zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:03

ja dat is iets waar ik tegen op zie en dan gelijk een hele week
hoop dat de zusters niet over spannen raken dan want kan sochtends flink shaggi zijn en dat laat ik vaak merken ook je moet mij echt eerst laten douche anders is het raak

hopelijk kan jij ook snel weer wat meer snap dat je er van baalt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:07

Oh dat is hatelijk, zo vroeg op de ochtend en dan komen ze je veel te vroeg wakker maken, direct groot licht aan. Ik ben ook niet miss sunshine 's ochtends hoor :')

Grrr mijn vriend is gaan wandelen met mijn paard en nu rijdt hij lekker rondjes in de bak. En ik kan al vijf weken niet rijden pff. Word ik ook behoorlijk chagrijnig van ;(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:14

haha ik ben denk eerder wakker als dat hun wakker komen maken meestal is dat rond half acht zij mijn broer die heeft ook in het ziekenhuis gelegen maar ik ben al om 6 uur wakker vaak

irritant is dat he jij hebt geluk dat je hebt leren rijden ik ben zowat op iedereen jaloers die kan rijden
maar ik laat het niet merken en praat altijd gezellig mee met stalgenoten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:16

Oh rij jij zelf niet?

Zes uur is mij veel te vroeg hoor!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:20

nee ik rij jammer genoeg niet
hebben we nooit geld voor gehad nu nog niet jammer genoeg anders had ik allang op les gezeten zeggen mijn ouders
wil altijd nog graag keer rijden lijkt me heerlijk ik heb wel is op een paard gezeten hoor en daar genoot ik zo van en dat zou ik graag nog is willen

voor mij is zes uur ook veel te vroeg maar ik slaap daarna echt niet meer

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:21

Moest je dichterbij zitten, zou ik zeggen, kom gerust langs :)
Maar denk dat het jammer genoeg veel te ver is.
Zou je niet overwegen om later te leren rijden als je zelf werkt?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:30

ja daar zit ik wel aan te denken ja :D gaat ook zeker wel gebeuren hoor :D

ja zeeuws vlaanderen is nou niet in de buurt haha jammer genoeg

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:52

Nee jammer, anders was je welkom hoor!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:01

vind ik erg aardig van je dankjewel :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:07

Maatje, waarom doen ze geen scopie? Is geen fijn onderzoek, maar dan zien ze wel je darm vanbinnen en weten ze, volgens mij, vrij snel wat er aan de hand is.. Weet van destijds bij mijn zus dat ze er ook niet echt veel van snapten. Daar bleven ze na bloedonderzoek met veel te hoge ontstekingswaarden en verschillende echo's maar zeggen dat ze last had van een ingekapselde blindedarmontsteking en dat het lichaam dat zelf op moest lossen. 's Nachts om 1 uur werden we toen weer van de eerste hulp naar huis gestuurd (ze vonden het raar dat we wilden dat ze haar op zouden nemen, terwijl ze echt doodziek was en 5 kg per week afviel). De ochtend erop had ze een afspraak op de poli en die arts zag haar in de wachtkamer zitten en al voor ze met hem in de spreekkamer was vroeg hij al of ze wel een tasje met spullen mee had, want hij ging haar niet meer haar huis laten gaan. Ze bleek zwaar uitgedroogd (duh, ze hield al weken niets binnen) en werd direct aan een infuus voor vocht en flinke antibiotica gelegd. Vervolgens een nieuwe echo waarop die echoscopist zei dat het het weleens om Crohn zou kunnen gaan. Toen dus een scopie en eindelijk duidelijkheid.
Nu staat ze inmiddels onder behandeling van een MDL-ars, gebruikt ze medicijnen, wordt haar bloed regelmatig gecontroleerd op ontstekingswaarden, krijgt ze vitamine B injecties (haar lichaam neemt deze zelf niet op vanuit voedsel) en binnenkort weer een scopie om de stand van zaken te bekijken. Allemaal niet niets, maar vergeleken bij die periode van onzekerheid terwijl ze zó ziek was wel flink beter. Ze heeft verder gewoon een leven zoals haar leeftijdsgenoten ook hebben. Is misschien iets eerder moe en heeft een mindere weerstand, maar kan wel doen wat ze wil.
Vraag me af wat ze willen bereiken met je een week in het ziekenhuis te houden en daarbij houden ze mensen niet meer gauw in het ziekenhuis, dus ik vind het een vreemde stap als ze al vermoeden dat je Crohn hebt. Maar goed, da's gebaseerd op mijn ervaringen van destijds met mijn zus en wellicht dus ook wel gekleurd.

