Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:41

Anoniem schreef:
Tabex ken ik niet, maar ik lees dat het hetzelfde effect zou moeten hebben als Champix?
Goed dat je een moment hebt gekozen om te beginnen. Dat heeft mij wel echt geholpen, er naar toe leven

Ja klopt het effect schijnt hetzelfde te zijn als bij champix. Alleen zouden de bijwerkingen minder moeten zijn.. dus ben heel benieuwd.
Ja ik merk dat ik echt aan het aftellen ben haha, hopelijk is dat een goed teken.

Anoniem

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:48

Dat lijkt mij wel een goed teken ja!
Ik heb toen nog even moeten wachten tot de Champix aansloeg.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:01

Ik ken beide producten niet, maar als het helpt waarom niet.
En het js eigenlijk wel handig im in je vakantie te beginnen om te stoppen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:31

Hou vol hou vol!!!
Echt als het jullie lukt is het zo ontzettend de moeite waard allemaal.
De eerste weken kunnen echt verschrikkelijk zijn,Maar blijf de baas over jezelf en laat je niet misleiden door dat stemmetje in je achterhoofd... }:)

Al na twee weken zal je merken hoe je lichaam zal opknappen, de eerste week hoeste ik letterlijk de nicotine uit mijn longen. :r daarna kreeg ik zoveel meer lucht, mijn reuk vermogen kwam terug en ik kreeg weer een gezonde kleur in mijn gezicht ook komt er na een tijdje veel meer rust in je lijf!
Echt roken is zo ontzettend slecht voor je.
Iedere roker weet dat maar verslaafd zijn aan de nicotine is echt een ellende.
Ik weet als geen ander wat het met je kan doen.
18 jaar heb ik gerookt als een ketter (laatste jaren twee pakjes Camel per dag :\) Heb mijn moeder verloren aan longkanker (was pas 51 jaar),maar pas zes jaar later is het mij dan eindelijk gelukt om te stoppen.
Roken was voor mij levensbehoefte nummer 1. |o
Ik heb zelfs ooit toen ik s 'avonds laat geen sigaretten meer had en het nergens meer kon krijgen oude peuken uit de asbak gehaald die open gemaakt en daar van een nieuw sjaggie gemaakt.... Tis toch werkelijk te goor voor worden!!!! := Maar ik MOEST roken.
Voor dat ik ging slapen drukte ik mijn laatste uit en s 'morgens nog voor het eten had ik mijn eerste peuk al opgerookt.

Nu 7 jaar geleden door hulp van laserthearapie (prostop) is het mij dan gelukt om nooit geen peuk meer op te steken! *\o/*
Wat een bevrijding om weer baas te zijn over je eigen lichaam en geest!!

Echt nogmaals hou vol hou vol hoe moeilijk soms ook,steek er geen meer op, ook niet eentje.... ook geen hijsje echt pleur heel het zooitje weg met aanstekers en asbakken er bij.
Maak je huis schoon,was je gordijnen uit en poets meerdere keren per dag je tanden zodat je echt een schoon en fris gevoel er van krijgt.
Moet jij binnen een paar dagen maar eens opletten hoe vreselijk je dan iemand vind stinken die net heeft gerookt. :r
Zo rook jij namelijk ook toen je nog rookte := Echt ik pik ze er zo tussen uit.
Ik ruik het zelfs aan kinderen uit mijn dochter haar klas welke ouders er roken.

Hoe je stopt maakt niet uit,welke middelen je daar bij gebruikt ook niet, als je maar niet meer rookt.
Echt als ik het kan zou iedereen het moeten kunnen maar vergeet niet..... je moet ECHT willen...
Niet omdat het van je man/vriendin/kind/ouders/arts of weet ik veel van wie,je moet het echt voor jezelf doen.
Hou vol en dan verdwijnt dat kl*te gevoel,blijf waakzaam voor de moeilijke momenten en wees TROTS opjezelf dat je het kan.
Wees baas over je eigen geest!!!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:52

Mensen, ik zou zeggen hou vol, hou vol. Jullie kunnen het.
Zelf 3,5 jaar geleden gestopt met roken en was toch wel een soort kettingroker. Helemaal zelfstandig gestopt, met hulp van mijn vent. Hij rookte niet, dat maakte het toch wel makkelijker!

