Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:33

Kiwipitje schreef:
Deetjeeuh schreef:
Wegen jullie allemaal 's ochtends voor het ontbijt en na het toilet? Is dat de meest betrouwbare manier? :) Zelf weeg ik namelijk altijd 's avonds vlak voordat ik naar bed ga..
Ja weeg altijd 's ochtends voor ontbijt / na toilet maar let ook op of ik vocht vast houd of niet voordat ik m'n conclusie trek.

Voor mij hetzelfde! :j
Als ik als een plofkonijn mijn bed uit kom stap ik er gewoon niet op, omdat ik weet dat het resultaat toch niet kloppend is tov laatste dagen.
Zoals nu, houd nu vocht vast omdat ik ongesteld moet worden een deze dagen, dat komt zo plots opzetten dat het echt opvalt dus dan weeg ik gewoon niet omdat het toch niet klopt.

Maar ik ga er ook niet elke dag op staan, eens in de zoveel tijd is zat voor mij.
Heb er wel mee geprobeerd omdat ik de weegschaal nog niet zo heel lang heb maar nu weet ik wel aardig hoe mijn gewicht en vetpercentage in welke toestand is.
Dan kan ik dat straks vergelijken. :j

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:22

Moonfish, dat klinkt inderdaad wel handig! Ik wilde het vanochtend doen, maar alweer vergeten haha. Hopelijk onthoud ik het een deze dagen wel. :) Gelukkig zie ik dat wanneer ik er nu 's avonds op sta ik ook iedere keer weer wat minder weeg.

Ga jullie echt voor het gewicht, of vooral voor het uiterlijk?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:42

Gisteren weer gesport, heerlijk. Wil weer haha, maar ik mag maar 2x per week :P

Ik ga voor beetje gewicht maar voornamelijk voor uiterlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:47

Marit, lekker he! Als ik er ook eenmaal in zit wil ik ook vaker. :D Mag buiten de fysio om 2x pw. Maar bij de fysio vind ik het veel minder leuk dan wanneer ik zelf lekker buiten aan de gang kan haha.

Ik ga inderdaad ook voor uiterlijk, vind ik belangrijker dan het cijfertje. Maar het helpt wel als je hem omlaag ziet gaan. :j Dan weet ik tenminste ook dat ik het niet verbeeld. :Y)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:02

Ik weeg ook idd sochtends na het toilet, volgens mij is dat het meest betrouwbaar. Maar het belangrijkste is denk ik dat je het altijd op hetzelfde tijdstip doet en er bewust van bent dat kleine verschillen niet altijd verkeerd zijn.

Ik ben even afwezig geweest (klimvakantie), deze week ga ik weer lekker aan de slag. Deze week nog wel een afwijkend schema omdat ik a.s. weekend een halve marathon ga lopen.
Vanavond naar de sportschool voor m.n cardio.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:12

Ik wil vooral graag fitter en sterker worden. Een plattere buik daarbij zou mooi meegenomen zijn, maar dat is niet m'n ultieme doel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:13

Ik wil mijn vetpercentage omlaag en daarmee wat strakker worden
Liefst ook mijn buikje een heeeel stuk platter, maar dat is wishful thinking helaas :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:18

Inderdaad, fitter (en vooral meer conditie) is voor mij ook een doel. :j
Roodzonnetje, dat is ook mijn doel! Ik hoop echt ten harte dat dat iedereen lukt (al zijn doelen behalen)
Het liefste zou ik zo'n buik willen: http://data3.whicdn.com/images/150727496/large.jpg
Maar dat is nog even verder dromen sporten. :))

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:20

Oh nee zo plat hoeft ook weer niet van mij :D Beetje buik vind ik wel mooi, maar niet zoals ie nu is :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:21

Buik van het plaatje vind ik vooral mager.. niet zo zeer fit dus dat zou ik voor mezelf niet nastreven.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:55

Zo buik krijg je echt niet alleen met 'mager' zijn.. Wat ik sowieso al beetje negatief woord vind...

