Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaZ

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:29

Wauw, wat goed MyLittleLove! Je mag echt trots op jezelf zijn! :j

Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat, Kirsten :(:) Weet je waardoor de strubbelingen ineens veroorzaakt worden?
Ben je gespannen voor vrijdag, of valt het mee?

Hier gaat het niet zo best :( Ik heb de laatste tijd veel eetbuien en kan steeds maar matig compenseren, waardoor ik de afgelopen 2 à 3 weken ineens behoorlijk ben aangekomen en me daarover rot voel. Wat weer eetbuien aanwakkert :( En heel slecht, maar ergens baal ik dat ik nu in de vakantie best vaak bij mijn ouders ben en daardoor geen maaltijden over kan slaan, aangezien ze me enorm in de gaten houden sinds ik het ze verteld heb.
Ik heb 28 augustus mijn eerste daadwerkelijke behandel-sessie bij mijn therapeut. Daar heb ik nu even mijn hoop op gevestigd, aangezien ik op het moment echt geen idee heb wat ik met mezelf aan moet en hoe ik in hemelsnaam uit deze vicieuze cirkel kan komen...

Goed, tot zover mijn gezeur. Vanochtend wel de uitslag gehad van het bloedprikken en mijn labwaarden zijn allemaal netjes binnen de marge. Kalium was laag-normaal en mijn Hb was echt verbazingwekkend hoog (hij was 10.4, waarbij 10.0 normaal de bovengrens is) :P

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:06

Wat een ontzettend mooi stuk, MyLittleLove! En wat geweldig dat je nu genezen bent, en dat ook écht durft te zeggen!

Jammer dat je door wat problemen thuis weer gaat eten, Kirsten :( Kan je niet een rondje gaan lopen als je een eetbui op voelt komen? Gewoon een half uurtje naar buiten, frisse lucht inademen, even je gedachten verzetten...

Ik hoop dat je niet meer in opname hoeft, Jamie! Zou fijn zijn als je gewoon in je eigen omgeving kan werken aan je probleem. Daar moet je het immers uiteindelijk ook gaan volhouden...

SaZ, vervelend dat je zoveel eetbuien hebt! Ik snap de vicieuze waarin je zit wel, en weet hoe lastig het is om daaruit te komen. Helemaal als je zo'n probleem hebt met het accepteren van je lichaam.
Houd het nog twee weken vol! Dat kan je zeker weten! Ik hoop echt dat de therapie je gaat helpen. Waarschijnlijk kan je therapeut(e) je in ieder geval helpen met het doorbreken van die cirkel, of ergens een oorzaak ontdekken waar het gedrag vandaan komt. Ik denk dat meer inzicht in je eigen gedragingen wel heel hulpzaam kan zijn!

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. De schok van de magere Italiaanse meisjes is weer een beetje gezakt, en ik moet eerlijk zeggen, als ik in de spiegel kijk voel ik me gewoon goed. Ik vind mezelf mooi, durf weer wat 'opvallendere' kleding te dragen (een keer wat anders dan een zwart/donkerblauw shirtje + jeans) en ben zoveel vrolijker. Ook heb ik sinds 5 dagen geen dieetpillen meer genomen. Eerst had ik die nog 'nodig' om mijn eetgedrag als het ware goed te praten, maar toen ik ze één dag niet nam omdat ik me niet goed voelde, merkte ik dat ik ze helemaal niet miste. Ik moest er ook wel mee stoppen, want in plaats van de aanbevolen 2 per dag, zat ik op 8.
Verder helpt het ontzettend veel dat ik iedere dag een fles fruitsap (vers geperst) drink. Ik merk dat ik die vitamines echt miste. Ik ben nooit een fruiteter geweest, en ik durf nog steeds geen fruit te eten (is puur een kauw-issue. Gaat dus meer om het 'idee' dat ik eet ipv dat ik kcals etc binnen krijg), maar drinken is geen probleem :)

Als ik naar mezelf kijk heb ik het idee dat ik ben afgevallen, maar ik heb geen idee of het werkelijk zo is (weegschaal is de deur al lang uit). Stiekem denk ik dat ik mezelf eindelijk zie zoals ik ben. Zoals ik mezelf eerder heel soms even kon zien. Raar eigenlijk he, dat je hoofd je zo kan voorliegen...
Ik eet op het moment redelijk gezond. Nog wel onder de adh, maar het gaat zonder moeite. Als ik trek heb, dan eet ik wat. (Ik heb alleen niet zo heel vaak trek.) Ik probeer nog wel steeds gezonde keuzes te maken, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:58

