Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:49

Mijn fittest was op sommige punten echt beter en op andere gelijkm vooral de suicide jump heb ik veel moeite mee. Maar ook gister met plyo kan ik goed merken dat de drills steeds beter gaan en goed vol te houden zijn. Vanavond pure cardio en cardio abbs

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:19

plyo was nooit mijn vriend :=

Ik ben inmiddels bezig in de tweede week van T25. Had gister wel erg moeite met de workout.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:20

Hoi,

Ik heb even een vraagje.
Mijn vriend roept al heel lang dat hij wilt beginnen met Insanity(gezien op tv)
Heeft iemand een idee waar ik de gehele serie kan kopen?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:24

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:57

Raar, op Amazon is de hele set $144, terwijl op marktplaats een hele set word aangeboden voor €22,50.
Lijkt me niet betrouwbaar, marktplaats :(

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:16

Denk dat dat gebrande cd's zijn. En sowieso 2e hands is een stuk goedkoper

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:18

die op mp zijn gedownloaden

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:59

Ik heb de workouts van vandaag er weer op zitten. Heb een natte kop en ben nog niet eens wezen douchen haha. Zegt genoeg. Even bijkomen, lekker douchen en dan genieten van de avond.

Ik ga het steeds beter voelen en ook al wel een klein beetje aan mn lichaam merken. Best wel trots!!

Heb alleen moeite met de 123-123 en met kleine stukjes travellen tussen door... Heb een slechte enkel en ik verstap me dan heel snel. Doe nu het travellen met kleine sprongetjes en de 123-123 doe ik helemaal niet travellen. Wil het graag maar ik a niet mn been verstuiken.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:22

Haha ik heb niet alleen een natte kop na het trainen, ben werkelijk van mijn kruin op mijn hoofd tot aan mijn kleine teen zeik en zeik nat :)
Ik begin het nu na 3 dagen al te merken aan mijn lichaam, ondanks de enorme spierpijn. Moet alleen wel iets rustiger aan doen denk ik, gister was mijn vriend lief en heeft mijn kuiten gemasseerd. Links ging wel, rechts was hels, daarnaast hield mijn enkel ook vocht vast.
Ik ga gewoon door met trainen maar ga erop proberen te letten dat ik mijn rechterbeen minder belast en het meer verdeel over beide benen.

123-123 en travellen ben ik nog niet, komt dat in week 2?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:52

zit in je warming up het 123 na de heisman.

Ik heb vanavond recovery. Wel prettig want ik mega slecht geslapen. Mn benen waren zo moe dat ik niet wist hoe ik ze neer moest leggen. Spierpijn valt op zich wel mee. Ik voel alleen alle (bewerkte) plekken zegmaar haha. Maar kan niet zeggem dat ik spierpijn heb. Eerste week alleen dus vreselijk in mn kuiten. Blij dat dat over is.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:10

O ok dat, nou ja, zonder travellen zal het ook functioneel zijn lijkt me.

Ik heb nu in de eerste week inderdaad flink pijnlijke kuiten. Maar nog een paar dagen en dan ben ik daar hopelijk vanaf.

Plyometric Circuit is mij echt vies tegengevallen, het is eigenlijk gewoon de warming up een keer of 6 achter elkaar, met een aantal toevoegingen. Op gegeven moment kreeg ik mijn benen echt de lucht niet meer in haha

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:21

Nou jongens! (meiden) ik stap over!! ik ga sporten bij UCT Emmeloord! Wel ga ik met mijn moeder hip hop abs doen! Dus ik hoed Shaun T niet te missen :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:10

Iemand nog updates? Ben wel benieuwd hoe het jullie afgaat.

Ik heb nu 2 weken erop zitten en begon gister aan mijn derde week. Niet gewogen want ik wil me niet blind staren op een cijfer, ik heb foto's gemaakt. Iedere week 1 van voren en 1 zijwaarts en het verschil is al goed te zien. Ik denk dat ik qua gewicht niet veel verloren ben, maar ik word strakker en gespierder.

Ik merk ook dat de oefeningen makkelijker worden, en ik ze beter vol kan houden. Ik heb met sommige oefeningen wel dat mijn gebrek aan balans me in de weg zit, en dat ik niet zo'n goede coördinatie heb -O-

En 1 groot probleem waar ik iedere keer tegen aan loop, ik kan geen push ups, mijn armen zijn simpelweg niet sterk genoeg (watje), ik probeer ze iedere keer wel, met het gevolg dat ik niet meer kan en met mijn kin op de plavuizen donder (dikke blauwzwarte plek op mijn kin).
Dus wat doe ik om mijn armen dan toch sterker te krijgen, push ups met mn knieën op de grond.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:46

Ik ben helaas even uit mn schema. Ga het volgende week weer oppakken als het lukt. Heb het veel te druk gehad waardoor mn lichaam mij even tot een halt heeft geroepen. Ben toen ook nog gevallen waardoor mn hoofd blegh is dus even rust en dan opnieuw beginnen.

Power reiner dat doe ik ook hoor diep pushups zijn heel zwaar voor een vrouw. Ik probeer het wel maar als het niet lukt idd op je knieen. Of ik doe ipv de 4 die hij vraagt 2 goeie aangezien ik 4 niet red.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:04

Ik ben nu net klaar met week 1, en heb vandaag mijn rustdag :)

De eerste week was redelijk goed vol te houden, maar had wel behoorlijk wat spierpijn :7 en dan met name in mijn kuiten, maar ik had gelezen dat dit normaal was? Hoop dat dit snel over is! Ik had gister met de plyometric cardio circuit behoorlijk last van mijn linkerkuit, dus heb bepaalde oefeningen (o.a. heisman/jumping jacks/power jacks ed) half of gewoonweg niet kunnen doen (wilde ook niets forceren, deed echt pijn).. hopen dat deze rustdag helpt, zodat ik er morgen weer vol tegenaan kan gaan!

