hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:56

kuzznathalie schreef:
[***] schreef:
Ik mag nog wel sporten, alleen bepaalde sporten niet meer (al kruip ik soms echt nog wel op een paard :D ) ik zwem en fitness nog :)

Oké. Maar ook bepaalde sporten zou je toch gewoon kunnen doen als je spieren sterk genoeg zijn (na training uiteraard)?
Tenminste, ik heb er nog speciaal naar gevraagd, is er iets wat ik absoluut niet mag doen, ik mocht gewoon alles doen en alle sporten die ik wou beoefenen.

Voor mij niet; ik heb met die sporten een enorm risico op uit de kom schietende ledematen. Zelfs met sterke spieren :=

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:03

Jans schreef:
kuzznathalie schreef:

Oké. Maar ook bepaalde sporten zou je toch gewoon kunnen doen als je spieren sterk genoeg zijn (na training uiteraard)?
Tenminste, ik heb er nog speciaal naar gevraagd, is er iets wat ik absoluut niet mag doen, ik mocht gewoon alles doen en alle sporten die ik wou beoefenen.

Voor mij niet; ik heb met die sporten een enorm risico op uit de kom schietende ledematen. Zelfs met sterke spieren :=

:=
Oké :') dat is inderdaad niet handig.
Mijn heupen, ellebogen, schouders en sommige vingers gaan altijd bijna uit de kom, maar dat voel ik wel aankomen en dan stop ik.
Blijkt maar weer hoeveel verschil er zit in hypermobiliteit.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:12

Gianti schreef:
_xrose schreef:
Ik heb inderdaad ook geen sporten die ik absoluut niet mag doen. Als ik pijn krijg moet ik er gewoon niet in door gaan, want dan kan je iets beschadigen, dat heb ik dan soms een keertje met sporten maar niet constant. Verder is het volgens mij juist dat sporten alleen maar bevordelijk is, mits goed uitgevoerd.

Ervaar jij in dagelijkse leven er wel pijn door?

Ja, maar niet continu. Als ik te lang zit of te lang loop subluxeert mijn heup waar ik dan in de avond echt even niet meer op kan lopen. Dit is wel een stuk minder geworden nu ik meer sport en beweeg. Ik ben nu al 2 weken aan het leren, dus ik leer veel en dan krijg ik er een stuk meer last van.
Een van mijn schouders is een paar maanden geleden uit de kom geweest en daar heb ik wel veel last van qua pijn. Maar ik heb over de jaren wel echt gemerkt dat het bij mij alleen maar beter wordt als ik sport.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:40

Sporten moet ik juist om de pijn te verminderen. Maar daarbij altijd blijven letten op niks overstrekken en luisteren naar je lijf. Mijn energie is door andere dingen erg laag en daardoor kan ik nauwelijks sporten en door het gebrek aan spierkracht heb ik dus juist veeeeeeel meer pijn dan wanneer mn spieren in goede conditie zijn.
Paardrijden schijnt vaak juist heel goed te zijn, omdat je continu al je kleine houdingsspieren gebruikt en die juist goed traint. Ik wil dit binnenkort juist weer als belangrijkste sport gaan doen. Verder gerichte fitness voor de spieren.
Ik heb wel dingen die ik echt niet moet/mag doen. Vanwege oude knieblessure mag ik niet hardlopen en yoga moet ik ook echt niet doen. Verder geen echte beperkingen, behalve degene die mn lijf aangeeft.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:51

Mijn uwv arts raadde ook aan om inderdaad te blijven sporten, om die spieren sterk te houden/maken. Voordat ik last kreeg van mijn handen deed ik aan wandklimmen en dat hoop over een halfjaar weer te kunnen. Nu doe ik even niets, maar dat komt omdat ik eerst aan mijn rechterhand ben geopereerd en binnenkort ook aan mijn linkerhand.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:53

liekec schreef:
Thats_Me schreef:
Is er bij iemand wel eens de link gelegd met gewrichtspijn, hypermobiliteit en het hebben van een schimmel in je lijf? Candida of een broertje of zusje er van? Sinds ik bij een therapeut ben geweest die dat geconstateerd heeft en ik daar voor in behandeling ben gaat het met de hypermobiliteit syndroom ook beter. Kan zeggen dat ik sinds jaren een normale bijna pijnloze winter heb gehad met veel energie. Echt heel raar...

Wat 'grappig'. Ik heb een tijdje geleden een enorme wond gehad op mijn elleboog, die uit het niets is ontstaan.. Was achteraf denken ze ook een schimmel, maar weten ze niet zeker. Is geen link tussen gelegd, maar heb het dus wel allebei. Heb jij daar ook ervaring mee dan?