Herken me wel in je paardrijles-verlangen trouwens. Ben zelf op mijn 16e begonnen. Daarvoor was er ook geen geld en de dichtsbijzijnde manege zat 15 km verderop. Ook niet echt praktisch, al mocht ik op een gegeven moment daar wel wat privélessen van 30 minuten nemen omdat ik mijn cijfers had opgehaald. Fietste ik na school door, was dan nog maar 5 km, kleedde me dan daar om en moest na de les die 15 km terug. Niet echt ideaal, maar ik had het er wel voor over.
Toen ik op mijn 16e een bijbaantje had en we verhuisden naar een plaats waar op een kwartiertje fietsen een grote manege zat, ben ik dus begonnen met lessen. Veel gebeurd en geleerd sindsdien, misschien wel het meest de afgelopen 5 jaar. :)

Verder gaat het met mij wel oké. Erg moe en wankel, maar goed, gevolg van te veel doen. Zei net tegen mijn man nog dat het eigenlijk stom is. Mensen zien me vaak op mijn goede momenten, maar weinig mensen beseffen dat ik na een paar uurtjes manege (vanmorgen gereden én lekker met paard getut) helemaal gaar ben en letterlijk op punt van omvallen sta. En dat is natuurlijk niet erg, maar soms stoort het me wel dat mensen dus heel makkelijk denken dat het allemaal wel meevalt. Laatst zei een andere chronisch zieke dat ze jaloers op me was, want ik deed alles wat zij ook zo graag wilde, maar niet kon. Tsja, we hebben andere levens (andere ziektes) en maken waarschijnlijk andere keuzes, en ik ben ook zo vaak jaloers op anderen, maar probeer onderhand toch maar vooral voor mezelf te leven. Al vind ik dat dus nog steeds wel moeilijk als andere mensen zulke dingen zeggen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 05:50

Mijn arts wilde eerste alle andere dingen uitsluiten voor ze dat wilde doen ik baal er flink van want ben er nu zo klaar mee

