CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:43

The_Cat schreef:
elenaMM77 schreef:

gaan die helemaal niet of gewoon geen lekkere reps?

Ze gaan niet op de deftige manier. Ellebogen wijd en flapperen als een vogel telt niet :')

:') :') :') :') nou jaaaaaaaa zeg.. op gepushed is opgepushed toch. al doe je t harkend haha

The_Cat

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:14

Hahaha :D mja, ze moeten beter. Ben nu heel hard aan het trainen op mijn triceps en borstspieren op aanraden van de coach. Ik voel zelf al wel lichtelijk verbetering, maar het blijft wel spannend om te zien wat het resultaat is na men rondje van 2 weken

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:34

The_Cat schreef:
Hahaha :D mja, ze moeten beter. Ben nu heel hard aan het trainen op mijn triceps en borstspieren op aanraden van de coach. Ik voel zelf al wel lichtelijk verbetering, maar het blijft wel spannend om te zien wat het resultaat is na men rondje van 2 weken

Klinkt goed! Ik heb zelf nog vreselijk veel pijn van mijn laatste wod. Dit ouwe lichaam weet niet wat haar overkomt!

Mijn push ups staan ook aan het begin hoor man man man wat is mijn conditie en kracht om te janken. Maar goed ik geef alles wat ik heb en de sfeer in de box is heel top dus ik heb er alle vertrouwen in. Het kan alleen maar beter worden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:19

Gisteren 'Karen' moeten doen. Dikke teleurstelling, had er meer van verwacht _-:(

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:42

Die ken ik nog niet wat is Karen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:13

The_Cat schreef:
Gisteren 'Karen' moeten doen. Dikke teleurstelling, had er meer van verwacht _-:(

hoezo heb je de bal meer keer gekopt dan gevangen?

had toevallig vandaag net deze op fb gepost:
Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:48

Willl65 schreef:

150 wall balls for time.

Het was die tijd die een teleurstelling was vooral. High fives met de ball niet echt gedaan

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:54

wat was je tijd met welk gewicht bal dan?

lol, wel eens de 100 burpees moeten doen met een time cap van 7 minuten?
dat was pas teleurstellend hier.. eerste 30 gingen nog wel ok.. en daarna was t byebye energie, compleet weg... kwam niet verder dan 60 stuks in totaal.. was 1.5 maand nadat ik begon, maar ik kijk er ook niet naar uit om m opnieuw te testen lol

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:09

Wat leuk!! Een crossfit topic!

Ik heb gisteren mijn tweede les gehad van het newborn-programma. 6 lessen waarbij je technieken leert en daarna mag je de gewone lessen in.

Leuk om jullie ervaringen te lezen!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:55

The_Cat schreef:
Willl65 schreef:

150 wall balls for time.

Het was die tijd die een teleurstelling was vooral. High fives met de ball niet echt gedaan

Ahaaa die ken ik wel ;)

Maar goed dat je mij niet hebt zien klungelen hahahaha mest met zes kilo vanaf de zei tegen de muur en weer opvangen. Vooral dat opvangen was het probleem ...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:07

als ik echt moe wordt wil ie wel eens door mijn handen schieten.. of ik squat al mee en dan zit ik met de bal op de grond op mijn hurken en kan gewoon niet meer opstaan haha

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:12

-Namiro- schreef:

Ik heb gisteren mijn tweede les gehad van het newborn-programma. 6 lessen waarbij je technieken leert en daarna mag je de gewone lessen in.

leuk!!! a new member of the family, welkom.

hier (helmond centrum) hebben we geen losse beginnerslessen.. je draait gewoon mee, maar vooraf wordt de oefening extra uitgelegd of sta je techniek te oefeningen tijdens het kracht onderdeel (ipv met stang met pvc buis) en zodra dat goed gaat, dan krijg je een lege stang.. maar je doet dus hetzelfde onderdeel en programma als de sporters die al langer bezig zijn, de trainer zorgt dat hij meer toezicht houdt en vaker even je oefening stilzet om te corrigeren en uitleg te geven.

kan hier ook want we zijn een relatief 'kleine' box. maximaal zijn er 20 man ongeveer bezig en dat zijn echt echt echt de piekuren en dat zijn ook eigenlijk niet de uren waar je als beginner in mee kunt draaien.. dan is er geen tijd voor extra toezicht en uitleg. de meer ervaren crossfitters houden je ook vaak wat meer in de gaten als je nieuw bent om wat extra uitleg te geven of extra te helpen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:53

