Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:22

pfff elke keer hoop ik goed nieuws te lezen maar steeds weer niet :(:) :(:)
Vind het echt knap hoe je hier mee omgaat

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:47

misschien een optie ; holistisch praktijk Den hoek. Misschien kunnen zij je lichaam helpen met het bestrijden en opruimen van de infectie. Baat 't niet schaadt 't niet....Ze hebben behoorlijk wat resultaten in een onverwachte hoek bereikt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 16:56

spatter schreef:
PFFF :(:) , even nog een gedachte

Ik weet dat je er niks op mag smeren maar zou oogzalf helpen.
Daar zit wat antibiotica in maar niet veel , irriteert niet maar doet wel mooi genezen.

Ik weet niet of dat zou helpen, maar twijfel ook heel erg of ik er wel iets op moet smeren en vooral of ik t durf. Bang dat ik t slechter maak? Geen idee. Wonden op zich zien er niet enorm ontstoken uit. Het is ook zo super handig dat er haren op groeien! Al zie je ze dan straks tenminste niet meer, maar nu lastig om schoon te maken/houden en iets op smeren ook. Mag eigenlijk ook niet m'n haren onder de douche wassen, alleen onder de kraan en niet nat maken bij de wonden... Maar door de troep die er uit komt wordt t zo vies, bah. Was gewoon m'n haren onder de douche dus... Wel zo kort mogelijk en 2/3 keer in de week. Mogen niet nat worden omdat de wonden dan week worden. Alleen zo vies door de troep die er uit komt lijkt me juist ook een mooi huisje voor bacteriën. Lastig. Maar artsen spreken elkaar soms ook zo tegen.

Heb net de korsten er weer af gehaald en schoon gemaakt met alcohol, even kijken wat t nu gaat doen. Komt nu wel een hoop troep uit (maar ach wat er uit is, is er tenminste alvast uit :') ). Sommige stukjes van de wonden zien er eigenlijk best goed uit, daar lijkt t ook wel dicht te zijn.

Nu wel flinke steken op de plek waar de drain de schedel in gaat, rot gevoel is t. Komt denk ik omdat ik er aan heb zitten frotten.

Zonnebloem schreef:
pfff elke keer hoop ik goed nieuws te lezen maar steeds weer niet :(:) :(:)
Vind het echt knap hoe je hier mee omgaat

Hopelijk komt er snel wel goed nieuws, ga ik voor proberen te zorgen! Hihi.

Vind t zelf niet zo knap. Je hebt geen keus, maar ik heb wel een enorme wil om beter te worden en ook een heel groot doorzettingsvermogen om dat te bereiken. Dat wil alleen niet zeggen dat ik nooit het "ik-zie-t-even-niet-meer-zitten" gevoel heb.

Ik hoop wel dat studie volgende week me goed gaat doen! Gewoon weer met "normale" dingen bezig zijn. Maandag ook eerste bijeenkomst (pgo) met mijn nieuwe klas. Mijn tutor weet alles precies, maar ik weet niet zo goed wat ik tegen de klas ga moeten zeggen... Geen behoefte om alles te gaan vertellen, maar ik moet wel iets zeggen denk ik (ik zal immers regelmatig afwezig zijn ivm bezoekjes aan ziekenhuizen en lange dagen zal ik in t begin ook nog niet zomaar kunnen).

Alleen wát ga ik dan wél zeggen...?

Splash_ schreef:
misschien een optie ; holistisch praktijk Den hoek. Misschien kunnen zij je lichaam helpen met het bestrijden en opruimen van de infectie. Baat 't niet schaadt 't niet....Ze hebben behoorlijk wat resultaten in een onverwachte hoek bereikt.

Zal zo eens even wat informatie over op zoeken, waar is t?

