduidend beter ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 10:08

Qerty schreef:
Want dit was inderdaad geen discussie, maar gewoon een welles nietes van onderbuikgevoelens. Dat kunnen we hier beduidend beter ;)

*Proest* _O- :')

Wat je hier doet is heel simpel: iedereen die eventueel wel zin heeft in een interessante discussie met het doel om dichter bij elkaar te komen....die geeft het gewoon op omdat de hele hatelijke, vijandige toon nu niet echt uitnodigend werkt om te reageren.

Er zijn wellicht best mensen die wat meer kunnen en willen vertellen over het originele onderwerp van het topic, maar die hebben groot gelijk dat ze hier niet de moeite voor nemen omdat het toch weer binnen no-time gaat over hoe dom het wel niet is dat wij even simpel gezegd geen oh zo onschuldige banaan in onze kinderen willen laten injecteren :P

Mensen die het al proberen om een interessante, respectvolle discussie er van te maken die geven het al snel op als het op die nare toon moet. Dat is ook logisch :) Maar logica is helaas ver te zoeken in dergelijke topics waar mensen als haaien op duiken om even lekker te bashen.

Ik denk dus dat het niet zo veel zin heeft om steeds te herhalen of iemand het uit wil leggen, die kans hebben jullie waarschijnlijk zelf verpest door het topic over te nemen met vuilspuiterij.

Goed gedaan weer +:)+

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:19

oomens schreef:
maava schreef:
Zoals ik het begrijp is er bij de homeopaat een middel, wat voor persoon A probleem X kan oplossen, maar bij persoon B niet X oplost maar juist Y?
Maar ik kan me dan moeilijk voorstellen wat X of Y moet zijn, en door wat het dan biivoorbeeld opgelost moet worden. Kunnen X en Y twee totaal verschillende dingen zijn of moeten ze ongeveer hetzelfde zijn?

Ik ben nooit een held met uitleggen. :o

Zoiets denk ik. De een krijgt water met geen stof X meer erin, en de ander water met geen stof Y meer.

Mooi dan heb ik het een soort van goed. Maar kunnen de problemem van A en B dan totaal verschillend zijn? Of moeten ze beide bijvoorbeeld beide last van de darmen hebben?

Niet gemeen bedoelt, maar ik heb nog wel een plaatje over enge benamingen in dingen.
Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:05

Focussed schreef:
En dat laatste is dan weer totaal geen bewijs voor de werkzaamheid, maar dat vertel je er niet bij. Zijn ook genoeg mensen die zich geholpen voelen met aderlatingen en het eten van de edele delen van een tijger tegen impotentie. Of wil je daar ook voor in de bres springen?

Waar ik voor in de bres zou willen springen is een GOEDE discussie.

Of gewoon goede wetenschap.

Wellicht is homeopathie een ingewikkelde omweg om het placebo effect maximaal te gebruiken.
Hoe zich dit verhoudt mbt de homeopathische beginverergering - razend interessant. (= Blijkt er ook een placebo beginverergering te zijn?)

De gebruikelijke geneeskunde weet van het placebo effect en maakt er nauwelijks gebruik van.
Heel erg grondig wordt het niet onderzocht.

Stel: je bent biochemicus. Dan wil je bij medicijnen onderzoek weten "wat doet middel x in het menselijk lichaam?"
Uiteraard moet je dan het placebo effect wegfilteren.
....maar ik vind dat een arts andere vragen hoort te hebben. ("....het is maar dat men het weet" _/-\o_ )

Ik zou het prachtig vinden als na deze biochemische fase een onderzoeksfase komt waarbij het placebo effect nadrukkelijk wordt meegenomen. (Daarmee kun je de vraag beantwoorden 'hoe kan ik als arts iemand, samen met pil x, het beste van dienst zijn?')
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-11-16 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:08

maava schreef:
Zoals ik het begrijp is er bij de homeopaat een middel, wat voor persoon A probleem X kan oplossen, maar bij persoon B niet X oplost maar juist Y?
Maar ik kan me dan moeilijk voorstellen wat X of Y moet zijn, en door wat het dan biivoorbeeld opgelost moet worden. Kunnen X en Y twee totaal verschillende dingen zijn of moeten ze ongeveer hetzelfde zijn?

Nu kent het homeopathische repertorium honderden, zo niet duizenden middelen, dus twee letters is wat weinig.

Maar idd, de ene mens krijgt koffie tegen slapeloosheid, de andere een kalmerende plant en weer een ander bijvoorbeeld goud.

