Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 06:33

_Linn_ schreef:
Oké ik ben het zat, ik wil toch weer een (natuurlijke) shampoo en conditioner.
Ik heb nu 3 maanden no poo gedaan met twee keer in de week wassen met water en eens per maand BS en AA. Maar ik blijf net dat laatste stukje vettigheid behouden waardoor het duf wordt en gewoon niet fijn valt.

Iemand suggesties voor goede natuurlijke shampoo en conditioner zonder zooi?

Aleppozeep en ik heb momenteel een aleppo conditioner erbij. Maar waarschijnlijk wordt dat toch weer appelazijn.

_Linn_

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:36

Aha nee ik wil geen blok zeep. Heb dat een keer van lush gehad en dat beviel me echt niet. Dus nog vloeibare opties?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:12

De Dr. Organic van de Tuinen? Hoe is die? Ik kom vanmiddag bij die winkel in de buurt dus dan wil ik meteen wat halen als dat wat is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:04

_Linn_ schreef:
Aha nee ik wil geen blok zeep. Heb dat een keer van lush gehad en dat beviel me echt niet. Dus nog vloeibare opties?

Die staat ook stijf van de chemie. Aleppo is echt veel zachter.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:22

Ja die gebruik ik ook niet, heb ik ooit een x gebruikt maar beviel me dus absoluut niet.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:27

Ik kom even binnenvallen voor een tip. Ik houd dit topic in de gaten voor een onderzoekje naar natuurlijke haarverzorgingsproducten en ik zie dat je vlak bij Utrecht woont _Linn_. Daar zit namelijk een kapperszaak waar ze een eigen verzorginglijn hebben met producten op basis van natuurlijke ingrediënten. Er wordt vooral met arganolie gewerkt. Ik gebruik de producten zelf ook en ik vind de shampoo en conditioner heel fijn voor mijn pluizige haar. Het is niet zo bekend, maar daarom vind ik het ook juist leuk en de prijs-kwaliteit verhouding is gunstig. Als je zoiets zoekt kun je het beste even langsgaan, dan krijg je advies over wat het beste bij jou past. Ze zijn evt. ook te bestellen.

Op hun Facebookpagina staat wel het een en ander over de producten. https://www.facebook.com/HairStudio-Ebo ... 4/?fref=ts

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:45

Dankje, ik ga er eens naar kijken!

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:21

Graag gedaan! Ben benieuwd of het wat voor je is.
Ik weet overigens niet hoe fijn het is met stijl haar, maar als het goed is hoeft dat geen probleem te zijn.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:22

Stijl haar heb ik niet haha, heb best wel slag erin met veel pluis op het moment.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:13

O haha in dat geval weet ik bijna zeker dat het helpt. Ik heb ook slag/krul

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:40

Ik heb voor nu gekozen voor de moroccan argan oil shampoo en conditioner van dr organic. Ik heb voorlopig nog even geen tijd om naar Utrecht te gaan. Wil dit nu 1x per week en miss zelfs wel 1x per 2 weken gaan gebruiken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:59

Hoi,
Ik geef het hier maar even een schop.

Ik ben drie weken schampooloos. Maar heb hier nog een biologisch haarmasker liggen. Vroeg mij af of ik die dan wel gewoon kan gebruiken of dat dat een slecht idee is omdat het dan weer alles verstoord en ik van voor af aan kan beginnen?

Nu valt de vettigheid best wel mee als ik gewoon met water was. Dus wil het niet verpesten. Maar zo een versterkend (en voor blond haar) maskertje zou ik wel willen kunnen doen. Zeker omdat het bio is.

Wat zeggen jullie?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:56

Oke ik zal heel eerlijk zijn; Ik heb niet 34 pagina's gelezen.
Ik zou het best eens willen doen, puur uit nieuwsgierigheid en omdat ik het interessant vind.
Nu moet ik mijn haar ook 1x in de 2 dagen wassen omdat het anders heel vet is. Heel soms sla ik een dagje over maar dan alleen als ik de dag erna vrij ben en nergens, hooguit naar een supermarkt moet. :')
'T ziet er dan ook echt niet uit. Nu zou ik me er sowieso niet aan wagen om helemaal niet meer te wassen, ik ben hondentrimmer, is niet echt een visitekaartje voor klanten :') :+