Sorry voor type fouten ik weet echt niet wat mijn mobiel af en toe heeft
Vanaf zijkant buik gooien en dan vangen en dan andere kant werd bij mij gooien laten vallen hurken oppakken weer gooien etc etc :=
Had er dramatisch weinig .
In 12 min gecombineerd met roeien voor cal.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:49

elenaMM77 schreef:
-Namiro- schreef:

leuk!!! a new member of the family, welkom.

hier (helmond centrum) hebben we geen losse beginnerslessen.. je draait gewoon mee, maar vooraf wordt de oefening extra uitgelegd of sta je techniek te oefeningen tijdens het kracht onderdeel (ipv met stang met pvc buis) en zodra dat goed gaat, dan krijg je een lege stang.. maar je doet dus hetzelfde onderdeel en programma als de sporters die al langer bezig zijn, de trainer zorgt dat hij meer toezicht houdt en vaker even je oefening stilzet om te corrigeren en uitleg te geven.

kan hier ook want we zijn een relatief 'kleine' box. maximaal zijn er 20 man ongeveer bezig en dat zijn echt echt echt de piekuren en dat zijn ook eigenlijk niet de uren waar je als beginner in mee kunt draaien.. dan is er geen tijd voor extra toezicht en uitleg. de meer ervaren crossfitters houden je ook vaak wat meer in de gaten als je nieuw bent om wat extra uitleg te geven of extra te helpen.

Hier is het dus verplicht.. zonder die lessen mag je niet door. We beginnen met techniek en daarna volgt een gewone WOD.
Vorige week begonnen met de air squads en ik heb me toch een spierpijn gehad!! Niet normaal.
Gisteren de overhead Squad. Eerst met een stok en daarna met de stang en vandaag bijna nergens last van. Alleen een blauwe plek in mijn nek waar de stang een paar keer neer gekomen is. Armen zijn dus duidelijk sterker dan mijn benen..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:47

-Namiro- schreef:
Hier is het dus verplicht.. zonder die lessen mag je niet door. We beginnen met techniek en daarna volgt een gewone WOD.
Vorige week begonnen met de air squads en ik heb me toch een spierpijn gehad!! Niet normaal.
Gisteren de overhead Squad. Eerst met een stok en daarna met de stang en vandaag bijna nergens last van. Alleen een blauwe plek in mijn nek waar de stang een paar keer neer gekomen is. Armen zijn dus duidelijk sterker dan mijn benen..

kan ik mij ook goed voorstellen hoor, zeker bij wat grotere boxen.. hier is maar een beperkt aantal uren..
en nieuwkomers komen druppelgewijs.. dus niet voldoende voor beginnerslessen..

ik heb de eerste weken wel echt gewoon de laatste les op dinsdag (21.00-22.00) en vrijdag gekozen (19.00-20.00 meesten gaan stappen op vrijdagavond lol), dat zijn beiden rustige uren.. dinsdag tussen de 2 en de 6 mensen gemiddeld. en op vrijdag een man op 6-8.. de meesten die beginnen pakken of dat laatste uur mee of het laatste uur van de ochtend.. zodat er meer tijd en gelegenheid is voor techniek voor de nieuwkomer

Van persoon tot persoon verschilt het hoe snel men met gewichten aan de stang bezig kan gaan, of hoe snel men 'los' gelaten wordt.

hoeveel personen zitten er bij jullie in zo'n beginnersklas? of is het priveles of zoiets. want dat vroeg ik mij af bij boxes waar beginnerslessen van toepassing zijn.. want of je nu met 6 man staat die allemaal beginnen, of vijf ervaren die minder in de gaten gehouden hoeven worden en 1 beginner die op hetzelfde moment meer bezig is met de basics maar hetzelfde programma volgt als de ervaren.. lijkt mij op zich niet heel veel verschil te maken.. Het duurt alleen wat langer wellicht voor je daadwerkelijk alle technieken gehad hebt, omdat je maar net de juiste dag daarvoor moet komen.. maar somehow weet mijn trainer soms beter of ik iets al eerder gedaan heb dan ikzelf :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:21

De reguliere lessen zijn normaliter altijd vol en dan staan er 10 man. Je moet je vooraf inschrijven via een app.
In de beginnersles zijn we met 8 en daar zijn heuse wachtlijsten voor! Ik heb drie maanden gewacht voordat ik kon beginnen!

Mijn vriend traint drie keer per week en had gisteren les van mijn instructeur en die gaf aan dat ik het super gedaan had! Toch leuk om te horen! :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:12

-Namiro- schreef:
De reguliere lessen zijn normaliter altijd vol en dan staan er 10 man. Je moet je vooraf inschrijven via een app.
In de beginnersles zijn we met 8 en daar zijn heuse wachtlijsten voor! Ik heb drie maanden gewacht voordat ik kon beginnen!

