Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyfee

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:40

Ik ben 33 jaar.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 11:23

Wat erg lady fee! Duim voor je dat het toch nog gaat lukken :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:34

Spullen, wat jammer dat het niet positief is geworden maar toch weer goed om te horen dat je ongesteld bent geworden. Als het dan toch niet succesvol is, wil je ook zo snel mogelijk weer die herstart (hoe jammer ook dat het weer moet natuurlijk).
Duimen staan weer klaar voor deze ronde hoor!

Ladyfee, jeetje.... Dan schrik je ook! Verwacht je ook niet :n

Ik vond het zelfs lastig om de zwangerschap te vertellen aan mijn schoonoom en tante: die zijn helaas kinderloos gebleven en komen nu dus in de fase dat om hun heen dat zoveel opa en oma worden... Dus komt de tweede bevestiging dat zij nooit kinderen hebben mogen krijgen. Maar ze vonden het gelukkig helemaal het einde, al weet ik wel zeker dat het zeer heeft gedaan dat hun zus dus voor het eerst oma gaat worden (hoe geweldig ze het ook vinden en ze zijn gelukkig ook naar ons toe enorm geintresseerd). Wij hebben het daarom ook persoonlijk verteld aan hun ipv mijn schoonmoeder zodat zij op hun beurt als ze er klaar voor waren hun zus dus konden feliciteren met het toekomstige oma-schap. Deden ze diezelfde dag nog :)
Blijft lastig, je wilt je geluk delen en weet dat niet iedereen dat geluk heeft mogen ervaren en ben mij daar ook absoluut bewust van.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:07

Ladyfee schreef:
Zijn jullie allemaal ook onderzocht op verstopte eileiders

Ik heb inderdaad een HSG gehad. Dan spuiten ze contrastvloeistof in je baarmoeder die dan via de eileiders weer naar buiten moet komen. Terwijl de vloeistof wordt ingespoten maken ze dan rontgenfoto's. Er zijn een hoop horrorverhalen over te vinden op internet maar ik vond het meevallen. Mocht je het onderzoek krijgen kan ik je aanraden er niet teveel over te gaan lezen. Ik stond echt stijf van de zenuwen. En wat een vervelende bloeduitslag, ik hoop dat er nog voldoende mogelijkheden voor je zijn. Succes 3 aug!

Jammer Spullen dat je geen positieve test had, hopelijk gaat vanaf nu je menstruatie weer wat regelmatiger zodat een en ander beter te peilen is.

Om mij heen zijn ook veel zwangerschappen en geboortes op het moment. Mensen die direct of binnen een maand of drie zwanger waren maar ook mensen bij wie het ook veel moeite heeft gekost. Natuurlijk denk ik wel eens waarom lukt het ons nou niet en doet het wel eens pijn maar ik gun het die ander ook ontzettend. Ik weet trouwens ook zeker dat die anderen het ons ook ontzettend zouden gunnen. Je kan nou eenmaal niet alles sturen.

Hier geen nieuws. Ik moet eind van de maand weer bloed laten prikken om te kijken wat de Thyrax voor me doet en daar krijg ik 12 augustus de uitslagen van. Ze kijken dan ook meteen of ik een auto immune afwijking heb aan de schildklier. We hebben 17 augustus weer een afspraak op de IVF Poli en dan krijgen we de uitslagen van het tweede zaadonderzoek en krijgen we ook te horen of we nog IUI-pogingen krijgen of dat alleen ICSI nog een mogelijkheid is. Voor nu maar gewoon lekker aan het genieten, net een weekje vakantie achter de rug.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:13

Hier draaien de duimen nog steeds voor jullie.
Ik gun het jullie zo. Juist omdat ik weet Hoelang wachten soms duurt

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:13

Afgelopen weekend ook te horen gekregen dat mijn ene zusje met de pil gestopt is en mijn andere zusje nu een paar weken zwanger is.
Het hakt er eigenlijk nog best in.
Ben heel blij voor ze maar was ook een beetje verdrietig.
Sinds ik het belletje gehad heb van de uitslag slaap ik ook slecht.
Gekke is ik heb helemaal geen overgang verschijnselen.
Heb op overgang gegoogled maar daar heb ik geen last van.