Heb de afgelopen week wel gemerkt dat je conditioneel vrij snel vooruit gaat. Ik dacht voordat ik hieraan begon dat ik een redelijke conditie had, maar na de eerst fit test dacht ik hier toch heel wat anders over :+

@sac89; Shaun T zegt ook altijd 'form over speed', dus beter 2 goede pushups dan er 4 maar half/half doen.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:16

Ik ben helaas helemaal over! Ik volg Shaun T nog wel, maar merk dat ik met de sportschool gewoon veel verder kom! We doen ook wel insanity soort gelijke oefeningen dus dat vind ik nog wel leuk om dan mee te maken! Maar verder dat ik hulp er bij heb is wel handig met me holle rug en al me klachten. En zo kom ik ook nog eens over mijn verlegenheid af, ben nu zoveel verder in 3 weken dan de eerste 3 weken insanity

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:21

lisanne1989 schreef:
Ik ben nu net klaar met week 1, en heb vandaag mijn rustdag :)

De eerste week was redelijk goed vol te houden, maar had wel behoorlijk wat spierpijn :7 en dan met name in mijn kuiten, maar ik had gelezen dat dit normaal was? Hoop dat dit snel over is! Ik had gister met de plyometric cardio circuit behoorlijk last van mijn linkerkuit, dus heb bepaalde oefeningen (o.a. heisman/jumping jacks/power jacks ed) half of gewoonweg niet kunnen doen (wilde ook niets forceren, deed echt pijn).. hopen dat deze rustdag helpt, zodat ik er morgen weer vol tegenaan kan gaan!

Heb de afgelopen week wel gemerkt dat je conditioneel vrij snel vooruit gaat. Ik dacht voordat ik hieraan begon dat ik een redelijke conditie had, maar na de eerst fit test dacht ik hier toch heel wat anders over :+

@sac89; Shaun T zegt ook altijd 'form over speed', dus beter 2 goede pushups dan er 4 maar half/half doen.

Ik heb iets soortgelijks met mijn rechter enkel. Ik denk dat ik dit weekend maar even ga kijken voor sport tape want ben er nu gewoon doorheen gelopen maar merk toch dat ie slechter wordt.
Doe maar voorzichtig met je kuit.
Mijn eerste fit test was ook verschrikkelijk, maar de 2e heb ik afgelopen dinsdag gedaan, sommige dingen waren beter, sommige hetzelfde en sommige zelf heel iets slechter haha.

In de eerste week dacht ik overigens bij de 4e dag (cardio recovery) dat ik eindelijk iets rust kreeg maar niets waas minder waar, de titel vond ik nogal misleidend haha.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:22

marijkje1990 schreef:
Ik ben helaas helemaal over! Ik volg Shaun T nog wel, maar merk dat ik met de sportschool gewoon veel verder kom! We doen ook wel insanity soort gelijke oefeningen dus dat vind ik nog wel leuk om dan mee te maken! Maar verder dat ik hulp er bij heb is wel handig met me holle rug en al me klachten. En zo kom ik ook nog eens over mijn verlegenheid af, ben nu zoveel verder in 3 weken dan de eerste 3 weken insanity

Jammer inderdaad maar ik begrijp dat als je al die lichamelijke klachten hebt dat begeleiding fijner is.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:37

@PowerReiner; die Cardio Recovery is qua titel zeker misleidend haha, voor wat betreft het 'cardio-gedeelte' is het wel 'recovery', maar desondanks werk je je nog in het zweet met al die squats en lunges, voelde mijn benen gewoon branden!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:42

Idd recovery is niet waar je aan denkt voordat je eraan begint.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:06

@PowerReiner: Ja het werd zo erg dat ik iedere dag door me rug en enkel ging, nu heb ik daar geen last meer van gelukkig!

Als het winter word ben ik wel weer van plan om wat op te pakken, als zou het maar eens in de week zijn. Ik loop hard, maar om dat in de sneeuw te doen ben ik geen bikkel voor.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:59

@marijkje1990; dat vind ik nu ook het voordeel van Insanity, dat je het thuis kunt doen, en er niet voor naar een sportschool oid hoeft (zeker met het oog op de winter!).

Ik moet zeggen dat ik nu zo goed als geen last meer heb van spierpijn, en zit vandaag op dag 3 van week 2, dat scheelt al een hoop!

Vanavond staat Plyomethric Cardio Circuit weer op het programma! Heb er nu alweer zin in haha :)
Vraag me alleen nu al af of dat ik donderdag wel ga volhouden, dan heb ik eerst Pure Cardio, en daarna ook nog Cardio Abs... is dit goed vol te houden samen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:47

Ik heb ze toch maar aangeschaft, vanavond ophalen :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:45

Mijn man is al een paar weken bezig, en ik ben vandaag begonnen met de fittest. 6 dagen in de week gaat hem niet worden, maar een keer of 3 a 4 moet haalbaar zijn. Daarnaast heb ik ook mijn paardrijden (dagelijks) nog, en ik probeer ook nog 2 keer in de week te gaan hardlopen...

Probeer al een tijdje net dat beetje strakker te worden. Met hardlopen gaat het de goede kant op, hopelijk is dit een goede (effectieve) boost!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:31

wat vinden jullie naast insanity nog een fijne work-out? Insanity kost me eigenlijk gewoon te veel tijd, en nu school weer begint ga ik het niet redden om het 6x per week te doen. Nu heb ik me wel 'ingeschreven' voor de 30 days yoga challenge zodat ik dat in de ochtend even een kwartiertje kan doen maar zou er dus nog een 'korte workout' van een halfuurtje bij willen doen.