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:34

Wat spannend Alcoohtje. Ik zal meeduimen voor een goed verloop van de operatie en dat je daarna hopelijk de pijn veel beter onder controle krijgt!
Wat een bijzondere operatie trouwens. Nog nooit van gehoord, maar wat geweldig dat ze iig nog iets voor je kunnen betekenen.
De gewone tens ken ik alleen van mijn bevalling. Een hele andere situatie natuurlijk. Ik vond het aan het begin best aardig. Het leidt even af van de andere pijn en geeft je meer het gevoel dat je nog iets zelf in de hand hebt. Maar naarmate de pijn heftiger werd hielp het natuurlijk ook veel minder. Ik hoop dat het jou gaat helpen Tazzey! Al enig idee wanneer je dat wil gaan testen?
Waarom zou je een week in het zh moeten liggen Maatje? Wat gaan ze dan doen?
Volgens mij verschilt het heel erg in welk ziekenhuis, en welke afdeling je ligt en met hoge je er zelf aan toe bent.
Met mijn bevalling lag ik een paar dagen in een 'kraamsuite' van het streekziekenhuis. Luxe kamer waar je wanneer je maar wilde kon douchen in de badkamer die je voor jezelf had. Daar heb ik het prima ervaren. Nu hebben ze daar zelfs vers eten van de buffetkar ingevoerd. Nog luxer dus.
Na mijn operatie in het LUMC lag in eerst op de ic, daarna op de mc. Daar heb ik beiden weinig herrinneringen aan. Ik had daar een infuus en een katheter, dus hoefde ook verder niks :P.
Daarna ging ik op de afdeling op zaal met 3 anderen op de neuroafdeling. Vreselijk vond ik het daar. Maar ik kon dan ook helemaal niets alleen, niet eens uit bed en zelf naar de wc. Je werd er om 6 uur gewekt voor de vroege controles, maar de volgende ploeg kwam pas om 8:30 om je te wassen. Later kreeg ik daar ook een privékamer omdat ik toch te slecht was, maar daar werd het niet echt beter. Het voedsel was er echt niet te eten ook, niet dat ik veel kon eten uber haupt. Nee ik was dolblij toen ik naar het revaliddatiecentrum Kon. Zelfs qua eten. Maar ik denk dat als je zelf wat mobieler bent en niet zo veel hulp nodig hebt je het allemaal heel anders ervaart.
Altijd als eerste douchen zal niet per se kunnen, er liggen ook nog andere mensen waar rekening mee gehouden moet worden, maar een weekje is vast snel om! Succes iig!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 10:52

ik heb gelukkig nog nooit hoeven overnachten in het ziekenhuis, maar ik hoop dat ze lief voor je zijn Maatje! helaas voor jou zit ik ook te ver weg, anders was je van harte welkom.

dreamybol: idd mensen trekken snel conclusies. Ze snappen het niet dat als je iets op een dag wilt doen, je er rust tegenover moet zetten.
Maar dat is niet alleen met ziek zijn zo... wel een grappig voorbeeldje misschien: ik trainde vrij intensief met mijn hond, nu heb ik een zeer onstabiele hond soms hoeft er maar een kopje om te vallen en hij is al een dag van slag. Was er een mevrouw met een zeer stabiele hond jaloers om mijn hond, omdat hij de oefeningen zoveel beter kende...
Maar wel heerlijk dat jullie een betrouwbaar paard hebben gevonden! fijn he om weer even je gedachten los te maken?

Bij mij is het uitzichtloze wachten gelukkig weer wat voorbij, grenzen en verwachtingen bij gesteld, dat wel. Het gevoel dat ik in een glazen kooi zit, dat heerst nog wel. (je kan niet werken maar wel.... boodschappen doen etc etc).
de fysio is tevreden over mijn opbouw, nu ik weer sterker word gaat mijn hypermobiele gelukkig ook weer beter. Stiekem hoop ik dat de pijn nog afzakt, maar de tijd zal het leren.

Ik hoop dat de zon ook zo lekker schijnt bij jullie!

sterkte voor iedereen die het kan gebruiken

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:05

susanne_m jou paard is prachtig die manen ik ben verliefd <3 ik ben helemaal gek van vlechten enz haha

ik hoop nog steeds zo dat ze het plan niet gaan doen om mij een week daar te houden mijn vader en broer hebben beide geen goeie ervaring maar komt wel goed denk ik :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:07

Ja hoor, hier ook zon :)
En ik heb daarstraks voor het eerst een stap kunnen zetten zonder rekje :Y)
Nu maar even voorzichtig doen, niet overmoedig worden. Woensdag controle.

