Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lillith24

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:33

WenK kan me voorstellen dat dat minder lekker loopt. Voorheen met m'n verzorgpaard ging ik ook wel eens stukken joggen of met lange lijnen en dan er achteraan rennen maar dat is toch wel een stuk zwaarder hahah.

Char_Elle ik loop persoonlijk altijd zonder ontbijt (wel een glas water), maar je zou bijvoorbeeld ook een banaan kunnen pakken of een boterham met jam of zo. Ik zeg maar wat hoor, ben niet zo goed in ontbijt verzinnen. Ik eet eigenlijk altijd hetzelfde haha.

Petitparis toch fijn dat je honden zich zo opstellen haha, lijkt me toch voldoende afschrikkend werken hoop ik.
Vind het soms echt een beetje eng hoor, ben ook een gigantische angsthaast wat dat betreft. Had er laatst zelfs een nachtmerrie over, dat ik aan het hardlopen was en dat er een man met een pistool achter me aankwam. En toen kon ik niet harder rennen omdat m'n schoenen ineens andersom zaten :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:35

Char_elle ik zou op zijn minst iets van een beschuitje of een banaan eten. Ik kan zelf niet hardlopen op een lege maag, dan word ik ontzettend misselijk.
Zaterdag heb ik een bak Griekse yoghurt met banaan als ontbijt gegeten en daar kon ik prima op hardlopen. Had meer last van de warmte :+

Lopen met een hond lijkt me super gezellig (en veilig), maar heb er geen dus dan houdt het op 8-)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:42

Ja ik was ook al bang dat hardlopen op een helemaal lege maag misschien niet fijn was. Ik ontbijt eigenlijk altijd met een appel en een bakje yoghurt of kwark. Dus denk dat ik dat appeltje nmaar vantevoren pak. Dan kan ik eind van de ochtend m'n boterhammen pakken en heb ik toch voldoende gegeten voor m'n tentamen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:57

Lijkt mij ook echt leuk om met hond(en) te lopen maar helaas geen tijd voor een hond. Lopen zonder ontbijt vind ik niet fijn, dan heb ik niet voldoende energie. Maar ook niet te zwaar ontbijten, en ik drink juist liever niet voor het lopen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:00

Het is mij om 't even, maar ik loop dan ook niet heel erg hard en ook nog niet heel erg lange afstanden. Dus misschien in de toekomst wat anders proberen. Laatst trouwens eerst een banaan gegeten en dat maakte voor mij geen enkel verschil. Als ik niet een glas water drink dan heb ik zo'n droge mond 's ochtends :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:19

canicrossen is goed om je tempo op te drijven. Alleen stoppen mijn honden elke 10m om te snuffelen, dus dat schiet ook niet op :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:42

Interval :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:52

Goed bezig allemaal!

Ik ga vanmiddag hardlopen met een vriend in het bos.
We willen ongeveer 3x per week te lopen en elkaar dan te motiveren om ook echt te gaan. Vrijdag voor het laatst geweest dus gaat wel prima.
Straks maar lekker in de schaduvan het bos lopen

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:00

petitparis schreef:
canicrossen is goed om je tempo op te drijven. Alleen stoppen mijn honden elke 10m om te snuffelen, dus dat schiet ook niet op :+

Ja dat ziet er wel gaaf uit! Als ze dan ook door rennen :P

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:15

Via natuurmonumenten kun je een gratis boekje aanvragen met hardloop routes in jouw omgeving! https://www.natuurmonumenten.nl/hardlooprouteboekje

Ik heb hem iig aangevraagd. Ben benieuwd. Er schijnt sowieso een mooie route van 7.5 kg bij mij in de buurt te zijn. Super rondje om een goede training inclusief goed inlopen en uitlopen te doen! Die ga ik als ik hersteld ben van gisteren zo snel mogelijk inplannen!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:47

Ik loop 's ochtends vroeg Fabienne, is goed te doen hoor, lekker!

Hier wel een hond maar die is al 9, en nooit mee hardgelopen dus dat ga ik hem maar niet aandoen haha.

