"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:05

ikke schreef:
amyyy55 schreef:
Ik slik sinds mj 13e de pil en heb nergens last van. Wel wat meer buikvet dat ondanks trainen niet weg zal gaan. (Schijnzwanger ben je natuurlijk door de pil)

geen last van een slecht seksleven ofzo xD misschien dat ik nog last krijg, maarja slik hem al bijna 5 jaar dus ik denk het niet.

Of je hebt zonder pil een nog veel beter sexleven }:) }:)

Voeding speelt zeker een rol in combi met puistjes en aanverwante verschijnslen. Wat Dott schrijft, herken ik ook. Ik krijg ook reacties in de huid van te veel chocolade. Soms puistjes maar meestal blijft het bij rode vlekjes.

Ojee... xD hahaha

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:23

Ik ben nu een maand gestopt met de pil en ik heb inmiddels wat klachten. Sinds 2 weken zijn mijn tepels echt pijnlijk gevoelig en (nu komt het genante) sinds een dag heb ik last van ernstig stinkende afscheiding.. ik heb ook buikpijn maar daar kan ik wel mee leven. Herkent iemand dit? Heeft iemand misschien tips?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:24

Nee herken het niet, maar ik ben ook nog niet zo lang gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:48

Ik had ook enorme last van mijn borsten toen ik gestopt was. Dit was de volledige eerste maand na stoppen. Na eerste pilloze menstruatie was dat over.
Die afscheiding kan de slijmprop zijn die de pil veroorzaakt, voor de baarmoedermond. De eerste maand had ik ook veel afscheiding en lijkt me een logische verklaring. Bij mij stonk het echter niet. Heb je misschien een bacteriële infectie? Is een heel normaal iets, dan is de balans tussen schimmels en bacteriën verstoord en is prima op te lossen met speciale zetpillen die je via je huisarts kunt krijgen (telefoontje met uitleg van je klachten is vaak al genoeg).

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:54

Bedankt! Ik ben nu op vakantie dus ik wacht het nog een paar dagen af, als het dan nog niet over is bel ik de huisarts.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:02

Het is bijzonder kwalijk hoe de pil wordt afgeschilderd als een onschuldig, handig dingetje en hartstikke jonge meisjes wordt opgedrongen. Het is een flinke bom die je in je lichaam gooit. Je bent gewoon permanent schijnzwanger en natuurlijk heeft dat lichamelijke en geestelijke gevolgen.

Het klopt inderdaad dat er voor de toekomstige mannenpil veel hogere standaarden gelden dan voor de vrouwenpil qua bijwerkingen. Ronduit pervers vind ik dat.

Ik ben zelf nooit aan de pil gegaan omdat trombose in de familie zit en ik ook al rookte. Ondertussen ben ik gestopt met roken, maar over mijn lijk dat ik dat ga innemen :n Als ik ergens laat vallen dat ik de pil niet slik, is iedereen stomverbaasd. Dat vind ik ook erg. Kennelijk ben je als vrouw een uitzondering als je liever aan anticonceptie doet die geen directe bedreiging voor je fysieke en mentale gezondheid vormen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:35

Ik zou ook zo graag stoppen, ben bijna een jaar gestopt geweest en voelde me zoveel beter. Werd alleen zo onzeker van de puistjes/pukkels. Ik kreeg er echt een hele onrustige huid van. Ik eet gezond en gebruik goede producten om te reinigen, dus zowel van binnen als buiten wilde niets helpen tegen de pukkels. Na 3 weken pil waren ze weer weg, dus dan maar de pil. Mocht iemand hier een oplossing voor hebben. Heeeeeeeeeeeeeeeeel graag!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:57

Naar een dermatoloog of acne kliniek gaan? Dat je dure producten gebruikt betekent niet automatisch dat het de juiste zijn. Daarnaast komt veel acne door slechte reactie op (goede) voeding, dus een test bij een dermatoloog of acne kliniek kan je al heel erg helpen.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:24

Hmm hier ben ik na mijn laatste pil-menstruatie nog niet ongesteld geworden. En ik ben nu iets meer dan een maand gestopt.

Wel heb ik nu donkere afscheiding zoals ik dat toen ik de pil nog wel slikte voor mijn ongesteldheid wel had dus ik denk dat het eraan komt al duurt het wel al wat lang.

Iemand die dit herkend?

Overigens hier verder geen klachten als pijnlijke borsten wel aardig buikpijn gehad
Laatst bijgewerkt door mies_dummy op 07-07-15 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:25

Het is al ongeveer 100 keer besproken dat het best lang kan duren voor een menstruatie weer op gang kan komen. Het lijkt mij dus vrij normaal.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:04

Ook ik ga de overstap maken :))

Ik heb een relatie van anderhalf jaar met mijn vriend, en ook onze relatie lijdt eronder. Ik ben nog heel jong, dus ik wil niet dat onze relatie nu al zo loopt :=

Ik heb constant stemmingswisselingen, ben veel bijgekomen, heb zelf nog weinig zin in seks, heb steeds veel buikpijn, ... Ook heeft mijn moeder een hormonale vorm van borstkanker gehad, dus ik wil liever zo minst mogelijk vreemde hormonen in mijn lijf gepropt hebben!

