Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sidera

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:55

Ik wil ook zo'n daglamp maar ze zijn best wel prijzig toch? Wilde morgen ook een potje magnesium gaan halen. Had vandaag best wel heftige voetkramp en hoewel dat natuurlijk ook komt door koude voeten hebben helpt magnesium daar ook tegen.

En t schijnt ook wel eens te werken voor een beter gemoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:48

Hoe is het met iedereen vandaag?

Ik ben echt verschrikkelijk wakker geworden, huilen nav een droom. Gelukkig had ik een helpend iets op de planning staan: Betaald sporten buiten in de zon voor een filmpje voor m'n werk. Ben er weer goed van opgeknapt. Ik jank wat af op het moment zeg :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:53

Robijntjah schreef:

Ik ben echt verschrikkelijk wakker geworden, huilen nav een droom. Gelukkig had ik een helpend iets op de planning staan: Betaald sporten buiten in de zon voor een filmpje voor m'n werk. Ben er weer goed van opgeknapt. Ik jank wat af op het moment zeg :')

Had precies hetzelfde... Echt enorm gezweet er ook van.
Mn bed zo maar meteen in de was

Heb een beetje stress op mn werk vandaag door mini crisis, en thuis is iedereen ook gespannen dus t kan beter. Op stal is de leiding ook nog eens bevroren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:56

Ai geen top dag dus. Kun je nog ergens een beetje ontspannen?

Ik duik zo nog ff met m'n paard de zon in en ga vanavond met een vriendin uit eten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:32

Ik heb metrezipine?? Kan dat kloppen? ik had 15 mg. Maar in overleg gaan we terug naar de helft.

Heftig Robijntjah, daar wordt je niet blij van.

Ook ik heb het topic van joolien gelezen en werd er erg boos om.
Wat nou, geen depressie? Mensen kunnen alles tegenwoordig zo makkelijk invullen voor een ander. Gatver wat word ik daar zat van.
Oohhh nee het is niet zo erg bij jou als bij mij, dus je hebt het niet, kreeg ik het idee erbij.
Ieder heeft emoties op een andere manier, zo ook dus een depressie.

Ik zit de komende 10 weken nog in de ziektewet.
Vandaag weer gesprek gehad en de psycholoog schrok een beetje van dat ik me zo ongeholpen voelde na de eerste keer.
Dat was niet de bedoeling in ieder geval.
Ik word aangemeld voor dagbehandeling. Zodat ik er én dagelijks uit kom én zij een beeld hebben welke behandeling bij mij gaat passen.
Het kan ongeveer 2 weken duren, na aanmelding met intake, en daarna nog een dikke week. Behandeling is 6 weken. Dus sowieso tot die tijd, kan ik niet aan het werk.

Daarna gaan ze kijken welke behandelingen ik moet gaan krijgen.
Opzich positief natuurlijk.

De 15 mg Metrezipine? is voor mij te zwaar.
Slapen gaat aardig, op de nachtmerries na.
Probleem is: Ik ben de hele dag zo duf, en mijn armen zijn zo zwaar. Ik kan bijna geen pak suiker op tillen.
In mn hoofd is het allemaal wat rustiger.
Maar ik irriteer me nog wel aan heel veel dingen, zoals geluiden. Of als mensen mij gewoon niet mijn sollicitaties laten versturen (mail) en tegen mij praten, dingen vragen en eigenlijk eisen dat ik binnen 10 seconden antwoord. Of mensen die door mij heen praten, oehhh mis!!!

Zelfs een auto alarm is te schel aan mijn oren.
Een blaffende hond krijgt mij tot waanzin.
En het niet kunnen openen van een klemmetje wat ik normaal wel kon, maakt mij direct chagrijnig.

Maar verder is t wel ok.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:33

Maralyn, bedoel je Mirtazapine?
Ik heb dat ook gehad, maar kreeg er gigantische spierkrampen van.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:35

Cayene.

Dat ja haha.
Bij mij is het precies andersom.
Als ik om 21:30 in neem. Dan heb ik de hele dag geen krampen in mijn hand en armen. Geen pijn in mijn gewrichten, pols, elleboog en borstkas.
Rond 20:00 begint het gezeik weer. En dan is het net alsof iemand mij met een mes in al die delen steekt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:36

Sidera schreef:
Ik wil ook zo'n daglamp maar ze zijn best wel prijzig toch? Wilde morgen ook een potje magnesium gaan halen. Had vandaag best wel heftige voetkramp en hoewel dat natuurlijk ook komt door koude voeten hebben helpt magnesium daar ook tegen.