Ik wil iets omhoog in vet en iets meer spier, begin nu al blokjes te krijgen en vind ik niet mooi :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:00

Oeh blokjes, die wil ik juist wel!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:03

Blokjes zijn zeker mooi, maar ben vind ik te 'droog' ik oog dan als spier en botten :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:46

Iets meer vetjes bij haar mag inderdaad wel. Maar ik kon zo snel even geen ander voorbeeld vinden haha. Maar dat is ongeveer mijn streven, maar dan met meer spieren. :j

Ik ben nu al jaloers op je blokjes. :D Die zijn bij mij echt nog niet in zicht haha.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:18

Jullie zijn allemaal goed bezig geweest met de feestdagen :D

Ik ben vanochtend weer gegaan. Ben 3 maanden geleden met sporten maar anderhalve maand geen tijd/zin gehad...
Nou ja, nieuw jaar, nieuwe voornemens laten we maar zeggen ;) vanochtend eerst 20 minuten op de crosstrainer gestaan en daarna nog een les burn gevolgd. Ik heb het gevoel dat ik morgen flinke spierpijn heb :').

Mijn doel is afvallen en daarna strakker in mijn lichaam te komen. Ik wil sowieso iedere maandag overdag gaan sporten en daarna nog 1 à 2 keer savonds.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:22

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen. Maar een vriendin van mij is ook bezig met fitness en vooral gezond leven en is daar een blog over begonnen. Ik vind het zelf erg leuk om te lezen dus ik dacht dat jullie het misschien interessant zouden vinden. Ze plaatst ook gezonde recepten en dergelijke. Ze is te vinden op http://www.live-healthy-love-life.blogspot.nl. Nogmaals, sorry voor het binnenvallen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:01

voor mij is jen selter nog steeds wel een voorbeeld _O- heb gewoon zo veel respect hoe veel discipline zij heeft om zo'n lijf te krijgen :))

ik ga eens kijken die blog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:44

Ik vind het plaatje wel mooi, mits het maar gezond bereikt is..
De een zal er ook meer aanleg voor hebben als de ander..
Als ik in mijn familie kijk heb ik die aanleg in elk geval niet. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:26

Hmmm, zo'n buik is nof ver weg voor mij, haha.
Ik heb vandaag tijdens het werk eens flink zitten piekeren wat ik wil tot ik naar de dietist ga. Afwachten of toch actie ondernemen. En ik heb besloten dat ik vanaf vrijdag toch mijn eiwitten omhoog ga gooien, gewoon om te zien wat er gebeurt... Ik ga naar 1,7gr/kg wat in mijn hoofd echt immens klinkt, maar wat bij intensief sporten normaal zou moeten kunnen zijn. Dus mijn fitnesspall ingesteld en vanaf vrijdag, na het boodschappen doen, ga ik er voor, gewoon eens proberen tot ik bij de dietist terecht kan. En misschien kan ik dan al melden dat ik het zelf he opgelost. En misschien lacht ze me ook wel uit omdat ik er een zootje van heb gemaakt, haha.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:41

Ken je het boek "Burn the fat feed the muscle"? Die ben ik nu aan het lezen en staan ook theorieën in over jouw probleem :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:49

Nee, ik ga eens zoeken! Heb je een samenvatting?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:56

Zie pb :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:09

Heel interessant!
Ik ben aan het knutselen met een menu maar hell... Dat is moeilijk :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:20

Waarbij loop je vast? :)

Vind het zelf ook ontzettend lastig, ook omdat ik niet bepaal wat we als avondeten eten. Dus probeer zoveel mogelijk gezonde snacks mee te nemen naar school (zelf gebakken) en voor de rest ook niet te veel te snacken.... Maar goed, net als ik naar school ga (dan is de discipline ook beter voor eten, kan alleen maar eten wat ik meeneem :') ) zijn mijn gezonde snacks op. Morgen maar weer nieuwe maken. :Y)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:25

Ik heb ook onwijs veel moeite met gezond eten. Helaas ben ik gezegend met een fruit en noten allergie waardoor heel veel vervangers al voor mij afvallen. Heel tijd heb ik vrijwel geen cola gedronken dus alleen water, thee en koffie maar dat gaf in gewicht helemaal geen verschil. Nu drink ik alweer een tijdje meer cola maar ik merk geen verschil.

Wel heb ik een hele tijd maagklachten gehad waardoor ik nooit een vol gevoel had, moest eten en eten en eten waardoor ik ben aangekomen. Mijn zwaarst was ik op 63 kilo terwijl ik ruim 1,5 jaar geleden nog 54 kilo woog. Momenteel zit ik rond de 58/58,5 kilo.