Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AcrylicMess

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:47

Ik denk dat ik binnenkort ook die kwarktaart maar eens ga uit proberen, klinkt erg lekker.

Mijn lijstje van vandaag.
O: Griekse yoghurt, 7 gr ranja, 25 gr rozijnen, 2 gekookte eieren.
M: Restje pasta van gisteren 80 gr
T: 2 gevulde pepers, klein zakje lays chips
A: Bami met kip (wist helaas niet precies wat erin zat want heb t niet zelf gemaakt)
T: Zonnebloempitten 20 gram

Kcal: 1566 Carbs: 158 gr Eiwitten: 69 gr Vet: 59 gr

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 08:15

Mijn lijstje van gister:
O: Herbalife shake
T: 100gr. gerookte kipfilet
L: Herbalife shake
T: 2 Tomsoesjes en 2 slagroomsoesjes van de Hema (collega trakteerde)
A: Herbalife maaltijdreep en 2 eieren

Vanmorgen op de weegschaal gestaan: 82,6
Nu weer weekend, altijd lastig!
Heb vanmiddag om half 5 concours dus dat is weer een lastige tijd qua avond eten, en vanavond op visite bij vrienden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 08:22

Gister een verjaardag gehad, heb de schade kunnen beperken met een mini stukje appel kruimelvlaai, een handje borrelnootjes en 2 stukjes leverworst, hiermee nog net onder mijn doel van 1600, ik had er overdag al wat rekening mee gehouden!
En vandaag weer 0,5 kilo lichter, nog 1,5 te gaan ~~}> :D

Vandaag een drukke dag van huis en morgen ook weer... Dat vind ik de lastigste dagen, dat ik uit mijn ritme ben en niet weet hoe laat ik kan eten en wat :o

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:15

Haha vibabu ik doe dat ook nooit :') wanneer ik slecht eet vul ik het niet in omdat ik dan vindt dat het minder erg is :+

Oeeh oreocheesecake en nutellacheesecake <3 ik heb ze nog nooit gehad maar ik ben spontaan verliefd op de naam <3

Maanlicht waarom zou je een afslankmiddel willen proberen? Wat zou daar voor jou het voordeel in zijn? Afslankmiddellen helpen alleen maar als je voeding en training strikt op point is. En de gemiddelde mens heeft juist daardoor al genoeg calorie deficit om af te vallen. Middelen zoals repen en shakes zijn vaak helemaal niet zo gezond en hoog in suikers en vetten.

Netjes Nibbit! Hou vol want de laatste loodjes wegen het zwaarste :)

Ik heb vandaag een mega rotdag.. dat weet ik nu al :P de hele nacht met vreselijk koppijn op bed gelegen en hij is nu nog niet weg. Ik hoef gelukkig maar 4 uurtjes te werken vandaag maar daarin geef ik nog wel een uur les. Dat wordt even bikkelen denk ik :+

Ik heb gisteren mijn sapcentrifuge binnen gekregen en denk dat ik vandaag wat calorietjes ga spenderen aan een fruit-groente sapje :) op aanraden uit het topic hier de documenteren "fat, sick and nearly dead" gekeken en ik hoop dat meer groente en fruit mij van bepaalde kwaaltjes gaan afhelpen. Ik ga niet "rebooten" zoals hij dat noemt maar ik ga het wel opnemen im mijn eetgewoonten (als het lukt :+ )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:49

Flups, ben het helemaal met je eens over de afslankmiddelen. Ze helpen als je een gezond eetpatroon heb en voldoende beweegt. Grappige is dat je dan zonder pilen ook al goed zit :+

Ik was vanochtend best een beetje blij toen ik in de spiegel keek. De opgeblazen buik die ik normaal altijd heb, was verdwenen :D nou wil ik het randje vet om dat gebied er nog wel af en alles net wat strakker, maar het is een begin :j

Het lijstje van vandaag:

O: 50 gram brinta met 150ml soya almonddrink, banaan en een beetje honing
T: plakje volkoren ontbijtkoek
L: 1 meergranen wrap met zuivelspread, tonijn en komkommer
T: snackajack caramel
A: gekookte witte rijst (ca 200 gram) met heinz chilli beanz en een paar tortillachips
T: 100 gram skyr en 2 blokjes extra pure chocolade

B: waarschijnlijk buitenrit van ca 2 uur en 20 minuten crosstrainer

Kcal: 1344, is wat laag, maar na een volle kcaldag als gisteren kan dat wel

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:29

Flups schreef:
Maanlicht waarom zou je een afslankmiddel willen proberen? Wat zou daar voor jou het voordeel in zijn? Afslankmiddellen helpen alleen maar als je voeding en training strikt op point is. En de gemiddelde mens heeft juist daardoor al genoeg calorie deficit om af te vallen. Middelen zoals repen en shakes zijn vaak helemaal niet zo gezond en hoog in suikers en vetten.

Ik heb vandaag een mega rotdag.. dat weet ik nu al :P de hele nacht met vreselijk koppijn op bed gelegen en hij is nu nog niet weg. Ik hoef gelukkig maar 4 uurtjes te werken vandaag maar daarin geef ik nog wel een uur les. Dat wordt even bikkelen denk ik :+

Ik ben er erg nieuwsgierig naar. Zag gister op tv een reclame over poedersticks, die schijnen te helpen bij afvallen. Het was geloof ik hier van: http://www.xls-medical.nl/
Op deze site staan een hele hoop afval-middeltjes. Ik ben wel nieuwsgierig of dit nou echt werkt.
In maaltijdrepen en shakes ben ik totaal niet geïnteresseerd, maar wel in bijvoorbeeld tabletjes die je naast je voeding inneemt.

Wat vervelend, die hoofdpijn. Hopelijk voel je je snel beter! :(:)

Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden een dagje dat ik niets invul. Vanavond ook pizza en ik wil graag noedelsoep maken, als ik dat allemaal invul word ik alleen maar ongelukkig. En het is ook wel lekker om er even niet zo spastisch mee bezig te zijn! :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:54

Ik heb nog een vraag over die vezelrijke kwarktaart. In de ingredientenlijst en recept gebruiken ze alleen optimel griekse stijl kwark, maar in het filmpje ook nog magere kwark.

Wat hebben jullie gedaan?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:00

Ik heb de 0% vet van almhof gedaan. Je kan de kwarktaart zo vet en niet vet maken als je zelf wilt. Tenminste, zo zie ik het. Ik vind die Griekse yoghurt dingen erg chemisch smaken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:03

Oke dank je wel!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:17

Ik heb wel gewoon 2x die optimel dingen gedaan, mam had ze vorige week gewoon als toetje gekocht omdat ze in de aanbieding waren maar los vind ik ze niet te vreten (idd veel te chemisch) dus het kwam goed uit, in die taart vind ik ze wel lekker :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:33

Ik denk dat ik de helft van alles doe, anders vind ik het te veel. Ben heel benieuwd. Zo naar de supermarkt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:54

Vanochtend 59.7 *\o/*
Stand sinds Oktober is nu -5.1
Nog maar 2 kilo, wil onder de 58 en dat is het klaar.
Ga ik weer eten om niet af te vallen en lekker door met sporten :D

Vandaag was al cheatdag maar nu hoef ik me er ook echt niet schuldig over te voelen haha.
Zo eerst even ontbijten, dan booschappen doen en een lekkere chocolade reep uitkiezen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:30

In afslankpillen geloof ik ook niet,gewoon gezond en gevarieerd eten doet 9 van de 10 keer genoeg. Mijn lijstje voor vandaag:
O: haver-gerstpap
L:4 crackers met rosbief
A: 125 gr rundergehakt, sla of andere groenten, nog bekijken

Zit wel redelijk qua calorieën nu, vanavond nog een verjaardag,dus als ik calorieën over heb misschien daar nog een paar hapjes :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:39