Ik wil jullie echt succes wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:36

Lief die bemoedigende berichten! Thnx!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:38

Vandaag toch maar besloten nog een zelfstandige stoppoging te doen.
Cold turkey.

De afkickverschijnselen zijn niet te zuinig, ik ben trillerig, light headed, zweterig en ik heb hoofdpijn.
Ik voel me vrij beroerd. :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:23

PureSG schreef:
Vandaag toch maar besloten nog een zelfstandige stoppoging te doen.
Cold turkey.

De afkickverschijnselen zijn niet te zuinig, ik ben trillerig, light headed, zweterig en ik heb hoofdpijn.
Ik voel me vrij beroerd. :')

Hooguit vier/vijf dagen,daarna zal het echt een stuk beter met je gaan!!
Hou vol!!!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:59

Ik heb mijn stopdag niet gehaald.. Ik zou morgen stoppen maar heb gisteren mijn laatste gerookt.. en die was zoooo vies.. Nu volhouden.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:22

ik ben nogsteeds gestopt woppa 11 dagen al ,maar vind het nogsteeds oliebol vooral sochtends

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:27

Olikea schreef:
Ik heb mijn stopdag niet gehaald.. Ik zou morgen stoppen maar heb gisteren mijn laatste gerookt.. en die was zoooo vies.. Nu volhouden.

Haha ik haalde mijn geplande dag ook niet. Raar he hoe smerig het is? Hoe gaat het met bijwerkingen?

saffire schreef:
ik ben nogsteeds gestopt woppa 11 dagen al ,maar vind het nogsteeds oliebol vooral sochtends

Whoehoeeeeee!!! *\o/* Volhouden!!!
Wat vind je er 's ochtends zo oliebol aan?

Ik heb vandaag een maand niet gerookt! *\o/*
Ben zo ontzettend trots op mezelf!
En ik heb de afgelopen week 3 op zichzelf staande complimenten gekregen over dat ik zo lekker ruik! Een iemand pakte tijdens de begroeting met 3 zoenen zelfs mijn lange haar vast om nog even te snuffelen en zei zonder iets te weten: jij rookt niet meer!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:23

Anoniem schreef:
Olikea schreef:

Haha ik haalde mijn geplande dag ook niet. Raar he hoe smerig het is? Hoe gaat het met bijwerkingen?

saffire schreef:

Whoehoeeeeee!!! *\o/* Volhouden!!!
Wat vind je er 's ochtends zo oliebol aan?

Ik heb vandaag een maand niet gerookt! *\o/*
Ben zo ontzettend trots op mezelf!
En ik heb de afgelopen week 3 op zichzelf staande complimenten gekregen over dat ik zo lekker ruik! Een iemand pakte tijdens de begroeting met 3 zoenen zelfs mijn lange haar vast om nog even te snuffelen en zei zonder iets te weten: jij rookt niet meer!

Knap van je.. drie maanden is een hele mijlpaal.

Ik heb bijna geen last van bijwerkingen.. een droge mond, maar verder niet.
vind het allemaal reuze meevallen.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:39

Succes olikea!
En heel knap saffire.
Ik zit nu op 20 of 21 weken zonder roken. Sinds 22 augustus in iedergeval ;-)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:42

*\o/* Toppers! Jullie kunnen het, net als ik! Houd vol en voor je weet ben je een jaar gestopt!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:31

Lieve mensen, kom hier even binnen vallen als het mag.

Rook sinds mijn 17e en ben inmiddels 35. Dus al de helft van mijn leven.

Nu kreeg ik net per mail een bericht dat er komende donderdag een Allen Carr bijeenkomst is speciaal voor werknemers van het bedrijf waar ik werk. Dat is een training van 10 tot 16 uur en ze zeggen dat je daarna rookvrij er uit komt. Ook al ben je sceptisch (en dat ben ik!).

Vriendlief rookt niet, rook thuis buiten en op het werk moet ik er speciaal voor naar een rookhok.
Maar na al die jaren ben ik toch behoorlijk verslaafd al zeg ik het zelf.

Iemand ervaring met de Allen Carr training en what to do? Inschrijven voor donderdag?
Gewoon maar doen?
Denk als ik nu niet ga dat het er niet van komt de komende tijd als ik eerlijk ben. Want zie voor mijzelf de noodzaak niet in, haha.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:54

Je kan het altijd doen, maar je moet het wel willen. Als je niet echt wil stoppen dan lukt het niet. Je moet er echt achter staan.