Ik ga overstappen op een spiraaltje. Ben benieuwd hoe dit me gaat bevallen. Mijn dokter raadde het me in eerste instantie af, omdat het blijkbaar pijnlijk is om te plaatsen bij vrouwen die nog niet bevallen zijn?

28 juli heb ik een afspraak, ben heel benieuwd!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:10

Tja, pijnlijk... Het is geen pretje :o maar niets onoverkomelijks. Imo toch.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:12

LindaV schreef:
Ik zou ook zo graag stoppen, ben bijna een jaar gestopt geweest en voelde me zoveel beter. Werd alleen zo onzeker van de puistjes/pukkels. Ik kreeg er echt een hele onrustige huid van. Ik eet gezond en gebruik goede producten om te reinigen, dus zowel van binnen als buiten wilde niets helpen tegen de pukkels. Na 3 weken pil waren ze weer weg, dus dan maar de pil. Mocht iemand hier een oplossing voor hebben. Heeeeeeeeeeeeeeeeel graag!

M'n vriend zei gister ook even tactloos
'goh het eerste verschil nu je gestopt bent met de pil is zichtbaar.. je hebt puisten op je rug'
En bedankt ..

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:34

Jasmine_ schreef:
Ook ik ga de overstap maken :))

Ik heb een relatie van anderhalf jaar met mijn vriend, en ook onze relatie lijdt eronder. Ik ben nog heel jong, dus ik wil niet dat onze relatie nu al zo loopt :=

Ik heb constant stemmingswisselingen, ben veel bijgekomen, heb zelf nog weinig zin in seks, heb steeds veel buikpijn, ... Ook heeft mijn moeder een hormonale vorm van borstkanker gehad, dus ik wil liever zo minst mogelijk vreemde hormonen in mijn lijf gepropt hebben!

Ik ga overstappen op een spiraaltje. Ben benieuwd hoe dit me gaat bevallen. Mijn dokter raadde het me in eerste instantie af, omdat het blijkbaar pijnlijk is om te plaatsen bij vrouwen die nog niet bevallen zijn?

28 juli heb ik een afspraak, ben heel benieuwd!

Toevallig heb ik hem gisteren laten zetten, ook ik heb nog geen kind gehad.
Het zetten valt echt heel erg mee, het is niet prettig maar pijn is echt teveel gezegd.

Het is meer dat ik nu echt heel erg veel kramp heb, mijn baarmoeder probeert het spiraaltje er uit te werken met alle kracht.
De een heeft dit heel erg de ander bijna niet.
Nu is het zo dat een tampon er bij mij al uit gewerkt word dus ik heb gewoon niet zo'n hele tolerante beneden verdieping ;)

Maar voor het zetten hoef je je echt geen zorgen te maken.
Ik had een halve paniek aanval in de wachtkamer en dat was echt wel zwaar overdreven :') en ik ben echt een enorme miep als het om daar beneden gaat

Door Dyslexie waarschijnlijk een hoop d/t fouten, mijn excuses

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:41

Intressant topic.

De spiraal lijkt me niet prettig. Mijn zus is het voorbeeld van veel last, voelen tijdens sex. En een aantal maanden onregelmatig vloeien..

Ook ik denk er over om met de pil te stoppen. Voor libido en humeur, maar ook vanwege een komende kinderwens. En tot die tijd. Rubbertje gebruiken.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:38

Selina schreef:
LindaV schreef:

M'n vriend zei gister ook even tactloos
'goh het eerste verschil nu je gestopt bent met de pil is zichtbaar.. je hebt puisten op je rug'
En bedankt ..

Haha, fijn he?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:54

Ik ben nu een week gestopt en heb een paar dagen elke keer rond de middag tot avond heel erg hoofdpijn... Kan natuurlijk ook aan het warme weer liggen en te weinig drinken, maar probeer wel zo goed mogelijk te drinken. Ik las dat meer mensen hier last van hadden?

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:00

Vind wel dat het klopt.. libido van tijdens de pil vs nu na de pil is een groot verschil.. (gestopt wegens kinderwens)
Nooit meer voor mij ! Ik zoek wel een ander anti conceptie middel na een zwangerschap..

