Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:26

Ah joh lekker van genieten. :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:35

hier is nog een recept van die noten vrije repen

Ingrediënten

ingrediënten voor 15 koekjes (€0,56)

150 gr havermoutvlokken (€0,11)
1 banaan (€0,25)
1 appel (€0,10)
5 dadels of handje rozijnen (€0,10)
Overige Benodigdheden

keukenmachine
oven met bakplaat
bakpapier
ovenrek
Bereiden

Doe 100 gram havervlokken in de keukenmachine en hak dit fijn. Doe er de banaan in stukjes bij, de appel zonder klokhuis en in stukjes, en de dadels (zonder pit) of het handje rozijnen. Hak dit net zo lang totdat je een grof beslag hebt. Roer hier de rest van de haver doorheen. Als het te droog is, voeg dan een scheutje kokend water toe, totdat je weer een smeuïg beslag hebt.

Verwarm de oven voor op 180ºC. Leg de bakplaat bekleed met bakpapier klaar en vorm hier met 2 lepels 15 even grote bolletjes beslag op. Spreid deze bolletjes uit tot koekjes van ongeveer 4 centimeter diameter en een centimeter dik. Bak dit in 12 minuten. Laat kort afkoelen uit de oven (zodat ze niet uit elkaar vallen) en plaats ze dan op een ovenrek zodat ze verder kunnen afkoelen zonder dat er zich condens vormt aan de onderkant (dan krijg je sloffe koekjes). Je kunt ze een aantal dagen bewaren in een koektrommel, maar vers zijn ze het meest lekker.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:37

Jullie eten echt gezond! Kan jullie helaas geen tips geven wat betreft gezonde tussendoortjes oid. Zelf drink ik bouillon of 'soep' (bouillon met vermicelli) als tussendoortjes. Eerst gewoon brood met nutella.

Ik heb een vraagje aan degene met de myfitnesspall app! Ik vind het gedeelte van vet bij het voedinggedeelte nogal raar.

Er staat 'Total Fat' dikgedrukt, en dan daaronder de verschillende soorten vetten. Maar bij total fat staat een hoger doel dan het totaal van de verschillende soorten vetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:47

Ik heb wel gezondigd, kermis is hier in de buurt en heb zo'n dropstok gekregen van mijn zussie. :P Dus zometeen eventjes een rondje hardlopen ter compensatie.

Ik gebruik myfitnesspall niet dus kan je helaas niet helpen. :n

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:49

Geryon schreef:
Jullie eten echt gezond! Kan jullie helaas geen tips geven wat betreft gezonde tussendoortjes oid. Zelf drink ik bouillon of 'soep' (bouillon met vermicelli) als tussendoortjes. Eerst gewoon brood met nutella.

Ik heb een vraagje aan degene met de myfitnesspall app! Ik vind het gedeelte van vet bij het voedinggedeelte nogal raar.

Er staat 'Total Fat' dikgedrukt, en dan daaronder de verschillende soorten vetten. Maar bij total fat staat een hoger doel dan het totaal van de verschillende soorten vetten?

Dat is raar! Welke vetten staan er allemaal onder total fat en hoeveel verschilt het?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:52

Hoe groot ben je Geryon en wat is je gewicht? iig al super dat je je boterhammen met nutella vervangt voor soep :-)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:01

1.68m en 76 kg. Ik vond het tot nu toe wel oke, maar ik begon een dikkere kop te krijgen en dat vind ik zonde := Vervang ze trouwens niet allemaal. Eet een aantal boterhammen per dag met nutella, ook met pindakaas nu. En dan nog soep, avondeten (groente) en eventueel zonnepitten.

Gister bijvoorbeeld, wat het doel 62 total fat. Onder het fat staan: saturated, polyunsaturated, monounsaturated, en trans. Bij saturated was mijn doel 21. Bij de rest 0.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:03

Geryon schreef:
1.68m en 76 kg. Ik vond het tot nu toe wel oke, maar ik begon een dikkere kop te krijgen en dat vind ik zonde :=

Gister bijvoorbeeld, wat het doel 62 total fat. Onder het fat staan: saturated, polyunsaturated, monounsaturated, en trans. Bij saturated was mijn doel 21. Bij de rest 0.