Maar om terug te komen: Ik zou het totaal onnodig vinden want wat is er mis mee? Ik geloof écht niet dat het slecht is voor je haar om het vaak te wassen. Wat is er slecht aan? Oke als je een allergie hebt misschien, maar dat zijn uitzonderingen. Ik heb nog nooit gehoord dat je haar slechtere kwaliteit krijgt, dat het dood gaat, afbreekt of wat dan ook. Waar zijn de bewijzen? En ja er zal ongetwijfeld wel verschil zitten per merk.
Maar net als bij honden; dat is ook al zo'n fabel dat shampoo slecht is. Of dat je honden niet mag wassen in de winter omdat de vetlaag eraf gaat. Goed je hebt het over talg wat je er inderdaad deels af wast maar dat is met enkele dagen weer helemaal hersteld.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:29

Het gaat er waarschijnlijk meer om dat er in veel shampoo's schadelijke stoffen zitten die niet zo gezond zijn voor je huid en haren, zoals bijvoorbeeld sulfaten ( SLS) en parabenen.

Magda_90, krijg jij je haren goed schoon met de aleppo zeep ? Hier is het water erg hard ( veel kalk erin ) wat ervoor schijnt te zorgen dat je de zeep niet goed uit je haren kan wassen. Dat is duidelijk te merken, met een blok haarzeep blijven mijn haren wat vettig aanvoelen ( helaas).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:37

saskiakefie schreef:
Oke ik zal heel eerlijk zijn; Ik heb niet 34 pagina's gelezen.
Ik zou het best eens willen doen, puur uit nieuwsgierigheid en omdat ik het interessant vind.
Nu moet ik mijn haar ook 1x in de 2 dagen wassen omdat het anders heel vet is. Heel soms sla ik een dagje over maar dan alleen als ik de dag erna vrij ben en nergens, hooguit naar een supermarkt moet. :')
'T ziet er dan ook echt niet uit. Nu zou ik me er sowieso niet aan wagen om helemaal niet meer te wassen, ik ben hondentrimmer, is niet echt een visitekaartje voor klanten :') :+

Maar om terug te komen: Ik zou het totaal onnodig vinden want wat is er mis mee? Ik geloof écht niet dat het slecht is voor je haar om het vaak te wassen. Wat is er slecht aan? Oke als je een allergie hebt misschien, maar dat zijn uitzonderingen. Ik heb nog nooit gehoord dat je haar slechtere kwaliteit krijgt, dat het dood gaat, afbreekt of wat dan ook. Waar zijn de bewijzen? En ja er zal ongetwijfeld wel verschil zitten per merk.
Maar net als bij honden; dat is ook al zo'n fabel dat shampoo slecht is. Of dat je honden niet mag wassen in de winter omdat de vetlaag eraf gaat. Goed je hebt het over talg wat je er inderdaad deels af wast maar dat is met enkele dagen weer helemaal hersteld.

- Omdat het goedkoper is in gebruik :+
- Omdat ik merk dat nu ik mijn haar zo min mogelijk was het ook een stuk minder snel vettig wordt. Tegenwoordig pas na 2 weken niet wassen (met zeep, wel met water), waar ik het voorheen elke dag 'moest' wassen. Voor mij een teken dat shampoo er ook voor zorgt dat je haar sneller vet wordt. Is vanuit commercieel oogpunt niet zo heel raar ook.
- Om minder chemicaliën het riool in te spoelen - hoewel ik me ervan bewust ben dat we uitstekende waterzuivering hebben in NL lijkt het me niet nodig om dat systeem extra te belasten (kost namelijk ook weer energie etc)
- Eh, ja, weet eigenlijk niet, als het niet nodig is waarom zou je dan? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:36

Maris schreef:
Het gaat er waarschijnlijk meer om dat er in veel shampoo's schadelijke stoffen zitten die niet zo gezond zijn voor je huid en haren, zoals bijvoorbeeld sulfaten ( SLS) en parabenen.

Magda_90, krijg jij je haren goed schoon met de aleppo zeep ? Hier is het water erg hard ( veel kalk erin ) wat ervoor schijnt te zorgen dat je de zeep niet goed uit je haren kan wassen. Dat is duidelijk te merken, met een blok haarzeep blijven mijn haren wat vettig aanvoelen ( helaas).

Ikzelf zeker. Ik heb haar tot iets boven mijn schouders en zacht water, dat zou voordelig kunnen zijn. Voor hard water kun je appelazijn gebruiken om in te laten trekken (nadat de shampoo eruit is gewassen) en daarna uit te spoelen.

Ik neem daarbij ook de tijd om goed mijn haar uit te spoelen en heb eigenlijk nooit vet haar. Zelfs niet als ik de conditioner eens niet gebruik.