Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:47

Grrrrr, ik dacht net even weer een lekker rondje te doen en dacht als ik straks naar rechts ga dan heb ik die fijne weg...
Dus ik ga naar rechts, hebben ze er allemaal steentjes overheen gegooid ;(
Vorig jaar hebben ze dat bij mijn oude skaterondje gedaan en heb ik boos de gemeente gemaild.. Er staan namelijk borden met een skateroute en ze snappen toch wel dat je op grind niet kan skaten.

Dus boos naar huis geskate en geen lekker rondje gemaakt :( :(

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:58

Ik vrees dat ze daar niet zo veel tegen doen, want met grind gaat een wegdek minstens drie keer zo lang mee...

Doen ze hier op de verschrikkelijk mooie fietspaden langs de Oosterschelde ook :(

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:00

Ja zoiets kreeg ik inderdaad terug van de gemeenteambtenaar vorig jaar..

Nu weeeeer op zoek naar een nieuwe route..

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:23

Dat is balen Suuszels!

Ik ben vanochtend op skeelers naar het paard gegaan, bijna 8 km. Terug zou ik ook op skeelers doen, maar toch maar gekozen voor de bus met het warme weer.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:26

Ik schrok een beetje van de kilometers toen ik vanochtend de challenge bekeek :oo
Hier nogal problemen met m'n rug, dus al even niet geskate. Hoop dat het weer zo blijft (of iig droog), maar ik geloof dat het morgen alweer regent.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:30

Ik kan niet mee doen met de challenge, mijn mobiel is redelijk kapot, dus sluit de app soms zomaar af, heeft slecht gps signaal ook op open plekken dus meet mijn snelheid slecht enz. Daarnaast kan ik door de barsten hem niet van de "hardloop" instelling krijgen, wat resulteert in na 30 minuten skeeleren (als ie een keer wel goed meet) opeens 2500 kilocalorieën te hebben verbrand. Lijkt me een beetje veel :+

Dus ik heb 8 dagen lang 14 kilometer per dag gedaan (in 2 delen, 7 heen 7 terug) in gemiddeld 17,6 minuten, ben ik blij om (stuk heeeel slecht asfalt, was de oude weg en daar hebben ze de wegbelijning afgesloopt, dus dat skate niet echt lekker) en ben 1,2 kilo aangekomen, neem aan dat het door de spieren is want ik heb echt niet meer gegeten haha.

Helaas afgelopen vrijdag met sportdag van een halve meter afstand een schot op doel geblokt van mijn altijd aardige wiskundeleraar (nu is ie niet zo aardig meer natuurlijk O:) ) met voetbal, dus nu is mijn linkerscheen blauw en dik. Ik kan niet eens normaal traplopen of überhaupt langer dan 15 minuten lopen, laat staan skeeleren. Baal er zó van, net lekker spieren opgebouwd, merkte dat skeeleren steeds makkelijker ging langere afstanden en steeds sneller, ben ik straks weer bij 0, omdat ik er echt niet binnen anderhalve week vanaf ben en dan ga ik op vakantie voor 2 weken ;( doeg hard werk ;(

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:26

Aii balen van de steentjes suuszels, dat was hier ook het geval vorig jaar :( heb je nog uitvalmogelijkheden?

Balen van je rug doubtless!

Jammer dat je niet meer mee kunt doen floriske, elke dag 14 km. Telt snel op!

Ik kon het niet laten en heb weer bijna 25 km gedaan :) gaat steeds beter en sneller

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:57

Goed bezig +:)+ Op wat voor tijd zit je nu?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:18

Nou ik had gehoopt nog een beetje in de buurt van de top 3 in de challenge te komen maar dat gaat niet meer lukken vrees ik :p
Zaterdag vertrek ik voor een maand naar Malawi, dus dan wordt er natuurlijk helemaal niet geskate en deze week heb ik geen tijd gehad en niet kunnen gaan door het weer.
Achja ik blijf gewoon voor de lol meedoen als ik terug ben :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:54

Gister een rondje gemaakt van 11 km met vriendin :) Was heel leuk.
Wel heel warm ook hoor :+ Had ook nog spinning les gedaan, dus mijn benen waren al vermoeid.. Na t skeeleren al helemaal..

Vanavond weer :):)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:11

Lekker bezig nancy!

Ik heb vandaag 20km in Rotterdam gedaan, lekker om een keer in een andere omgeving te skaten :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:15

Ik heb besloten, de skeelers gaan mee naar Vlieland! Het weekje meivakantie mistte ik ze al, dus 3 weken zonder kan echt niet :D
Dan kan ik nu af en toe na een dagje werken op de manege nog een blokje om!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:42

Bedoel je mij doubtless? Ik doe nu 25 km in 1 uur en 18/19 minuten!

Leuk dat je je skeelers meeneemt chantalla, dan haal je me vast wel weer in! :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:25

Ik heb je net weer ingehaald haha :)
Nog even een kleine 8 km gemaakt.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:26

Goed bezig meiden!