Vind je het ook niet moeilijk Lennox dat je nu weer moet wachten tot 12 augustus.
Ik vind 3 augustus al lang duren :o

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:41

Weet je het nu alleen nog op basis van de bloeduitslagen Ladyfee? Bij mij hebben ze naast het bloed ook een inwendige echo gemaakt om te kijken of er nog voldoende blaasjes op mijn eierstokken zitten. Hebben ze dat bij jou ook al gedaan? Het kan best zijn dat er niet veel blaasjes meer zitten maar nog wel genoeg om wat mee te kunnen. Het is niet zo dat ik je valse hoop wil geven maar op basis van alleen bloeduitslagen zou ik nog niet bij de pakken neer gaan zitten. Kan me voorstellen dat de berichten van je zusjes er even inhakten :(:) .

Natuurlijk duurt het wachten lang, maar aan de andere kant we zijn al drie jaar bezig wat maken die paar weken dan nog uit denk ik dan maar. Eerder heeft helaas geen nut omdat de medicatie vier weken nodig heeft om goede testen te kunnen doen met het bloed. En voor een van die testen hebben ze weer twee weken nodig om tot resultaten te komen en zo komen we dus uit op 12 augustus. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze in het VU MC echt doorpakken. Ik kreeg te horen dat ik naar een endocrinoloog moest en ik was nog op de terugweg in de auto van de ene afspraak en ik werd al gebeld voor die afspraak. Ik kon twee dagen later al terecht. Daar ben ik al heel blij mee.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:15

Wow Ladyfee toch :( das geen geweldig nieuws.. je bent echt wel jong :(

Hier is't wachten.. nog tot zaterdag vooraleer ik mag & kan testen. Heb enorme krampen in men voeten, had ik ook bij de vorige zwangerschap (ben toen moeten stoppen met paardrijden omdat ik niet meer kon rijden / galoperen met de pijn in men voeten)
(ik mis het paardrijden wel eigenlijk :( maar durf het niet hernemen.. )

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:49

Ze hebben ook inwendige echo gemaakt.3 augustus weer als ik Het goed heb begrepen.
Hij had toen wel dingen gemarkeerd op het scherm zag ik.
Maar geen idee wat.
Durfde het niet te vragen.
Vragen jullie altijd wat er allemaal te zien is?
En ze hadden toen met eendenbek nog gekeken en bloed onderzoek.

Nu als ik goed heb begrepen een gesprek.
Want hij zei wel aan de telefoon we proberen er nog een eitje uit te persen. Maar zal moeilijk worden. En ze gaan nog kijken en bloed onderzoek nog een keer en krijg recept mee voor hormonen.
Dit keer neem ik mijn vriend mee. Extra oor om te luisteren wat er gezegd wordt.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 12:56

Ik zou sowieso naar al je onderzoeken je vriend meenemen. zulk soort dingen moet je niet alleen doen! Het is een proces waar je samen doorheen moet.

En ja, ik vraag altijd wat er te zien is. Of eigenlijk vertelde de gyn altijd wat ze zag.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:47

Bij mij net zo als bij Spullen, ik kijk altijd mee en ze leggen ook heel duidelijk uit wat ze zien en wat ze doen. Wij gaan met de belangrijke afspraken ook altijd samen. Mijn man is ook mee gegaan toen ik die HSG had bijvoorbeeld. Voor de follikelmetingen ga ik wel altijd alleen en ik heb ook een keer een IUI in mijn eentje gedaan omdat het anders gewoon niet te regelen was. Maar in principe doen wij dat soort dingen samen.

Wel heftig hoor wat er bij jou allemaal aan de hand is Ladyfee als ik het allemaal zo lees. :(:)

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:14

Dan was deze man dus niet zo spraakzaam.
Bedankt voor de tip!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:22

Sommige artsen zouden inderdaad wel een cursusje communicatie kunnen gebruiken hihi.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:15

Ladyfee natuurlijk kun je alles vragen tijdens een echo/behandeling het is toch ook jouw lijf.
Ook ik wil je niet teveel hoop geven maar iemand die ik echt al lang ken vanuit de kroeg enz was ook vervroegd in de overgang en zij is toen naar Hamburg gegaan omdat ze haar daar nog met iets konden helpen (helaas wel op eigen kosten). Een eventuele second opinion in een ander ziekenhuis behoort ook tot de mogelijkheden. Je moet je wel "fijn" voelen. Kijk maar naar Lennox daar zijn ook ineens andere waardes uitgekomen.