En t schijnt ook wel eens te werken voor een beter gemoed

Die van mij kostte 120 euro en mag ik eerst 40 dagen testen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:42

maralyn schreef:
Cayene.

Dat ja haha.
Bij mij is het precies andersom.
Als ik om 21:30 in neem. Dan heb ik de hele dag geen krampen in mijn hand en armen. Geen pijn in mijn gewrichten, pols, elleboog en borstkas.
Rond 20:00 begint het gezeik weer. En dan is het net alsof iemand mij met een mes in al die delen steekt.

Wat fijn dat jij er wel baat bij hebt!
Ik heb het ook geslikt (volgens mij 10 of 15 mg) en ik kreeg spierkramp in mijn bovenbenen.
Zo vreemd. Ik liep de trap af en kon opeens niet meer lopen omdat mijn benen op slot sloegen en begonnen te trillen.
Ik kon me nog net aan de leuning vast grijpen :=
De tweede keer stond ik in de supermarkt en zakte ik als een pudding in elkaar :=
Ik ben strompelend en aan mijn fiets vastklampend naar huis gekomen.
Nooit meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:46

Jeetje, dan wegen de nadelen idd zwaarder dan de voordelen.

Ik slik alleen oxazepam bij extreme spanning. Misschien vanavond maar eens doen weer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:49

Oxazepam slik ik ook bij extreme spanning en dat werkt eigenlijk nog het beste.
Ik heb tot ik deze diagnose kreeg nog nooit iets geslikt en nu slik ik 5 pillen per dag (en dan tel ik de oxazepam en lormetazepam er nog niet bij :') ).
In het begin had ik er wel moeite mee, maar nu heb ik me er bij neergelegd. Momenteel is het blijkbaar het beste voor mij.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:51

Ik heb nu een paar dagen mijn magnesium omhoog gehaald en het lijkt waarempel te werken. Voel me ondanks de kou geen wrak en dat is al beter dan niets.
Ik neem die van paardnatuurlijk die ik zelf in capsules heb gestopt.

Medicatie doe verder niet veel voor mij heb ik het gevoel, misschien dat mijn nieuwe psychiater nog leuke ideetjes heeft volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:54

Ik slaap iig op een pammetje en dat is met periodes echt een probleem. Deze week merk ik het ook weer en dan kijk ik alleen maar uit naar m'n late diensten en vrije dagen...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:43

Ik slik 7,5 mg Mirtazepine. Ik hoop dat dat voor jou ook een fijne dosis zal zijn Marylin.

Ben echt enorm blij met de AD, als ik eraan denk hoe ik er aan toe was zonder...

Cayenne slaap je al wat beter? Wanneer ga je naar het Slaapcentrum?

Wat fijn dat jullie ondanks het slechte wakker worden toch nog even hebben kunnen genieten van de zon!

Bij mij stapelt de frustratie zich enorm op. Begin steeds bozer te worden op de situatie. Lig nu weer met griep in bed en ben bang dat deze 2e griep mijn energielevel nog meer onderuit haalt...
Ik kan dan zo kwaad worden, ben het zo zat na 7 maanden amper iets kunnen door energiegebrek en overprikkeling.
Wil gewoon weer met vriendinnen uit eten, gewoon weer een rit maken zonder daarna 3 dagen uitgeput te zijn. Gewoon naar de verjaardag van mijn neefje of met een vriendin naar de sauna...Gewoon de dingen doen die ik vroeger deed.

Gisteravond even een potje zitten janken. Maar opluchten doet het niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:10

Laetitia, wat fijn dat de AD goed werkt. Maar wat vervelend dat je zoveel frustraties hebt en last van de griep.
Ik ken het gevoel om zo weinig energie te hebben. Ik ben zondag jarig, heb maandag therapie, dinsdag EMDR, woensdag een tandarts afspraak. Pffff, ik kijk er zo tegenop omdat ik er gewoon de puf niet voor heb.
Huilen is niet erg! :(:)
Slapen lukt nog steeds niet. Ik mag 19 december pas naar de slaapkliniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:22

Robijntjah schreef:

Balen dat je zo slecht wakker werd zeg. Dat is zo naar :( Fijn dat je weer wat bent opgeknapt. Huilen is alleen maar goed, dat is het loslaten van je emoties.

Latitia, balen dat het zo slecht gaat. Ik ken die frustratie wel, waarom kan het niet eens gewoon gaan he?
Balen dat bij jou het huilen niet oplucht.

