Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Killyenn schreef:DianneM heeft het nadrukkelijk over een lichaam dat zo ondervoed is dat het zijn eigen spieren opeet. Als je op dat punt bent, dan ben je toch ook 'niet helemaal goed in de bovenkamer'? Wellicht is het niet de meest subtiele en wenselijke uitdrukking maar dat slaat op psychische ziekte, niet op IQ, en anorexia ís ook een psychische ziekte. Het was niet netjes verwoord maar ze hoeft niet zo extreem aangevallen geworden (op haar gewicht notabene, jullie zijn geen haar beter...). Iemand met een depressie kan ook hoogintelligent zijn, maar is alsnog 'niet helemaal goed in de bovenkamer'. Een beetje rustig nadenken over dingen mag best, dan kun je daarna misschien op een normale toon aangeven dat je de bewoording niet zo fijn vind.
DianneM schreef:Denk je dat ik dat niet weet Rowdine? Denk jij dat ik voor de lol zo zwaar ben geweest en dat dat gewoon zomaar is gekomen? Ook jij weet mijn verleden niet en mijn innerlijke gevecht wat ik heb moeten strijden. En denk je dat ik niet weet wat het omgekeerde gevecht om aan te komen betekent? Ik denk dat dat gevecht nog vele malen zwaarder is dan mijn gevecht om af te vallen. Buiten dat heb ik ook diep respect voor mensen die hun ziekte te boven zijn gekomen, dat is héél hard werken.
DianneM schreef:Ik heb het misschien te grof genoemd, wat ik bedoelde te zeggen was dat mensen met anorexia hulp nodig hebben, van hun omgeving, zeker ook van professionals. Net als dat ik hulp nodig heb gehad om in te zien dat ik mezelf aan het "vermoorden" was. Een eetziekte is een sluipmoordenaar.
Iedereen die mij een beetje kent, weet ook dat ik niemand zomaar zal veroordelen en het spijt me ook oprecht als mijn reactie dat idee wel geeft.
xSlvna schreef:Mensen met anorexia zijn toch ook gewoon niet 100% in hun bovenkamer, net als mensen die depressief zijn of noem maar wat op. Als er iets niet klopt in het zelfbeeld ben je, kort gezegd, ook niet 100% nee, anders 'klopte het wel gewoon'.
Het is toch niet gelijk zo dat je die mensen moet haten, veroordelen of dat ze niet meer te helpen zijn?
Geestelijk gehandicapte (zeg ik het zo goed), zijn ook 'niet 100%' in hun bovenkamer, maar toch nog gewoon mensen als jij en ik, denken gewoon een tikkie anders en zijn daardoor niet 100%. (zullen jij en ik ook niet zijn, iedereen heeft wel wat)
Vraag me af waarom alles gelijk hatelijk opgevat moet worden, als ik 6 tenen aan een voet heb ben ik lichamelijk ook niet 100%, wat een ramp, nu ga ik me in een hoekje zitten schamen.
Mensen kunnen ook té mager zijn, of té dik, mag in mijn ogen best gezegd worden zonder dat het gelijk hatelijk is.
Edit: Er is bij zulke mensen dus psychisch niet in orde (en dus psychisch niet 100%), heeft niks met IQ te maken, maar speelt zich, lijkt mij so correct me if I'm wrong, toch wel in de hersens af?
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.
Dat maakt heel veel uit.
Het is simpel minder gezond.
Verschuiving van de norm is zéér triest.
Ongezond overgewicht wordt norm en dan komt er onderdaad sociale druk op wel netjes gezonde mensen; exact zoals de TS opmerkt.
Omdat de modale vrouw onvoldoende discipline heeft om zich fysiek in te spannen en de vreetkick te beheersen moet mollig maar norm zijn![]()
De wel slanke dame houdt een spiegel voor en zoals te doen gebruikelijk is wordt het resulterende gevoel van ongehagen op de slanke dame afgereageerd: Het is háár schuld dat de molligerd zich onprettige voelt dus krijgt die netjes slanke meid een kat.
Aan de slanke dames die zich onpretting voelen bij de opmerkingen van de modale volvetjes; een kat van een dikkerd is een compliment![]()
Twiggy2008 schreef:Een psychische ziekte wil toch nog niet zeggen dat je achterlijk bent?
Leuk voor alle mensen met een burn out, eetstoornis en noem maar op.....
LoveBodin schreef:Waarom zijn er nu dan zoveel meer schildklierproblemen dan vroeger?
Over de medicijnen snap ik: die hadden ze niet altijd.
Maar die schildklier wel. En toch is het zo, dat mensen steeds molliger worden. En dat gaat ook erg snel
Edit; wil niemand aanvallen oid, is gewoon een open vraag
xSlvna schreef:Twiggy2008 schreef:Een psychische ziekte wil toch nog niet zeggen dat je achterlijk bent?
Leuk voor alle mensen met een burn out, eetstoornis en noem maar op.....
Is niet 100% gelijk aan achterlijk? Nah, jij geeft het een hatelijke draai.
Zoals ik al zei ben ik, als ik 6 tenen aan 1 voet heb ook niet 100% lichamelijk gezien, ben ik nog achterlijk of iets.
NeverGiveUp schreef:Huertecilla schreef:
Dat maakt heel veel uit.
Het is simpel minder gezond.
Verschuiving van de norm is zéér triest.
Ongezond overgewicht wordt norm en dan komt er onderdaad sociale druk op wel netjes gezonde mensen; exact zoals de TS opmerkt.
Omdat de modale vrouw onvoldoende discipline heeft om zich fysiek in te spannen en de vreetkick te beheersen moet mollig maar norm zijn![]()
De wel slanke dame houdt een spiegel voor en zoals te doen gebruikelijk is wordt het resulterende gevoel van ongehagen op de slanke dame afgereageerd: Het is háár schuld dat de molligerd zich onprettige voelt dus krijgt die netjes slanke meid een kat.
Aan de slanke dames die zich onpretting voelen bij de opmerkingen van de modale volvetjes; een kat van een dikkerd is een compliment![]()
Heb je reactie even teruggezocht na de reactie hierboven, dit klopt echt als een bus