In het ziekenhuis blijven, is niet het ergste. Ik vond het ergste gewoon als je niet uit je bed mag of kan, en ze moeten zo'n bedpan onder je kont schuiven :x
Zolang er nog mensen in de buurt waren, kon ik absoluut niet plassen! gelukkig had ik wel de tweede dag een kamer apart. Anders had ik wel een niercrisis gehad van niet te kunnen plassen :=

Hoe gaat het vandaag met iedereen?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:13

haha ze kunnen het bij mij ook vergeten hoor om dat te doen denk ook niet dat ik in bed zou moeten blijven , het eten was volgens mijn vader en broer ook echt niet lekker

met mij gaat het wel oke behalve dat mijn broer het alweer beter weet maar goed voorderest is het heerlijk weer dat wel

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 11:15

dankjewel Maatje, ben er ook erg zuinig op!

coberlina: ooeeeh jakkie dat meen je niet!! gelukkig hoef je dat nu niet meer. Idd niet overmoedig worden, anders loop je nog veel langer met hulpmiddelen.

hier gaat het tot nu toe wel lekker, heb mijn knie even laten tapen, mijn kniebrace was door en door nat, en ik moet vanmiddag even weg.. zonder brace of tape kom ik nog niet zo ver.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:21

Optimistische berichten! Maatje, misschien dat ze dan zo'n scopie meteen doen!
Ik ben zaterdag van de trap gevallen dus ik doe even rustig aan. Komt van de medicatie zegt de Ha. Staartbotje doet zeer en constant ipv bij de hernia met pijnscheuten. ... Gisteren verjaardagsvisite gehad voor manlief. Dus nu maar slapen om bij te trekken.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:25

ik hoop het voor hun wel ja dat ze dan zo,n scopie gaan doen moet nu voor de tweede keer ontlasting inleveren

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:34

Fjordwijk: doe dan vandaag maar rustig aan! Bezoek kan zo vermoeiend zijn soms.
En beterschap na je val. Typisch dat je dan nog wat extra pijn krijgt als het al moeilijk gaat he.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:58

Cerilene, ik moet een afspraak maken met de pijnpoli maar ik schuif het continu vooruit. Ik ben een beetje ziekenhuis moe. Ik heb de laatste twee jaar meer ziekenhuizen van binnen gezien dan een gemiddeld mens in zijn hele leven...

Maatje, ik vind de weg die jouw arts bewandeld ook bijzonder. Ik heb/had een kennis die Crohn heeft en daar is de diagnose op gelijke wijze gegaan als bij Dreamy's zus. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt meis.

Fjordwijk, balen dat je gevallen bent! Rustig aan en luister goed naar je lichaam.

Ik heb weer een snert nacht achter de rug. Ik kon gewoon niet slapen. Ik ben op een bepaald moment gaan lezen en gelukkig was mijn led-lampje snel leeg want anders blijf ik gewoon lezen tot het boek uit is. Daarna nog een paar uur wakker gelegen.
Mijn lijf lijkt van slag te zijn. Ik slaap niet, alles wat ik eet veroorzaakt enorme maagpijn, overdag ben ik kapot moe, moeder natuur heeft besloten in 1 maand voor de tweede keer een week te blijven logeren. >;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:59

Ziekenhuis-moe, herken ik. Weet ook niet wat je daar tegen zou kunnen doen. 'Gewoon' bellen en een afspraak maken en jezelf in die richting proberen te schoppen werkt in elk geval niet bij mij.

Mijn ouders hebben de afgelopen jaren het ziekenhuis veel van binnen bekeken en die waren allebei niet heel ontevreden over het eten en hoe men met ze omging. Ligt er natuurlijk ook wat je mankeert, maar toen mijn moeder bijvoorbeeld haar bed uit kon, mocht dat ook gewoon en kon ze in het restaurant van het ziekenhuis zelf haar eten uitzoeken. Tijdens bezoekuur zaten we ook in het zitje op de afdeling ipv op haar kamer.
Mijn vader mocht in de middag aangeven wat hij die avond wilde eten, had dus ook keuze en hoewel hij enorm kan zeuren hebben we hem daar niet over gehoord. Verder gedroeg hij zich wel als een echte man. ;)