En ik snap echt heel goed hoe je je voelt als mensen zeggen dat ze zwanger zijn.
Wij kregen te horen dat mijn zus van de derde zwanger was terwijl wij een paar dagen daarvoor een miskraam hebben gehad en er toen ook doodleuk tegen ons werd gezegd, dan was het jullie tijd niet....... Sorry dacht ik toen, dan weet je echt niet wat je mee maakt als het niet via het regulieren gaat.
Bij mijn zoontje zat ik soms wel 5 keer per week in het zh, dat 5 iui behandelingen lang hakt er best in.

Hier vanmorgen bloed laten prikken en ze kenden me daar al. Zegt ze ben je er alweer. Dus ik zei de volgende keer wordt na de vakantie :-)

Wij hebben ook altijd alles samen gedaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:17

Ik ben nog nooit samen met mijn man geweest. Hij kan toch weinig doen en met eigen bedrijf kan je ook niet alles achterlaten.
Krijgen jullie echtgenoten daarvoor vrij?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:29

Mijn man kreeg inderdaad de gelegenheid van zijn baas, ging tussendoor even weg en haalde de tijd daarna weer in, voor een IUI behandeling moet hij toch ook wat inleveren haha. Voor bloedprikken, follikelmetingen et cetera hoeft hij wat mij betreft niet mee. Maar als je met een arts de uitslagen van allerlei onderzoeken gaat bespreken en eventuele vervolgstappen die vanzelfsprekend ons allebei aangaan dan gaat hij gewoon mee. Naar de internist/ endocrinoloog bijvoorbeeld ga ik wel weer alleen. Ik moet in principe ook alles in eigen tijd doen. Dus het kost me of verlof of het betekent dat ik 's avonds nog moet werken. Alleen een behandeling waarbij ik daarna niet kan werken mag ik als ziekteverlof schrijven.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:15

3 augustus kan het via dokters bezoek op mijn werk krijg je 1 of 2 uur voor.
Als ik langer vrij zou willen dan zullen ze het denk ik ook van mijn over uren of vrije dagen afhalen.

Moet eerlijk zeggen dat mijn leiding gevende geen moeilijk persoon is.
Helaas krijgen we binnenkort wel een andere dan is het afwachten.
Op mijn werk heb ik het toch maar even gemeld. (alleen aan mijn leiding gevende)
Als er toch meer onderzoeken komen zal ik meer vrij moeten hebben.

Op het werk van mijn vriend deden ze niet moeilijk.

Het ziekenhuis is vlakbij voor hem dus hij gaat tussendoor even weg en gaat daarna weer verder werken.
Daar hebben we geluk mee.

Eerste keer was ik ook alleen gegaan maar nu wilde hij zelf ook mee.
Vind het heel wat dat je het allemaal alleen doet _lautje_ .
Bloedprikken of zo dan hoeft hij niet mee voor mij.
Inderdaad met gesprekken vind ik het persoonlijk wel belangrijk.
Mijn moeder had anders ook mee gewild als mijn vriend niet mee mocht gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:34

Lau, knuf voor jou! Lijkt mij echt pittig om dat ook nog eens alleen daar te zitten ook al heb je geweldige support van je man.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:49

Ach je stelt je er ook op in. Het is gewoon niet haalbaar dat hij altijd meegaat en ik snap dat ook. Dan voelt het ook anders. Ik zou ook niet willen dat er werk blijft liggen omdat hij met mij meegaat zonder dat hij echt wat kan bijdragen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:48

Mijn man gaat ook niet mee naar de Follikelmetingen. Punctie en terugplaatsing wel.
Inmiddels in de wachtweken na een terugplaatsing.

Ladyfee sterkte voor jullie, heftige boodschap. Maar inderdaad stel vragen en kom op voor je zelf. Vraag naar de mogelijkheden etc.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:10

Spannende weken voor jou Retlaw! Succes met het wachten en ik duim voor je!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:45

Dankjewel allemaal!

Wat houden wachtweken precies in?
En een follikelmeting?
Waarom is de grote belangrijk van een follikel?
Is dat zeg maar het rijping proces?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:53

Klopt ladyfee. Een follikel/eiblaasje heeft bij de icsi in eigen cyclus behandeling een bepaalde grootte nodig voor de punctie. De wachtweken zijn het moment na de terugplaatsing tot de dag dat je mag testen.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:00

Inderdaad dan hele spannende weken!
Zal duimen voor jullie.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:40

Succes vandaag Ladyfee! Ik ben heel benieuwd en duim voor je!