Maar dat je hier nu post is al een eerste stap. Ik zeg doen!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:08

ik ben na ruim 40 jaar roken cold turkey gestopt...over 12 dagen ben ik er 1 jaar vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:18

Baat het niet dan schaadt het niet MarliesV! Het enige wat je kunt verliezen is de tijd die je aan die bijeenkomst besteedt.
Wat goed Woofie!
Hoe gaan de andere sToppers nu?

Mijn hoestje in de ochtend is weg!
Dat nare uche-ik-uche-blijf-uche-er-uche-in-uche-hangen-uche-volgens-uche-mij-uche-hoestje

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:35

Ja dat dacht ik ook Tica_81, heb mij dus gisteren maar gelijk ingeschreven, vandaag keurig de vragenlijst ingevuld en morgen voor de training op pad.
Heb niets te verliezen, alleen maar te winnen denk ik dan.

Laat jullie wel weten hoe het is vergaan.

Fijn dat het hoestje er af is!

Siersma; ik sta er wel achter hoor, wil toch een keer. Maar de noodzaak is niet heel hoog zeg maar, voel mij prima, kan het financieel wel prima doen enz. Maar ja, uiteindelijk wil ik ook niet over een paar jaar toch klachten krijgen, dan is het te laat. Mijn gezondheid is wel kostbaar wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:45

Ik ben heel benieuwd Marlies :D

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:03

Zou het zeker doen Marlies! Die mensen laten je heel anders naar een verslaving kijken.

Ik ben ook cold turkey gestopt met roken, vandaag dag 5...
Gaat me beter af dan ik verwacht had, af en toe een moeilijk moment maar dat is vooral gewenning.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:15

Door het boek te lezen van Allen Carr ben ik heel anders naar de verslaving gaan kijken .
Helaas lukte het mij toen maar om drie weken niet te roken...
Toch zijn mijn ogen toen geopend.
Het ''bord voor mijn kop'' werd weg getrokken zeg maar :)

Het is denk ik een hele leerzame cursus, hoe geweldig zou het dan toch zijn als je daarna niet meer wilt roken!! :))

Na die drie weken ben ik nog eens gestopt, toen maar negen dagen. :+
Was echt vreselijk toen..
Maar ik wilde er echt zo graag vanaf.
Toen besloten om een laserbehandeling te gaan doen,dacht baat het niet dan schaad het niet.
Als het mij vier weken lukte om daarna niet te roken dan hield ik al geld over...
Rookte twee pakjes per dag met gemak op. |o
Gelukkig was dat voor mij de oplossing en ben nog steeds zo ontzettend blij dat ik dat toen heb gedaan.
nu zeven jaar later geen peuk meer aangeraakt. *\o/*

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:40

wow knap hoor ...
ik ben ook aan het bikkelen..
kwam vandaag tijdens het opruimen shag tegen grrrrr dat was klote dacht dat ik alles had opgeruimd,heb het onder de kraan gehouden en weggepleurd in de container buiten oprotte met die zooi...

ik ben nu zover ik slaap weer beter en zweet nog af en toe..
maar ik bikkel door
ik zal nu echt volhoude

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:35

K*t apotheek. Gisteren zou ik mijn nieuwe lading champix ophalen maar ze hadden het niet. . Morgen pas. Heb dus gisteren en vandaag een halve dosis genomen. . En ik weet niet of het psychisch is maar heb het zwaar vandaag. Maar ik houd vol .. Vind het niet zo grappig vandaag

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:45

Olikea schreef:
K*t apotheek. Gisteren zou ik mijn nieuwe lading champix ophalen maar ze hadden het niet. . Morgen pas. Heb dus gisteren en vandaag een halve dosis genomen. . En ik weet niet of het psychisch is maar heb het zwaar vandaag. Maar ik houd vol .. Vind het niet zo grappig vandaag

Krijg je nu niet een verslaving aan die tabletten ipv aan de nicotine?

Ben vandaag gestopt met de Allen Carr methode. Ondanks dat dit de eerste avond is kan ik het iedereen aanraden. Mindset wordt compleet anders in 6 uurtjes.

Omdat we de tip hebben gekregen er geen aandacht aan te besteden (geen aandacht is geen voeding) blijf ik hier voorlopig ff weg als ik het moeilijk heb. Maar voel me nu prima. Beetje droge snuit maar verder rustig.