Bedankt in ieder geval!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:26

Quir wat een pech blijf je hebben zeg. Beetje positief nieuws had je ondertussen meer als verdiend. Snap heel goed dat je niet weer voor een operatie kiest vooral omdat je geen garantie krijgt dat het dan beter gaat.
Pas je wel goed op jezelf straks met de studie en weer gaan paard rijden? voorlopig niet alleen te paard hoor.
Zou je de wonden op je hoofd niet mogen deppen met Betadine scrub of hibiscrub? (als je het kan krijgen nog steeds leveringsproblemen) dat mag tenslotte ook op open wonden.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:36

;( ;( ;( :(:) :(:)

Woorden schieten te kort. Ik gun je zoveel beters dan dit! Je bent zo'n machtig mooi sterk mens!

Even inhaken op het geen keus hebben en doorzetten. M.I. heb je dat wel, of veel mensen maken soms een andere keus. Je kunt er namelijk in ' zwelgen' of je er doorheen vechten. Jij doet het tweede en ik ga met Zonnebloem mee, dat is ongelofelijk knap!! Je mag een dikke vette pluim krijgen meid!

Ik hoop ( misschien tegen beter weten in) dat lady luck gauw jou kant op komt en je binnenkort met je neus in de studie boeken zit en weer op de rug van je paarden!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 21:04

genja schreef:
Quir wat een pech blijf je hebben zeg. Beetje positief nieuws had je ondertussen meer als verdiend. Snap heel goed dat je niet weer voor een operatie kiest vooral omdat je geen garantie krijgt dat het dan beter gaat.
Pas je wel goed op jezelf straks met de studie en weer gaan paard rijden? voorlopig niet alleen te paard hoor.
Zou je de wonden op je hoofd niet mogen deppen met Betadine scrub of hibiscrub? (als je het kan krijgen nog steeds leveringsproblemen) dat mag tenslotte ook op open wonden.

Ja inderdaad en als ik wel voor de operatie kies betekend dat ook nog minimaal 2 operaties en eerst gaat t dan weer slechter (zonder drain...).

Ik pas zeker goed op met studie en rijden, hihi. Vanmiddag m'n cap op zolder opgezocht en lang geleden dat ik zó blij was! Kon m'n cap namelijk gewoon goed op! Zonder cap zal ik nooit op t paard stappen namelijk (zeker nu niet meer omdat de schedel niet meer zo sterk is door t gat). Ik hoop wel weer snel t serieuze rijden en trainen op te kunnen pakken. Dat mis ik echt heel erg. Twijfel alleen nog of ik nog zadelmak ga maken voor andere... Maar goed, eerst een keer op een brave stappen! Moet ook nog veel conditie terug krijgen en vooral vertrouwen terug krijgen in m'n eigen lijf.

Hibiscrub mag inderdaad op de wonden, die heb ik 4 weken terug ook mee gekregen van de chirurg. Alleen alcohol (chloorhexidine) was nu beter zeiden ze. Heb eigenlijk geen idee wat beter ontsmet en/of beter voor de wonden is? Weet jij dat toevallig?

bowena_84 schreef:
;( ;( ;( :(:) :(:)

Woorden schieten te kort. Ik gun je zoveel beters dan dit! Je bent zo'n machtig mooi sterk mens!

Even inhaken op het geen keus hebben en doorzetten. M.I. heb je dat wel, of veel mensen maken soms een andere keus. Je kunt er namelijk in ' zwelgen' of je er doorheen vechten. Jij doet het tweede en ik ga met Zonnebloem mee, dat is ongelofelijk knap!! Je mag een dikke vette pluim krijgen meid!

Ik hoop ( misschien tegen beter weten in) dat lady luck gauw jou kant op komt en je binnenkort met je neus in de studie boeken zit en weer op de rug van je paarden!

Wat lief! <3

Als je t zo zegt, heb je misschien wel gelijk ook. Alleen ik zelf zie t niet echt als een keus, ik wil iets en zal daar voor moeten "vechten".

