Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:37

mijn moeder en tante hebben een tijd terug geprobeerd over te stappen op een esmoker (ipv gewone shag) maar werden er beide beroerd van (duizelig, misselijk).

En ik dacht dat ze gewoon gek waren :P
Afgelopen jaar heb ik zelf zo'n ding gekocht. Niet met liquids maar met filters. En na een weekje ging ik me ook beroerd voelen. Steeds een uur nadat ik eraan had gerookt voelde ik me weer wat beter, tot ik er weer aan rookte.

Niemand anders hier last van gehad?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:42

Waarschijnlijk te veel nicotine in de vloeistof.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:06

Osianaa schreef:
Dus als ze op zijn kan je ze weer her gebruiken? :D

Hier ook de Q16 en nooit liquid in mijn mond. Zit alles er wel goed omgedraaid?

Ja hoor, sommige coils wel 3 of 4 keer.
Anderen maken ze ook wel schoon met rum, ik spoel ze gewoon goed af met heet water en laat ze dan minimaal 24 uur drogen in een stukje keukenpapier.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:23

Firelight schreef:
Osianaa schreef:
Dus als ze op zijn kan je ze weer her gebruiken? :D

Hier ook de Q16 en nooit liquid in mijn mond. Zit alles er wel goed omgedraaid?

Ja hoor, sommige coils wel 3 of 4 keer.
Anderen maken ze ook wel schoon met rum, ik spoel ze gewoon goed af met heet water en laat ze dan minimaal 24 uur drogen in een stukje keukenpapier.

Nooit geweten! Bedankt voor de tip. De kosten zijn de hele wereld nog niet maar elke cent is er 1 toch? :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:26

Ligt er ook heel erg aan welke coils je gebruikt

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:28

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:43

Die gebruik ik ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:16

Ik hijs ook als ik de knop in druk
Daarna inhaleren idd
Maar de techniek is hetzelfde bij mij als met een normale peuk
Alleen minder hard
Maar alleen die knop en niks doen dat werkt hier echt niet :n(niet met de 3 verschillende kanger setjes die ik heb gehad , niet met de halo peuken , vamo, ook niet, aio niet, en de smok mods die ik nu heb ook niet)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:01

Al een tijdje niet gereageerd in dit topic, maar ik heb even een vraagje en ik hoop dat een van jullie een antwoord heeft.
Ik heb een justfog Q16, die heb ik sinds maart denk ik. Tussen maart en juni heb ik 2 coils verbruikt, 1 per maand dus. Dat ging heel goed en ik had pas na een maand dat de liquid een beetje raar ging smaken en dan deed ik er een nieuwe in. De laatste coil had ik er ingedaan half juni, die was na 2 weken niet goed meer, niet gek dus heb ik nieuwe gehaald. Toen ook gelijk 2 liguids gekocht. Ik had die coil er zondag ingedaan, die deed het prima. Ik heb m zondag, maandag en dinsdag amper gebruikt. Ik neem mn e-smoker nooit mee naar mn werk, dus die gebruik ik alleen in de ochtend en avond. Dinsdag avond begon ie heel verbrand te smaken, ik heb m toen weg gezet en de volgende dag weer geprobeerd. Toen was er niks aan de hand maar na een paar keer gebruiken smaakte de liquid weer heel erg verbrand. Na 2 weken de coil vervangen is prima, maar 3 dagen en amper gebruiken lijkt me niet echt de bedoeling.

Kan het aan de coil zelf liggen, het is gewoon de goede coil, hoort erin. Of is het de liguid? Het is wel een nieuw merk, maar mijn vriend gebruikte dezelfde en hij had nergens problemen mee. Hij heeft wel een andere e-smoker trouwens.

Ik wil sowieso even terug gaan met die coil, misschien dat de eigenaar van de winkel nog wat weet, maar ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb trouwens echt lang genoeg gewacht, minstens een half uur. Er zit nu weer een nieuwe in, nu heb ik zelfs 2 uur gewacht, hopelijk blijft ie het nu goed doen.

Kan het zijn dat de wisseling van de ene naar de andere liquid problemen geeft? Zou ik dan ook een half uur moeten wachten? Dat deed ik nooit en eerder ook nooit problemen gehad.

Ik hoop dat een van jullie een antwoord heeft :D

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:59

De liquid kan zeker het probleem zijn. Als ik licorice liquid (die donker is) gebruik is mijn coil veel eerder vuil dan wanneer ik vanille (lichte kleur liquid) gebruik.

