Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Gohya, maar wat kan de dermatoloog met die kennis? De wond moet gewoon behandeld worden, daar zit nu een infectie en die moet weg. Hoe die infectie daar gekomen is, is niet van belang. En ingewikkelde problemen als mishandeling en zelfverwonding vereisen eerst een vertrouwensband. Dat zo maar uit het niets vragen is alleen maar contraproductief lijkt me.
genja schreef:Kan me voorstellen als je daar zit en als je het zo leest dat het een rot vraag is. En ook dat je boos wordt als zo vraag gesteld wordt maar op zich is het wel een heel goede vraag.
Citaat:Er zal ook vanuit de andere kant de zelfbeschadiging gewerkt moeten worden anders blijf je dweilen met de kraan open zo gezegd.
Shadow0 schreef:genja schreef:Kan me voorstellen als je daar zit en als je het zo leest dat het een rot vraag is. En ook dat je boos wordt als zo vraag gesteld wordt maar op zich is het wel een heel goede vraag.
Nee, want als die gesteld wordt door zomaar een arts die je verder niet kent levert het maar een ding op: wantrouwen. Dat helpt niets en niemand en werkt alleen maar averechts. Het lijkt me vooral een uitstekende manier om een behandelrelatie meteen de kop in te drukken.
(En er is toch al genoeg basis voor een zekere dosis wantrouwen want de hele gang van zaken straalt nou niet uit dat je ook echt kunt vertrouwen op de zorg, wel?)Citaat:Er zal ook vanuit de andere kant de zelfbeschadiging gewerkt moeten worden anders blijf je dweilen met de kraan open zo gezegd.
Dat los je niet op als toevallig passerende dermatoloog en dus moet je dat ook niet willen. Willen ze daar wat aan doen: zorg dat mensen een goede, stabiele relatie met een kundige arts krijgen die WEL zorgt voor een goede behandeling, toon dat je het waard bent, begin kortom met dweilen, zorg dat mensen ervaren dat ze zich zonder oordeel mogen uitspreken, en kijk dan pas of er wel of niet een kraan open staat en wat daar eventueel aan te doen is.
En bovendien verandert het volgens mij eigenlijk niks aan de eerste prioriteiten: de infectie bestrijden.
verootjoo schreef:Volgens mij is die vraag best normaal. TS is immers bekend met automutileren en dat zal vast in haar dossier staan. Het doet er zeker wel toe hoe een wond is ontstaanen een best logische gedachte van de arts kan dat zijn dat TS heeft zitten pielen aan de wond.
Anyway; ik zou op zoek gaan naar een goede wonddeskundige in een academisch ziekenhuis.
Corelli schreef:verootjoo schreef:Volgens mij is die vraag best normaal. TS is immers bekend met automutileren en dat zal vast in haar dossier staan. Het doet er zeker wel toe hoe een wond is ontstaanen een best logische gedachte van de arts kan dat zijn dat TS heeft zitten pielen aan de wond.
Anyway; ik zou op zoek gaan naar een goede wonddeskundige in een academisch ziekenhuis.
Ts is niet bekend met automutilatie, er was een andere bokker in het topic die foto's van een vergelijkbare wond wilde laten zien en dit was een wond die zij zelf had aangebracht. Zo is het hele automutileren in het topic terecht gekomen
Corelli schreef:verootjoo schreef:Volgens mij is die vraag best normaal. TS is immers bekend met automutileren en dat zal vast in haar dossier staan. Het doet er zeker wel toe hoe een wond is ontstaanen een best logische gedachte van de arts kan dat zijn dat TS heeft zitten pielen aan de wond.
Ts is niet bekend met automutilatie, er was een andere bokker in het topic die foto's van een vergelijkbare wond wilde laten zien en dit was een wond die zij zelf had aangebracht. Zo is het hele automutileren in het topic terecht gekomen
Sonja_vR schreef:Jeebus... kunnen we nu kappen met dat gesneer met Am... ts heeft het er zelf in dit topic niet !!!! Over
Gehad een andere bokker heeft er iets over verteld in dit topic en opeens word ts in het hoekje schreeuw om aandacht gezet...
Wat een getrut allemaal zeg....
Edit :Excuus als ik nu iemand de kast op jaag maar ik word er gewoon nogal moe van.
Sonja_vR schreef:Gohya, kan best... maar als een arts niet voldoende tact en doortastendheid bezit... kan hij het maar beter niet vragen.
Nogmaals... als ik ooit bij een arts kom met iets en het word op een botte manier gevraagd krijgen ze van mij gewoon een flinke veeg uit de pa n.
Sonja_vR schreef:Ja maar daar gaat dit topic nu toch niet over.... why the frigg moet er alles van buiten een topic er bij gehaald worden ... dalijk dit topic hopeloos afgedwaalt en degenen die oprecht geinterreseerd waren hebben pech... als je vragen hebt betreffende AM en ts doe dat dan in het topic wat daar over gaat.
En sowieso... AM maar gewoon in het hoekje "voor de aandacht" schuiven is hopeloos kortzichtig
oomens schreef:Mij lijkt het heel normaal dat een arts uitvraagt wat hij nodig heeft om tot een goede keuze van een behandelplan te komen, en daarvoor is naast het bekijken van de wond soms ook mondelinge informatie van de patiënt nodig.
Petpa schreef:Sonja_vR schreef:Jeebus... kunnen we nu kappen met dat gesneer met Am... ts heeft het er zelf in dit topic niet !!!! Over
Gehad een andere bokker heeft er iets over verteld in dit topic en opeens word ts in het hoekje schreeuw om aandacht gezet...
Wat een getrut allemaal zeg....
Edit :Excuus als ik nu iemand de kast op jaag maar ik word er gewoon nogal moe van.
TS heeft zelf een topic over het onderwerp gemaakt. Die andere bokker staat er dus helemaal buiten!
Door de wetenschap dat TS bekend is met automutilatie kijk ik anders naar een wond en naar een dokter die een vraag stelt omtrent de herkomst van de wond.