Tijd terug, stond op Facebook (bit of Hoefslag of zo), artikel gelezen over geluk beleven. Dat je jezelf aan past en iemand die een paard met blessure heeft net zoveel geluk kan ervaren als iemand die altijd alles wint. Nou ja ik kan t niet zo goed om schrijven zo. Maar t klopt wel heel erg.

Hoe normaal is t dat iemand een cap op kan? Daar denkt niemand over na. Je wil niet weten hoe blij ik was vanmiddag dat ik die cap op kon! Zo iets idioots eigenlijk. :')

Die studie en de paarden gaan helemaal goed komen, ik wil t en wat ik wil gebeurd, haha. :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:31

Denk dat het allebei hetzelfde werkt qua ontsmetting. Als je nu ook de chloorhexidine
/alcohol hebt sterkte is ongeveer hetzelfde. De hibiscrub lijkt mij zelf alleen iets fijnen werken omdat die net wat dikker is dus blijft wat beter zitten. Maat dat is op gevoel.
Super dat je helm weer op kan dat is toch wel iets van verbetering.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 22:35

Morgen Hibiscrub maar eens proberen dan! Het is inderdaad wel iets dikker, alcohol verdampt meteen wat "schoner" voelt maar onzin is natuurlijk. :)

Ja ben er echt heel blij mee dat dat kon!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 22:41

Oh afgelopen nacht trouwens voor t eerst gedroomd wat ik dan ook onthou. Normaal weet ik nooit wat ik gedroomd heb, maar vandaag spookt het continue door m'n hoofd.

Had eens opgezocht wat de droom kon betekenen (normaal eigenlijk helemaal niets mee haha). Brekende botten kwam heel prominent voor, vooral m'n hond die zijn poten brak... Die betekenis klopt wel heel erg goed voor mij op dit moment.

Bizar eigenlijk hoe je hersenen dat doen.... Ook wel bijzonder dat ik deze keer de droom zo goed onthouden heb en de hele dag door m'n hoofd spookt en nu dus nog steeds (vind t bijna eng).

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:59

Tja, wat voor woorden helpen als iemand zoveel pech heeft?! -O-

Ik vind je iig een topper en vind het knap hoe je doorgaat! Wel wil ik je op het hart drukken dat je voorzichtig doet als je weer te pony gaat! :(:)

Virtuele knuffel! :*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:26

Het zal je nog wel eens in de war brengen hoor dat soort geluk.
Klinkt maf maar zo ervaar ik het wel, elke stap vooruit met echt geluk vergt een momentje verwerking bij mij.
Zelf van ca 17 tot 23 niet kunnen rijden of amper door lyme en alle ellende daarbij.
Ook gewoon echt teveel pijn en rijden gaat niet meer.
Nu heb ik het rijden opgegeven en heb ik een paar maanden geleden een menpony gekocht en ik heb eindelijk mijn paardenleven terug!
Hij is net mee geweest op vakantie, maar oh wat heb ik genoten om voor het eerst in jaren gewoon zorgeloos op pad te kunnen!
Allereerst dat mijn gezondheid dat toe laat is al een mirakel, maar dat ik nu dit weer kan maakt dat ik er echt gigantisch van geniet.
Ik moet er wel meer pijnstillers voor slikken hoor voor een lange buitenrit, maar dan kan ik ook wel dubbel en dwars genieten. :)

Geniet van de kleine dingen, en ik hoop dat je straks weer fijn kunt rijden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 07:24

_KiMbErLeY_ schreef:
Tja, wat voor woorden helpen als iemand zoveel pech heeft?! -O-

Ik vind je iig een topper en vind het knap hoe je doorgaat! Wel wil ik je op het hart drukken dat je voorzichtig doet als je weer te pony gaat! :(:)

Virtuele knuffel! :*

Maar soms heb ik ook heel veel geluk! :D
Kijk maar eens naar al die lieve reacties hier, elke keer weer een geluksmomentje hoor. Hihi. :)

Ik zal echt voorzichtig doen als ik weer op een paarden rug klim, maar kijk er wel echt enorm naar uit!