Ah zo. Bv bij verzadigd vet is de adh (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) <10 en%. Omdat er geen 'minimum' is, zal mpf als doel dus 0 geven.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:09

Mijn daggie vandaag was ppzich wel prima.
O: twee gebakken eieren op brood
L: kleine ciabatta met romkaaS, zalm rucola
T: eiwitreep
A aardappels met spinazie a la crème en een snitzel.

Heb een beetje een rotdag gehad dus jillian word uitgesteld naar morgen maar ga zo wle wat yoga doen denk ik

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:59

Oyeru: netjes lijstje. Alleen..wat voor een schnitzel at je? ;)
Geryon: herkenbaar die 'dikkere kop'.. Daar wil ik ook vanaf. Ik ben overigens 1.78 m en weeg 80 kg.

Oeh en Jillian...die ga ik ook maar eens weer oppakken denk ik.

Bootcamp van vanavond is niet doorgegaan. Was pas om 19.00 uur klaar met werken... *O*
Maar heb voor aanstaande maandag wel een nieuwe afspraak. En heb vanavond een eind gewandeld toen ik terug kwam van het stembureau.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:22

Goedemorgen allemaal! Succes vandaag ook weer.

Ik heb gisteren nog een heeeel klein stukje chocotaart op en een glas rosebier :-) was lekker haha.

Daarnet mn ontbijt overgeslagen, had me verslapen.. Dus pak zo op mn werk wel iets :-)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:51

Al een tijdje in de meeleesmodus dus maar weer even reageren. Probeer wat gevarieerder te eten, hagelslag in de ochtend vervangen voor ham bijv. Eet nu ook brinta als ontbijt erbij en heb fruit en tomaten in huis gehaald dus als ik zin heb in eten dan pak ik dat. En als ik al zondig, wat 3 keer is gebeurt deze week, dan met mate en heel minimaal.
Frisdrank dronk ik sowieso al niet maar drink bijna alleen nog thee.

Ook ben ik bezig met die 7 minute workout, dit is zo laagdrempelig dat het goed te doen is iedere dag en ben weer begonnen met zwemmen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:54

Gisteren na een hele emotionele werkdag me even laten gaan, pfff. Was even nood aan.
Vandaag weer ritme lekker opgepakt. Irriteer me stiekem dat mijn gewicht al anderhalve maand gelijk blijft, maar cm en vetpercentage dalen wel nog langzaam, dus blijf wel goed gaan blijkbaar.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:42

Goeiemorgen :D

Thanks boself :j ik heb het op een gevulde koek gehouden, maar uiteindelijk mocht ik nog +/- 1 hele cal eten, dus kwam het mooi uit _O-

Ik ben allergisch voor een hoop fruit (en noten) sinds vorig jaar... (gratis gekregen bij mijn instant hooikoorts _-:( ), wat goed k*t is want ik ben gek op fruit :~ nu mag ik er alleen nog maar naar kijken :\

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:31

Goedemorgen :)

Wat lijkt mij het lastig om allergisch voor fruit te zijn! Ik kan alleen niet tegen ananas, pompoen en linzen. Ik lust het wel, maar spuug het na een uurtje weer allemaal uit..

Vanochtend weer eens wakker geworden met een hele lage suikerspiegel, naar beneden gezweefd en eerst maar een twee boterhammen met kaas en 2 bekers met melk gedronken. Nu voel ik me suikerspiegel weer opknappen maar mijn maag is weer van slag door de hoeveelheid eten op dat ochtend :o
Op sommige dag heb ik wat last van een lage suikerspiegel, wat zou ik dan als iets gezond kunnen gebruiken om mijn suiker weer op orde te krijgen?

Mijn lijst van gister:
o: boterham met pindakaas en beker melk
t: niks
m: 2 boterhammen met jam en smeerkaas en een beker melk
t: twee bekers thee met een plak Indische cake.
a: bloemkool met een half stuk vega vlees
t: twee beters thee en een paar paaseitjes :o

Zouden dit ong. 2000 calorieën zijn?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 10:34

Dat zou je even moeten invoeren bij myfitnesspal, tis van erg veel factoren afhankelijk, wat voor kaas? Wat voor boter? Hoeveel van dat alles?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 10:38

Geen lijstje van mij, ik ben naar de Mac geweest haha. Achja, moet kunnen voor een keer!