GeekGirl en jamieblont: ik heb zelf niet om zo'n eetlijst gevraagd. Ik heb een tijd een eetlijst gehad om gezond af te vallen. Ik besef nu dat het mijn eetstoornis was die nog altijd wou afvallen :o dus ik vroeg laatst of ze misschien een eetlijst kon samenstellen om te stabiliseren, dus een 'gewoon' gezond eetpatroon (want na jaren rommelen met eten heb ik totaal geen gevoel meer wat goed of slecht is) en toen gaf ze me een lijst en zei ze "als je op woensdag of vrijdag weer even doorschiet is het helemaal niet zo erg als je verder deze lijst aanhoudt" maar misschien heb ik het wel verkeerd begrepen en dramatiseer ik het in mijn hoofd :Y)

jamieblont goed dat je hebt doorgezet!
MyLittleLove wat een mooi verhaal! Echt super dat je ervan af bent geraakt!
En SaZ doorzetten hé meis!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:22

Goed dat je om een 'normale' eetlijst hebt gevraagd, Dianta! +:)+ Denk dat dat een goede stap is. Ik vraag me allen wel af of het toestaan van 2 eetbuien per week verstandig is of niet. Misschien voor tijdelijk, om het af te bouwen of iets dergelijks?

Thanks, ik weet dat ik moet doorzetten, maar heb op het moment even geen motivatie meer om ertegen te vechten -O- Zit er even een beetje doorheen :=
En ja, ik weet ook wel dat het wel weer goed zal komen, maar op het moment ben ik het gewoon even kwijt :( Zometeen maar gewoon naar bed gaan, wie weet zie ik morgen ineens het licht :P

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:02

Strubbelingen zijn vooral tussen mij en mijn moeder. We lijken zo ontzettend op elkaar maar denken overal anders over en dat botst. Vrijdag naar de therapeut dus ik hoop dat dat gaat helpen ! Ben er niet heel zenuwachtig voor, meer gezonde spanning.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:52

:wave:

Saz: Wat fijn dat je bloed goed was! Wel enorm balen dat het eten zo kl*te gaat.. nog even volhouden meid, voor je het weet is het 28 augustus :(:)
Jamie: Ik heb geen ervaring met accare dus kan je daar niet bij helpen. Ik hoop ook voor je dat je geen opname hoeft. Lukt het een beetje met extraatjes eten om op gewicht te komen? Ik zat te denken laatst, weet niet of het voor jou haalbaar is hoor.. maar toen ik moest aankomen moest ik ook 'plussen' zoals wij dat noemen.. ik at toen elke dag een magnum :o nogmaals ik kan me voorstellen dat het teveel van het goede is hoor, maar wellicht een idee :)
Kirsten: Jij bent morgen aan de beurt +:)+ zet 'm op!

Met mij gaat het zo-zo.. brood eten is erg moeilijk en grijp toch steeds weer naar de (magere) yoghurt of activia. Gister gesprek gehad bij de kliniek, moet voor volgende week een besluit genomen hebben wat ik wil. Of doorgaan met gesprekken en dan weer eetregistraties bijhouden (bluh -O-) of stoppen.. Hebben jullie hier ideeen over?

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:28

De vraag die je jezelf moet stellen, is denk ik of je het alleen gaat redden. Als ik je zo hoor over alleen al brood eten, heb ik eerlijk gezegd het gevoel dat dat nog niet zo is. Eetregistraties bijhouden is niet fijn natuurlijk, maar het helpt je misschien wel om naar een wat beter voedingspatroon toe te werken.
Mocht je besluiten te stoppen, heb je dan helemaal geen hulp meer? Of krijg je dan ergens anders hulp?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:02

Ik denk dat jij rationeel gezien helemaal niet twijfelt maar dat je eetstoornis enorm trekt. Verstandelijk weet je prima wat je moet doen, de vraag is vooral of je dat ook gaat doen of dat je de eetstoornis opnieuw de ruimte geeft en gaat afwachten tot het (weer) zó slecht gaat dat je min of meer de hulp in gedwongen wordt.

Neem verantwoordelijkheid voor jezelf. Jíj wil beter worden, jíj wil gezond worden, jíj wil gelukkig worden. Dan moet jíj daar ook actie voor ondernemen. Keuzes maken. Wél die boterham eten ook al wil je liever iets anders, wél die hulp accepteren en eetlijstjes bijhouden ook al voelt het vreselijk stom.