December 2014
Afbeelding

December 2015
Afbeelding

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:43

Netjes Sharonn! Je ziet er goed uit! Mooie progressie ook :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:05

Mooi verschil! :j

Ik heb een paar dagen super ongezond gegeten, beetje chaotisch allemaal nu haha. Maar vandaag ga ik weer gezond doen. :j

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:12

Gepland lijstje voor vandaag :

O: oikos + thee
L: vegetarische gyros met maïs en paprika en 1 pittabroodje
T: appel
A: zelfgemaakte groentencurry met kikkererwten en linzen en wortel en volwaardige rijst

B: net geen 5 km gelopen en straks werken van 14 tot 22uur

1650 kcal gegeten, 85gr eiwit, 187 kcal en 58 gr vet *\o/*

tof Sharon!

Urosa *\o/* ik wil ook, nog even doorbijten :+

Dieetpillen en dergelijke vind ik allemaal onzin en ongezond. Anders zou elke arts ze wel aanbevelen..
Net zoals Shakes,, is slecht voor de nieren
Laatst bijgewerkt door Farjen op 16-01-16 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:17

Vinden jullie het niet moeilijk om weer back in track te komen na een ongezonde dag of ongezond weekend?

Dat vind ik nog het moeilijkste.. Om dan weer naar de gezonde en "minder lekkere" producten te gaan. Hoewel ik gezonde producten wel heel erg kan waarderen als ik wel voor langere tijd gezond eet.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:36

Pallatin schreef:
Pfffff,dames ik heb dr even geen zin meer in...heb zo verrot geslapen de laatste dagen, denk van stress...heb zelfs nachtmerries gehad, mn energieniveau is dan ook laaaaggg vandaag.
O beschuitje leverworst
T stengel bleekselderij (ja echt :( )
L twee witte bammen met twee gekookte eieren en een beetje mayo
T paar rauwe noten en handje chips
A entrecote met gebakken krieltjes en champignons, doperwten en prei a la creme

B vrijwel geen, straks wat sjouwwerk...deze dag maar snel vergeten

Nog even toevoegen, geen prei gehad....wel twee bolletjes kaneelijs als toetje en 's avonds na het sjouwen thee met een chocolaatje....
Vandaag wordt nogveel erger... Begonnen met daneroles croissantjes...stonden er nog van kerst en vond het zonde om ze weg te gooien...cheatdag dus vandaag, morgen weer werken en weer gewoon doen... :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:46

Flups schreef:
Vinden jullie het niet moeilijk om weer back in track te komen na een ongezonde dag of ongezond weekend?

Dat vind ik nog het moeilijkste.. Om dan weer naar de gezonde en "minder lekkere" producten te gaan. Hoewel ik gezonde producten wel heel erg kan waarderen als ik wel voor langere tijd gezond eet.

Haha daar heb ik dan weer geen moeite mee.. als mijn weekenden heel erg zijn geweest heb ik begin van de week daarna juist super veel zin om weer gewoon gezond en netjes te doen en heb ik er ook geen moeite mee. Als mn weekenden niet zo erg zijn geweest daar in tegen dan heb ik de hele week vreetzin :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:50

Precies :') , begin van de week hunker ik naar peer in een bad van kwark en dan langzaam richting vrijdag de grenzen opzoeken :+

Heb vandaag gewoon geen zin ergens in , beetje aanrommelen in huis naar verder bligh

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:52

Flups schreef:

Ja heel erg, eenmaal los is alles los bij mij. :x

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:13

Ik volg en doe een beetje mee!

O+L:( Was laat uit bed) Salade van : ijsbergsla , cherry tomaatjes , 2 plakjes kipfilet in reepjes en een heel klein beetjenyoghurt dressing
T: /
A: Word uienhachee met rodekool

B: Geen, alleen wat huishoudelijke dingen zoals stofzuigen en dweilen

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:23

Dat is alles wat je eet op een hele dag? :oo

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:40

Over dat xls, ons mam roep dan altijd dat je dan verschrikkelijk aan de schijt gaat door dat vet binden _O- weet niet of t waar is though