Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_lizje schreef:miss_lizje schreef:Mijn waarde was ook weer te laag (kreeg ook weer klachten van vermoeidheid etc.) en nu dus weer 10 weken aan de prikken. Was even vergeten hoe verdomd zeer ze ookal weer deden
Spuit je wel heel langzaam in?
En welke versie word er gebruikt?
moislief schreef:Interessant artikel! Alleen 'er is inderdaad nog geen literatuur die het nut van B12 ondersteunt'...... zijn die artikelen van bijvoorbeeld stichtingb12 dan misschien niet betrouwbaar/wetenschappelijk of wat? Was namelijk van plan een aantal artikelen aan mijn internist te geven, maar dit ontkracht het nogal.
Sloetjes schreef:Hallo,
Ik kom net kijken bij deze topic.
Ik heb zelf ook een vitamine b12 tekort.
Maar nu ben ik ontzettend benieuwd of hier ook mensen zijn met blijvende schade?
En waarvan de arts ook heeft gezegd dat je er mee moet leren leven? Ondanks dat je nog steeds spuiten krijgt?
Kaygee schreef:Want vaker dan om de maand prikken is al helemaal niet de bedoeling en het zal wel door mn zwangerschap komen.
Kaygee schreef:Ik moet van mijn huisarts af gaan bouwen naar om de 2 maandenZie dat helemaal niet zitten. Voor mijn gevoel red ik om de maand al niet. Lees de laatste week lig ik veel op bed omdat ik het niet meer trek. Dit ook aangegeven. Maar mn bloedwaarde is goed en dat is waar ze naar kijken. Niet naar hoe ik me voel dus. Want vaker dan om de maand prikken is al helemaal niet de bedoeling en het zal wel door mn zwangerschap komen.
Heb echt de neiging om uit Duitsland te bestellen en het zelf maar op gevoel te regelen. Want ik merk wel degelijk verbetering na de injecties en ook weer verslechtering als ik te lang wacht
Nog even voor de duidelijkheid, ruim 6 maanden is het tekort vastgesteld, had toen een waarde van 93. Heb toen 7 weken lang 1 injectie per week gehad en daarna om de maand, nu totaal 12 injecties gehad. Na die 7 weken was mijn waarde dacht ik 1180 en nu 1075? Dus ik gaf ook aan bij de assistente dat de waarde de vorige keer hoger was. Maar dat was volgens haar niet zo. Volgende keer dat ik daar ben maar even de waarden op een uitdraai vragen..
Kaygee schreef:Ik moet van mijn huisarts af gaan bouwen naar om de 2 maandenZie dat helemaal niet zitten. Voor mijn gevoel red ik om de maand al niet. Lees de laatste week lig ik veel op bed omdat ik het niet meer trek. Dit ook aangegeven. Maar mn bloedwaarde is goed en dat is waar ze naar kijken. Niet naar hoe ik me voel dus. Want vaker dan om de maand prikken is al helemaal niet de bedoeling en het zal wel door mn zwangerschap komen.
Heb echt de neiging om uit Duitsland te bestellen en het zelf maar op gevoel te regelen. Want ik merk wel degelijk verbetering na de injecties en ook weer verslechtering als ik te lang wacht
Nog even voor de duidelijkheid, ruim 6 maanden is het tekort vastgesteld, had toen een waarde van 93. Heb toen 7 weken lang 1 injectie per week gehad en daarna om de maand, nu totaal 12 injecties gehad. Na die 7 weken was mijn waarde dacht ik 1180 en nu 1075? Dus ik gaf ook aan bij de assistente dat de waarde de vorige keer hoger was. Maar dat was volgens haar niet zo. Volgende keer dat ik daar ben maar even de waarden op een uitdraai vragen..
Kaygee schreef:Ben inmiddels bijna 5 mnd geleden bevallen...
Om de maand is imo 1x per maand en om de 2 maanden 1x per 2 maanden.
Ik weet dat de opstart dosis inderdaad al mis gegaan is. Maar de HA werkte hier dus al niet aan mee.. Zit te twijfelen of ik nu het heft in eigen handen moet nemen. eerst nog maar een gesprek met de huisarts. Werkt die niet mee dan ga ik het maar zelf regelen.
Op zoek naar een andere HA is ook nog wel een optie. Heb me nooit serieus genomen gevoeld. Loop namelijk al jaren met vage klachten bij de HA en bij de verloskundige ging er wel een lampje branden en die is het toen verder uit gaan zoeken. Toen bleek ik dat tekort te hebben. De uitdraaien wil ik sowieso graag hebben om te zien waar ik al die jaren op geprikt ben en of de b12 überhaupt ooit eens meegenomen is.
Degene die overgestapt zijn van HA zijn jullie rond gaan bellen naar andere HAen en hebben jullie gevraagd of zij een b12 tekort wel serieus namen?