Technisch gezien is brood eten heel erg makkelijk. Boterham pakken, beleggen, opeten. Klaar. Emotioneel is het natuurlijk veel lastiger maar dat is het stukje verantwoordelijkheid wat je zelf moet nemen. Jij láát de eetstoornis bepalen dat je yoghurt of activia eet; uiteindelijk doe je dat zelf en kan je ook 'nee' zeggen tegen die drang. Je hebt meer dan voldoende redenen om er vanaf te willen: vecht daarvoor.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:12

xMendy schreef:
:wave:

Saz: Wat fijn dat je bloed goed was! Wel enorm balen dat het eten zo kl*te gaat.. nog even volhouden meid, voor je het weet is het 28 augustus :(:)
Jamie: Ik heb geen ervaring met accare dus kan je daar niet bij helpen. Ik hoop ook voor je dat je geen opname hoeft. Lukt het een beetje met extraatjes eten om op gewicht te komen? Ik zat te denken laatst, weet niet of het voor jou haalbaar is hoor.. maar toen ik moest aankomen moest ik ook 'plussen' zoals wij dat noemen.. ik at toen elke dag een magnum :o nogmaals ik kan me voorstellen dat het teveel van het goede is hoor, maar wellicht een idee :)
Kirsten: Jij bent morgen aan de beurt +:)+ zet 'm op!

Met mij gaat het zo-zo.. brood eten is erg moeilijk en grijp toch steeds weer naar de (magere) yoghurt of activia. Gister gesprek gehad bij de kliniek, moet voor volgende week een besluit genomen hebben wat ik wil. Of doorgaan met gesprekken en dan weer eetregistraties bijhouden (bluh -O-) of stoppen.. Hebben jullie hier ideeen over?

Ik eet iedere dag een cornetto hihi, lekker :o

Misschien kan je opbouwen of iets dergelijks, dat je zegt ik neem vandaag 1/2 yoghurt 1/2 boterham en dan zo uitbreiden?

Maar aan de andere kant, jij wilt beter worden! dus waarom niet zo snel mogelijk naar een basislijst? Is natuurlijk erg eng, maar het leven is zo veel meer dan blijven hangen in je es toch? :(:)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:45

Hey, hoe gaat het bij jullie?

Ik ben dit weekend op Texel geweest, was echt heerlijk maar merk wel dat ik erg moe ben
van al het bewegen (maybe nog te veel?) Nu hopen dat ik niet afgevallen ben want dan zwaait er
wat maargoed :+ Ik heb wel genoten en zelfs op een terrasje een aardbeienschelp gegeten!
En een heerlijke strandrit gemaakt :D

Afbeelding

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:35

Oh heerlijk, een strandrit!
Goed van je aardbeienschelp. En ik hoop ook dat je niet bent afgevallen, want dat kun je echt niet gebruiken.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:47

Allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik heb de afspraak verzet naar volgende week ivm werk. Ik weet alleen echt nog niet wat ik ga doen maar goed ik heb nog een week om erover te denken. Aan een kant wil ik echt graag weg daar en aan de andere kant wil/kan ik de hulp nog niet loslaten. Dilemma.

Jamie goed van je zeg!

Vind de foto alleen wel een beetje triggerend :o ligt aan mij I know but still..

Afgelopen week is heel goed gegaan qua brood eten, heb me ook niet meer gewogen omdat ik voel dat ik ben aangekomen. Wil dan het nummertje niet zien omdat ik die anders alles laat bepalen.
Ik merk ook dat m'n honger/trekgevoel weer terugkomt. Heb ik echt HEEL lang niet gehad. Voel me wel af en toe een vreetzak daardoor.

Zometeen lekker een broodje pasta eten 8-) want heb vanmiddag les dus heb t wel nodig haha.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:59

Leuk Jamie, die strandrit! Heerlijk!

Amanda, soms helpt het voor mij als ik bij dat slort dilemma's probeer uit te splitsen wat mijn gevoel zegt en wat mijn verstand zegt. Meestal weerspiegelt mijn 'gevoel' namelijk wat ik vanuit mijn eetstoornis wil en weerspiegelt mijn verstand mijn gezonde 'ik' :)
Wat fijn dat het brood eten goed is gegaan deze week! Ook fijn dat je hongergevoel weer terug begint te komen, dat geeft aan dat je op de goede weg bent +:)+ En heel verstandig om de weegschaal even te laten voor wat die is :j

Hoe is het verder met iedereen?