Tijdens de reva had ik gelukkig mijn eigen kamer en badkamer, maar het was wel zo gehorig dat ik nog wakker lag van het gesnurk van mijn buurvrouw. Eten wil ik het niet meer over hebben, het was niet super, maar ook niet zo erg als dat van Heliomare, maar ik werd vooral vrij gestoord van enkele tafelgenoten. Volwassen mensen die zó vreselijk konden zeiken en zulke beroerde eetmanieren hadden dat ik soms ook gewoon niet meer hoefde. :/

Susanne, mooi voorbeeld van die hond. Het is natuurlijk ook menselijk om juist alleen het groenere gras van de buren te zien en dus te willen hebben. We vergeten nog weleens dat overal wel wat is. Denk dat ik dat wel heb geleerd van zelf ziek zijn, dat het heel makkelijk oordelen en verlangen is naar wat anderen doen of hebben, maar dat je te vaak niet weet wat die ander ervoor heeft moeten doen of laten.

Ons paardje (nouja 'je'..) is echt heerlijk. Vrienden die hem inmiddels hebben ontmoet zijn ook weg van zijn hoge aaibaarheidsfactor. :)
Hij is ook wel weer een voorbeeldje van dat mensen alleen de buitenkant zien. We krijgen enorm veel complimenten dat hij er zo goed uit is gaan zien sinds wij hem hebben overgenomen. Maar dat verschil zit hem vooral in zijn uiterlijk; hij glimt enorm en dat maakt dat mensen al menen dat hij nu veel beter af is. Terwijl er feitelijk niets is veranderd voor hem. Zijn stal is nog altijd even groot, zijn beweging gemiddeld vast niet meer of minder en zijn eten hetzelfde. Maar ja, hij wordt nu wel minstens 6 keer per week heel grondig gepoetst. Dat deden wij altijd ook al met de manegepaarden, maar ja, als van de 6 dagen in de week dat 3 keer net zo grondig gebeurde was het veel, denk ik. En ja, meer/beter poetsen haalt meer stof uit zijn vacht en dus glimt ie meer. En de grap is dat de mensen die zelf poetsen met de Franse slag nu dus bij ons komen om te vertellen dat ons paard er zo goed uitziet. Dat ze daar bij de paarden die ze zelf rijden dus ook een aandeel in hebben, komt niet in ze op. /3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:56

De eerste avond in Heliomare werd ik ingedeeld in de eetzaal. Ik had koud 2 happen op en toen kotste mijn buurman zijn bord vol. Ze vonden het vreemd dat ik weg ging.

Fijn dat jullie puppy paard zo leuk is! Even fijn je gedachten verzetten. Geniet maar extra van die momentjes.

Ik ben nu heel erg moe. Vandaag is me wel iets heel gaafs overkomen. Ik kan er nog niets over zeggen maar ik sta er nog van te stuiteren. Met de tijd laat ik het hier wel weten.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:45

alcootje schreef:
Weer even uit de leesstand :o

Wat een verhalen, word er gewoon stil van.

Ik heb deze week eindelijk een positief bericht gekregen.
Donderdag werd ik gebeld dat mijn operatie groen licht heeft gekregen en dat ik op de wachtlijst zou komen.
Ik zou gebeld worden wanneer het zou gaan gebeuren. Maar moest wel rekening houden met een wachttijd van een paar maanden. Eind van de middag vandaag werd ik gebeld dat ik 24 maart al word geopereerd .
Nu gaat ineens alles zo snel.
Ben er zeker blij mee maar het moet wel nog even goed binnenkomen.

Morgen eerst maar een mijn gedachten gaan verzetten bij mijn paardje.

Fijn weekend iedereen.

Waar wordt je geopereerd? In Nijmegen? Dan mag ik zorgen dat je medicatielijst rond de opname in orde is.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:57

Tazzey schreef:
De eerste avond in Heliomare werd ik ingedeeld in de eetzaal. Ik had koud 2 happen op en toen kotste mijn buurman zijn bord vol. Ze vonden het vreemd dat ik weg ging. .

:')