Voor mij is het balletje in oktober gaan rollen. Ben op dit moment nog steeds onder behandeling tegen schimmel via een goede alternatieve therapeut. Heb inderdaad ook schimmel op de huid gehad. Erg vervelend en vaag maar voel mij echt veel beter en de HMS klachten zijn minimaal tot niet aanwezig. Blijf natuurlijk wel hypermobiel maar de hele erge pijn is weg. Terwijl ik voorheen altijd slecht reageer op kou, vocht etc.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:57

Ik heb vandaag de uitslag gehad van m'n MRI en alles is dus goed. Dus ik moet weer aan de fysiotherapie, maar dit keer in het ziekenhuis. Ik vraag me af of het gaat helpen, eerlijk gezegd. Heb hiervoor al 4 maanden fysio gehad en mijn schouder is alleen maar erger geworden..
Hij zei wel dat het normaal ernstig zou zijn dat mijn schouder er aan de achterkant uit kan, maar omdat ik hypermobiel ben was dit normaal. Ook was mijn kapsel niet uitgerekt, terwijl ik juist dacht dat dit eigenlijk altijd het geval was bij hypermobiliteit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:20

wat voor pijnstillers gebruiken jullie? heb weer even paar slechte dagen.. enorm moe en zoveel pijn in mijn knieën... lijkt door te trekken naar mijn kuiten helemaal

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:28

Kijkt om het hoekje... :wave:

HMS is nu ongeveer 4 jaar geleden vast gesteld door de fysio. Ik mag niet meer sporten, behalve (gedoseerd) paard rijden en zwemmen. Laat ik nou aan dat laatste een bloedhekel hebben..
Momenteel veel pijnen en duidelijke spierspanning.

@ gianti: vanwege een rugblessure heb ik naproxen! Erg fijn, want het helpt ook voor de HMS pijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:30

Zwemmen is dan goed om van je spierspanning af te komen. :j

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:33

Als ik zwem heb ik juist het idee dat mijn onderbeen los komt van mijn bovenbeen :')

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:34

Vreemd genoeg vind ik het niet helpen? := Ik ga wel regelmatig 'gewoon' in een warm bad.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:34

ik mag even helemaal niet sporten :) over 2 weken weer langzaam opbouwen!

@zirkonia: ooh top! heb door operatie zo'n beetje alles in huis _O- neem ik dat wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:52

Diclofenac gebruik ik :j

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:54

Ik heb diclofenac gehad, maar kreeg daar bijwerkingen van. Daardoor via de ha nu naproxen, dat mag 2x daags gecombineerd met 3x 2 paracetamol :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:59

ik werd weg gestuurd met paracetamol en ibu... maar bij samen slikken wordt ik zo suf :(

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:06

Mwhaha, dat is mijn hoofdpijnrecept. Ik slik bijna geen paracetamol en als ik dat wel doe is het in combinatie met wat sterkers omdat het dan pas helpt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:02

Momenteel heb ik veel last. Nu zelfs ook in mijn polsen. Dat is nieuw. Met ibuprofen is het te doen, maar weinig energie momenteel en ik rij weinig paard. Niks aan, maar goed; er zijn ergere dingen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:03

zit bij mij ook in mijn handen plots... lijkt soms vast te zitten... en dinsdag voor eerst in mijn voeten....

naproxen helpt gelukkig wel!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:06

Lante: Herkenbaar! Behalve de ibuprofen, gelukkig helpt het nog voor je.

Gianti: Fijn :) Niet te vaak nemen, dan gaat het effect eraf!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:06

@ all die van alles slikken, echt probeer eens wietolie. (CBD, daar wordt je niet high van)
Ik ben en ken veel mensen die er echt wat aan hebben. en misschien kun je niet alleen maar op de olie,maar al zo het de helft van je huidige medicijnen gebruik schelen. echt toch de moeite waard.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:58

Pfff, pees- en slijmbeursontsteking met verkalking in de schouder, slijmbeursontsteking in mijn heup. Pijnlijke knie. En ik ben moe en stijf. Heb er gewoon even flink de balen van.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:49

Ik merk dat ik inderdaad ook op andere plekken opeens last krijg als het koud is. Dan krijg ik last van de gewrichten in mn vingers e.d.
Valt dit bij jullie ook op?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:05

Ja _xrose. Hier hetzelfde. Gisteren was echt een ramp. De hele dag heb ik het koud gehad er stijf geweest. Uiteindelijk s'avonds een lange hete douche genomen en daarna een dik fleece huispak. Daar knapte ik van op.

We hebben wel vakantie naar Spanje geboekt. Vorig jaar ben ik ontzettend opgeknapt van het klimaat daar. Zin in! *\o/*

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:59

Smeren jullie iets?

Heb zovaak kramp in mijn benen... mag vanaf zaterdag weer beginnen met trainen... vermoed dat pijn erger wordt voor beter gaat...

Tape jullie wel eens in? Ik ga continu door mijn enkel..