Verder bestaat de homeopathie nu zo'n 200 jaar.
Wat dus inhoudt, dat er verder geen andere nu erkende geneeswijzen waren behalve kruidengeneeskunde.
Dus "reken maar van jetje" dat de verschillende ernstige ziekten waar artsen bij werden geroepen met homeopathie zijn bestreden. Met wisselend succes, want het is en blijft een confronterende therapie.

Duitse artsen hanteren de regel dat acute ziekten meestal beter met reguliere middelen bestreden kunnen worden en dat daarna homeopathie wordt gebruikt om te voorkomen dat het chronisch wordt.

(Homeopathie is oa in Duitsland 'nogal groot', wat voor mij een andere reden is om te denken dat cynisch commentaar over water waar niets in zit gewoon emotie is. Desnoods de frustratie 'het past niet in mijn wereldbeeld'.)

maava

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:59

Ik geloof inderdaad dat er veel meer dingen zijn die probleem 1 kunnen oplossen. Maar met de vergekijking koffie en de plant, lijkt het mij logisch dat de plant caffeine bezit, waar men zo wakker van word. Dus dan is het wel soort van hetzelfde wat ze krijgen. Wel interesant dat men daar zo op kan reageren.
Zoals dat de een moet slapen als die ziek is en de ander niks moet doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:10

maava schreef:
Ik geloof inderdaad dat er veel meer dingen zijn die probleem 1 kunnen oplossen. Maar met de vergekijking koffie en de plant, lijkt het mij logisch dat de plant caffeine bezit, waar men zo wakker van word. Dus dan is het wel soort van hetzelfde wat ze krijgen. Wel interesant dat men daar zo op kan reageren.
Zoals dat de een moet slapen als die ziek is en de ander niks moet doen.

Eh, dat sommige mensen tegen slapeloosheid koffie krijgen is een schoolvoorbeeld. Denkbaar staan er meerdere opwekkend werkende planten in het repertorium (er zijn vrij veel planten die op een of andere manier die uitwerking hebben) - maar het is toch ook denkbaar dat iemand een kalmerende plant krijgt tegen slapeloosheid. (Hangt af van de rest 'van het beeld', bijvoorbeeld iemand die overdag tot niets komt en 'snachts niet kan slapen.)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:03

Janneke2 schreef:
Focussed schreef:
En dat laatste is dan weer totaal geen bewijs voor de werkzaamheid, maar dat vertel je er niet bij. Zijn ook genoeg mensen die zich geholpen voelen met aderlatingen en het eten van de edele delen van een tijger tegen impotentie. Of wil je daar ook voor in de bres springen?

Waar ik voor in de bres zou willen springen is een GOEDE discussie.

Of gewoon goede wetenschap.

Wellicht is homeopathie een ingewikkelde omweg om het placebo effect maximaal te gebruiken.
Hoe zich dit verhoudt mbt de homeopathische beginverergering - razend interessant. (= Blijkt er ook een placebo beginverergering te zijn?)

De gebruikelijke geneeskunde weet van het placebo effect en maakt er nauwelijks gebruik van.
Heel erg grondig wordt het niet onderzocht.

Stel: je bent biochemicus. Dan wil je bij medicijnen onderzoek weten "wat doet middel x in het menselijk lichaam?"
Uiteraard moet je dan het placebo effect wegfilteren.
....maar ik vind dat een arts andere vragen hoort te hebben. ("....het is maar dat men het weet" _/-\o_ )

Ik zou het prachtig vinden als na deze biochemische fase een onderzoeksfase komt waarbij het placebo effect nadrukkelijk wordt meegenomen. (Daarmee kun je de vraag beantwoorden 'hoe kan ik als arts iemand, samen met pil x, het beste van dienst zijn?')

Ja hoor, placebo beginverergering kun je ook creëeren. Google maar eens op "nocebo". Er is zeer veel onderzoek gedaan en nog in gang naar de hele placebo kwestie, met zeggen dat dat niet het geval is ben je duidelijk niet op de hoogte van de literatuur.

Goede wetenschap is er ook allang. Na 200 jaar kunnen we wel zeggen dat homeopathie niet beter werkt dan een placebo. Dat is dus NIET hetzelfde als geen werkzaamheid. Dat toegeven is blijkbaar heel lastig :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:11

Wilde net zeggen er is heel veel onderzoek gedaan naar placebo's. Momenteel zijn er zelfs placebo operaties.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:49

]
Focussed schreef:
Ja hoor, placebo beginverergering kun je ook creëeren. Google maar eens op "nocebo". Er is zeer veel onderzoek gedaan en nog in gang naar de hele placebo kwestie, met zeggen dat dat niet het geval is ben je duidelijk niet op de hoogte van de literatuur.