De Q16 coils kan je makkelijk meerdere keren gebruiken. Goed omspoelen onder heet water, of een tijdje in een bakje leggen met heet water.
Daarna minimaal 24 uur laten drogen de coil dampt weer als nieuw!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:04

Geldt dat eigenlijk ook voor de nautilus coils? (Nooit geprobeert :+ )

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:16

Ik heb sinds 4 weken de justfog q16, en sindsdien geen sigaret meer gerookt en ook totaal geen behoefte aan gehad. Ik heb het geen moment gemist.
Mijn doel is wel om de e sigaret te gebruiken om helemaal met het roken te stoppen.
Ik heb liquids van nicotine 6.

Ook heb ik zonder dat ik het wist een paar dagen een liquid zonder nicotine gebruikt, en ik heb het totaal niet gemerkt. :?
Ik heb maar bedacht dat ik altijd Kent white rookte, daar zijn toch al vrij lichte sigaretten.

Nu ben ik bezig met het laatste flesje met nicotine 6, en nu heb ik alleen nog wat flesjes in voorraad zonder nicotine.

En ik ben ondertussen ook weer eens het boek aan het lezen van Allen Carr, stoppen met roken.
Dat heb ik al jaren in huis, en ooit helemaal uitgelezen.
Maar nu helpt het toch ook echt wel, om het te lezen.

En een handige tip trouwens van de coils!
Dat je ze weer kunt hergebruiken, ga ik ook proberen. :D

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:59

LadyMadonna schreef:
Geldt dat eigenlijk ook voor de nautilus coils? (Nooit geprobeert :+ )

Geen idee, die ken ik niet.
Maar aangezien die coils ook liquid kunnen verdragen zal water ook niet zo'n probleem zijn.

Sommigen doen het zelfs met rum.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:40

Hier gaan ze in de tequila _O-
Dat word hier niet gedronken maar ik heb wel een fles staan :?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:20

Hebben jullie ervaring met IQOS? Of kan er iemand kijken op de site waar de verkooppunten zijn in NL? Zelf kan ik er niet op in België, liefst in Limburg of Brabant

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:36

Ik ben net van ellende weer naar Woudrichem gereden
Heb twee smok xpro m65 modjes
Vanmorgen heb ik de ene ergens (in huis) neergezet/gelegd
Maar Joost mag weten waar:+
Nu gebeurt me dat wel vaker (gelukkig ben ik niet chaotisch :roll: )
Dus nummer twee van de lader gehaald En na het voeren via de winkel naar mijn werk , gelukkig hadden ze er nog een paar en heb ik nu dus 3 van dezelfde apparaten :')
Maar goed... back up is altijd handig
(zijn in de uitverkoop in de fysieke winkel voor 20 euro p/S, fijn shoppen zo ;)
Gelijk nog een batterij erbij, smok tumbler, 510/ego adaptertje , nog wat vloeistof ... ik kan weer vooruit )

En aangezien ik nu een nieuwe heb gekocht zal ik straks vast die ene wel weer vinden op een plek waar ik al 20 keer heb gekeken

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:38

Tienn schreef:
Oké. Jullie durven het dus wel aan. Maakt het weinig uit als het een neppe variant blijkt te zijn..

Ik blijf maar half zwalken tussen wel roken, niet roken, dampen, toch weer wel roken. Wat een ellende.. -O- :') Het moet nou eens afgelopen zijn.

Kloten kweken en stoppen. Gewoon radicaal. Er zijn jou miljoenen voorgegaan, dus waarom zou het je niet lukken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:22

En jawel... je hebt vervanging en dan vind je hem weer :')
Story of my life

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:53

Ik wil me even melden.

Heb al 20 jaar niet gerookt. Rookte best veel en van een op andere dag gestopt. 2x nog tijdje kort gerookt, maar ook weer zo gestopt.

Nu gebruik ik cbd en las hele goede dingen over cbd dampen, dus na lang lezen, info vragen en twijfelen de justfog Q16 besteld met neutrale cbd liquid zonder smaak.