Ik heb net ook weer een rondje gemaakt. Was bang uit de running te liggen door longproblemen (waarvoor ik momenteel ook bij het ziekenhuis loop), kon donderdag mijn training ook niet fatsoenlijk meedoen, maar het ging nu wel weer redelijk.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:37

Goed bezig meiden! Bij mij op de camping is het zomerseizoen begonnen, dus ik vrees weinig tijd voor skeeleren...

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:49

Ahh jammer paardennamen! Heb vanavond nog even 10 km gedaan in iets meer dan 30 minuten.

Wat vervelend tasserd, maar fijn dat je weer normaal kunt sporten.. Wat is er loos met je longen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:50

Wat leuk, een skeelertopic.
Na twee seizoenen schaats- en skeelerpauze ben ik ook weer van de partij en inmiddels lekker aan het opbouwen. Ik skeeler ook bij een skeelervereniging. Hoop snel weer op tochten van 85 km te zitten...
Heb 110 mm wielen, heerlijk. Morgen weer wat kilometers maken als het weer het toelaat. Dat is de laatste tijd best vaak een probleem. >;)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:01

Welkom Helderder! En wat een afstanden, wauw! Mij is 110mm wielen afgeraden omdat het te zwaar zou zijn voor de enkels, ervaar jij dat anders?

Mooi rondje Elies. :) Mijn longen, tja, ze hebben nu astmatische klachten geconstateerd en het is duidelijk dat ik niet de maximale capaciteit van mijn longen kan gebruiken, maar aangezien ik zo fanatiek sport willen ze eerst een aantal onderzoeken doen voor er medicijnen worden toegekend. Het duurt alleen allemaal erg lang, het gaat nog minstens een maand duren voor ik medicatie kan krijgen en ik ben al maanden bezig...

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:44

Welkom helderder! Dat zijn flinke afstanden zeg :) hoe snel heb je dit opgebouwd?schaats/skeeler je marathons?

Wat naar tasserd! Je verhaal komt me bekend voor! Goed dat ze flink onderzoek gaan doen, want een vriend van ons heeft jaren medicatie voor astma gebruikt, terwijl later bleek dat er helemaal geen sprake was van astma! Zal nog even bij mn vriend checken wat ie nou precies had, maar dacht chronische bronchitis!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:20

Ik heb er ook nog niet opgestaan, erg druk, last van knieen, te warm -O-

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:11

@Tasserd: Grotere wielen zijn inderdaad wel zwaarder voor je enkels, maar ik ervaar dat je met trainen wel snel progressie boekt. Ik merk wel gelijk dat als ik moe word met skeeleren ik verkeerd op mijn skeelers ga staan en wel wankel in de enkels wordt. Maar het heeft zoveel voordelen als je gewoon een lekkere tocht rijdt. Van ploeteren op kleine wieltjes naar dansen. Maar het ligt er een beetje aan wat je wilt. Deze skeelers zijn minder geschikt voor kortere afstanden, korte wendingen, snel remmen, bochten draaien. Maar ik ben dan ook echt een lange afstand skeeleraar.

Rot van je longen zeg, hopelijk komt er snel een oplossing voor je.

@Elies; die afstanden bouw ik in een seizoen op. Maar nu ben ik er ook nog niet hoor, ben er dus een tijd 'uit geweest'. Ik schaats/skeeler geen marathons, pluur toertochtjes op de weg of natuurijs voor de lol. Ik heb een slecht evenwicht dus een goede skeeleraar zal ik nooit worden helaas. Krijg op de vereniging ook vaak te horen dat ik skeeler met een schaatstechniek...

Hoop vandaag weer wat kilometers te kunnen gaan maken maar het regent hier nog en de weg is nat. -O- Schiet de laatste week niet op, vorige week zondag voor het laatst erop gestaan...

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:21

Goed om te lezen dat grotere wielen toch meer comfort bieden! Tasserd gaf dat ook al aan, dus ga nu echt op zoek naar een nieuw frame waar grotere wielen in kunnen! Ik skeeler nu nog met 5 wielen van 80 mm. en merk echt dat ik moeilijk snelheid krijg en de wieltjes snel blokkeren als er steentjes tussen komen.

Knap dat je deze lange afstanden al binnen 1 seizoen op kunt bouwen zeg! Helemaal omdat je aangeeft dat je evenwicht niet zo goed is! Met je conditie zit het dus wel goed!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:44

Je zult echt heel veel verschil merken. :j Maar als je er goed opstaat wil je niet anders meer. Je kunt ook voor 100 mm gaan? Moet zeggen dat ik inderdaad een van de weinige vrouwen op de vereniging ben met 110 mm.

Joa, ben zelf niet zo tevreden over mijn conditie haha, maar dat komt wel weer. De weergoden hebben in ieder geval naar me geluisterd, ik ga lekker een rondje maken. :wave:

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:29

Nu weet ik helemaal zeker dat ik volgend seizoen voor grotere wielen ga! :) Ik moet wel 100 mm, 110 heb je niet met mijn schoenmaat en steek. Heb je een mooi rondje gemaakt?

Heb nog even nagevraagd Tasserd, maar die vriend van ons blijkt het syndroom van Tietze te hebben, terwijl hij medicatie kreeg voor astma..