Goede wetenschap is er ook allang. Na 200 jaar kunnen we wel zeggen dat homeopathie niet beter werkt dan een placebo. Dat is dus NIET hetzelfde als geen werkzaamheid. Dat toegeven is blijkbaar heel lastig :D

Zucht....

Heb ik ontkend, dat er goede wetenschap is?

Wat ter wereld zou het nut zijn van een placebo beginverergering creeeren???? (In de homeopathie ontstat die als teken dat het middel iets doet.)
Ik weet van nocebo.

"Er wordt al onderzoek gedaan naar placebo..." - klopt endat wist en weet ik, maar niet op de manier die ik beschreef.

De frustratie "dat iets niet in je wereldbeeld past".
...zodat ik gefrustreerd dreig te raken van dit soort non-discussie.....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:17

Dat nocebo begin verergering creëer je al door het te melden aan de patiënt. Vrijwel alle al dan niet alle homeopaten melden dit bij het voorschrijven. Dit heeft niks met nut te maken. Hierdoor heb je te maken met 3 mechanismen
1. Regression to the mean, waarbij de ziekte van nature nog niet op z'n hoogtepunt is en logischerwijs nog iets erger wordt na behandeling en vanzelf ook weer zal afnemen, of je nu behandelt of niet. Deze effecten (zowel het nog moeten bereiken van het "hoogtepunt" als het verbeteren van de klachten) worden vervolgens toegeschreven aan de behandeling
2. Meer bewustzijn creëren op het lichaam, dat ene hoofdpijntje wat losstaat van de aandoening valt meer op waardoor de conclusie wordt gemaakt dat de klachten verergeren
3. Daadwerkelijk nocebo effect waarbij het lichaam zelf de klachten veroorzaakt. Hier is bijv veel onderzoek naar gedaan. Mensen kregen suikerwater te drinken waarbij werd verteld dat het tot misselijkheid en overgeven kon leiden. Vervolgens moest 80% overgeven.

Je gooit zelfs steeds non argumenten in de strijd "Hahneman heeft genoeg mensen geholpen" of "de Duitsers doen het zo" waarmee je zelf een non discussie veroorzaakt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:23

Dat iets 'in Duitsland nogal groot' is, dat zegt mij helemeel niets over of het ook werkt en/of deugt.
Om er een Godwin bij te halen: er zijn in het verleden wel meer dingen 'in Duitsland nogal groot' geweest...

Waar het mij om gaat is dat homeopathie gewoon niet structureel beter scoort dan een placebo. Dat wil niet zeggen dat het placebo-effect hetzelfde is als geen effect. Integendeel zelfs, als je mensen kunt laten geloven dat ze ergens beter van worden, dan kan dat heel veel effect hebben. Zoveel zelfs dat iets 'in Duitsland nogal groot kan worden'. Dat wil alleen nog steeds niet zeggen dat dat effect ook door dat middel veroorzaakt is.

Terug naar het onderwerp: als je mensen willekeurig wat voor middel toedient en zegt dat dat beschermt tegen infectieziektes, dan kan dat misschien best een (positief) effect hebben. Waar het bij vaccinaties echter om gaat, is dat ze een bewezen groter effect moeten hebben dan alleen de combinatie van een willekeurig korreltje zonder werkzame stof en een leuke belofte.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:06

Interessant, ik kende de theorie van Godwin nog niet.

(Dus vroeg ik me even af of een spellingcontrole het woord 'gotspe' vervormd zou hebben.)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:09

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/18/oud ... 9-a1532535

Ouders piesen lekker de geneeskunde in het gezicht
"Je zag de consultatiebureauarts nogal zichtbaar tot tien tellen. Dat is hun taak tegenwoordig: de andere wang toekeren, beleefd blijven, naar hun casuïstiek luisteren, hun selectieve gewinkel in de literatuur aanhoren en heel kalm blijven terwijl de ouders intussen de gehele medische wetenschap in het gezicht piesen. Mensen tegen je in het harnas jagen is absoluut niet de bedoeling, want als de kids eenmaal hun longontsteking hebben moeten ze wel terugkomen zodat je ze aan een infuus en zuurstof kan leggen."