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:24

xMendy schreef:
Allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik heb de afspraak verzet naar volgende week ivm werk. Ik weet alleen echt nog niet wat ik ga doen maar goed ik heb nog een week om erover te denken. Aan een kant wil ik echt graag weg daar en aan de andere kant wil/kan ik de hulp nog niet loslaten. Dilemma.

Jamie goed van je zeg!

Vind de foto alleen wel een beetje triggerend :o ligt aan mij I know but still..

Afgelopen week is heel goed gegaan qua brood eten, heb me ook niet meer gewogen omdat ik voel dat ik ben aangekomen. Wil dan het nummertje niet zien omdat ik die anders alles laat bepalen.
Ik merk ook dat m'n honger/trekgevoel weer terugkomt. Heb ik echt HEEL lang niet gehad. Voel me wel af en toe een vreetzak daardoor.

Zometeen lekker een broodje pasta eten 8-) want heb vanmiddag les dus heb t wel nodig haha.

sorry, dat was echt niet de bedoeling :o Zal ik een mod vragen om hem weg te halen? :D

Superknap dat je niet gewogen hebt omdat je weet dat het niet helpend is!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:52

Dankje :) en neehoor hoeft niet.. ik moet er mee om leren gaan :o

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:40

Wat vervelend dat je erdoor getriggerd wordt, Amanda. Ik heb foto's van meiden die heel mager waren ook heel lang moeilijk gevonden. Maar bij mij kwam het echt door projectie... Eigenlijk wilde ik zelf ook weer zo mager zijn. Uiteindelijk wordt dat echt beter naarmate je je eetstoornis meer gaat loslaten.

Knap van je dat je zo goed bezig bent met brood eten!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:23

Hoe gaat het met iedereen ? :o

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:52

Hoe gaat het met jou? ;)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:53

Hier gaat het nog steeds niet echt lekker... Ik ben op het moment een beetje klaar met vechten :( Ik kan het gewoon even niet meer opbrengen. Ik heb a.s. woensdag mijn eerste echte 'behandel'-sessie bij mijn psych, dus ik heb afgelopen woensdag besloten om alles maar gewoon even te laten gaan en toe te geven aan die verdomde eetstoornis, zodat ik vanaf woensdag er weer vol tegenaan kan gaan.
Vandaag dus ook alweer twee eetbuien gehad :(

Hoe is het met jou? :)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:10

SaZ schreef:
Hier gaat het nog steeds niet echt lekker... Ik ben op het moment een beetje klaar met vechten :( Ik kan het gewoon even niet meer opbrengen. Ik heb a.s. woensdag mijn eerste echte 'behandel'-sessie bij mijn psych, dus ik heb afgelopen woensdag besloten om alles maar gewoon even te laten gaan en toe te geven aan die verdomde eetstoornis, zodat ik vanaf woensdag er weer vol tegenaan kan gaan.
Vandaag dus ook alweer twee eetbuien gehad :(

Hoe is het met jou? :)

He bah! wat naar :(:) Ik hoop dat je eerste gesprek goed gaat gaan!

Met mij gaat het redelijk, we hebben nu dorpsfeesten dus ik heb zo veel afleiding dat ik even niet aan de es hoef te denken. :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:13

Even een egopost.. ik ben weer ongesteld *\o/*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:17

Gefeliciteerd mendy!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:13

xMendy schreef:
Even een egopost.. ik ben weer ongesteld *\o/*

Ahh Super! Gefeliciteerd! *\o/*

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:21

Hier ook even een berichtje van mij.
Ik heb nu 2 keer therapie gehad en een workshop en het bevalt zoooo goed.
Heb natuurlijk nog wel last van eetbuien maar al veel minder. Ik ben me nu meer bewust van wat ik eet en waarom. Zelfs al wat afgevallen.

Zit lekkerder in mijn vel, heerlijk!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:12

Kirstenn_ schreef:
Hier ook even een berichtje van mij.
Ik heb nu 2 keer therapie gehad en een workshop en het bevalt zoooo goed.
Heb natuurlijk nog wel last van eetbuien maar al veel minder. Ik ben me nu meer bewust van wat ik eet en waarom. Zelfs al wat afgevallen.

Zit lekkerder in mijn vel, heerlijk!

Wat fijn dat het zo snel al werkt :D !