Vandaag maar weer goed bezig gaan!
Ik begin straks met Brinta :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:49

Precies Sharon, het moet wel leuk blijven natuurlijk. :)

Welk fruit mag je nog wel Denise? Je zou anders ook fruit kunnen vervangen met groentes. Paprika, tomaat, lichte salades of bijvoorbeeld avocado zijn ook erg gezond. En als je een hele paprika wegwerkt dan heb je echt geen honger meer. :P

Ik ben ook begonnen met brinta vandaag, maar denk niet dat ik dat iedere dag ga doen. :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:57

Kevinsky, ik denk dat het echt geen verkeerd idee is als je bij houdt hoeveel je binnen krijgt :j blijkbaar is het inderdaad niet genoeg

Boself, ik kan nog mandarijnen/sinaasappels eten, maar geen appel, kiwi, nectarine, perzik, kersen, druiven, aardbeien, en zo nog een waslijst :(

Avocado, tomaten, paprika's gaan er gelukkig wel goed (en vind ik ook lekker) :j ik eet vaak een paprika tussendoor, maar die vullen niet. Avocado eet ik wel eens op brood, zijn ze 'los' ook lekker?

Brinta! Dat is een goed idee!!! Lekker nostalgisch ook _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:26

Gisteren was hier een "topdag" ben zelfs met 80g borrelnoten niet aan mijn calorieën geraakt. Ik heb een deel van mijn avondeten weggegooid (groentenmix uit de wok met noodles). Ik was te moe om te eten.

VM stalwerk gedaan en in de namiddag 2renpaarden getraind, honden gewandeld en mijn eigen paard op buitenrit genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:29

Ik heb veel last van stress deze week en daardoor ga ik wat meer snoepen dan goed is. Baal er wel van, mja ik zit gewoon niet goed in mn vel.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:29

Ik ben redelijk bijgelezen :)

Ik heb gister een lekkere wrap van de Mac gegeten dus voel me weer ellendig :')

Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen! Vanavond lekker een visje eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:39

DeniseES schreef:
Kevinsky, ik denk dat het echt geen verkeerd idee is als je bij houdt hoeveel je binnen krijgt :j blijkbaar is het inderdaad niet genoeg

Boself, ik kan nog mandarijnen/sinaasappels eten, maar geen appel, kiwi, nectarine, perzik, kersen, druiven, aardbeien, en zo nog een waslijst :(

Avocado, tomaten, paprika's gaan er gelukkig wel goed (en vind ik ook lekker) :j ik eet vaak een paprika tussendoor, maar die vullen niet. Avocado eet ik wel eens op brood, zijn ze 'los' ook lekker?

Brinta! Dat is een goed idee!!! Lekker nostalgisch ook _O-

Ik kwam gisteren een website tegen met recepten om avocado zo los ook lekker te maken, zal als ik thuis ben wel even opzoeken. :j
Heel nostalgisch en voedzaam, maar wel een beetje de textuur van kots. :')

Die wraps van de mac zijn zo lekker <3 ik snap dat je daarmee gezondigd hebt.

:(:) joolien; ik hoop dat je je snel weer beter voelt !

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:43

Dag 1 van de sapweek valt nu al tegen :+
Sap is vies en mag (gelukkig) maar 700 ml op een dag dus +/- 200 ml per keer.
Morgen hopelijk een lekkerdere sapje.

Die macwraps zijn heerlijk ja! snap dat je hebt gezondigd. Zo nu en dan zondigen kan geen kwaad hoor, als het maar niet elke dag is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:50

Bah, ik voel me dik. Ik moet ongesteld worden en ik hou altijd zoveel vocht vast dat ik een hele bolle buik heb. Kan dus niet wachten tot het doorbreekt...

Gister wel heerlijk gesport. Het hardlopen gaat steeds beter, ik kan steeds langer aan een stuk doorlopen. Ook de leg press weer goed gepakt, met 110 kg :D Dat is dus op 1 week al 10 kg zwaarder! Dat zijn de gains die ik wil!

Vanmiddag heb ik mijn diploma-uitreiking. Kans is aanwezig dat er vanavond niet heel gezond gegeten wordt dus daar hou ik de rest van de dag al rekening mee. Sowieso is mijn eetlust behoorlijk laag gezien mijn vette pens :P