"et bij het grofvuil zetten van kennis en technologieën en geneesmiddelen die we in de afgelopen decennia hebben verkregen omdat kruidenvrouwtjes en kwakzalvers en ‘bezorgde burgers’ zogenaamd onderzoek deden op Facebook."

zelf vandaag ook nog een brief naar de Volkskrant gestuurd nav een column

Citaat:
Beste mevrouw Truijens,

Vandaag had u twee onderwerpen in één column te pakken waar ik me over het algemeen ook met meeste over opwind: Het onvoorstelbare absurde geloof in pseudowetenschappelijke meningen en het onderwijs. Ik deel uw mening dat het een zeker te maken heeft met het ander. Ik ben docent natuurkunde, chemicus en voer op internet vele discussies met gelovigen van homeopathie, niet-inenters, aardstralen en nog vagere dingen.

De afgelopen decennia is kennis in het onderwijs verschoven naar de achtergrond; immers alles kon je opzoeken (dat kon vroeger ook in de bibliotheek). Leerlingen komen met steeds minder vakinhoudelijke kennis van school af. Telkens als we weer de laatste onderwijsvernieling (nee geen typfout, onderwijsvernieuwingen hebben nog nooit tot iets zinnigs geleid) weer te boven gekomen zijn, hangt er weer een nieuwe minister in ons nek te hijgen waarbij weer de docent tot coach wordt gereduceerd en vakkennis wordt geminimaliseerd. Telkens terugkerende thema's zijn vaardigheden in plaats van kennis (competenties, tegenwoordig 21e eeuwse vaardigheden) en de docent als multi-inzetbare coach (leren leren, het nieuwe leren en vooral vakoverstijgend met van alle vakken een beetje kennis, maar eigenlijk net niks).

Zo heeft het ook kunnen gebeuren dat in een leerboek scheikunde voor 3 vwo homeopathie gewoon wordt uitgelegd alsof het een vorm van wetenschap is en zonder enige vorm van kritiek. Een van de 'kennis' onderdelen is "door homeopathische middelen te verdunnen kun je de geneeskracht vergroten". Juist bij scheikunde zou luid en duidelijk moeten worden uitgelegd wat de grote nonsens van homeopathie is. Ik snap niet dat docenten scheikunde dit niet massaal uit het boek gescheurd hebben. Nog even en het creationisme verschijnt in het biologieboek en bij ANW (voor zo ver dat vak nog bestaat) mogen leerlingen gezellig debatteren over wel of niet inenten.

"Kennis is een vorm van macht en dient daarom te worden gewantrouwd" was enkele weken geleden te lezen in de Volkskrant. Hoe minder kennis mensen zelf hebben hoe meer ze kennis van anderen wantrouwen. Als ik op internet in discussie ga met gelovers van pseudowetenschappelijke meningen dan is de meest bizarre gedachten kronkel die ik te horen kreeg "wie studeert verliest z'n gevoel en z'n intuïtie en wordt gehersenspoeld".

Nederland is steeds 'hoger' opgeleid; maar dan wel vooral met communicatie en managementdeskundigen, of erger nog vrijetijdskunde. Een paar pagina's voor uw column staan de adviezen van een communicatiedeskundige die vooral adviseert de dialoog aan te gaan met bezorgde ouders: Artsen moeten vooral niet met feiten komen, maar het gesprek aangaan. Zo komen al die werklozen hoger opgeleiden studenten van HBO media & communicatie, niet gehinderd door enige kennis van de natuurwetenschappelijke vakken, toch nog aan een baan straks; ze kunnen de artsen bijstaan in 'het gesprek' met de patiënt. Een mening op facebook is evenveel waard geworden als feiten uit de wetenschap, veroorzaakt door een gebrek aan kennis.

Ook in mijn eigen vakgebied heb ik uitholling van vakinhoudelijke kennis van dichtbij meegemaakt. De hogere laboratoriumschool werd uitgekleed en omgezet naar een managementopleiding. Studenten hoefden niet langer veel kennis van chemie te hebben, want analyseapparatuur geeft toch een getal. Of dat getal daadwerkelijk een betekenis heeft, werd niet langer aandacht aan besteed, maar er kwam wel veel tijd en aandacht voor competenties en zelfreflectie. Zo kan het dus gebeuren dat ik gisteravond op internet zie gebeuren dat iemand met een HLO achtergrond zich enthousiast aanmeldt voor een cursus orthomoleculair therapeut (driedaagse cursus!). Hoe kun je kritiekloos als HBO bèta achter zoiets aanlopen? Waarschijnlijk toch door een gebrek aan kennis. Net als met de vaccinatiediscussie. Ik zie ook geen heil in zoetsappige gesprekjes onder leiding van communicatiedeskundigen, ik denk ook dat keiharde filmpjes over polio beter gaan werken. Tussen de reclames tijdens voetbalwedstrijden door bij voorkeur.