Mijn vriend traint drie keer per week en had gisteren les van mijn instructeur en die gaf aan dat ik het super gedaan had! Toch leuk om te horen! :D

/stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan..

Waar zit je ergens? Nu ben ik wel benieuwd haha. Heb zelf ook CF in limburg gedaan voordat ik ben verhuisd, en zoals je het beschrijft ging het precies bij mijn vorige box :P

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:25

Ik crossfit in weert IMANDRA.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:06

Ik als beginner heb een coach continu bij mij staan die mij steeds corrigeert waar nodig. Is dus 1 op 1.
Ik ga zo weer staat rope climing op het menu en handstand pusch up hahahaha nou dat wordt lachen. Mij benieuwen hoe dat er scaled uitziet

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:29

Trouwens ik ben wel benieuwd hoe oud jullie zijn.
Mijn partner en ik 52

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:44

Willl65 schreef:
Ik als beginner heb een coach continu bij mij staan die mij steeds corrigeert waar nodig. Is dus 1 op 1.
Ik ga zo weer staat rope climing op het menu en handstand pusch up hahahaha nou dat wordt lachen. Mij benieuwen hoe dat er scaled uitziet

zo gaat het bij ons inderdaad ook, tot je het voldoende beheerst en hij steeds wat meer jezelf je gang kan laten gaan. Nu weet ik niet hoe het bij andere beginners ging/gaat daar.. maar ik heb blijkbaar mazzel met mijn houding bij de barbel.. dat ging zeer vlot goed.. wel kleine correcties, maar geen toestanden waardoor hij er echt bovenop moest zitten.. meestal vraag ik als ik wat zwaarder ga of hij er weer even bijkomt staan, zodat ik ook zeker weet dat mijn houding goed blijft..

met bankdrukken heb ik een ervaren medecrossfitter aan mijn zijde, omdat ik m nog wel eens te hoog op de borst neem en ik dat zelf ook graag wil corrigeren.. dus met name in de laatste reps als ik moeier wordt houdt zij dan weer een extra oogje erop dat ik m op de juiste plek laat dalen.

met gymnastische techniek training heb ik echt wel hulp nodig om te zorgen dat ik de bewegingen zuiver uitvoer. niet zozeer ringrows, dat is niet zo ingewikkeld, die techniek en houding zijn vanaf de eerste row al correct.. maar een beginnende zwaai die een kip moet gaan worden, daar wil ik toch echt iemand bij hebben.. evenals wanneer ik mij laat inzakken voor een handstand niks up (ben nu zover dat ik mijn hoofd op de ondergrond kan krijgen en probeer nu mijn knieen rustig te laten zakken), werk daar nog echt in vertrouwen krijgen in mijn eigen lichaam.. en daar wil ik wel iemand bij hebben.

ik ben 40

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:52

-Namiro- schreef:

Haha zie je wel. Bij Primal zeker?

Ik ben 24!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:52

IMANDRA schreef:
-Namiro- schreef:

Haha zie je wel. Bij Primal zeker?

Ik ben 24!

Yup, bij Primal inderdaad! :j
Grappig dat jij hier ook getraind hebt! Goed bevallen?

Ik ben 31 overigens.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:24

Ik lees al eventjes stil mee, maar hier nog een Crossfitter! :)) Ik dacht misschien toch leuk me ook even te melden en af en toe ook mee te kunnen kletsen. Leuk om te lezen hoe mensen sommige wod's ervaren en verbetering merken ect. :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:50

Wij hadden gister weer een dodelijke workout.
Afbeelding

Manlief ging bijna plat :(
Die moet echt leren doseren.
Was zijn 4e x geloof ik, voor mij de 6e of 7e en had echt onwijs moeite... vooral conditioneel :D

Bij ons is het ook zo dat je gewoon in de groep instroomt. Lessen zijn met max 10 tegelijk dus voldoende aandacht voor iedereen.
Mijn vriendin, man en ik krijgen meestal alles gescaled en ze letten héél erg goed op.
Gister andere trainster en die had daar duidelijk minder zicht op dat was wel jammer.

Elke maand geven ze voor instromers een on-ramp training maar díe moeten wij nog krijgen...

Ik ben overigens 36 en mijn man 45. En we waren niet echt super sportief op het paardrijden na maar ook dat deden we al ff niet meer :x
Toch stonden we vanmiddag boxjumps te oefenen die ik 3 weken terug niet voor mogelijk hield (had al moeite met 2 benen naast elkaar tegelijk omhoog laten gaan ha ha).