[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:40

Tepels zijn niet fijn chimello.. Ik kan er niets anders van maken.. Sorry! :Y)

Ik wil graag mijn oren piercen.. Maar heb ooit (lang geleden) door mijn kraakbeen laten schieten en dat is nooit genezen en uiteindelijk heb ik na veel gedoe het gaatje dicht laten groeien.. Met als resultaat een zwarte vlek in mijn oor..
Dat hele geklooi van toen houdt me nu tegen om voor een nieuwe piercing te gaan..
Ben inmidddels wel aan het stretchen. Bijna klaar voor 6mm! *\o/*

Iris82

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:29

Ik had een tepelpiercing maar ik vond de prik wel meevallen itt kraakbeenpiercings. Het deed wel meer pijn op zich maar het is zachtere huid dus het ging er ook makkelijker doorheen. :)

Genezen was ook een eitje. Eerste paar weken wel met een pleister er overheen geslapen ivm draaien. Had meteen een ringetje.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:50

Hier ook een pijngrens in een put, maar m'n septum piercing heb ik echt amper gevoeld. Hij stak die naald erdoorheen en zei: WAS DIT HET!? :') Was echt een heeeel klein prikje, een neushaartje doet meer pijn :P

Heb vd week dus voor de 1e x m'n septum verwisseld. Naar een 7mm klein ringetje. Hij is nog steeds gevoelig als ik er aan zit, eerst kon ik dat gewoon en voelde niks. Zou dat kunnen dat ie nog gevoelig is omdat deze een stuk strakker zit ivm de kleinere diameter? Weet niet zo goed of ik erbij help om 'm schoon te maken met zeezout of unicura. Want dat maakte 't wat droog, en dat is nou niet echt fijn.. Iemand tips?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:53

Misschien dan toch maar alleen een septum :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:29

Ja ik heb dat ook met wisselende diameters helaas. :( Zou m niet zouten als het niet direct nodig is.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:32

Ahh balen, gaat dat wel nog weg of blijft dat? Denk dat ik er het beste vanaf kan blijven of niet? :') Als ik er aan draai is 't eigenlijk om te testen of ie nog gevoelig is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:41

chimello schreef:
Sorry dat ik zo kom binnen vallen...

Ik denk de laatste tijd nogal vaak aan het nemen van een septum of tepelpiercings maar ik heb zo'n miezerig lage pijngrens dat ik echt niet durf te gaan. Hebben jullie hier advies voor? Werkt een verdoving bv ook goed? En hoe zijn de ervaringen met tepelpiercings? Ik heb een redelijke cupmaat namelijk :o vraag me af of het niet oncomfortabel is met een BH enzo...
Ik heb al heel lang mijn snakebites waar ik nog steeds heel blij mee ben maar de pijn met zetten was echt vreselijk ;( Kortom ik ben echt een bangerik :+

Piercen mag niet eens met verdoving. Moet je ook helemaal niet willen. Dan heb je dus 2 keer een naald. Kan je beter gewoon 1 keer hebben en even op je tanden bijten.

Tepelpiercings... was het te handelen. Ja op zich wel, maar het doet uiteraard pijn haha. Ik heb er gelijk 2 gedaan. Dus dan kan je je wel indenken dat ik niet bijna out ging ofzo.

Klem erop is al gevoelig. Voel je flink. 
Dan de prik. Diep inademen en als ze prikt uitademen. Toen kwam er wel een "fiets!" uit bij me. Naald het 1e deel gaat nog, maar dat 2e deel is zo'n ontzettend scherpe prik. Maar wat wil je, tepels zijn zulk stug weefsel. 
Dan het sieraad erin voelt ook naar. Maar lang niet zo erg. 
Zodra de tang eraf gaat verlicht het al een hoop. 

We zijn er op de motor heen gegaan. En kon makkelijk achterop terug zonder me naar te voelen. Daar heb ik echt totaal geen last van gehad.

Ik had nooit gedacht het te durven. Maar dat dacht ik van al m'n andere piercings behalve lip.

1e was en clithood, 2e tong, 3e lip en 4e en 5e tepels.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:57

Verdoving dmv zo'n zalfje mag toch wel? Weet wel dat dit niet overal kan maar het zekere weet ik er verder niet van. Ik denk niet dat ik mezelf zover krijg die twee te zetten... Maar septum vind ik wel ook heel mooi. Dat gaat dus door dat stukje voor het "harde" deel toch? :o

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:59

Gaat idd door je soft spot :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:12

chimello schreef:
Verdoving dmv zo'n zalfje mag toch wel? Weet wel dat dit niet overal kan maar het zekere weet ik er verder niet van. Ik denk niet dat ik mezelf zover krijg die twee te zetten... Maar septum vind ik wel ook heel mooi. Dat gaat dus door dat stukje voor het "harde" deel toch? :o

Bedoel je emla zalf? Heb dat 1x voor een tatoeage gebruikt, en las toen dat 't wel eens werd gebruikt voor spuiten te zetten oid. Maar je huid veranderd er door, dus weet niet of het kan, zou het eerlijk gezegd niet doen. Je slaat jezelf voor je kop als het fout loopt daar door :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:14

lijkt me ook niet fijn.. je huid word dan plaatselijk verdoofd door een zalfje, wie weet hoeveel verdovingsresten er achter blijven en misschien mee de verse piercing wond in gaan of de wond infecteren.. ik zou het ook niet zomaar doen. ik denk altijd maar als je iets echt heel graag wil moet je zo'n prikje er ook voor over hebben.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:20

Emla word in het ziekenhuis gebruikt als verdovingszalf en dus bijvoorbeeld ook voordat een infuusnaald erin gaat. Het moet ook eerst intrekken (eventueel verder op Google genoeg info en plaatjes over Emla te vinden).
Daarna word ook eerst van de huid afgeveegd. Voordat men gaat prikken. Elmazalf is dan ook alleen op doktersrecept te krijgen. Een Emlapleister kun je wel gewoon bij de apotheek krijgen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:39

Vriendin heeft ooit septum laten zetten met een zalf die in moest trekken. Dat zal die wel zijn denk ik, geen idee :o

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:53

Wat een gemiep met die zalf.