Zolang het onderwijs steeds verder afglijdt en uitgehold wordt, zullen dit soort dingen steeds vaker gaan voorkomen. Biologen worden ingezet om het lerarentekort aan te vullen in de schei- en natuurkunde, leraren maatschappijleer geven economie, gymleraren worden ingezet om biologie te geven en na de native speakers Duits inzetten, was er helemaal niemand meer te vinden en wordt er overgegaan op mensen die weleens in Duitsland op vakantie zijn geweest, waar zijn we mee bezig? Er staan docenten voor de klas die niet weten dat zelfstandige naamwoorden in het Duits met een hoofdletter moeten, er staan docenten voor 3 havo die zelf niet uit de sommen komen waar ze les over moeten geven en ga zo maar door. Dan wordt het dus mogelijk om als uitgever een scheikundeboek op de markt te brengen waarin homeopathie kritiekloos behandeld wordt.

Laat staan als straks weer een poging wordt gedaan om vakken op te heffen en over te gaan op teambevoegdheden (onderwijs 2032). Dan staan we nu nog maar aan het begin. Facebook, meningen, kranten, feiten, wetenschap worden allemaal even hoog gewaardeerd. Zoals Arjen Lubach mooi verwoordde: de mening van de moeder van Milan die een avondje op facebook heeft gekeken is evenveel waard als duizend wetenschappelijke studies en keiharde feiten. De moeder van Milan heeft waarschijnlijk havo gedaan en daarna HBO vrijetijdskunde of iets dergelijks, is dus hoger opgeleid, maar weet van toeten noch blazen.

Met vriendelijke groet,

* Arabesk *

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:21

Duidelijke uitleg over homeopathie en hoe het werkt, of eigenlijk hoe het NIET werkt. Kolder, magie, onzin, kwakzalverij en bedrog.

Kom op zeg, geen weldenkend mens trapt hierin toch. Zo vaak verdunnen dat er niks meer in zit. En water heeft geheugen Yeah right. De anticonceptiepil neem je die ook verdund in? Of toch maar liever de hele pil? ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:36

_/-\o_ +:)+ 100% mee eens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:40

Ik moet eerlijk zeggen dat de A.Vogel prikweg bij mij het gewenste resultaat geeft :+ Namelijk (tijdelijke) verlossing van mijn jeuk. En dat vind ik goed genoeg.

Maar goed dan hebben we het over vervelende muggenbulten en niet een (potentieel) dodelijke ziekte :)*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:43

Tja, wat leuk.

Wetenschappelijk gesproken is het nogal ingewikkeld om hard te maken dat iets "nooit of te nimmer bewezen zal kunnen worden".

Ik vond het lemma op het NOS journaal ook wat treurig (over artsen die gesprekken hebben met non vaccers) - laat die mensen hun tijd zinniger besteden, daar zijn best manieren voor te vinden.
Laat een neutrale club een gedegen cursus opzetten, zonder pseudo informatie.

Op een x aantal andere postings reageer ik niet meer - dan weten jullie dat.
Mijn vriendin die theologe is, stelt het zo:'Praten met gelovigen en met atheïsten heeft beide een eigen charme - maar beroeps anti.theisten, daar bedank ik voor.'

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:44

Magrathea schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat de A.Vogel prikweg bij mij het gewenste resultaat geeft :+ Namelijk (tijdelijke) verlossing van mijn jeuk. En dat vind ik goed genoeg.

Maar goed dan hebben we het over vervelende muggenbulten en niet een (potentieel) dodelijke ziekte :)*

Prikweg valt onder fytotherapie dacht ik? Wordt vaak met elkaar verward jammergenoeg. Maar er zitten dus echt nog wel werkzame stoffen/kruiden in.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:49

Zwerte schreef:
Magrathea schreef:

Prikweg valt onder fytotherapie dacht ik? Wordt vaak met elkaar verward jammergenoeg. Maar er zitten dus echt nog wel werkzame stoffen/kruiden in.