Dankjewel! <3

moonfish13 schreef:
Het zal je nog wel eens in de war brengen hoor dat soort geluk.
Klinkt maf maar zo ervaar ik het wel, elke stap vooruit met echt geluk vergt een momentje verwerking bij mij.
Zelf van ca 17 tot 23 niet kunnen rijden of amper door lyme en alle ellende daarbij.
Ook gewoon echt teveel pijn en rijden gaat niet meer.
Nu heb ik het rijden opgegeven en heb ik een paar maanden geleden een menpony gekocht en ik heb eindelijk mijn paardenleven terug!
Hij is net mee geweest op vakantie, maar oh wat heb ik genoten om voor het eerst in jaren gewoon zorgeloos op pad te kunnen!
Allereerst dat mijn gezondheid dat toe laat is al een mirakel, maar dat ik nu dit weer kan maakt dat ik er echt gigantisch van geniet.
Ik moet er wel meer pijnstillers voor slikken hoor voor een lange buitenrit, maar dan kan ik ook wel dubbel en dwars genieten. :)

Geniet van de kleine dingen, en ik hoop dat je straks weer fijn kunt rijden.

Dat t je in de war kan brengen geloof ik best, maar ben op zich wel heel realistisch in dingen die ik wel en niet kan. Wil niet zeggen dat als ik iets niet kan ik me daar direct bij neer leg. In tegendeel, ik zorg er wel voor dat ik het wél weer kan.

Wel fijn dat je nu weer zo fijn op pad kunt met de paarden! Geloof ook heel goed dat je er zo van kan genieten nu. :)

Mennen is ook heel erg leuk, maar mijn hart ligt echt in de (dressuur) fokkerij en dressuur sport. Ik vind niets mooier en leuker dan pony's en paarden opleiden tot en met het hoogste niveau. Dat is wat ik straks ook echt weer wil gaan doen (na m'n studie, in Zweden), dressuur (D-)pony's en paarden gaan fokken, opfokken, opleiden en dan voor de verkoop.

Maar nu eerst richten op mijn studie, les geven weer op pakken en gewoon weer aan t rijden komen. :)

Vannacht weer een slapeloze nacht gehad, nu alweer heel wat dagen niet kunnen slapen. Vandaag maar weer beginnen met oxycodon en dan hopelijk vanavond eens slapen, al is t met temazepam en/of alprazolam...

Helaas flink hoofdpijn op dit moment, maar wel minder buikpijn. Geen idee wat ik liever heb. Allebei niet denk ik. :')

Vriend heeft de loopband klaar gezet op zolder, straks eens kijken hoe ver ik kan lopen! En dat dan maar eens verder gaan uit bouwen, steilere helling, hoger tempo en zo beetje conditie terug krijgen. Ga proberen te lopen met Evy, zodra ik les 1 kan lopen dan, maar daar naar toe werken om goed vol te kunnen houden zal denk ik ook wel even tijd kosten. Vind t alleen wel lastig om daar rustig naar toe te werken, echt een schema gaan maken en lopen of gewoon kijken hoe ver ik elke keer kom...? Mag namelijk weer beginnen met rustig aan sporten, dus dat doen we in ieder geval. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 21:42

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:36

Ze is echt een beauty! Daar ga je heel veel van genieten! Vind haar bles ook heel bijzonder. Heerlijk dat je zo samen een band op kunt gaan bouwen. Staat ze een beetje bij je in de buurt zodat je er regelmatig langs kunt?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 09:36

BusyMissy schreef:
Ze is echt een beauty! Daar ga je heel veel van genieten! Vind haar bles ook heel bijzonder. Heerlijk dat je zo samen een band op kunt gaan bouwen. Staat ze een beetje bij je in de buurt zodat je er regelmatig langs kunt?