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:47

Tjee interessant topic!! Ben sinds een paar maanden ook gestopt met de pil. Omdat ik het inderdaad geen fijn idee meer vind om die hormonen in mijn lichaam te krijgen. Al een keer eerder gestopt geweest. Toen duurde het een half jaar voor ik weer ongesteld werd. Nu vrijwel de maand erop gelijk weer. Maar merk inderdaad meer puisten? Is dat omdat ik gestopt ben? Zie het hierboven wel staan, maar is dit tijdelijk omdat je hormonen weer normaal moeten gaan functioneren?

Daarnaast vroeg ik me af.. Ik kom altijd rond de 5 kilo aan omdat ik aan de pil ga. Houdt meer vocht vast denk ik. Borsten groeien dan ook iets. Maar was dus altijd rond de 56 - 58 kilo. Nu ben ik gestopt en weeg 54 kilo... Krijg van veel mensen te horen dat ik toch wel wat moet aankomen... Eet echt voldoende maar kom gewoon niet aan... Dit vindt ik dus weldegelijk een nadeel van stoppen met de pil, ik vroeg me af of meer mensen hier "last" van hebben?

Overigens niet van plan weer te beginnen. Zit lekkerder in mijn vel en minder stemmingswisselingen, dus in dat opzicht voel ik me gewoon beter. Alleen dat ik nu wat "mager" ben is dus wel een nadeel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:54

Niet elk lijf is hetzelfde. Misschien functioneert jouw lijf gewoon lekker op 'mager'. Hoe voel je je?

Over huid en acne is de afgelopen pagina's voldoende gesproken, kwestie van teruglezen :)

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:08

Goh, hoe waren de puisten voor je aan de pil ging?
ik ben pas rond mijn 18 beginnen pillen en had altijd wel puistjes rond mijn menstruatie, toen ik 24 werd gestopt. En nu heb ik dat ook terug: puistjes enz rond mijn menstruatie periode..
(buiten deze keer, rare toestanden! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:11

Tegen puistjes zou ik aanraden salicylzuur te smeren. Dat werkt het allerbeste. Is te koop bij onder andere Paula's Choice.

Pressent, voel jij jezelf ook te mager? Heb je weinig energie bijv.? Of voel je je gewoon prima?
Als je echt wil aankomen is het 'gewoon' een kwestie van meer binnen krijgen dan je verbrandt, het is helaas niet anders. Dus als je graag een paar kilo extra wil, zul je jezelf moeten pushen meer kcal te nuttigen. Lekker aan de Milka Oreo dus! (of wat je ook lekker vindt :P )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-15 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:27

Ik ben begonnen toen ik 16 was. Weet dus niet echt meer hoe het hiervoor was (nu 24) en zat toen natuurlijk nog zo'n beetje in de puberteit. Maar het viel me op dat nu ik gestopt ben het wel wat erger geworden is.

Kayleigh: ik zal eens naar Salicyzuur kijken!

Ik zit zeg maar wel lekkerder in mijn vel voor mijn gevoel. Wat minder stemmingswisselingen. Dus in dat opzicht voel ik me prima. Ik ben er voor mezelf ook van overtuigd dat het gezonder is zonder hormonen. Het is gewoon natuurlijker voor je lichaam. Maar voel me mede ook door de opmerkingen van omgeving nu wel een beetje mager.. Ik heb de laatste tijd wat minder energie, maar eet dus ook geen vlees. Dus wil in ieder geval ook nog een keer mijn bloed laten checken bij de huisarts om te kijken of ik ergens te korten heb qua voeding.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:51

Dan weet je het iig zeker idd.

Phoe. Stoppen met de pil, ik denk et al een maand over. Best een grote stap, ik slik hem al 15 jaar.
Ben vooral bang om onregelmatig ongesteld te gaan worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:53

pressent schreef:
Ik ben begonnen toen ik 16 was. Weet dus niet echt meer hoe het hiervoor was (nu 24) en zat toen natuurlijk nog zo'n beetje in de puberteit. Maar het viel me op dat nu ik gestopt ben het wel wat erger geworden is.

Kayleigh: ik zal eens naar Salicyzuur kijken!

Ik zit zeg maar wel lekkerder in mijn vel voor mijn gevoel. Wat minder stemmingswisselingen. Dus in dat opzicht voel ik me prima. Ik ben er voor mezelf ook van overtuigd dat het gezonder is zonder hormonen. Het is gewoon natuurlijker voor je lichaam. Maar voel me mede ook door de opmerkingen van omgeving nu wel een beetje mager.. Ik heb de laatste tijd wat minder energie, maar eet dus ook geen vlees. Dus wil in ieder geval ook nog een keer mijn bloed laten checken bij de huisarts om te kijken of ik ergens te korten heb qua voeding.

Wellicht op de grens van bloedarmoede?
Af en toe een biefstukje doet daar wonderen voor :D maar eerst laten checken is helemaal niet fout, weet je tenminste waar je staat.