Ik ga zonder ontbijt of met een banaantje op pad. Maar inderdaad nog niet zo ver, dus dan is het wel te doen. Weet niet hoe dat gaat als ik verder ga lopen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:52

Dat snuffelen heb ik m geleerd dat we dat met hardlopen niet doen. Met wandelen mag hij snuffelen, plassen etc, maar met hardlopen niet. Ik heb er het commando "door" aan gehangen als hij toch aanstalten maakt. Voordat ik met de hardlooptraining start wandel ik eerst al 10 minuten met hem door het park hier meteen achter. Dan hoeft ie ook niet nodig meer. Uitwandelen doen we ook een minuut of 5 en dan kan ie eventueel nog een keer zn behoefte doen.

Afhankelijk van het ras vind ik 9 jaar niet heel oud, een kleiner hondje loopt dan nog prima mee, mits je het een beetje netjes opbouwt natuurlijk. Die van mij wordt in juli 12 en gaat netjes mee.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:01

In theorie weten de mijne ook dat ze aan de leiband of treklijn niet mogen snuffelen, plassen of poepen, maar ze snappen helaas niet waarom ze opeens in het bos niet meer los mogen en vergeten continu dat ze vastzitten. Ik zou meer lopen roepen op mijn honden dan iets anders. Op straat of vreemde plekken, lukt dit wel, gewoon omdat ze daar niet beter weten dan aangelijnd te zijn...

Vriendin heeft een 11-jarige hond en die loopt ook nog vlotjes mee. Uiteraard heeft die met ons opgebouwd en was die reeds gewend aan 2-3u durende wandelingen met sorotgenootjes waarbij veel ravotten in weilanden bij te pas kwam.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:14

Hoe laat gaan jullie meestal lopen als je in de avond loopt?
Ik loop namelijk meestal in ochtend of meteen na het werk (voor het eten), maar met dit weer wil ik liever wat later gaan lopen.. Maar hoeveel uur wacht je dan na het eten?

Met de hond lopen wil ik in de toekomst ook gaan doen. Echter is de hond hier net 4 maanden oud dus we wachten nog maar even :Y)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:20

Echt leuk als je samen met je hond kunt trainen! Ik heb helaas op dit moment geen tijd voor een hond.

@Conny: ik wacht meestal toch minstens 1,5 uur met trainen. Vanavond bootcamp, dan rond 18:00 uur eten en 19:45 uur sporten gaat dan prima. Ik eet dan wel iets minder dan normaal.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:28

Conny ik eet nu meestal eerst wat yoghurt met banaan en dan pas na het hardlopen eet ik warm. Of een lichte warme maaltijd (of maaltijdsalade) en dan na ongeveer 1,5uur ga ik hardlopen.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:44

Ik loop inderdaad ook liever voor het warm eten, ook als het buiten niet zo warm is.
Dan eet ik vaak pas rond 19:00/19:30 uur.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:50

Wat leuk om.jullie vorderingen te lezen.
Jullie gaan goed allemaal.

Ik Ga na mijn scooterval vorige week maandag, woensdag weer een rondje lopen. Ben benieuwd hoe het gaat..Met wandelen geen last meer.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:19

Net bijna 5 k door het bos gelopen.was zwaar! Stukjes ruiterpad omhoog meegepakt dat was even afzien. Gelukkig de stukkennaar beneden meer tempo kunnen maken.
Toch of 6:05 gemiddeld gelopen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:32

Ik gister ook 6km door het bos. Gister liep ik echt al een zonnetje, maar vandaag toch echt wel last van m'n enkels. Voor m'n schenen was het gister heerlijk, alleen de enkels hadden het toch iets zwaarder op die paden

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:38

Hoe vaak lopen jullie eigenlijk per week? Ik heb echt zo'n spierpijn van gisteren! :oo

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:47

Dan train je dus te hard :)) Ik ga ongeveer om de dag nu. Wil een beetje bijtijds een fatsoenlijk stuk kunnen rennen. Heb alleen de eerste/tweede keer spierpijn gehad. Neem wel waar mogelijk een warme douche/bad na het lopen en beweeg verder ook veel, dat helpt wellicht.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:05

Spierpijn komt door de zware run van gisteren. Ik train lichter, vandaar dat de run ook zo zwaar was voor me. :+ Ga zo lekker even fietsen om mijn spieren te ontzuren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:39

Ik train maximaal 3x in de week. Je lijf moet wel herstellen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:51

Ah ik denk dat ik gewoon de post van Flowq verkeerd las, vandaar mijn vraag. Dacht even dat zij 2 dagen na elkaar had getraind. :+