Jaa die bles vind ik ook zo leuk en bijzonder hihi. Ik hou echt van heel veel wit (hoe meer wit hoe beter, haha). Maar zo'n bles vind ik toch ook wel heel erg leuk! Ze had van mij alleen voor ook nog wel hoge witte beentjes. :o

Maar echt gek op t beestje! Ze staat niet heel dichtbij (vlakbij Eindhoven en ik woon dan dus in Maastricht), maar ik studeer in Eindhoven en kan dan na de colleges wel regelmatig even langs gaan. :)

Vandaag wel heel happy, haha.
Ik heb m'n kale plekken op m'n hoofd en de lelijke wonden weg kunnen stoppen onder de rest van m'n haar! Je ziet er nu eigenlijk helemaal niets meer van. :D

Vandaag eerste dagje studie, ben benieuwd. :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:39

Veel succes vandaag!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 17:39

Dankjewel!

Het is best goed gegaan! College had ik heel veel moeite mee, vooral in t begin. Heel erg veel prikkels die ik gewoon nog niet kan verwerken. Toen t eenmaal wat rustiger was in de zaal ging t alweer een stuk beter.

Verder aantal docenten gesproken die me nog niet verwacht hadden, maar het ontzettend goed en vooral knap vonden dat ik er toch was. Zo op het eerste gezicht ook wel een goede indruk van m'n onderwijs groep, denk wel een fijne groep. :)

Ben nu wel echt dood op. Zoveel heb ik nog niet eens gedaan vandaag. Nu even uurtje plat en dan eens gaan uit zoeken welke taken enzovoorts gemaakt moeten worden.

Vond t wel echt heel erg leuk om weer gewoon "in het gewone leven" te zijn. Morgen ochtend met de trein (Gelukkig niet in de spits haha), heel benieuwd hoe dat gaat! Terug ga ik wel met de auto.

Ben in ieder geval helemaal happy op dit moment. Ondanks dat ik erg veel pijn heb helaas en het toch wel echt enorm veel energie kost...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:58

Fijn dat het goed is gegaan !

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:26

Fijn dat het goed gegaan is. Kun je anders niet voor de prikkels in de collegezaal oordopjes nemen om het ergste geluid minder te laten worden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 19:36

Ja ik ben echt helemaal blij. :D
T ging ook echt beter dan ik verwacht had.

Oordopjes had ik inderdaad ook aan gedacht. Het is vooral in t begin als t college nog niet begonnen is, dat iedereen praat en zo. Als t rustiger is gaat t wel een stuk beter. Wel besloten dat ik vooraan ga zitten, de mensen die daar zitten zijn vaak wat serieuzer en praten minder. Dat scheelt heel erg veel prikkels. Midden en achter wordt toch heel wat meer gepraat.

Oordopjes kan ik morgen in ieder geval wel eens mee nemen, ben alleen bang dat ik de docent dan ook niet meer hoor. :+

Overigens een bokker (denk ik) in m'n klas, ze vroeg of ik op bokt zat en dat ze dit topic gelezen had hihi. Ken verder helemaal niemand in de klas, alleen een jongen die vandaag er bij ingedeeld is (zat eerste jaar bij hem in de klas).

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:40

Als je op mijn profiel kijkt weet je helemaal wie die bokker is :P

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 19:41

Madje1992 schreef:
Als je op mijn profiel kijkt weet je helemaal wie die bokker is :P

Jij dus! Hahaha.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:42

Ja ik ja :D . Maar vooraan heb je inderdaad minder last ervan. Al blijft het wel veel prikkels, maar dan hoor je de leraren tenminste goed

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 19:48

Haha zo leuk! Klein wereldje is t dan ook. Morgen met ng en rt in ieder geval maar voor aan gaan zitten. Ken verder toch nog niemand. :')

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:52

Ik zit altijd vooraan op de eerste rij. Anders hoor ik niks.
Ja het is een klein wereldje stiekem.