Echt? Dat wist ik niet. Ik pak gewoon dat ene tubetje uit het schap van de drogist :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:53

Tja - fytotherapie: niemand*) in de gebruikelijke gezondheidszorg weet hier ook maar iets van - maar dat het werkt valt binnen het westerse wereldbeeld.

*) uitzondering: apothekers die voor 1980 aan hun opleiding begonnen.

"Hoe kan iemand zo stom zijn, om iets buiten mijn wereldbeeld te geloven...?" - most interesting: velen doen dat. (En niet eens omdat ze stom zijn of niet goed geïnformeerd- etc etc etc.)

Mbt fyto/ homeopathie : tantrum heeft de verhouding 100 gram creme : 30 gram werkzaam spul.
Prrrikweg heeft per 100 gram creme 3 gram werkzaam spul.
....dat lijkt me toch D1.

Amie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:17

Janneke2 schreef:
Tja - fytotherapie: niemand*) in de gebruikelijke gezondheidszorg weet hier ook maar iets van - maar dat het werkt valt binnen het westerse wereldbeeld.

*) uitzondering: apothekers die voor 1980 aan hun opleiding begonnen.

"Hoe kan iemand zo stom zijn, om iets buiten mijn wereldbeeld te geloven...?" - most interesting: velen doen dat. (En niet eens omdat ze stom zijn of niet goed geïnformeerd- etc etc etc.)

In Belgie is fytotherapie anders nog steeds een verplicht vak in de opleiding tot apotheker. (Dit in tegenstelling tot homeopathie.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:22

Wat goed!

(En excuses dat ik zo goed als niets weet van mijn zuiderburen!)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:56

Kamy schreef:
verootjoo schreef:
quote maava
Hoe vaak word het al gevraagd maar niemand kan echt vertellen wat er in de ontstorende bolletjes zitten. -O-
Over vaccinaties vind je hele ingredienten lijsten, maar over de bolltjes of iets vergelijkbaars vind ik niks.

Idd... En onderzoeken vind je ook niet. Terwijl als het echt beter zou zijn dan vaccineren zou je toch denken dat zo'n homeopaat er onderzoek naar zou doen en bakken met geld gaat verdienen...

Daar gaat het mij niet eens om. Ik wil het niet ontkrachten, ik wil gewoon weten hoe het werkt.[/quote]

Maar als je dat dan wil weten, ga dan naar een klassieke homeopaat, die legt je het met liefde uit.
Ik ben een leek, ik leg het uit in mijn lekentaal, zoals ik het begrijp, niet noodzakelijkerwijs zoals het feitelijk is.

Verder kijk ik gewoon naar wat mij en mijn dieren heeft geholpen.

Overigens, is het laten ontstoren van vaccinaties iets anders dan niet vaccineren.

Niet vaccineren....is niet vaccineren, wel kun je op moment van ziekte een natuurgeneeskundige arts of homeopaat of bioresonantie therapeut je laten helpen je te genezen.

Het ontstoren, het woord zegt het al, de verstoringen door vaccinatie worden onstoort.
Maar er is dan wel een vaccinatie en tegelijkertijd en aansluitend neem je korreltjes of bv bioresonatie.
Mijn ervaring is dat dit erg goed werkt, bij mijn hond werkt bioresonatie zelfs nog beter en sneller dan de korreltjes. Maar hij reageert sowieso beter op bioresonatie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:00

Je moet eens horen hoe sommig personeel van het gemiddelde consternatiebureau tegen ouders praat. Het is soms echt van de zotte. En dan over gewone normale zaken. Echt belachelijk!

Ik vroeg heel voorzichtig waarom babies van 8 weken hepatitis b gevaccineerd kregen. Gewoon rustig zonder bijbedoelingen. Kreeg me toch een enorme harde sneer :n niet normaal :n
"GEWOON OMDAT DAT MOET"

Later bij een ander bureau nogmaals dezelfde vraag gesteld op dezelfde manier. Die dame had iets meer fatsoen en heeft uitgelegd waarom babies van 8 weken hepatitis b krijgen.

Ik ben een zeer kritische prikker. Mijn zoon krijgt wel vaccinaties maar op een ander schema dan die vam het rivm.
Wij hebben alle bijsluiters gelezen en naast elkaar gelegd en daar een schema van gemaakt.

Denk dat er met normale reacties, meer en duidelijkere informatie en respect naar de ouders een hoop gewonnen kan worden.