Ja een piercing doet even zeer. Wat wil je, ze duwen een holle naald door je weefsel. Dat doet zeer.
Maar het is zo gebeurd en de pijn zwakt erna altijd snel af.

Wil je geen pijn of durf je niet, dan moet je het gewoon niet doen. Simpel zat.

Ja ik vond m'n clithood en tong en tepel ook eng om te piercen. En ja het deed zeer. Maar ik ben er nu super blij mee en dat ene korte prikje was het echt wel waard.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:54

Dat gemiep over pijn ( en verdovingen) blijft in dit topic terug komen.
Tsja wie mooi wil zijn.. :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:59

Weten jullie goede piercers in Amsterdam/Almere.. Wil toch mijn probleem navel voorleggen hahaha

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:01

Lous schreef:

Ik wil echt niet bot overkomen. O:)

Maar een piercing zetten doet nou eenmaal zeer. Bij de één meer dan bij een ander. Maar het is niet dat het uren duurt. De prik is zo voorbij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:10

Dat bedoel ik dus te zeggen :j
Daarnaast nogmaals, is al meerdere gezegd:

Alleen iemand die medisch daarvoor is opgeleid mag een verdoving door middel van een naald zetten. Een verdoving is over het algemeen een gemene prik, gemener dan de hele prik van de piercing zelf.
Dus ja even tanden op elkaar, in en uit ademen en het is gebeurt voordat je er erg in hebt.

Denk je dat niet te kunnen verdragen, of heb je teveel angst, dan moet je het gewoon niet doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:44

Gianti schreef:
Weten jullie goede piercers in Amsterdam/Almere.. Wil toch mijn probleem navel voorleggen hahaha

Hier goede ervaring met Classic Ink & Mods in Amsterdam :j
Kundige mensen en nemen echt de tijd voor je.

Vraag naar Robert Jan. Hij werkt ook bij Dare2Ware, zustershops.
Dus is in een van de twee shops aan het werk, van te voren even bellen is handig :)*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:49

BiBiQ schreef:
Lous schreef:

Ik wil echt niet bot overkomen. O:)

Maar een piercing zetten doet nou eenmaal zeer. Bij de één meer dan bij een ander. Maar het is niet dat het uren duurt. De prik is zo voorbij.

Ben het helemaal met je eens :j Ja, een piercing zetten doet even zeer maar het hoort erbij en daar kies je voor. Miepen en meuten met zalfjes vind ik ook onzin... Kom op hoor, als je een prikje er niet voor over hebt doe het dan gewoon niet.

Gianti: Classic Ink&Mods is idd super! Ben zelf geholpen door Sharon en Eva en t zijn allemaal hele fijne en kundige mensen.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:07

Mars schreef:
Gianti: Classic Ink&Mods is idd super! Ben zelf geholpen door Sharon en Eva en t zijn allemaal hele fijne en kundige mensen.

Hier ook hele goede ervaringen met de dames daar, hele fijne mensen inderdaad :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:47

MuSLi schreef:
Gianti schreef:

Hier goede ervaring met Classic Ink & Mods in Amsterdam :j
Kundige mensen en nemen echt de tijd voor je.

Vraag naar Robert Jan. Hij werkt ook bij Dare2Ware, zustershops.
Dus is in een van de twee shops aan het werk, van te voren even bellen is handig :)*

Jaaa, CI&M zijn toppers, superlief en erg kundig. Ik heb top ervaringen met Eva :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:53

Tepelpiercing vond ik echt naar. Van alle piercings die ik heb de enige die echt wel flink zeer deed...

De genezing daarentegen is echt top. Alleen als ik een lage weerstand heb of echt ziek ben wil hij nog wel eens een paar dagen gevoelig zijn maar itt bijvoorbeeld kraakbeen piercings na het zetten zo goed als geen last meer van. Alleen de eerste dagen iets gevoelig maar dat is logisch en verder ook geen last met BHs ofzo.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:40

Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie mij, of eigenlijk een vriendin van mij kunnen helpen. Zij is namelijk opzoek naar een navelpiercing van het materiaal titanium in de vorm van een ankertje, maar kan deze nergens vinden. Heeft één van jullie toevallig een idee waar je deze kunt kopen?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes Sarah & vriendin ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:11

Maar ik heb ook al redelijk wat negatieve dingen gelezen over tepelpiercings inmiddels. Vind het wel eng als ik sommige piercings zie na een jaar ofzo.

Ik heb al 10 jaar mijn snakebites inmiddels, ben er zeker blij mee maar ik neem aan dat dit soort vragen ook gesteld mogen worden in dit topic. Het is een moeilijke plaats -lijkt me- om te piercen dus nieuwsgierig mag ik dan toch wel zijn lijkt me. Een ringetje in mijn navel lijkt me ook mooi maar daar zou ik vreemd genoeg niet zo bang voor zijn. Ik denk dat ik mijn tepels toch maar niet ga laten doen. Septum blijf ik nog wel eventjes over nadenken :o blijft zoooo mooi.