Hier ging het gisteren weer mis, maar uiteindelijk wel een leuke avond gehad, maar op de achtergrond voelde ik me ellendig.
Vandaag ging het wel redelijk, heb een goed gesprek gehad met mijn leidinggevende over mijn situatie, en ze sprak haar bewondering voor me uit dat het zo goed ging op het werk.
Dat gesprek was fijn, maar ook intensief waardoor ik daarna echt even moest herstellen.

Nu begint het besef te komen dat ik morgen ga beginnen met de therapie. Ik voel me echt naar, vind het echt heel spannend. Maar ik heb wel daarna afgesproken met een vriendin om daarna wat leuks te gaan doen, dat is wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:35

Spannend jolien!!

Vannochtend had ik therapie. Daarvoor kwam ik helaas tegen de trekhaak van een busje aan door gladheid dus mijn bumper en nummerplaat zijn kapot. Ik kon gzd mijn hyperventilatie inslikken en na wat tranen van schrik therapie begonnen. Een lastig verhaal over de gezinssamenstelling. Kostte me erg veel energie om het te volgen. Toen garage en vanmiddaf even geslapen. Ben nu zo moe, op en voel me ellendig. Misschien ook door het (weer) ophogen van de medicatie.

Ik heb gister wel samen met mijn vriendje 2 ratjes opgehaald! Nieuwe vriendjes!<3 voor de marvelfans.. ze heten sky en daisy!

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:49

Succes morgen Joolien! Ik ben benieuwd hoe je de EMDR ervaart. Ik vond het zelf heel fijn.
Ik heb dinsdag weer een intake voor EMDR. Eigenlijk mag ik het niet volgen omdat ik amper slaap, maar ik wil het zelf heel graag.
Ik weet nog dat ik na een behandeling echt 3 dagen helemaal kapot was. Daarom had ik niet iedere week, maar om de week een sessie.

Pimaude, leuk ratjes! De naakte variant vind ik iets minder aaibaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:51

Succes dames met de therapie.
Reageer van de week even uitgebreid, ben ram kapot!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:18

Succes Jolien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:38

Zo ben ik weer. Het was intake voor EMDR en dus geen directe emdr behandeling. Maar evengoed was het onwijs zwaar, er zijn wat deurtjes open gegaan, en daar kwam een bak ellende van omhoog. Dat was echt heel heftig, maar inmiddels heb ik de deurtjes weer dicht kunnen duwen met veel pijn en moeite.
De emotie die omhoog kwam, maar vooral de woede, dat was echt intens. Ik moest bijna overgeven, zo graag wilde de woede uit mijn lijf.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:39

Joolien schreef:
Zo ben ik weer. Het was intake voor EMDR en dus geen directe emdr behandeling. Maar evengoed was het onwijs zwaar, er zijn wat deurtjes open gegaan, en daar kwam een bak ellende van omhoog. Dat was echt heel heftig, maar inmiddels heb ik de deurtjes weer dicht kunnen duwen met veel pijn en moeite.
De emotie die omhoog kwam, maar vooral de woede, dat was echt intens. Ik moest bijna overgeven, zo graag wilde de woede uit mijn lijf.

Wat vervelend :(:)
Is het wel goed deuren dicht te spijkeren? Ik merk dat het voor mij juist heel verlichtend is om ze open te zetten, hoewel het ook een echt proces is en enorm zwaar. Sterkte, ik hoop dat het je gaat helpen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:49

Ja voor nu even wel, omdat ik niks kan met de emotie nu. Doordat het zo overweldigend is, krijg ik het niet voor elkaar om het te ventileren. Al zou ik dat graag willen, want ik ben kapot van het dicht timmeren.
Misschien toch maar een beetje laten afvloeien. Dan maar dmv huilen. Mijn somatische klachten schieten weer de pan uit nu.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:51

Ach Jeetje jolien.
Weet je al wanneer de sessies kunnen beginnen?
Woede begrijp ik. T liefst wil je alles kapot scheuren. Stampen... zo boos.

Ik ga binnenkort n zakje met rijst maken. En als ik écht boos ben ipv iets kapot gooi sla of schop dat ik me uitleef op t zakje rijst. Als die stuk gaat heb ik n terinngzooi die ik zelf op moet ruimen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:44

Iemand misschien tips om mijn emoties de baas te worden? Het voelt echt als onderhuidse paniek. Misschien ga ik toch oxazepam aanvragen voor deze momenten...