Net voor het eerst gedampt en ik moet wel even wennen. Aan de ene kant valt met me enorm mee, want proef niet echt iets en kan zonder hoesten inhaleren. Maar aan de andere kant, vond ik het toch een beetje eng. Klinkt vast heel stom, maar ik merkte het wel iets op mn tong en er komt toch damp uit je mond. Heb hem heel licht gezet, maar weet nu nog niet wat ideale stand is.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:18

Dampen zonder smaak kan prima, alleen wanneer je met een heel laag voltage dampt verdampt de vloeistof niet helemaal en zit je coil snel dicht.
Hoe hoog heb je hem nu staan?
Stelregel is hoe hoger des te meer damp, hoe lager des te meer smaak.
In jouw geval zou ik op 3,5 volt gaan zitten, gaat je e-peuk pruttelen dan zit je te laag

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:30

Hij kan van 3,4 tm 4,8 en ik had hem op 3,4 laten staan, omdat ik weer had door gekregen van de shop dat het dan het minst warm werd?

Er zit dan ook nog een ring vor hoeveelheid damp. Daar heb ik wat aan zitten draaien, maar ben er nog niet uit.

Vrijdag ochtend gedampt en was wel oke, maar had wel ietsjes nasmaak. 's avonds wilde ik die ring stellen en heb ik hem per ongeluk open gedraaid en liep alle vloeistof eruit.

Vooraf heb ik wel in elke opening van de coil gedruppeld. Gister morgen weer gedaan en gister middag vond ik hem toch wel echt smaken. Geen smaak, maar wat scherp zeg maar.
Volgens mij pruttelt hij niet.

Het zit echt tussen mn oren. Alles erover gelezen, maar na zo lang niet roken is je mond denk ik ook anders qua smaak en gevoeligheid.

Had wel naar smaakjes zitten kijken omdat je er een smaakje bij kon doen, maar kan me niet voorstellen dat je uren framboos, suikerspin or whatever wil proeven........

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:37

Die zwarte ring aan de onderkant van je clero regelt de lucht in laat, ik heb hem helemaal open staan dan wordt de damp ook niet zo warm.
Echt heel warm wordt het toch niet met deze clero dan moet je meer denken aan sup ohm en dat is echt voor de ervaren damper die grote wolken wil blazen ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:30

Ja, ik draaide hem per ongeluk open. Die lucht stroom heb ik verschillende standen wat geprobeerd.

Deze heeft 1.6ohm.

Heb met 3 of 4 shops contact gehad, omdat ik wisselende dingen las.

Maar als je 20jaar niet gerookt hebt, is alles snel warm en iets prikkelig. Het valt me op zich echt erg mee, omdat ik niet hoef te hoesten. Maar dat ik toch iets proef met ietsjes nasmaak, valt me dan weer tegen. Het is ook wennen.

Bij mr JOy las ik dat je onder de 1ohm bijv kon gebruiken als bijv waterpijp. Maar toen ik het verschillende shops vroeg zeiden ze vrijwel allemaal dat je als beginner hiermee prima uit de voeten kan en alle moderne apparaatjes wel elke liquid goed kunnen hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:39

Nou, toch nog een vraagje hier ook. ( jammer dat het topic niet zo loopt meer? )

Ik heb vrijdag de coil erin gedaan en vochtig gemaakt met de liquid, zoals op instructie filmpjes. 's ochtends en 's avonds ongeveer 5 keer gedampt. Verschillende standen geprobeerd etc.

Toen zaterdag 2x en zondag alleen gisteravond. Ik vind hem toch nu al erg vies smaken. Dat was de eerste keren niet zo.

Is het omdat hij te lang niks doet? Of omdat de liquid er te lang in staat? De coil is toch nieuw, dus ga die denk ik schoonspoelen en laten drogen. Doe ik er wel even een andere in.
Maar de liquid krijg ik niet sneller op met deze hoeveelheden. Heb het half gevuld.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:27

Je hebt de Q16?
Hoe bedoel je de coil vochtig gemaakt? Als het goed is hou je de bovenkant op zijn kop en vul je die met behoorlijk wat liquid. Dan weer op de batterij schroeven en even laten liggen zodat de coil liquid kan opnemen.

Als dat allemaal goed gaat kan het ook aan de liquid liggen. Hoe donkerder de liquid, hoe korter de coil meegaat.
Zelf ben ik gek op zoethout bijvoorbeeld maar ik ben overgestapt op vanille omdat de coil dan langer meegaat.
Zelf ben ik een zware esmoker en doe ongeveer een week met een Q16 coil.