ie edit was voor mijn laatste zin bij te schrijven, hetgeen je hebt weggelaten stond er al, toen jij mij quote maar geen erg
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amanda schreef:En los van een gezonde levensstijl heeft ook iedereen meer of juist veel minder aanleg om dik of dun te zijn. Ik heb mijn eetpatroon en bewegingspatroon wel eens vergeleken met die van een vriendin. Zij maatje 34/36, ik maatje 46/48 toen. Ik at gezonder, regelmatiger en bewoog net zoveel. Zij kwam geen gram aan, ik wel als ik niet uitkeek.
Pas door het aanpassen van eetgewoontes (minder koolhydraten) en meer bewegen ben ik gaan afvallen. Blijkbaar vond mijn stofwisseling dat beter mij me passen.![]()
Niet iedereen is hetzelfde. Ik ken genoeg stevigere mensen die er alle moeite voor doen om op gewicht te blijven en ik ken zat slanke mensen die alles kunnen eten wat los en vast zit zonder er moeite voor hoeven doen.
Collie2008 schreef:Amanda schreef:En los van een gezonde levensstijl heeft ook iedereen meer of juist veel minder aanleg om dik of dun te zijn. Ik heb mijn eetpatroon en bewegingspatroon wel eens vergeleken met die van een vriendin. Zij maatje 34/36, ik maatje 46/48 toen. Ik at gezonder, regelmatiger en bewoog net zoveel. Zij kwam geen gram aan, ik wel als ik niet uitkeek.
Pas door het aanpassen van eetgewoontes (minder koolhydraten) en meer bewegen ben ik gaan afvallen. Blijkbaar vond mijn stofwisseling dat beter mij me passen.![]()
Niet iedereen is hetzelfde. Ik ken genoeg stevigere mensen die er alle moeite voor doen om op gewicht te blijven en ik ken zat slanke mensen die alles kunnen eten wat los en vast zit zonder er moeite voor hoeven doen.
En dat is dus waar de schoen hem wringt een 'dieet' is niet afgestemd op ieder lichaam. Mensen eten verkeerd. Niet ieder lichaam reageert hetzelfde, niet iedere stofwisseling is hetzelfde en niet ieder bewegingspatroon is hetzelfde. Pas als je je eetpatroon daarop afstemt val je af (of kom je aan).
Even heel zwart wit gesteld, iemand met een kantoorbaan zal minder aardappelen moeten eten en bijvoorbeeld meer peulvruchten dan iemand die in een verzorgingstehuis werkt.

quera schreef:Ik weet ook niet waar sommige de tijd vandaan halen om dit soort dingen uit te zoeken? Werken die minder dan ik? Of werken die op kantoor?
Ik werk fulltime in de zorg. Geen pauzes. Na m'n werk of voor m'n werk vaak weinig tijd en ben vaak bek af door het werk wat ik doe.
BelleTessa schreef:Dat is zeker waar Collie.
Net mijn schoonmoeder: wat ben je slank! Zometeen zien we je bijna niet meer lopen.
Ter info: 1.79m en 70kg.
Zij zegt dat ze als ontbijt en lunch 1 koolhydraatarme boterham eet en "gewoon" avond eten, en hoe ik dan slank ben/af kan vallen terwijl ik ook chips en snoep en chocolade eet.
Heb wel 40x uitgelegd dat minder calorien eten dan je verbrandt, het enige is waardoor je afvalt, dus een calorien tekort veroorzaken. Ik ontzeg mezelf niets, koop geen rare producten enz.
Ze is ook naar de huisarts gegaan voor hulp van een "magisch middel".
Ik vind het soms best wel sneu/jammer dat mensen zulke rare voedingsgewoonten en ideeën hebben. Eten is echt geen rocketsience, maar als je er iets mee wil bereiken, behalve je lichaam voorzien van energie, moet je je er wel in verdiepen.
mang schreef:En je weekend dan? Daarin kun je boodschappen doen met gezond voedsel voor de hele week?
Of om half 8 een halfuurtje intensief sporten en om half 9 op de bank..
Als je het wil kan het echt wel..
ik heb op m'n werk vaak al zoveel gelopen gerend geworsteld dat ik gewoon echt geen zin meer heb in sporten
Doubtless schreef:Als je conditie zou verbeteren of je spierkracht toe zou nemen zou het je werk misschien wel gemakkelijker maken Quera. Met de nadruk op misschien, dat kan ik zo natuurlijk niet beslissen.
Ik ga in de zomer graag voor het werk sporten (dus rond 6 uur) en lig er eigenlijk nooit eerder dan half 11 in omdat ik 's avonds vaak nog naar stal of de sportschool moet (25 km fietsen + tijd op stal, dan ben je al snel 3 uur verder). Dus ik ben het wel eens met Bellatessa. prioriteiten stellen.
juist omdat ik zoveel beweeg op mijn werk.
dat snap ik ook wel. BelleTessa schreef:Prioriteiten stellen. Dat klinkt banketstaaf en onaardig maar dat is het wel. Net als tijd maken voor sporten. Er zitten 24 uur in een dag, waarvan je er ongeveer 9 uur slaapt en 9 uur werkt, reistijd enz voor iedereen anders.
Als je iets wil, of iets uit wil zoeken, of meer wil sporten, heeft allemaal te maken met prioriteiten stellen en tijd maken voor wat je wil doen.
quera schreef:mang schreef:En je weekend dan? Daarin kun je boodschappen doen met gezond voedsel voor de hele week?
Of om half 8 een halfuurtje intensief sporten en om half 9 op de bank..
Als je het wil kan het echt wel..
Ik werk onregelmatig.
Dus zowel doordeweeks als in het weekend.
Ik kan dus geen vaste dagen sporten of teamsporten doen.
En een half uur sportenik heb op m'n werk vaak al zoveel gelopen gerend geworsteld dat ik gewoon echt geen zin meer heb in sporten
![]()
daarbij heb ik rugproblemen en mag ik diverse sporten niet meer doen. Ik ga eigenlijk altijd op de fiets binnen mijn woonplaats wat resulteerd in een 20 km per week ongeveer. Even een boodschapje, even naar m'n ouders, even naar m'n oma, even naar het centrum.
ik heb er geen last van. Maar je moet niet zeggen dat je alles heb geprobeerd want dat heb je niet. 'Geen zin' om te sporten snap ik best, maar met die houding val je natuurlijk nooit af
(mocht je dat willen hoor. Als je tevreden bent zoals je bent is dat alleen maar top!)